Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dan blijft nog de vraag: Waarom is Rover dan failliet gegaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Works
      Dan blijft nog de vraag: Waarom is Rover dan failliet gegaan?
      mismanagement en een slechte reputatie, vooroordelen...
      hoeveel zitten er hier niet die het nog altijd hebben over die rammelende roestbakken. en de vele testen waarin steeds werd herhaald dat ze gedateerd waren en dergelijke hebben er ook geen goed aan gedaan. akkoord, de gefacelifte 25 en ZR stonden nog steeds op het onderstel van een wagen die ontwikkeld was in '95 maar so what, tzijn goeie wagentjes. de 45 werd nog steeds aanzien als een ouwe civic.
      de 75 deed het dan weer een heel stuk beter, met een bouwkwaliteit die gelijk staat met pakweg bmw. jammer dan weer dat diezelfde bmw zijn stock van slechte dieselmotoren erin lepelde.
      De opvolgers waren nochtans al van de tekentafel vertrokken en indien SAIC geen ***spelletje had gespeeld maar een serieuze zakenpartner was geweest, of een andere groep, waren de opvolgers al klaar geweest voor productie.
      daarbij komt dat gezeik over een lage inruilwaarde. wel als je een tweedehands wagen koopt voor weinig is het logish dat je er ook weinig voor terugkrijgt later. ik heb trouwens haast altijd mijn wagen trug ingeruild bij de dealer en heb er steeds een normale prijs voor teruggekregen. Tevens betaalde je voor een 25 full option nog belange na niet hetzelfde of pakweg een golf vier full option.
      waarom hebben fiat, lancia en saab het zo moeilijk?
      waarom draait haast de gehele auto-industrie minder?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
        vw, opel, skoda, ... gevoelsmatig en gefundeerd
        want wat stralen die wagens nu uit?? dat ze stevig in elkaar gevezen zijn dat ontken ik niet, maar die wagens roepen nul komma niks gevoel op, vergelijk eens met een alfa en je snapt min punt wel.
        Hierin geef ik je voor 90% gelijk...
        Uitstraling van een Astra GTC is toch niet te onderschatten imho...

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
        daarnaast: wat hebben die merken nu in godsnaam al gepresteerd?? tot voor kort slaagde volkswagen er nog niet in om een wagen te evenaren die ze in de jaren 80 ontwikkeld hebben. de golf 5 mag dan al geen slechte wagen zijn, hij moet het afleggen tegen haast iedere tegenstander. zelfde met opel. buiten de speedster die een lotus is, wat hebben die al bewezen?? wat voor opwindende producten maken ze? populaire vrouwenwagens zoals de corsa ja, zegt me al genoeg zo lijkt me. tel daarbij een nogmaals falende astra die uit het Opel Prutsers Center komt en het plaatje is rond. (remember: hij krijgt zijn vermogen die op de weg gezet).
        Welke wagen uit de jaren 80 bedoel je?
        En wat heeft Rover/MG al gepresteerd op dit vlak? Als je geen performante motoren hebt, is het niet moeilijk om die pk's de baan op te krijgen he...

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
        ik koop nog steeds een wagen omdat ie zo fantastisch rijd, omdat ie tonnen rijplezier biedt. niet omdat hij 5 sterren heeft behaald bij NCAP testen, omdat ie zo zuinig is, of omdat ie zo stevig samen zit. who cares, aan de baan plakken, die kont opzij zetten... dat moet ie doen. en zoals reeds eerder vermeld: daar falen die duitse kisten en aanverwanten.
        Blijkbaar nog nooit met een E36 318i of 325i, E46 330Ci, 645Ci of dergelijk gereden...die zijn ontworpen om dwars te gaan en te plakken! en daar mag je eender welke MG of Rover tegenover zetten, beter zijn ze niet imho...
        En ja, ik heb al met een MGR gereden, dwars gaan doet ie graag, maar echt aan de baan plakken doet hij wel niet, dat dee die E36 beter...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
          Hierin geef ik je voor 90% gelijk...
          Uitstraling van een Astra GTC is toch niet te onderschatten imho...

Welke wagen uit de jaren 80 bedoel je?
          En wat heeft Rover/MG al gepresteerd op dit vlak? Als je geen performante motoren hebt, is het niet moeilijk om die pk's de baan op te krijgen he...

Blijkbaar nog nooit met een E36 318i of 325i, E46 330Ci, 645Ci of dergelijk gereden...die zijn ontworpen om dwars te gaan en te plakken! en daar mag je eender welke MG of Rover tegenover zetten, beter zijn ze niet imho...
          En ja, ik heb al met een MGR gereden, dwars gaan doet ie graag, maar echt aan de baan plakken doet hij wel niet, dat dee die E36 beter...
          wel ja, de jaren 80... laat het ons houden op het pré Honda tijdperk. Mijn pa had in de 80-er jaren nogal wat werk met zijn SD1, niet zozeer motorisch hoewel er LPG opzat en dit in die tijd nog niet zo'n schitterend gegeven was, maar het bakje was nogal roestgevoelig. uiteindelijk heeft ie er ook zo'n 12 jaar mee rondgetoerd.
          Wat heeft mg-rover gepresteerd op dat vlak? ik denk dat de ZR 160 en de tf160 best een fijne wagen is en als ik de tests erop nalees ben ik niet de enige met die mening. akkoord, het is maar 160 pk, maar er zijn verschilende wagens die de 2.0 liter turbo vanuit de 220 coupé erinzitten hebben en die wagen doet het nog steeds fantastisch. en alles zonder electronische hulp. Daarnaast wil ik ook eens aanhalen dat de VVC motor een fantastisch stukje techniek is, dat gerust op gelijke voet met v-tec (de oude generatie uit de crx e.d.) mag worden geplaatst alhoewel ze beiden iets anders doen.
          Dan hebben we nog de mg zs 180. ook hier weer een bescheiden aantal pk in vergelijking met sommige anderen, maar toch kreeg hij de titel "best handeling front wheel drive". En dan is er de zt 260. hierbij heeft mg met zeer beperkte middelen van een voorwielaangedreven gezinsberline een achterwielaangedreven "sport"berline gemaakt. Zei clarckson niet "I don't know how the managed to do it, but it handles like nothing else I ever driven..." (of zoiets) En ook wat betreft de MG SV-R hoorde ik niemand klagen over weggedrag e.d. Wel, dat wil ik horen over een wagen, zoals de fiesta st, focus st, de meesta alfa's... en niet dat gezeik over een veilig weggedrag, of efficient weggedrag of voorspelbaar weggedrag en iedere tien bocht wordt je afgeremd door een leger electronica (misschien best ook want anders kom je de bocht niet door)

en over dat speelse weggedrag had ik het niet over bmw hoor, maar dus over die duitse rommelmerken en aanverwanten, niet de zogezegde premiummerken.

Comment

• Check eens de topictitel plz.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• De SD1 liet zich, althans toch de V8-modellen, perféct combineren met LPG, zelfs in die tijd. M'n pa heeft er 3 gehad. Een gele 3500, een bordeaux Vanden Plas en een bordeaux Vitesse. Alledrie op LPG, alledrie een dikke 2 jaar gereden met zo'n 60.000 à 70.000 km per jaar. 'Ie was toen nogal een levend reclamebord voor de Rover SD1, en een aantal mensen in z'n omgeving hebben er toen ook eentje gehaald. Ook op LPG. Ook geen enkel probleem gehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                De SD1 liet zich, althans toch de V8-modellen, perféct combineren met LPG, zelfs in die tijd. M'n pa heeft er 3 gehad. Een gele 3500, een bordeaux Vanden Plas en een bordeaux Vitesse. Alledrie op LPG, alledrie een dikke 2 jaar gereden met zo'n 60.000 à 70.000 km per jaar. 'Ie was toen nogal een levend reclamebord voor de Rover SD1, en een aantal mensen in z'n omgeving hebben er toen ook eentje gehaald. Ook op LPG. Ook geen enkel probleem gehad.
                pa had zo een goudkleurige- bruinachtige 3500 en die heeft meermaals aan de sleep gehangen. maar dat had denk ik meer te maken met de kwaliteit van de installatie als met de motor. nuja, ik was 0-6 jaar en heb het probleem niet zo grondig geannaliseerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                  wel ja, de jaren 80... laat het ons houden op het pré Honda tijdperk. Mijn pa had in de 80-er jaren nogal wat werk met zijn SD1, niet zozeer motorisch hoewel er LPG opzat en dit in die tijd nog niet zo'n schitterend gegeven was, maar het bakje was nogal roestgevoelig. uiteindelijk heeft ie er ook zo'n 12 jaar mee rondgetoerd.
                  Wat heeft mg-rover gepresteerd op dat vlak? ik denk dat de ZR 160 en de tf160 best een fijne wagen is en als ik de tests erop nalees ben ik niet de enige met die mening. akkoord, het is maar 160 pk, maar er zijn verschilende wagens die de 2.0 liter turbo vanuit de 220 coupé erinzitten hebben en die wagen doet het nog steeds fantastisch. en alles zonder electronische hulp. Daarnaast wil ik ook eens aanhalen dat de VVC motor een fantastisch stukje techniek is, dat gerust op gelijke voet met v-tec (de oude generatie uit de crx e.d.) mag worden geplaatst alhoewel ze beiden iets anders doen.
                  Dan hebben we nog de mg zs 180. ook hier weer een bescheiden aantal pk in vergelijking met sommige anderen, maar toch kreeg hij de titel "best handeling front wheel drive". En dan is er de zt 260. hierbij heeft mg met zeer beperkte middelen van een voorwielaangedreven gezinsberline een achterwielaangedreven "sport"berline gemaakt. Zei clarckson niet "I don't know how the managed to do it, but it handles like nothing else I ever driven..." (of zoiets) En ook wat betreft de MG SV-R hoorde ik niemand klagen over weggedrag e.d. Wel, dat wil ik horen over een wagen, zoals de fiesta st, focus st, de meesta alfa's... en niet dat gezeik over een veilig weggedrag, of efficient weggedrag of voorspelbaar weggedrag en iedere tien bocht wordt je afgeremd door een leger electronica (misschien best ook want anders kom je de bocht niet door)

en over dat speelse weggedrag had ik het niet over bmw hoor, maar dus over die duitse rommelmerken en aanverwanten, niet de zogezegde premiummerken.
                  Wat me vooral interesseerde was wat je bedoelde met:

tot voor kort slaagde volkswagen er nog niet in om een wagen te evenaren die ze in de jaren 80 ontwikkeld hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                    Check eens de topictitel plz.
                    BMW 1 serie.

Mooie wagen

Comment

Wat me vooral interesseerde was wat je bedoelde met:
                      de golf 1 en vooral dan de golf 2 gti bleken tot op heden nog steeds de betere stuurmanswagens te zijn. de 3 en de 4 zijn nogal... je snapt het wel. de vijfde generatie gaat de goeie kant uit, maar dan zit je weer met een verandering zoals electronica e.d.
                      daarbij komt dat ook de sciroco en de corrado strakke wagens waren. nu gaat daar misschien terug verandering in komen met de sciroco.
                      eigenlijk vind ik de golf 2 gti en de corrado best leuke wagens, maar ze hebben het wat mij betreft grondig om zeep geholpen. en dan heb ik het niet over de looks want dat is nogal subjectief. hoewel ik hier meer dan veel lees dat er mensen zijn die het weggedrag van hun golf zo leuk vinden. terwijl als ik nog maar en snelwegoprit neem met een vijf ik me enorm zit te enerveren. nix spelen met dat gaspedaal, nix strak de bocht om. maar schuiven over die voorwielen, die kont die niet te bewegen is, en als ie aanligt electronica die de boel vertraagd. op de snelweg zelf blijkt het inderdaad een comfortabele wagen te zijn, geen rammeltje, weinig bijgeluiden, min of meer goeie zetels...

Comment

• Ik voel me aangesproken

Gisteren werd het trouwens nog maar eens bewezen; ik nam de binnenbocht van een afrit (180°) met de Mini, en een Audi A3 van het vorig model kwam me langs buiten voorbij.
                        Ik heb nog wat harder geduwd maar hij schoof weg op z'n voorwielen, 'k wou ook niet in dien Audi zijn flank zitten !!!

Ik vind het rijgedrag van mijn Golf echt top. Zeer neutraal, en ik ben er zeker van dat je de kont kunt doen uitbreken als je dat zou willen. Zelf probeer ik zoiets liever niet, maar ik voel toch dat bij het zeer snel nemen van een rondpunt de achterkant wat losser komt.

Uiteraard is dit nog niet te vergelijken met het gevoel van een achterwielaandrijver, maar voor een FWD vind ik mijn Golf IV de beste waar ik totnogtoe al mee gereden heb (praktisch alles van Saab; Mini; Corsa; ...).
                        1963 Land Rover Series IIa
                        1994 Mercedes SL320
                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Golf is voor de doorsnee huisvrouw he, als je zo plezier wilt maken tijdens het rijden moet je een sportwagen kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                            Ik voel me aangesproken
                            Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                            Golf is voor de doorsnee huisvrouw he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren

Ik bedoel dus:

Zelfs de doorsnee huisvrouw moet met een golf kunnen rijden...

Comment

Ik bedoel dus:

Zelfs de doorsnee huisvrouw moet met een golf kunnen rijden...
                                kalf, 't is je geraden dat je dat bedoelt

Seffes ne kopper oep aawe freter !
                                1994 Mercedes SL320
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

kalf, 't is je geraden dat je dat bedoelt

Seffes ne kopper oep aawe freter !
                                  Ik een kalf?

Kijk naar u vriendin he

Comment

Ik een kalf?

Kijk naar u vriendin he
                                    Met dat t gedaan is met de uwe durft ge wel hè

Soit, terug naar de BMW 1 zeker ?

Hier se, de review van fifth gear:
                                    http://video.google.com/videoplay?do...424420&q=BMW+1
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Als BMW nou 'es een driecilinder 1,1-liter zou maken, kwestie van de groene jongens wat tevreden te stellen, dus eentje met directe injectie en een ton vervuilingsremmende maatregelen, maar wel met 'n sportophangingetje en zo ... dan konden ze 'm 111Si noemen.

Woehoew !

Comment

Golf is voor de doorsnee huisvrouw he, als je zo plezier wilt maken tijdens het rijden moet je een sportwagen kopen.
                                        pakweg een peugeot 206 is ook voor de doorsnee huisvrouw en daar kan je dan weer wel veel rijplezier vinden dus dat gaat niet op.
                                        @alex, heb al eens met een 206, 306, zr, focus gereden??
                                        @gta, die metro was een erg strak karretje voor zijn tijd, maar ik denk niet dat ze bij bmw interesse hebben in milieuvriendelijke wagens. hun koperspubliek situeert hem dan ook niet direct tussen sandaaldragende groene jongens.

Comment

Ik voel me aangesproken

Gisteren werd het trouwens nog maar eens bewezen; ik nam de binnenbocht van een afrit (180°) met de Mini, en een Audi A3 van het vorig model kwam me langs buiten voorbij.
                                          Ik heb nog wat harder geduwd maar hij schoof weg op z'n voorwielen, 'k wou ook niet in dien Audi zijn flank zitten !!!

Ik vind het rijgedrag van mijn Golf echt top. Zeer neutraal, en ik ben er zeker van dat je de kont kunt doen uitbreken als je dat zou willen. Zelf probeer ik zoiets liever niet, maar ik voel toch dat bij het zeer snel nemen van een rondpunt de achterkant wat losser komt.

Uiteraard is dit nog niet te vergelijken met het gevoel van een achterwielaandrijver, maar voor een FWD vind ik mijn Golf IV de beste waar ik totnogtoe al mee gereden heb (praktisch alles van Saab; Mini; Corsa; ...).
                                          Lag de weg er nat bij? Want op't droge kan er nie veel m'n MINI volgen zenne!

Comment

Working...
                                          X