Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• We zijn hier nog eens.

Tijdens z'n eerste kuisbeurt merkte ik het volgende op onder het stuur en onder het handschoenenkastje:

Is dit de standaard-afwerking van deze wagen? In dat geval ben ik toch een beetje teleurgesteld, van zo'n dure wagen verwacht ik beter!
    Of heeft men hier een stukje vergeten plaatsen? En ja, 't Is er één gemaakt op maandag.

Comment

• Wtf
      Ik hoop dat er iets mist. Nog problemen met de auto?

Comment

• [quote=stradge;3506583]Wtf
        Ik hoop dat er iets mist. Nog problemen met de auto?[/quote]

Neen, verder geen problemen.

Mijn garagist twijfelt zelf ook of dit allemaal wel normaal is, maar gaat net in verlof en vraagt te wachten tot 03/08.
        Ik heb even tot aan CIAC gereden in Oostakker. Stonden 2 mondeo's in de toonzaal en heb daar m'n kop effe ingestoken.

-Kant passagier: overduidelijk beter afgewerkt bij deze wagens, alles zit mooi weg onder kunststof.

-Kant bestuurder: iets moeilijker te vergelijken (kon moeilijk met m'n wagen binnenrijden en hem er naast zetten).
        Het gat van de stuurstang is alleszins zichtbaar, maar ik heb de indruk dat ook daar één en ander beter afgewerkt was.

Zal ook proberen de bezorger van de streekkrant hier eens te onderscheppen, rijdt ook met Mondeo.

Comment

• Bestuurderskant lijkt me normaal te zijn afgewerkt... Maar passagierskant, daar ontbreekt idd een stuk... En je kan ook een soort dopjes aanschaffen, om over die scherpe gele schroeven te zetten... Als ik me niet vergis, loopt er hierover ook een fred op het forum van FordMondeoClub.nl

Mvg,
          =================
          2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
            Bestuurderskant lijkt me normaal te zijn afgewerkt... Maar passagierskant, daar ontbreekt idd een stuk... En je kan ook een soort dopjes aanschaffen, om over die scherpe gele schroeven te zetten... Als ik me niet vergis, loopt er hierover ook een fred op het forum van FordMondeoClub.nl

Mvg,
            Hey, bedankt voor de tip!

Is erg lange topic, moet hem nog doorlezen.
            Het gebeurt blijkbaar veel dat dit er niet op zit, dit vind ik abnormaal. Je kan je behoorlijk bezeren zo! Ik zoek verder in die topic want mij is nog steeds niet duidelijk of ik nu recht heb op die afscherming of niet?

Comment

• OK, ik heb de 14 bladzijden van die topic gelezen en de conclusies zijn dat de dealers het zelf eigenlijk niet weten, ze zeggen dat die afscherming er niet zit:
              -om reden van warmte
              -omdat het geen Ghia is
              -omdat dit altijd zo is
              -omdat het geen diesel is

In de praktijk lijkt het er op neer te komen dat van de fabriek uit de afscherming onder het handschoenenkastje niet geplaatst wordt bij wagens op benzine . Reden waarom bij diesel wel en bij naft niet weet blijkbaar niemand...
              Werkt hier niemand bij Ford die dit te weten kan komen?

Verder blijkt dat, als de dealer aandringt en wat vindingrijk is, dit steeds kosteloos achteraf kan geplaatst worden. Het kan niet gewoon bijbesteld worden, maar moet als "fout bij oplevering" gemeld worden. Men mag ook niet vergeten de bijbehorende zwarte dopjes mee bij te bestellen.

Ik vind hoe dan ook dat deze afwerking op niks trekt en gewoon niet kan bij een wagen van 30.000€ !! Verder hebben zich al mensen bezeerd aan de scherpe pinnen die onderaan uitsteken. Het idee dat het bij een diesel wel wordt geplaatst en bij een benzine niet vind ik al helemaal van de pot gerukt!

Begin augustus ga ik terug naar m'n garagist en dan zal ik eens zien wat hij waard is.

Comment

• Als het morgenmiddag niet regent, zal ik eens ondersteboven in een paar Mondeo's hier op 't werk kruipen....

Mvg,
                =================
                2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
                  Als het morgenmiddag niet regent, zal ik eens ondersteboven in een paar Mondeo's hier op 't werk kruipen....

Mvg,
                  Alvast mijn dank!

En mocht je daar dan toevallig die slimmerik tegenkomen die beslist heeft dat mensen die met benzinemotoren rijden hun benen mogen doorprikt worden, geef hem dan meteen een paar "shotten in zijn radijzen" aub.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door persuader Bekijk Berichten
                    En mocht je daar dan toevallig die slimmerik tegenkomen
                    De enigste slimmerik die ik daar ken, is ondergetekende, en die gaat daar niet meer lang rondlopen
                    Oorspronkelijk geplaatst door persuader Bekijk Berichten
                    die beslist heeft dat mensen die met benzinemotoren rijden hun benen mogen doorprikt worden, geef hem dan meteen een paar "shotten in zijn radijzen" aub.
                    Als je Ford bedoelt, moet ik je ontgoochelen, wij zijn maar een logistics service provider .

Mvg,
                    Last edited by The_ReBeL; 08/07/2009, 21:53.
                    =================
                    2016 Skoda Octavia RS

Comment

• 2.5 T bj 2007.. er stond maar éne benzine, en dan nog van 2007 (zgn. remarketing)

1.8 TDCi bj 2008+2009
                      heb er zeker meer dan 10 bekeken, en allemaal hadden ze onderstaande afwerking..

My guess.. Dit is een missing part in de jouwe.. Terug naar de dealer en dit stuk bekleding gratis laten naplaatsen, incl. die zwarte doppen..

Mvg,
                      =================
                      2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Ik vind dit vreemd, ik dacht dat dit normaal werd afgewerkt... (ik werk op ford)
                        Last edited by ; 13/07/2009, 08:53.

Comment

• @The rebel: dank voor de moeite! Blijkbaar ben ik, ondanks m'n abonnement, niet verwittigd van je nieuwe reactie, vandaar dat ik pas nu kom zien.

@Ponny: blijkbaar wordt dit enkel bij Diesel geplaatst, bij benzines niet...
                          wat ook nog eens bevestigd wordt door de foto's van The Rebel, de enigste benzine heeft het niet, de rest wel.

Begin augustus komt de garagist uit verlof en dan brengen we dat wel in orde.

Ik blijf wel nog altijd benieuwd naar het "waarom", dus als Ponny daar meer licht in de duisternis kan brengen, dan graag!
                          Neem aan dat jullie met opdracht-fiches werken waar op staat wat op de wagen moet.
                          Of der zit een foutje in die van de benzines, of er is een reden voor...

Comment

Of der zit een foutje in die van de benzines, of er is een reden voor...
                            Mmm, er staat ook nog ergens zo'n flexifuel... zal daar m'n licht eens opsteken..

Mvg,
                            =================
                            2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Ik heb afgelope dagen eens af en toe gechecked en dit komt blijkbaar toch vaker voor dan gedacht... Ik heb niets te maken met die montage vermits ik de achterkant van de wagen verzorg maar heb geregeld eens gekeken. Kan goed zijn wat je zegt dat dit enkel bij diesels geplaatst wordt maar ik kan er mss eens achter horen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ponny Bekijk Berichten
                                IKan goed zijn wat je zegt dat dit enkel bij diesels geplaatst wordt maar ik kan er mss eens achter horen
                                Als dat zou kunnen, ik brand van nieuwsgierigheid welke logica hier achter schuilt!

Ik denk evenwel niet dat het label "flexifuel" op zich er voor iets tussen zit, ik denk dat alle benzines (dus ook niet flexifuel) in de prijzen delen...

Comment

Ik denk evenwel niet dat het label "flexifuel" op zich er voor iets tussen zit, ik denk dat alle benzines (dus ook niet flexifuel) in de prijzen delen...
                                  Mis poes... Die flexifuel op 't werk was wél afgewerkt... Begrijpe wie kan..
                                  Was bouwjaar 2008 of 2009..

't Heeft volgens mij gewoon te maken met de persoon die dat moet monteren... Bad-hair-day, geen afwerking.. Good-hair-day, wel afwerking

Mvg,
                                  =================
                                  2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Gisteren heb ik niets anders dan ongemonteerde zien voorbij komen dus vind het enorm vreemd... Kan heel goed zijn dat die verder in het proces worden geplaatst maar daar heb ik geen flauw benul van, heb ook al eens gehoord bij enkele mensen en die wiste me ook niets meer te vertellen. Een groot mysterie :d

@ Rebel: als het zo makkelijk moest gaan dan zou ge nogal een afwerking zien aan de wagens :d nene geloof me, daar wordt enorm streng op gecontroleerd! Als die persoon veel zou doorlaten zien we die niet lang op zijn job staan
                                    Last edited by ; 16/07/2009, 10:23.

Comment

• 't Zal dan blijkbaar een mysterie blijven hé.

Comment

• Die grijze "knop" op dat blauw doosje rechts... schakelaar automatische benzinetoevoer onderbreker?

Dat zou kunnen verklaren waarom het enkel op benzinewagens niet zit.

Comment

• Heb trouwens nog iets leuk te melden! Onlangs hebben wij voor de directeur een Mondeo mogen klaarstomen met een (van de 3 dacht ik) nieuwe kleuren. Maar het speciale eraan is dat dit gepaard gaat met een soort van bodykit gebaseerd op de oude Ford Cosworth, waardoor er dus vanvoor op de motorkap 2 luchtgrills komen en alsook de achterbumper speciaal word aangepakt (heb het totaalbeeld nog niet gezien maar hij zou al rondrijden vermits de directeur er voor het verlof gisteren al mee weg was en hij vandaag terug zou gaan voor een speciale motor te plaatsen)
                                          Deze uitvoering zou binnenkort ook voor de gewone mens beschikbaar worden als alles goed is. Er gaan tot nu toe normaal nog 4 stuks gemaakt worden voor ford personeel.

Comment

Working...
                                          X