Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Clio Sport MKIII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
    echt veel verschil is er toch niet ?
    die ragnotti en de laatste 'phase' hadden ook zowat 200 pk als ik me niet vergis
    Oorspronkelijk geplaatst door sepultura
    180 pk geloof ik.
    Vanaf 1999: 172 pk
    Vanaf 2004: (met de uitlaten in het midden) 182 pk

De Clio sport Jean Ragnotti is een 'uitgeklede' versie van de Clio RS, met o.a een andere ophanging en enkel in het blauw geproduceerd. Hij is +- 80 kg lichter. Maar hij had nog altijd dezelfde motor als de gewone RS (172pk)
    Door het gewichtsverlies zou hij wel iets sneller moeten zijn.
    Last edited by ; 01/03/2006, 20:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
      De algemene styling presteert het nog steeds niet van een degelijke kwaliteitsvolle en stijlvolle uistraling te tonen. En dan ja, inderdaad, die op het randje af lachwekkende poging om er een sportieve tint in te gooien. Dat rode streepje om het center van het stuur aan te geven, metalen pedalen en wat zilverkleurige plastiek? De vorm van dat stuur is trouwens ook verschikkelijk lomp en ondynamisch.

Neen, ik heb het niet op Renault interieurs.
      en dan heb je 't nog niet over die giant dildo die daar in het midden van 't interieur staat...

anyways, ik vind hem ook niet echt vet. hij mag mss wel iets sportiever tegenover z'n bravere broertjes ogen, echt er uit springen doet hij niet, en daar kan zelfs een diffuser en 2 uitlaten nix aan veranderen. voor mij nog liever een 'ordinaire' golf GTI, die heeft, ondanks de subtiele aanpak, een pak meer uitstraling dan deze renault...

en om met peeka mee te gaan: ik heb het niet op renaults. en zeker niet op hun interieurs.
      2015 BMW F11 520dA
      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura
        Zou er een nieuw Clio Cup kamioenschap komen?
        Uiteraard. Op het autosalon in Brussel stond trouwens een Nieuwe Clio in Cup versie:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Een rijdende doodskist...
          ? Hoezo? Hij heeft nochtans 5 sterren in de Euro N-Captests en dat is meer dan een E60

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
            en dan heb je 't nog niet over die giant dildo die daar in het midden van 't interieur staat...

anyways, ik vind hem ook niet echt vet. hij mag mss wel iets sportiever tegenover z'n bravere broertjes ogen, echt er uit springen doet hij niet, en daar kan zelfs een diffuser en 2 uitlaten nix aan veranderen. voor mij nog liever een 'ordinaire' golf GTI, die heeft, ondanks de subtiele aanpak, een pak meer uitstraling dan deze renault...

en om met peeka mee te gaan: ik heb het niet op renaults. en zeker niet op hun interieurs.
            Of de aankomende Golf GT. Alhoewel dit model in een ander segment speelt dan de clio...een nieuwe Punto Abarth dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
              Of de aankomende Golf GT. Alhoewel dit model in een ander segment speelt dan de clio...een nieuwe Punto Abarth dan?
              ik weet het dat die normaal gezien in een andere prijscategorie speelt, maar als deze clio tussen de 20 en 25000€ gaat kosten zoals veronderstelt in dit topic, koop ik me voor €24950 (of hoeveel is het nu weer?) wel een leuke golf GTI.

edit: zo'n punto abarth zou ik ook wel zien zitten... of een corsa GSI (komende generatie)... of zelfs een Mini CS, die past ook nog in die prijsklasse
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

filmpjes:

http://www.renaultsport.co.uk/roadca...ore/videos.asp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                  Ik gok persoonlijk op 25000.

Waarom ben zelf aan het kijken geweest voor een Clio III en de zwaarste diesel met GT pack ligt al bijna tegen die 20.000€ aan
                  ==> Conclusie: renault is echt niet zo cheap meer

en volgens mij zullen ze het wagen hoor: die wagen zal ergens in de 24000 € kosten

Dat dieseltje is dan ook wel behoorlijk goed uitgerust.
                  25.000 lijkt mij ook nogal overdreven. Als je er rekeing mee houdt dat de voorloper met 182 pk een goeie 20.000 euro kostte, dan ga ik er van uit dat de nieuwe ongeveer 22.000 zal kosten. Het zou eigenlijk niet meer mogen zijn als ze zichzelf niet uit de markt willen prijzen.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skillz

Da's een knap ding !

Dit verslaat zelfs de Fiesta ST, imo, qua looks en uitstraling.

Prachtige auto.

Comment

officiële specs zijn er trouwens ook al:
                      (dit komt wel van Renault.uk)

Enkele kenmerken:

2.0 16v 197 pk / 215Nm
                      6 versnellingen
                      312mm geventileerde remschijven met 4 pots Brembo klauwen en 300mm achteraan
                      0-100 km/u in 6,9 sec

Ik begin de nieuwe RS meer en meer te appreciëren.
                      Nog even wachten tot ik hem eens in real life kan zien voordat ik een echt oordeel kan vellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skillz
                        officiële specs zijn er trouwens ook al:
                        (dit komt wel van Renault.uk)

Enkele kenmerken:

2.0 16v 197 pk / 215Nm
                        6 versnellingen
                        312mm geventileerde remschijven met 4 pots Brembo klauwen en 300mm achteraan
                        0-100 km/u in 6,9 sec

Ik begin de nieuwe RS meer en meer te appreciëren.
                        Nog even wachten tot ik hem eens in real life kan zien voordat ik een echt oordeel kan vellen.

Weet er iemand welke soort van technologie Renault gebruikt om een dergelijk vermogen uit een atmosferische 2liter te halen?

Comment

Hij staat ondertussen op de www.renault.be website en kost blijkbaar € 21.900

Bij de specs vallen enkele dingen op:

Rijklaar leeggewicht van 1315kg????

Gewichtsverdeling van 66.5% voor en 33.5% achter in combinatie met antirolstangen van 20mm voor en 30mm achter

Topsnelheid slechts 215km/u? Kom nou, dat deed De Autogids in 1988 met een Opel Kadett 2.0 GSi 16v al beter! (150pk en 220km/u chrono - 235 op de teller)

En dan de versnellingsbak. De verhoudingen staan er niet bij, maar wel de snelheden per versnelling bij 1000 tpm. En wat valt de tandwielgoeroe's meteen op? De spreiding! De ruimte tussen 1 en 2 is nog normaal, maar van 2 naar 3 valt het toerental theoretisch slechts 24% terug! Dat krijg je zelfs niet bij een Porsche GT3! Dat geeft in de praktijk het gevoel alsof je met een echte race-boite onderweg bent!

Geen karretje voor mij echter, ik heb mijn ja-woord ondertussen al aan een ander gegeven. Als ik ruimte en geld had echter...

Comment

Ik vind die kar echt af!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdu
                              Hij staat ondertussen op de www.renault.be website en kost blijkbaar € 21.900

Bij de specs vallen enkele dingen op:

Rijklaar leeggewicht van 1315kg????

Gewichtsverdeling van 66.5% voor en 33.5% achter in combinatie met antirolstangen van 20mm voor en 30mm achter

Topsnelheid slechts 215km/u? Kom nou, dat deed De Autogids in 1988 met een Opel Kadett 2.0 GSi 16v al beter! (150pk en 220km/u chrono - 235 op de teller)

En dan de versnellingsbak. De verhoudingen staan er niet bij, maar wel de snelheden per versnelling bij 1000 tpm. En wat valt de tandwielgoeroe's meteen op? De spreiding! De ruimte tussen 1 en 2 is nog normaal, maar van 2 naar 3 valt het toerental theoretisch slechts 24% terug! Dat krijg je zelfs niet bij een Porsche GT3! Dat geeft in de praktijk het gevoel alsof je met een echte race-boite onderweg bent!

Geen karretje voor mij echter, ik heb mijn ja-woord ondertussen al aan een ander gegeven. Als ik ruimte en geld had echter...
                              toevallig weegt die kadett 2 keer niks, maar ik geef je gelijk 215 is echt weinig. misschien extreem korte versnellingen.
                              knap vind ik hem ook al niet. tis mijne stijl nie

Comment

Kvind em echt lekker, maar deze zal er voor mij niet inzitten.

Als ik er 1 koop zal het de 1.5 dci van 106 pk zijn met GT pack, dat gaat al genoeg kosten denk ik.

Comment

Dit ding is echt geil. Extreem geil.

Misschien had ik beter zoiets gekocht, maar ja wie weet krijg ik daar wel een verzekering voor als 19 jarige

Comment

Kheb hem nu al een paar keer deftig kunnen bekijken, en eigenlijk doet hij mij veel minder dan de vorige clio RS.
                                    Ok, hij is wat breder en heeft wat meer details dan een gewone clio, maar toch.

Misschien gaat een andere velg en een verlaging wel iets doen.
                                    Ik zou er nog wel eens een testrit mee willen maken, en dan ga ik mss wel van gedacht veranderen.

Comment

Uit Fifth Gear (Tiff Needell)

Clio I Williams vs. Clio III RS

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Ik vind dit ding dus nog altijd grandioos lekker. 'k Heb 'm nog niet veel gezien (vorige zomer in Frankrijk een paar keer), en 'k heb er nog maar één keer ingezeten ... en toch : yummie. Blijkbaar rijdt 't dus ook héél plezant, een waardige opvolger van de Clio Williams. Leuk !!

Met stip mijn nummer 1 in die klasse. Sorry, Fiesta ST en 207 !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Ik vind dit ding dus nog altijd grandioos lekker. 'k Heb 'm nog niet veel gezien (vorige zomer in Frankrijk een paar keer), en 'k heb er nog maar één keer ingezeten ... en toch : yummie. Blijkbaar rijdt 't dus ook héél plezant, een waardige opvolger van de Clio Williams. Leuk !!

Met stip mijn nummer 1 in die klasse. Sorry, Fiesta ST en 207 !

Bij mij ook. Niet de 'gewone' Clio, verre van, maar als het zo'n RS is... Jawaddekes, dat vindt de Lotuzzz precies wel lekker
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Working...
                                          X