Oorspronkelijk geplaatst door krikkie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes 190: 25 jaar
Collapse
X
-
Guest repliedDie 190 3.2 AMG, waarom gaat deze nog zo relatief goedkoop op zoekertjes sites? Er zijn er maar een 200 tal gemaakt en hebben meer pk's dan de EVOI versie, 1PK minder dan de EVO II, maar ze gaan maar rond de 20k. Topsnelheid ligt hoger dan de EVO II, op 260 km/h vs 250 km/h. Bijvoorbeeld deze (die ik trouwens op de velgen na volledig zie zitten, beter dan deze 190 wordt het voor mij niet!)
Jammer van de velgen maar ziet er voor de rest wel super uit (stuur ook origineel of een echt AMG stuur??)
deze is een ombouw, de achterklep is duidelijk nog altijd origineel, is volgens mij dus een waardeloze (?) getunede versie. De velgen die erop zitten lijken wel te kloppen als ik de foto's in de artikels over AMG bekijk.
Ik vind ook niet zoveel terug over de AMG versie, welke velgen er origineel op zaten, stuur, ... aangezien de meeste die te koop staan toch iets van tuning hebben, maar AMG tuning zou met 'AMG' parts moeten zijn...
Zal de prijs van deze AMG versie volgens jullie ook de hoge toppen scheren die de EVO versies momenteel doen?
Ik vind de AMG versie persoonlijk mooier, subtieler, en zo'n 6 cylinder is altijd leuk...
Deze website had ik gevonden over de AMG versie: http://www.baureihe201.de/W201/amg.htm vind de 0-100 tijd wel redelijk teleurstellend, ongeveer even snel als de 2.5 16v variant...die toch een pak minder krachtig is.
Dit artikel gaat ook verder over de AMG, ik vraag me alleen af waarom de duitse (eerste) advertentie als bouwjaar 9/91 opgeeft als dit artikel claimt dat pas vanaf 2/92 dit model op de markt kwam...ook de 0-100 tijd is hier 7,7 seconden ipv de 7,4 seconden van het ander artikel! deze lijst: http://www.mb190e16v.com/Templates/M...20index%20.htm geeft al 7,7 voor een 2.5 16v, die duidelijk minder koppel en pk heeft? Wie heeft er nu eigenlijk gelijk?
COLLECTOR MERCEDES-BENZ 190 E 3.2 AMG, guide d'achat avec photos et fiche technique (caracteristiques, performances, prix, puissance fiscale) pour bien acheter
Meer info over deze AMG versie is altijd welkom!
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
Toch wel een van mijn droomauto's, super discreet, niet bekend bij het publiek...bourgeoisie in een trainingspak
Leave a comment:
-
zag je ook aan de tweedehandsprijzen van de 123 toen de 124 uitkwam...alleen arabieren wouen nog gezien worden in een 123, en die wilden dan nog alleen de sedans en de breaks
zo kocht ik mijn 123-coupe op 12 jarige leeftijd (wel 450000 km) voor 1500...als je ziet dat voor een clk van 12 jaar oud vandaag nog wordt gevraagd
ons vader kon zo ook in 1984 een 1981 300d kopen voor 7500, dat was ook geen geld nieuwprijs zat rond de 20000
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenVreemd. Je moet wel gek geweest zijn om dat te kopen dan.
2AB97 kan vergelijken. Een 190 is in vergelijking met een 123... rommel vind ik. Véél minder auto.
201
123
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenDie logheid ... Brok auto op de weg gevoel bij een 124geef mij maar mijn 16v, klein, licht en bochtenridder
Leave a comment:
-
mijn garagist zegt vaak, zo'n goed rijdende en vinnige 200D als de uwe kom ik nooit meer tegen. Hij vergeet soms dat het maar een 200D is.
Een ouwe diesel die goed losgereden is en zijn KMS maakt is niet zo traag zoals zo velen denken.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenAls ik met m'n 124 op baan ben, wou ik soms dat die iets kleiner/lichter (minder zwaar aanvoelend, bvb in bochten en zo) was.
Een 190D, valt dat te vergelijken met een 124 250d qua snelheid/traagheid?
De 190D zal ze wel bijhalen in de bochten
Een W202 rijdt dan weer wat volwassener (en zwaarder) zoals een W124 maar dan zonder de logheid ervan.
Leave a comment:
-
Nog niet 250D gereden ...
200D VS 190D >> 190D voelt vinniger en speelser aan. Ik rij alleen liever in mijn 200D... Omdat ik zoveel KMS maak. Versta Me niet verkeerd heb Me ook nog nooit oncomfortabel gevoeld in de 190D ... Maar in een 124 voel je wel duidelijk dat het vroeger een duurdere auto was. Zetels zitten veel beter en het interieur is een niveau hoger afgewerkt. En ik voel Me veiliger op de weg met een 124.
Leave a comment:
-
Als ik met m'n 124 op baan ben, wou ik soms dat die iets kleiner/lichter (minder zwaar aanvoelend, bvb in bochten en zo) was.
Een 190D, valt dat te vergelijken met een 124 250d qua snelheid/traagheid?
Leave a comment:
-
De vergelijking tussen een W201 & W124 is ook groot! Kwil graag eens met een W126 rijden.
Een 201 is minder comfortabel en echt vele kleiner in alle opzicht! Je voelt ook dat je in een kleinere auto aan het rijden bent.
Een 201 is een aangename goede auto die geen steken laat vallen, en waar je meer gevoel in hebt. Een 124 is een perfecte cruiser en lange afstands auto, die bijna foutloos is.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenbasisprijs 190 90 pk carburator in 1983 was gelijk aan de 123 200 109 pk, ik geloof 650000 bef
190e was 110000 bef erbij
ter vergelijk een 316 was 430000 iets in die grootte
2AB97 kan vergelijken. Een 190 is in vergelijking met een 123... rommel vind ik. Véél minder auto.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenWaarom geen 15", kosten soms niet meer
14" gulli's zijn ook redelijk zeldzaam, als ze al te koop komen vragen ze er meer van. Moesten deze niet te koop staan kocht ik 15" hoor.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten14" gulli : http://www.2dehands.be/auto-onderdel...269522254.html
Gelieve ze niet voor mijn neus weg te kopen, ik wil ze gaan halen voor onder de 190e
Leave a comment:
-
Guest replied14" gulli : http://www.2dehands.be/auto-onderdel...269522254.html
Gelieve ze niet voor mijn neus weg te kopen, ik wil ze gaan halen voor onder de 190e
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
Heeft iemand een foto van 14" gulli's? Nog nooit gezien denk ik.
Leave a comment:
Leave a comment: