Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Scenic (2016)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
    Mijn goesting.
    Gisteren gelezen in de Franstalige pers dat élke versie zal beschikken over 20" velgen. Dat gaat niet goedkoop zijn, die winterbandjes...
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Elke versie met 20 duim... geloof ik niet hoor. Espace is maximaal met 20 duim origineel verkrijgbaar en dan nog als originele accessoirevelg. Fabriek uit max 19 duim.
    Klopt wel degelijk, vernomen via dealer. De bandenwissel bij versleten banden zal ook voor gefronste wenkbrauwen zorgen voor de mensen die hier niet bij stilgestaan hebben voor aankoop.
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

De bandenwissel, daar zou ik het niet voor laten. Ik doe al heel mijn leven >100K met een set banden. Dus maximum 1 wissel per autoleven. Ik wissel wel af winter/zomer met een setje winterbanden.
      King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

20 duim is standaard.
        Op foto lijken ze mij wel niet heel breed.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

20inch op een Scenic, zotter moet het niet worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            20 duim is standaard.
            Op foto lijken ze mij wel niet heel breed.
            Surreeel. De Scenic stond niet zo lang geleden nog op 15 inch.
            [edit] of was't 16 inch? Ben niet zeker.
            Last edited by Den Paarse Capri; 21/03/2016, 12:13.
            30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
              Klopt wel degelijk, vernomen via dealer. De bandenwissel bij versleten banden zal ook voor gefronste wenkbrauwen zorgen voor de mensen die hier niet bij stilgestaan hebben voor aankoop.
              Als dat echt zo is dan gaat die toch volledig zijn gezinsroeping voorbij vind ik. Dat moet toch keihard rijden zijn?

Comment

Staat zelfs standaard op 20" stalen velgen...
                Met een soort van inleg wieldopstukken waardoor je zelf je "velg" kan personaliseren.
                Filmpje hiervan is te zien op autoweek.nl

Renault zegt om dat dit standaard allemaal geleverd gaat worden op 20" , dat ook de aankoopprijs van een nieuwe set bij hun goedkoper gaat zijn omdat ze die toch massaal gaan moeten produceren hiervoor.
                2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                  Met een soort van inleg wieldopstukken waardoor je zelf je "velg" kan personaliseren.

Renault zegt om dat dit standaard allemaal geleverd gaat worden op 20" , dat ook de aankoopprijs van een nieuwe set bij hun goedkoper gaat zijn omdat ze die toch massaal gaan moeten produceren hiervoor.
                  De klant gaat wel dubbel zoveel moeten neerleggen voor nieuwe banden in vergelijking met een 16 inch.
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

Das altijd een sneer, die "kostelijke" banden. Voor die paar 100 euro's meer en het maakt je auto zoveel mooier. Op gebied van comfort kan ik het dan weer wel begrijpen dat sommigen een kleinere velg verkiezen.

Comment

Die 20-inch velgen gaan de fleetverkoop van de Scenic volledig laten kelderen: al die standaard configurators van leasemaatschappijen rekenen astronomische budgetten aan voor banden in die maten; gaan ze echt niet even aanpassen voor Renault!

Comment

Een sneer? Het is ok om er veel of weinig belang aan hechten maar het is een volstrekt geldige kritiek. De koper wordt stillekes verplicht meer geld uit te geven om de auto op de baan te houden.

Het is niet dat ze de enige zijn. Volgens het gelijkvormigheidsattest hoort mijn auto op 16 of 17 inch, maar ik kon hem enkel kopen op 17 of 18 inch.
                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

En verbruik, hoe gaan ze dat opvangen?

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

De basisversie staat op 195/55/20.
                            En prijs valt mee; een dikke 150 euro/stuk voor een Continental eco5 XL. Dat betaal ik ook voor mijn 225/50/17
                            2012 Opel Astra ST Ecoflex
                            2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Heb ook een beetje gegoogeld. En ja, jullie hebben gelijk 20 duim zeg. Met 195 banden erop. Benieuwd wat dat in het echt zal geven.
                              Vind 20 onder de espace al iets te groot, ma ik zal ouderwets zijn zeker lol.

Comment

Dan heb ik het toch goed gezien dat ze niet breed zijn.

Sent from my Apple muziekdoos.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Elke versie met 20 duim... geloof ik niet hoor. Espace is maximaal met 20 duim origineel verkrijgbaar en dan nog als originele accessoirevelg. Fabriek uit max 19 duim.
                                  nochtans:
                                  "Unprecedented: 20-inch wheels for all versions"

Probably the most groundbreaking feature of the new SCENIC’s design is the fitment of 20-inch wheels
                                  as standard across the range. These narrower wheels (195mm) are both a technological and styling
                                  innovation.
                                  With a sidewall height of 107mm – equivalent to that of the Scénic 3’s 17-inch tyres – the new SCENIC’s
                                  tyres ensure a level of ride comfort that is amongst the market’s very best.
                                  This bold design choice was a key guiding principle behind the project from the start. Indeed, these large
                                  wheels make an active contribution to the car’s balanced proportions and are customisable on demand
                                  thanks to a comprehensive choice of rims and inserts, called ‘add-ons’. These rims and add-ons have also
                                  been devised to save weight and streamline the car’s aerodynamics, which leads to lower fuel consumption.
                                  The unique size of these wheels (195/55 R20), and the fitment of specifically developed tyres for lower
                                  energy consumption and enhanced aerodynamic efficiency, also guarantee class-leading rolling resistance.
                                  The new SCENIC’s CdA of 0.775 represents an improvement of 0.065 over that of the Scénic 3 (0.840).
                                  http://media.renault.com/download/me...75940_1_5.aspx (pdf)
                                  autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Zijn inderdaad smalle eco banden , qua verbruik weinig verschil denk ik
                                    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Zijn inderdaad smalle eco banden , qua verbruik weinig verschil denk ik
                                      Wat wegen ze? Breedte is maar 1 ding.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                        Ja, had intussen wat gegoogeld en ook enkele artikels tegen gekomen. Wreed zeg, 20 duim... waar gaan we naartoe? Mijnen eerste auto had 13 duim en dat waren toen niet de kleinste maar middenklasse lol

Comment

en met drie bouten vastgevezen, ofzo. Toen kon dat nog.
                                          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Working...
                                          X