Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar
Collapse
X
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichtendus met 0-platen had je als enige voordeel dat je niet naar de jaarlijkse keuring moest lopen?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
Taksen worden louter bepaald door de leeftijd van de auto, niet door de soort inschrijving.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
? jawel 3000€ voor een auto die met moeite uit m'n garage komt...
Leave a comment:
-
Guest repliedIs toch onmogelijk? Een oldtimer valt of deze nu op O plaat of op dagelijkse plaat staat in een forfetair tarief van 36€ voor de jaarlijkse taks...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
Maakt geen enkel verschil uit.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichtenmoest mijn olditmer op gewone platen staan dan moet ik jaarlijks 3000€ taksen betalen
Leave a comment:
-
Kortzichtige redenering inderdaad.
Buiten de auto's die ik van het werk gekregen heb, heb ik alleen maar 2dehands gekocht. En laat nu net die 2dehandse de minste problemen opgeleverd hebben tot nu toe.
Maar dan nog: ik heb nog nooit garagekosten gehad omwille van een afgekeurde keuring. Als de wagen al afgekeurd was, was dat om onnozele dingen zoals lichten niet goed afgesteld.
Garagekosten komen ook zonder keuring.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147Inderdaad de regels zijn perfect nu. Gewoon controleurs langs sturen op industrieterreinen en het zal rap gedaan zijn met dat misbruik.
Ik snap ook echt niet waarom men dat doet: O-plaat nemen en er dan mee gaan werken.
Je bespaart een keuring per jaar (40 euro of zo?) en beetje verzekering.
Maar wel risico van boete en vooral totaal onverzekerd als je ongeval in fout hebt op weg naar het werk. Want bij de verzekeringen weet men dit ook wel hoor, dus als jij een schade formulier invult dat je om 8u30 een ongeval hebt gehad met je oldtimer, gaan ze wel eens extra onderzoeken.
Zou het misschien toch volledig onwetendheid zijn?
Ik vind het net goed dat als de wagen +30jaar is, je eindelijk eens een dikke motor kan nemen.
Voor gewone wagen kan ik het niet opbrengen om groter dan 2.0 of 2.2 te gaan.
Met wat je dan op een aantal jaren kwijt bent, kan je leuke oldtimer kopen.
Kortzichtige redenering maar toch.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Leave a comment:
-
Inderdaad de regels zijn perfect nu. Gewoon controleurs langs sturen op industrieterreinen en het zal rap gedaan zijn met dat misbruik.
Ik snap ook echt niet waarom men dat doet: O-plaat nemen en er dan mee gaan werken.
Je bespaart een keuring per jaar (40 euro of zo?) en beetje verzekering.
Maar wel risico van boete en vooral totaal onverzekerd als je ongeval in fout hebt op weg naar het werk. Want bij de verzekeringen weet men dit ook wel hoor, dus als jij een schade formulier invult dat je om 8u30 een ongeval hebt gehad met je oldtimer, gaan ze wel eens extra onderzoeken.
Zou het misschien toch volledig onwetendheid zijn?
Ik vind het net goed dat als de wagen +30jaar is, je eindelijk eens een dikke motor kan nemen.
Voor gewone wagen kan ik het niet opbrengen om groter dan 2.0 of 2.2 te gaan.
Met wat je dan op een aantal jaren kwijt bent, kan je leuke oldtimer kopen.
Leave a comment:
-
maar belastingen voor en daily van 27 jaar oud en een oldie van 25 jaar oud zijn evenveel. dus belastingsgewijs is er geen verschil.
mensen schrijven de auto in als oldie omdat de verzekering minder is. en omdat ze niet mer naar de keuring moeten.
vooral dat laatste vind ik een probleem.
zeker omdat 90% van deze mensen geen oldtimr liefhbber zijn n gewoon met een rotte auto rondbollen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
Enkele weken geleden was ik bij mijn laatste klant buiten en had ik niets meer te doen. En ik wou nog een wandeling doen dus mij nog eens geamuseerd met op het industrieterrein eens langs de parkings te wandelen. Wat mij toch opviel was dat er vrij veel O-platen op de personeelsparkings terug te vinden zijn. En als je dan om iets na 17 uur mensen met hun schoofzak ziet weg rijden dan weet je dat het allemaal woon-werkverkeer is. Er zijn twee dingen die ze van mij gerust mogen afschaffen : oldtimerwetgeving en de lichte vrachtregel. Of voor oldtimers minstens terug naar de wetgeving van vroeger. Wil je een oldtimer bezitten en ermee rijden dan moet je maar dezelfde belastingen als iedereen betalen. Kun je dat niet dan moet je ook geen oldtimer bezitten.oldtimerwetgeving zoals deze nu is is perfect alleen moeten ze maar meer controle doen. Dezelfde belasting betalen zoals de gewone wagens? Dan mag je onmiddellijk 3/4 van alle oldtimers naar autokerkhof brengen want deze zullen onbetaalbaar zijn wetende dat de meeste bezitters bijna geen km's per jaar doen ik had er dit jaar met moeite 500km, moest mijn olditmer op gewone platen staan dan moet ik jaarlijks 3000€ taksen betalen
Leave a comment:
-
Twee opmerkingen:
1) Het al dan niet mogen gaan werken met je oldtimer hangt enkel af of hij is ingeschreven met een O-plaat (vrijgesteld van jaarlijkse keuring) of gewone nummerplaat. De wegenbelasting is voor beide hetzelfde als ze maar oud genoeg zijn.
2) Bij mij op het werk staan er ook altijd verschillende auto's op O-plaat. Ik vind ook dat dit misbruik moet aangepakt worden maar niet door terug te gaan naar de regels van vroeger. De regels zijn goed zoals ze zijn, ze moeten gewoon correct nageleefd worden. Als jij op een uur tijd kunt vaststellen dat er vrij veel mensen met hun O-plaat oldtimer op het werk zijn, dan moet de politie dit ook kunnen. Ik heb echter zolang de nieuwe regelgeving van kracht is nog niet gehoord dat iemand betrapt werd op woon-werkverkeer. Hier wordt volgens mij gewoon niet/ zeer weinig op gecontroleerd en dat werkt natuurlijk misbruik in de hand.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
Dit is de definitie van woon-werkverkeer volgens de wet:
121°«woon-werkverkeer»: de verplaatsing van en naar de plaats van tewerkstelling;
Als je niet aan het werk bent of op weg van en naar uw werk, dan mag je dus je vrouw op haar werk gaan afzetten en ophalen met je oldtimer met O-plaat.
Uw oldtimer bij uw vrouw op het werk afzetten en van daar met openbaar vervoer, fiets of ander transportmiddel verder reizen naar uw werk, valt in principe nog altijd onder de noemer woon-werkverkeer en is niet toegelaten.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door RochlansIs het nu al 100% zeker dat er op 01/01/2018 wijzigingen worden doorgevoerd betreffende de oldtimerkeuring en dat oldtimerplaten slechts kunnen vanaf 30 jaar?
ik vind dat het toch wel stil is hieromtrent in de media.
In het verleden kregen ze pas de dag zelf voor openingstijd een memo om te zeggen dat vanaf vandaag dingen werden aangepast.
Dus alles kan nog, net zoals wat Cedra zegt.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rochlans Bekijk BerichtenIs het nu al 100% zeker dat er op 01/01/2018 wijzigingen worden doorgevoerd betreffende de oldtimerkeuring en dat oldtimerplaten slechts kunnen vanaf 30 jaar?
ik vind dat het toch wel stil is hieromtrent in de media.
Zij passen die bepalingen toe met ingang van 20 mei 2018.
Leave a comment:
-
Is het nu al 100% zeker dat er op 01/01/2018 wijzigingen worden doorgevoerd betreffende de oldtimerkeuring en dat oldtimerplaten slechts kunnen vanaf 30 jaar?
ik vind dat het toch wel stil is hieromtrent in de media.
Leave a comment:
-
Nope, die heeft er nooit in gelegen.
Toen hij nog gebruikt werd heeft er wel eens een TCe 90 en ook een 1.0 TSI in gelegen ... afwisselend hé.
Leave a comment:
-
Guest replied8 cilinder ?
Leave a comment:
Leave a comment: