Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Amarok (2016 update)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen Amarok (2016 update)

De Amarok heeft een update gekregen. Nieuwe verlichting, ander bumperwerk, grotere remmen en nieuwe velgen. Ook het interieur werd opgefrist.
    Onder de kap geen vier maar zes cilinders; een 3.0 TDI met 163, 204 of 224 pk. De dikste motor levert 550 Nm bij 1500 opm.
    Er is keuze tussen achterwielaandrijving, 4Motion met inschakelbare voorwielaandrijving of permanente vierwielaandrijving met Torsen-differentieel. Handbak of achttrapsautomaat.
    Het maximale laadvermogen bedraagt 1 ton en de wagen trekt tot 3,5 ton. In de laadbak kan als vanouds een europallet dwars gedropt worden.

Last edited by Löwe; 17/09/2016, 17:03.

Eindelijk de motor die hij al van in het begin had moeten krijgen.
    Blijft een mooie verschijning in zijn soort.

Comment

Intussen bijna 5 jaar geleden heeft mijn vader om die reden de keuze gemaakt voor de Navara. Hij heeft er nu na 160 000 probleemloze kilometers echter nog geen spijt van gehad maar toch altijd een zwak blijven hebben voor de Amarok.

Ik denk dat de opvolger klaarstaat ;-)

Comment

Heeft deze geen veldversnellingen? :o

Comment

Broer heeft net nieuwe Navarra gekocht, wou 3.0 v6 maar alles met 2 liters van dat soort Pick ups, tot deze nu blijkbaar. Slimme zet. Hij komt v Viano 6 cilinder, nieuw gekocht en extreem veel problemen mee gehad.

Comment

Geweldige kar vind ik dit! Sper eronder en driften met die handel!
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

heerlijk dat ze de 3.0 V6 uitbrengen in dit model, ben benieuwd wat een chiptune kuurtje uit de 224pk versie haalt.
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                heerlijk dat ze de 3.0 V6 uitbrengen in dit model, ben benieuwd wat een chiptune kuurtje uit de 224pk versie haalt.
                Hmmm... 224pk... Plots lijkt het zo weinig... Al zal deze in de praktijk wss ongeveer even snel zijn als mijn (ooit) 285pk sterke boot. Vooral in de hernemingen zal ik er niet aan te pas komen
                En qua romigheid van de automaat. En qua remmen. En qua afwezigheid van piepjes en kraakjes. En qua afwerkingskwaliteit (feel van de materialen). En qua rijhulp systemen. En qua veiligheid. En qua roestbestendigheid.

Maar qua puur comfort, laidback-gehalte, praktische laadruimte, sound en aan de pomp zal de Boot het toch nog steeds een stuk beter doen.
                Motoren & Tjeurisme

Comment

wat zijn de uitstootcijfers ivm de 2.0, dieselgate zal wel de oorzaak zijn van het stoppen met leveren van de kleine motor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    wat zijn de uitstootcijfers ivm de 2.0, dieselgate zal wel de oorzaak zijn van het stoppen met leveren van de kleine motor
                    199 g/km voor de zwaarste motor (224 pk) met automaat. Of dat met 4Motion is, weet ik niet.
                    De huidige met 2.0 TDI 180 pk, 4Motion en automaat zit op 197 g/km.
                    Last edited by Löwe; 10/05/2016, 18:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                      Hmmm... 224pk... Plots lijkt het zo weinig... Al zal deze in de praktijk wss ongeveer even snel zijn als mijn (ooit) 285pk sterke boot. Vooral in de hernemingen zal ik er niet aan te pas komen
                      En qua romigheid van de automaat. En qua remmen. En qua afwezigheid van piepjes en kraakjes. En qua afwerkingskwaliteit (feel van de materialen). En qua rijhulp systemen. En qua veiligheid. En qua roestbestendigheid.

Maar qua puur comfort, laidback-gehalte, praktische laadruimte, sound en aan de pomp zal de Boot het toch nog steeds een stuk beter doen.
                      een Europese of Japanse pickup zal nooit de uitstraling krijgen zoals de Amerikaanse truck (of de japanse pickups voor Amerikaanse markt) maar de Amarok komt toch al mooi in de buurt qua looks, niet qua sound

Comment

een Europese of Japanse pickup zal nooit de uitstraling krijgen zoals de Amerikaanse truck (of de japanse pickups voor Amerikaanse markt) maar de Amarok komt toch al mooi in de buurt qua looks, niet qua sound
                        Koop je een pick-up voor de looks?

Comment

Waarom zou je deze willen tunen?
                          betrouwbarheid en uitstoot zijn de reden van deze V6...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Koop je een pick-up voor de looks?
                            Koop je een auto die je niet aantrekkelijk vindt?
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                              Koop je een auto die je niet aantrekkelijk vindt?
                              Als het een werkpaard is, zijn er andere prioriteiten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                Als het een werkpaard is, zijn er andere prioriteiten...
                                komaan zeg nu zelf...je wil toch ook wel een beetje fier zijn op je nieuwe aankoop, ook al is het een werkpaard.

Als je nu bv een Prius koopt of dergelijke, DAN koop je voor andere prioriteiten want daarvan wordt je niet gelukkig.

Comment

komaan zeg nu zelf...je wil toch ook wel een beetje fier zijn op je nieuwe aankoop, ook al is het een werkpaard.

Als je nu bv een Prius koopt of dergelijke, DAN koop je voor andere prioriteiten want daarvan wordt je niet gelukkig.
                                  Ik ben fier op het onderhuidse... De looks kunnen me gestolen worden.
                                  een V6, maakt een mens al gelukkig... Zeker Vgl met die 2.0 ... Voor mij is hij op die manier mooier geworden... En toch is het uiterlijk dezelfde auto...

Comment

De 180pk 2.0 met automaat zou volgens VW slechts 7,5l/100km verbruiken. Ik ben nog nooit onder de 10,8l/100km geraakt... Maar volgens d'Ieteren heeft mijn auto geen sjoemelsoftware

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thieu Bekijk Berichten
                                      De 180pk 2.0 met automaat zou volgens VW slechts 7,5l/100km verbruiken. Ik ben nog nooit onder de 10,8l/100km geraakt... Maar volgens d'Ieteren heeft mijn auto geen sjoemelsoftware
                                      Hmmm... Is wel niet weinig... Ik deed 10.2 gemiddeld (bij algemeen gebruik over 10.000km) met de Navara 2.5 dCi 170pk. Wel na chip tuning (+/-200pk), daarvoor zat ik aan 11.
                                      Had wel gedacht dat de Amarok een pak zuiniger uit de hoek zou komen.
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Comment

Working...
                                        X