Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz C 63 AMG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

Spijtig dat de motor gedowntuned is.

't Mocht niet meer zijn dan die van Bernd Schneider he
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
      Trouwens, zijn er geen foto's van de kont??
      Nog niet officieel.
      edit:spypics weggehaald
      Last edited by stradge; 04/07/2007, 09:45.

Comment

zalig dikke kar, en ik kan hem meer smaken dan de E92 M3.... maar dat ligt er vooral aan dat deze veel straffer is dan zijn voorganger, en da's bij de M3 minder het geval, integendeel zelfs

vet

ligt wel hoog achteraan, of is dat een illusie?

Comment

teaser

met animatiefilmpje waar niet veel op te zien is:

Comment

*doet propere onderbroek aan*

Shit terug volgesassefrast

Comment

Comment

te veel uitlaten, das alles wat ik kan inbrengen

Comment

Comment

er was een tijd dat je amg kon bestellen zonder opzetstukken

dat was fun

Comment

Meer tekst

Een teaser maakte zijn komst al duidelijk en hier is hij dan: de C 63 AMG. Hij heeft dezelfde motor als de E-Klasse AMG, maar 'slechts' 457 in plaats van 514 pk. Dat volstaat echter ruimschoots om de concurrentie op achterstand te rijden in de vermogenswedloop. Op de IAA in Frankfurt, die plaatsvindt in september, toont Mercedes de snelste C-Klasse voor het eerst aan het publiek. Huistuner AMG start begin 2008 met de productie van de C 63 AMG. De 6.2 V8 is een bekende krachtbron, die hier goed is voor een vermogen van 457 pk. Daarmee troeft Mercedes de nieuwe BMW M3 en de Audi RS4 af (allebei 420 pk) en doet hij nipt onder voor de C-Klasse DTM-racewagen met 470 pk.

De C 63 AMG spurt in 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u. De maximale trekkracht bedraagt 600 Nm maar komt wel pas vrij bij 6.000 o/m. Geen probleem, want tussen 2.000 en 6.250 o/m is ook al meer dan 500 Nm koppel voorhanden. Ter vergelijking: de Audi RS4 biedt maximaal 430 Nm, de nieuwe BMW M3 400 Nm.

De technische aanpassingen aan de C-Klasse gaan verder dan een nieuw motorblok. Het spoor is achteraan 1,2 centimeter en vooraan 3,5 centimeter gegroeid, wat resulteert in bredere wielkasten. AMG monteerde ook een sportonderstel met nieuwe vooras en gewijzigde achteras. Ander verbeteringen zijn de snelheidafhankelijke AMG-stuurinrichting voor een directer stuurgedrag, extra potente geperforeerde schijfremmen en een volledig uitschakelbaar ESP.

De motor, die altijd volledig door één AMG-ingenieur gebouwd wordt, werkt samen met een zeventraps automaat. De versnellingsbak heeft drie standen: Comfort, Sport en Manueel. Tijdens het terugschakelen geeft het systeem automatisch een beetje tussengas, een techniek die nieuw is voor AMG.

Uiterlijk onderscheidt de C 63 AMG zich door de motorkap met powerdomes, de typische AMG-grille met grote Mercedes-ster en sportieve voorbumper. Ook de 18-duims velgen (19-duims in optie), zijschorten, achterbumper met diffusor, spoiler op de kofferklep en twee dubbele chromen einddempers maken de sportieve ambities voor iedereen duidelijk.

Dan is het interieur meer bescheiden gebleven. Hier vinden we een afgeplat sportstuur, stoelen met een betere zijdelingse steun (ook voor circuitgebruik) en geïntegreerde hoofdsteunen en een AMG-instrumentenpaneel met rode naalden en AMG-opschriften. Hoewel de topsnelheid begrensd is tot 250 km/u gaat de teller tot 320 km/u.

Comment

Mmmkaayyy.

WTF???

Dat ding is hééééérlijk
                        Dat o zo lelijke stuur hebben ze ongelofelijk lekker kunnen maken, die looks, dat interieur, die velgen, die powerdomes, die wielkasten, die motor....

De eerste keer dat ik een C AMG boven een M3 verkies.

Sterker zelfs, M3, is dat niet een merk van plakband ofzo?

Ik heb een hard vermoeden dat dit ding het de M3 op het circuit wel eens héél moeilijk gaat maken

Comment

deze foto had ik hier nog niet zien staan:

Comment

hier nog een karro motiefje in de middelste stukken, en ie is af.

Comment

Comment

Beetje overkill vind ik, al die spoilers, schortjes, uitlaten...Mist de subtiliteit van een RS of een M imo!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                                  Beetje overkill vind ik, al die spoilers, schortjes, uitlaten...Mist de subtiliteit van een RS of een M imo!
                                  weinigen zullen dit zien tov van een amgpakket

goed zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    weinigen zullen dit zien tov van een amgpakket

goed zo
                                    je kan het nog altijd zonder krijgen, al zal het hier wel moeilijk worden gezien die brede wielkassen enzo nodig zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                      deze foto had ik hier nog niet zien staan:

DIK!!!!!

Check die wangen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten

Een (moderne) M subtiel?

Comment

ok, dit is vet.

Als ie een handbak kreeg zou ik durven twijfelen tussen dit en een M3
                                          1963 Land Rover Series IIa
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Working...
                                          X