Vorige RS het ronderecord verbroken geloof ik.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Renault Scenic (2016)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenVorige RS het ronderecord verbroken geloof ik.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Goed nieuws!
Renault introduceert een nieuwe generatie benzinemotoren; turboblokken die als eerste in de Scénic en Grand Scénic verschijnen.
Renault lanceert een nieuwe generatie benzinemotoren met directe brandstofinspuiting. Het blok is in samenwerking met Daimler tot stand gekomen. De nieuwe blokken komen als eerste voorin de Scénic en Grand Scénic te hangen.
TCe 115
Een volledig nieuwe aan een handgeschakelde zesbak gekoppelde TCe 115 vervangt de huidige krachtbron met dezelfde naam. Het nieuwe blok heeft een cilinderinhoud van 1.330 cc en is 116 pk en 220 Nm sterk. De Scénic haalt er een topsnelheid van 182 km/h mee en heeft 11,3 tellen voor een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h nodig. Het gemiddeld brandstofverbruik ligt, volgens de NEDC-cyclus, op 5,4 l/100 km. De Grand Scénic verbruikt met 5,6 l/100 km logischerwijs iets meer.
TCe 140
Dan de TCe 140, een nieuwe tevens 1.330 cc grote viercilinder die 140 pk en 240 Nm levert. De krachtbron vervangt de 1.397 cc grote en 130 pk en 190 Nm sterke TCe 130. De motor is te koppelen aan een handgeschakelde zesbak of aan een EDC-automaat. De Scénic haalt er een topsnelheid van 195 km/h mee en heeft 10,1 tellen nodig voor de bekende 0-100-sprint. Het gemiddeld verbruik is identiek aan dat van de TCe 115: 5,4 l/100 km voor de Scénic en 5,6 l/100 km voor de Grand Scénic. Deze cijfers gelden voor de handgeschakelde versie. Voor de variant met EDC-transmissie geldt voor de Scénic tevens een verbruik van 5,4 l/100 km. Voor de Grand Scénic ligt die waarde op 5,5 l/100 km.
TCe 160
Dan is er de TCe 160, een blok dat de TCe 150 gaat vervangen die Renault in onder andere de Talisman toepast. Voor de Scénic is een krachtiger dan 130 pk sterke benzinemotor in elk opzicht nieuw. Ook deze nieuwe krachtbron heeft een inhoud van 1.330 cc. De alleen aan de zeventraps EDC-transmissie te koppelen machine jaagt de Scénic in 9,1 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Het gemiddeld vebruik ligt op 5,4 l/100 km. De Grand Scénic noteert een waarde van 5,5 l/100 km.
De nieuwe varianten zijn binnenkort te bestellen en de levering komt naar verwachting in maart op gang. Prijzen volgen spoedig.
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Je weet toch dat ze van een 1200cc komen en die vervangen door die 1330cc...
Ook hun lichtste (116 pk in dit geval) uitvoeringen worden dus 1330 cc ipv 1200cc, dus ja cilinderinhoud gaat, net als de Espace omhoog. Die ging van 1600cc naar 1800cc.
Enkel Talisman, die het deed met een toegeknepen 1600cc gaat er dus een beetje op achteruit.
Het zijn natuurlijk nog altijd lichte motoren, maar blijkbaar was er toch een noodzaak om de cilinderinhoud te vergroten.
Comment
-
Benieuwd naar het verbruik van de nieuwe blokken.
NEDC cyclus is nog altijd Niet Echt De Correctste.
Mijn Espace zou ook 6 liter verstoken, irl gaan we richting het dubbele2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenMijn Espace zou ook 6 liter verstoken, irl gaan we richting het dubbele
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Dubbele zal toch niet zeker? Ne liter of 8 a 9 zou ik gokken
Moet er wel bijzeggen dat ik elke dag nog 4km doe
2km naar de creche en 2 terug, en de rest van de dag staat die kar in de garage.
Vanaf september gaat em naar school, en die is op wandelafstand van ons deur. Dus dan wordt het 0 km per dag.
Dan zal mijn gemiddeld verbruik ook 0 zijn zeker?
of oneindig want ga ook 0 km rijden :oLast edited by Tomski; 11/12/2017, 12:13.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
- Likes 1
Comment
-
Wel spijtig dat de Grand Scenic 2 belangrijke opties mist om ooit mijn Espace te vervangen.
De motoren zitten nu wel goed (wou minstens een 150pk benzine)
Maar geen electrische kofferklep, en geen 4control.
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
Comment