Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Renault heeft de Scénic een zeer bescheiden modeljaarupdate gegeven.
De huidige vierde generatie van de Scénic is sinds 2016 in de showrooms te vinden en de ruimtelijke Fransman gaat het nieuwe modeljaar met een aantal kleine wijzigingen in. Daarmee treedt de Scénic in de voetsporen van grote broer Espace die begin vorige maand iets werd gemoderniseerd.
Bij de Scénic komt de modeljaarupdate tot uiting in mistlampen die gebruikmaken van led-techniek (vanaf uitvoeringsniveau Zen). Daarnaast heeft Renault de afwerking van het Bose audiosysteem verbeterd.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Ben 'm es live gaan bekijken, de Initiale Paris van de Grand Scenic.
qua ruimte moet hij niet onderdoen voor mijn Espace en hij heeft voor een gezin een aantal praktischer punten. (verschuifbare armsteun met handigere drinkbekers) meer opbergruimte, een extra achteruitkijk spiegel waardoor je de klein mannen op de achterbank in de gaten kan houden..
Qua looks vind ik 'm prachtig.. ik zou er best mee dagelijks op de baan willen zijn. En zeker voor het prijsverschil (meer dan 10000 euro tov een Espace)
Nadelen:
benzine motoren te zwak, max 130 pk in TCe, diesel is wel in 160pk te krijgen
geen electrische kofferklep
geen 4Control
achterbank in 1/3 2/3 neer te klappen ipv elke zetel apart
HIer ook al een paar keer naar die Initiale de paris gelonkt als eventuele volgende leaser, maar in voor en achter aanzicht, vind ik die smalle bandjes toch wel echt wennen. Ik ben toch wel bang voor de grip op nat wegdek bv, met de 160pk versie.
Verder vind ik de looks ook absoluut geslaagd. Veel beter dan die van de Espace. En qua binnen afwerking moet hij inderdaad niet onder doen.
Had daar nu een gedowntunede 1.8 ingelegen zoals de nieuwe Espace motor.. dat ze toch minstens 180 pk in benzine hadden... ja dan wel ja
1200 is inderdaad te licht voor deze wagen. Maar de diesel zal het dan weer niet zo slecht doen qua rij ervaring denk ik. Is inderdaad heel mooi die Scenic. Net een kleine Espace binnenin. Had alles een beetje anders verlopen, dan stonden hier een Espace en een Scenic op de oprit. Blijf het ergens jammer vinden want de Espace had echt een zeer cosy gevoel. Had ik maar gewacht op die 1.8 ?
Maar moest ik nu in de running zijn voor een grote gezinscruiser en het mocht een diesel zijn, en ik had de Espace nog niet gekocht: Grand Scenic, zonder twijfelen.
Dat weet ik niet, Espace is toch nog een stuk ruimer hee. Je ziet dat ook aan die wagen. En in het rijden zal je ook wel voelen dat dit een categorie lager is.
Dat weet ik niet, Espace is toch nog een stuk ruimer hee. Je ziet dat ook aan die wagen. En in het rijden zal je ook wel voelen dat dit een categorie lager is.
Zou je een RS kopen ?
ik vind de Scenic qua lijn wel mooier, en heeft een paar handiger punten (zoals die verschuifbare middentunnel, en die extra opbergvakken her en der)
maar ik ben verwend met de Espace, nu zou het een stap terug zijn. Ik zou het dus enkel kopen moest het mijn eerste monovolume zijn hé
Moest ik voor een zwaarder modelletje gaan dan mijn huidige GT, denk ik toch dat ik de Megane RS links zou laten liggen en de Forus RS zou kiezen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Vierwielaandrijving, 350 pk, 440 NM koppel,
Vind ook dat die d'r gewoon beter uitziet.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ja, maar die specs zijn toch ook niet mis hee, 4-wielaandrijving, het vermogen en het koppel. Weet je uit het hoofd de specs van de Megane ? Die zullen nu ook wel weer opgewaardeerd worden.
Ja, maar die specs zijn toch ook niet mis hee, 4-wielaandrijving, het vermogen en het koppel. Weet je uit het hoofd de specs van de Megane ? Die zullen nu ook wel weer opgewaardeerd worden.
280pk en 380Nm koppel dacht ik...
maar cijferkes alleen zeggen niet alles hé, de combinatie met het gewicht, chassis en de 4control en je zal zien dat die 70pk minder die Focus RS op zijn doos gaan geven op de Ring.
focus RS staat op 8:06, de oude Trophy RS 265 op 8:07... de nieuwe gaat vuurwerk geven
Comment