Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range Rover Evoque (Facelift)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Range Rover Evoque (Facelift)

Het grote nieuws van Land Rover voor Genève is de opgefriste Range Rover Evoque. De wijzigingen beperken zich niet tot alleen een nieuw uiterlijk.

De Range Rover Evoque krijgt bij de facelift een nieuwe voorbumper, twee andere designs voor de grille, led-koplampen en drie nieuwe ontwerpen voor de lichtmetalen wielen.
    Binnenin zien we onder meer andere stoelen, nieuwe deurbekleding en een nieuw infotainmentsysteem. Dat is te bedienen met een 8-inch touchscreen.
    Belangrijk is verder de introductie van de Ingenium-dieselmotoren, bekend uit de XE van zustermerk Jaguar. De viercilinder diesel komt beschikbaar met vermogens tot 180 pk. Het verbruik van de basisdiesel met 150 pk is 4,2 l/100 km (109 gram CO2/km). Die versie maakt de Evoque bovendien tot de zuinigste Land Rover ooit.
    Voor wie toch liever een benzinemotor onder de kap heeft, blijft de Si4 met 2,0-liter turbomotor (240 pk) beschikbaar.
    In augustus komt de vernieuwde Range Rover Evoque bij de dealer te staan. Op 3 maart kunnen we 'm al bewonderen tijdens de salon van Genève.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Geslaagde facelift, mooi!

Comment

Comment

Spijtig dat het benzine-aanbod weer niet werd uitgebreid. Hoe moeilijk kan het nu zijn om dat Si4 blok te downtunen naar 180-200pk? Dan heb je een goedkopere instapper die concurreert met de X3/X4 20i (184pk) en de Q5 2.0 TFSI.
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
              Spijtig dat het benzine-aanbod weer niet werd uitgebreid. Hoe moeilijk kan het nu zijn om dat Si4 blok te downtunen naar 180-200pk? Dan heb je een goedkopere instapper die concurreert met de X3/X4 20i (184pk) en de Q5 2.0 TFSI.
              Range Rover wil helemaal niet concurreren met X3 of Q5. Zij willen zich daarboven plaatsen.

Comment

Good luck with that.

Comment

Voor mij: Q5<X3<Evoque<Macan

Overlaatst een Macan naast een Evoque zien rijden. Die Macan is een stuk hoger en breder. Komt veel stoerder over.
                  De Q5 vindt ik simpelweg lelijk. Zeer banale wagen. X3 is op zich wel knap en zal ongetwijfeld wel goed rijden (geen ervaring mee) al vind ik hem niet speciaal genoeg om zoveel geld aan te geven.
                  Met de Evoque TD4 Dynamic wel al regelmatig gereden. Rijdt zeer degelijk, hoogkwalitatief interieur. Is alleen een beetje klein als gezinswagen. Zeer kleine koffer. Met de (dure) opties ziet hij er ook heel knap uit imho.

De Macan zou ik heel graag eens rijden al zit die voor mij in een andere categorie. Deftig uitgerust kom je in een heel andere prijsklasse terecht. Voor die prijs zou ik eerder een jonge RR Sport van de vorige generatie kiezen, al is dat natuurlijk appelen met peren vergelijken

Comment

De Evoque is binnen niet ruimer dan een Q3... Daardoor uiteraard niet erg geschikt als familie wagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                      Range Rover wil helemaal niet concurreren met X3 of Q5. Zij willen zich daarboven plaatsen.
                      Da's een goei grap, ga ik proberen onthouden tot het familiefeest met pasen
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                        Da's een goei grap, ga ik proberen onthouden tot het familiefeest met pasen
                        Het is dan ook zo. Voor de looks alleen al: een prachtige wagen is en blijft het gewoon.

Comment

RR boven BMW en Audi? You must be joking.
                          Uiterlijk is natuurlijk puur subjectief, maar noch op het vlak van prijs, noch op het vlak van afwerking en rijgedrag is de Evoque beter dan zijn premium concurrenten, wel integendeel
                          Tel daarbij nog ouderwetse motoren (lawaaierige en trage diesels) met hoge co2-uitstoot (met de facelift wordt nu wel dat ten dele aangepakt).
                          Als je iets anders wil in dit segment zou ik voor de Lexus NX300 kiezen maar die is in België helaas enkel als hybride verkrijgbaar

Comment

Ik vind de nieuwe evoque weer een leuke kar! Alleen heb ik altijd het gevoel bij de baby Range dat hij voor de vrouwen is gemaakt.

Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                            RR boven BMW en Audi? You must be joking.
                            Uiterlijk is natuurlijk puur subjectief, maar noch op het vlak van prijs, noch op het vlak van afwerking en rijgedrag is de Evoque beter dan zijn premium concurrenten, wel integendeel
                            Tel daarbij nog ouderwetse motoren (lawaaierige en trage diesels) met hoge co2-uitstoot (met de facelift wordt nu wel dat ten dele aangepakt).
                            Als je iets anders wil in dit segment zou ik voor de Lexus NX300 kiezen maar die is in België helaas enkel als hybride verkrijgbaar
                            Moah daar valt over te discussiëren. Persoonlijk vind ik dat een Range Rover meer standing heeft dan een Audi/Bmw/Merc. Ik vind dat het meer klasse uitstraalt.

Prijs: Hangt samen met de standing. Een Audi is ook duurder dan een Mazda. In verhouding is een Evoque niet eens zo heel veel duurder.
                            Afwerking: Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit slecht zou zijn in een Range Rover.
                            Rijgedrag: Is natuurlijk superbelangrijk want je gaat met je SUV iedere week naar een circuit.

Ik zou nooit een SUV kopen, maar als het ooit moet: liever een Range Rover dan een Audi/BMW/Merc.
                            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Ik heb het over hoe Range Rover in de markt gezet wordt.
                              Zie jij Posh Spice al poseren bij een X3? Nee, dat doet ze wel met een Range Rover Evoque.
                              Of dat u een kwalitatievere wagen is of niet daar gaat het niet over (op marketing vlak weliswaar). Iemand met een Range Rover rondrijdt doet dat grotendeels voor de status die daarbij komt.

Van de (behoorlijk wat) mensen die ik ken die met Range Rovers rijden, zijn er nagenoeg geen die daar ooit mee op zwaar terrein mee gaan rijden. Toen ik bij Range Rover Metropool met de Sport ging testrijden vroeg ik om een offroad test. De verkoper zei dat ze dat niet kunnen aanbieden. Hij bekeek mij zelf vreemd omdat ik daarachter vroeg. Dat zegt toch genoeg...
                              Bijgevoegde Bestanden

Comment

Zo'n ding heeft net zoveel status als een Ford Transit bestelbus.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                  Zo'n ding heeft net zoveel status als een Ford Transit bestelbus.....
                                  helaba vriendschap niks tegen een Ford Transit he. Die is veel praktischer dan een veel te krappe skoda superb bijvoorbeeld.

Comment

Evoque is toppertje. Onbegrijpelijk hoe die wagen op dit forum, waar normaal auto-enthousiasten zouden moeten zitten, afgekraakt wordt. Ziet er super uit en rijdt heel goed (althans de 190PK SD 4 DYNAMIC die ik heb) en houdt onvoorstelbaar waarde. Staat mijlenver boven de zoveelste BMW of Audi. Ik zal met volle teugen nog genieten van mijn laatste maand met de Evoque voor ik hem voor een mega overname prijs afgeef.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                      Alleen heb ik altijd het gevoel bij de baby Range dat hij voor de vrouwen is gemaakt.
                                      Is ook zo, je ziet er toch zelden een man mee rijden

Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                                      Zie jij Posh Spice al poseren bij een X3?
                                      Zeker en vast als ze daar genoeg geld voor betalen!
                                      2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                                        Evoque is toppertje. Onbegrijpelijk hoe die wagen op dit forum, waar normaal auto-enthousiasten zouden moeten zitten, afgekraakt wordt. Ziet er super uit en rijdt heel goed (althans de 190PK SD 4 DYNAMIC die ik heb) en houdt onvoorstelbaar waarde. Staat mijlenver boven de zoveelste BMW of Audi.
                                        Daarmee dat je hem al verkoopt

Wat bedoel je met 'de zoveelste BMW/Audi'?
                                        Hoeveel X3/X4 en Q5 kom jij tegen dan? Exclusief kun je een Evoque intussen toch al lang niet meer noemen. Ik kom zelfs meer Evoques dan Freelanders tegen...
                                        2.0 JTDm

Comment

Working...
                                        X