Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Test gelezen in Autobild nr. 40:
BMW 120D tegen Audi A3 Sportback 2.0TDI 140 pk tegen Mercedes A 200 CDI
Uitslag :
1. Audi A3 Sportback 2.0TDI 140 pk
2. Mercedes A 200 CDI
3. BMW 120D
Weeral werd de BMW serieus verslagen.
Hij heeft de grootste buitenafmetingen, maar de kleinste binnenruimte.
Hij is het lawaaierigst en verbruikt het meest : gemiddeld 7,5 l/100km, de Audi 6,7, de Mercedes 6,6.
Hij heeft van de drie de minst goede afwerkingskwaliteit.
Het enige waar de BMW echt beter in is zijn de remmen, hier laat Mercedes het afweten.
Comment
-
G&A-Motors van Guino Kenis gaat er volgend jaar waarschijnlijk Belcar mee rijden. Hopelijk lepelen ze er een M3-motor in
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50Test gelezen in Autobild nr. 40:
BMW 120D tegen Audi A3 Sportback 1.9TDI 140 pk tegen Mercedes A 200 CDI
Uitslag :
1. Audi A3 Sportback 1.9TDI 140 pk
2. Mercedes A 200 CDI
3. BMW 120D
Hij is het lawaaierigst en verbruikt het meest : gemiddeld 7,5 l/100km, de Audi 6,7, de Mercedes 6,6.
Het enige waar de BMW echt beter in is zijn de remmen, hier laat Mercedes het afweten.
Comment
-
Gisteren een proefrit gemaakt. Echter het bleef een tochtje door de omgeving van hoop en al 3 kwartier onder begeleiding van een BMW testrijder die voorop reed. Ik ben exact 1 keer in 4de geraakt. Complete tijdverspilling was het. Soit mijn beperkte bevindingen van de 120d.
*Sportzetels en sportstuur zijn zoals ik al vermoede zeer interessante opties.
*De 6-vernellingsbak is een beetje zinloos, de 1ste is zo extreem kort dat ze onbruikbaar is. Als je plankgas geeft zit je tegen de toerentalbegrenzer voordat je geschakeld hebt.
* Het stuur vond ik redelijk communicatief en erg precies, maar veel te zwaar bekrachtigd, je moet zelfs oppassen tijdens het schakelen dat het stuur niet te veel beweegt gewoon door het los te laten echt veel te erg bekrachtigd, ook geen duidelijke rechtuitstand.
* Motor was wel erg krachtig, meer dan snel genoeg voor zover ik dat heb kunnen nagaan uiteraard. De motor wordt wel pas wakker na dik 2000 toeren en vanaf 2500 toeren knalt ie redelijk gelijkmatig door tot de toerentalbegrenzer, onder de 2000 toeren gebeurt er absoluut niets, maar dat vond ik niet zo erg, de manier waarop ie in de toeren klimt maakte dat zonder meer goed, net een benzine. Geluidsisolatie vond ik wel goed. Kameraad die mee was had met de 118d gereden en die vond dat zelfs zijn Corsa 1.7 sneller optrok.
* Wegligging en remmen, geen idee, er niet in geslaagd om snel genoeg te kunnen gaan om dat echt te testen. Op het eerste zicht zou ik durven beweren dat het het beste is waarmee ik ooit heb gereden.
* Interieur vond ik zeer geslaagd enkel geen kleurtjes bechikbaar, zwart of grijs of zwart of grijs. Wel een duostof mogelijk van een soort donkerblauw met zwart en een soort piskleur met zwart. Vanbuiten vind ik hem nog steeds erg lelijk. Maar de rest in deze klasse is zo mogelijk nog saaier.
Comment
-
Uitslag :
2. Mercedes A 200 CDI
3. BMW 120D
Enfin, het zijn drie verschillende wagens, elks met hun eigen karakter...
kies wat je wil hebben he. Je mag de Audi hebben, ik zal de BMW nemen, deal?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime SoeteOorspronkelijk geplaatst door cversierenhoi,
ik ben net terug van de officiële voorstelling van de BMW 1 bij garage Monserez in Kortrijk.
Ze hadden een oude loods van de NMBS ofgehuurd en omgetoverd in een groot lounge-café. Er waren fantastische hapjes en leuke drankjes.
Om klokslag 21uur begon een korte toespraak over de lancering. Enkele ogenblikken later reden de 4 verkrijgbare motorversies van de 1-reeks uit het donker in de spotlights. Van zilvergrijs tot metallic Antraciet.
Mijn eerste indruk is dat het best een toffe wagen is. De zetels zitten comfortabel, zowel voor als achter. Achteraan is er voldoende plaats voor mensen van een normaal formaat. ( Ik ben 1.72 m). Ik heb de indruk dat indien je groter bent, het weleens aan voldoende plaats kan ontbreken. De middenste hoofdsteun is neerklapbaar. Je moet ze niet naar beneden of boven doen, maar gewoon opklappen.
Wat me wel tegenviel is het formaat van de achterruit. Die is echt heel klein vanuit het interieur. Ik denk niet dat die veel info bezorgt aan de bestuurder bij het achteruitrijden. Dat moet evenwel geen probleem zijn want de getoonde versies hadden parkeersensoren.
De wagen heeft ook een start-stop knop zoals de renault megane. Of je dit ok vindt of niet laat ik aan jullie over.
De afwerking ziet er bij deze eerste kennismaking zeer ok uit.
Kortom een geslaagde wagen die zeker voldoende kopers zal vinden.
ps : ik heb geen foto's kunnen nemen omdat er gewoon teveel volk was. Misschien waren er nog forum-leden die wel de mogelijkheid hadden om foto's te nemen.
als bewijs heb ik wel even de badge die we kregen in gescannned.
peace
Ik vond de locatie dus schitterend, zeer mooi gedaan van BMW vond ik.
De auto zelf is gewoon prachtig! In't echt is ie nog zo veel keer mooier dan op foto! Het interieur ziet er zeer degelijk uit en zowel vanbinnen als vanbuiten is de assemblagekwaliteit meer dan behoorlijk!
Enig nadeel... de prijs. Er stond daar geen enkele 1-reeks van minder dan 25.000 Euro...
Comment
-
BMW 120D tegen Audi A3 Sportback 1.9TDI 140 pk tegen Mercedes A 200 CDI
Uitslag :
2. Mercedes A 200 CDI
3. BMW 120D
Er zijn al meerdere vergelijkende tests verschenen, waarin de 120d zowel op rijdynamisch of zelfs in totaal de A3 2.0 TDI verslaat.
Maar zoals reeds meermaals geschreven : iedereen vindt in de pers wel eens een berichtje waar z'n hartje van opfleurt.
Los daarvan : ik prefereer de A3 ook boven de '1. Niet qua motor, want de 120d is een pák krachtiger dan de A3, en als je dat niet voelt dan heb je ofwel een nog niet deftig ingereden 120 te pakken, ofwel een gechipte A3, ofwel zit er een bepaalde merkvoorkeur of -aversie in de weg.
Het meerverbruik kan ik bevestigen. De binnenruimte is op enkele millimeters hier en daar exact gelijk, en het ruimtegevoel van de BMW is nu volledig Audi-like (met name door de hoge gordellijn). De Audi ziet er véél mooier uit, maar is in vergelijking (je neemt de Sportback als je met de huidige '1 vergelijkt, niet de 3-deurs) niet onbetekenend duurder. De Audi-motor klinkt rauwer, en is ook niet zo soepel en geciviliseerd inzake karakter, en geeft meer trillingen door naar de bestuurder (stuur, pedalen, pook), vooral via het stuur.
Comment
-
[quote="gTa"]
merk waar je een duidelijk gevoel van antipathie voor koestert, is een héél erg makkelijke en daarom ook vrij belachelijke taktiek om bij zij die dergelijke gekleurd nieuws slikken als kouwe pap, de wagen af te breken.
Er zijn al meerdere vergelijkende tests verschenen, waarin de 120d zowel op rijdynamisch of zelfs in totaal de A3 2.0 TDI verslaat.
quote]
Ik koester helemaal geen antipathie jegens BMW, integendeel, enkel de BMW 1 is een ondermaatse en dure auto, het merk niet waardig, en dat is heel jammer. Als je BMW bent zorg je dat je beter bent dan die andere auto's.
Zo vindt ik de BMW 5 Touring één van de mooiste breaks met zeer goede motorisaties. De toekomstige 3 Touring blijkt ook een voltreffer te worden (mooi design , en als de motoren en het huidige rijgedrag al maar hetzelfde zijn dan die van de huidige 3, dan kan het niet meer stuk).
Ik vind dat als een merk de pretentie heeft bij de besten te horen , dan moet je dat met de kleinste auto's uit je gamma ook doen.
En voorts , welke tests bedoel jij dan ?
Comment
-
[quote="jwv50"]Oorspronkelijk geplaatst door gTamerk waar je een duidelijk gevoel van antipathie voor koestert, is een héél erg makkelijke en daarom ook vrij belachelijke taktiek om bij zij die dergelijke gekleurd nieuws slikken als kouwe pap, de wagen af te breken.
quote]
Ik koester helemaal geen antipathie jegens BMW, integendeel, enkel de BMW 1 is een ondermaatse en dure auto, het merk niet waardig, en dat is heel jammer. Als je BMW bent zorg je dat je beter bent dan die andere auto's.
Zo vindt ik de BMW 5 Touring één van de mooiste breaks met zeer goede motorisaties. De toekomstige 3 Touring blijkt ook een voltreffer te worden (mooi design , en als de motoren en het huidige rijgedrag al maar hetzelfde zijn dan die van de huidige 3, dan kan het niet meer stuk).
Ik vind dat als een merk de pretentie heeft bij de besten te horen , dan moet je dat met de kleinste auto's uit je gamma ook doen.
Comment
-
[quote="jwv50"]Oorspronkelijk geplaatst door gTamerk waar je een duidelijk gevoel van antipathie voor koestert, is een héél erg makkelijke en daarom ook vrij belachelijke taktiek om bij zij die dergelijke gekleurd nieuws slikken als kouwe pap, de wagen af te breken.
quote]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50Aan verhulstjaah en wes : stopt ne keer met zagen als een stelleke pubers.
Je breekt de 1 reeks, samen met nog andere BMW's constant af. Je wordt op je vingers getikt door gTa dus je begint maar te slijmen. En te doen alsof je van niets weet.
Wes wijst je gewoon op dat gedrag van 'doen alsof je neus bloedt' dus begin je maar te schelden. Nochtans staat in het reglement dat dit niet mag.
Heb je een gebrek aan aandacht? Ik heb al eens in een ander topic gezegd tegen iemand dat afbreken van auto's, keuzes en visies van anderen heel gemakkelijk is, en je kan laten schijnen dat jij gelijk hebt door eigenlijk zever te vertellen. Gedraag je eens volwassen. En als je jou dan eens niet kan vinden in een visie van een ander, of je vindt een auto echt slecht; toon dat dan aan met duidelijke argumenten. En als je het niet kan halen, begin dan niet te schelden. Want we zitten op een forum, remember, je moet kritiek kunnen verdragen.
Bij deze is deze zaak afgerond.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50Aan verhulstjaah en wes : stopt ne keer met zagen als een stelleke pubers.. Je hebt me de vorige keer al bestookt met persoonlijke boodschappen omdat ik toen ook antwoord heb gegeven op de vraag die je nu nogmaals stelt, nl "over welke testen gaat het dan wel" . Je mag dan jou mening hebben over een wagen (waar ik geen enkel probleem mee heb), maar als je feiten vraagt en je krijgt ze, moet je niet zielig doen. Je reactie alleen als zegt genoeg (dat noem ik pas puberaal gedrag). Als iemand maar een iets andere mening dan de jouwe heeft (zo wat iedereen) dan begin je hier de "zelf in te vullen" uit te hangen
Case closed
Alvast mijn excuses aan de andere forum gebruikers voor deze korte uiteenzetting.
Comment
-
Iedereen zijn zegje gedaan? Terug on topic please
2014 Bmw 118d Estorill //M
2000 Bmw 320d
2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929
Comment
-
Denk niet dat het hier al ergens staat:
Oorspronkelijk geplaatst door Auto 55
Het Duitse AC Schnitzer heeft een upgrade klaar voor de BMW 1-Reeks. Of toch zo goed als, want de krachtkuren die de 118d en 120d van 25 Ã 30 extra paarden moeten voorzien zijn nog in de laatste fasen van ontwikkeling.
De aankleding van het koetswerk is er wel al. De Duitsers voorzien de 1-Reeks van een agressievere voorbumper, specifieke zijschorten, een dakspoiler en een achterbumper met ruimte voor een dubbele uitlaat. Ook zonder aan de motorsturing te rommelen kan Schnitzer de 1 sportiever maken. Daarvoor staat een sportophanging in de catalogus, zijn er vijfspaaksvelgen met een diameter van 17, 18 of 19-duim en kan de rijhoogte met 3cm verlaagd worden. Een optionele veerbrug vooraan kan de stijfheid nog verhogen. De tuner beschikt voorts nog over een systeem dat de schakelwegen van de handbediende bak inkort.
Aan de binnenzijde levert de Schnitzer verfraaiingen in carbon, een sportstuur, en aluminiumkleurige accenten. Die bestaan traditioneel uit onder meer pedalen, voetsteun, handremhendel en pookknop. Wie z’n 1 bij Schnitzer binnensteekt mag het voertuig na de knutselbeurt BMW AC Schnitzer SCS1 noemen.
Comment
Comment