Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dan blijft nog de vraag: Waarom is Rover dan failliet gegaan?
mismanagement en een slechte reputatie, vooroordelen...
hoeveel zitten er hier niet die het nog altijd hebben over die rammelende roestbakken. en de vele testen waarin steeds werd herhaald dat ze gedateerd waren en dergelijke hebben er ook geen goed aan gedaan. akkoord, de gefacelifte 25 en ZR stonden nog steeds op het onderstel van een wagen die ontwikkeld was in '95 maar so what, tzijn goeie wagentjes. de 45 werd nog steeds aanzien als een ouwe civic.
de 75 deed het dan weer een heel stuk beter, met een bouwkwaliteit die gelijk staat met pakweg bmw. jammer dan weer dat diezelfde bmw zijn stock van slechte dieselmotoren erin lepelde.
De opvolgers waren nochtans al van de tekentafel vertrokken en indien SAIC geen ***spelletje had gespeeld maar een serieuze zakenpartner was geweest, of een andere groep, waren de opvolgers al klaar geweest voor productie.
daarbij komt dat gezeik over een lage inruilwaarde. wel als je een tweedehands wagen koopt voor weinig is het logish dat je er ook weinig voor terugkrijgt later. ik heb trouwens haast altijd mijn wagen trug ingeruild bij de dealer en heb er steeds een normale prijs voor teruggekregen. Tevens betaalde je voor een 25 full option nog belange na niet hetzelfde of pakweg een golf vier full option.
waarom hebben fiat, lancia en saab het zo moeilijk?
waarom draait haast de gehele auto-industrie minder?
vw, opel, skoda, ... gevoelsmatig en gefundeerd
want wat stralen die wagens nu uit?? dat ze stevig in elkaar gevezen zijn dat ontken ik niet, maar die wagens roepen nul komma niks gevoel op, vergelijk eens met een alfa en je snapt min punt wel.
Hierin geef ik je voor 90% gelijk...
Uitstraling van een Astra GTC is toch niet te onderschatten imho...
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
daarnaast: wat hebben die merken nu in godsnaam al gepresteerd?? tot voor kort slaagde volkswagen er nog niet in om een wagen te evenaren die ze in de jaren 80 ontwikkeld hebben. de golf 5 mag dan al geen slechte wagen zijn, hij moet het afleggen tegen haast iedere tegenstander. zelfde met opel. buiten de speedster die een lotus is, wat hebben die al bewezen?? wat voor opwindende producten maken ze? populaire vrouwenwagens zoals de corsa ja, zegt me al genoeg zo lijkt me. tel daarbij een nogmaals falende astra die uit het Opel Prutsers Center komt en het plaatje is rond. (remember: hij krijgt zijn vermogen die op de weg gezet).
Welke wagen uit de jaren 80 bedoel je?
En wat heeft Rover/MG al gepresteerd op dit vlak? Als je geen performante motoren hebt, is het niet moeilijk om die pk's de baan op te krijgen he...
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
ik koop nog steeds een wagen omdat ie zo fantastisch rijd, omdat ie tonnen rijplezier biedt. niet omdat hij 5 sterren heeft behaald bij NCAP testen, omdat ie zo zuinig is, of omdat ie zo stevig samen zit. who cares, aan de baan plakken, die kont opzij zetten... dat moet ie doen. en zoals reeds eerder vermeld: daar falen die duitse kisten en aanverwanten.
Blijkbaar nog nooit met een E36 318i of 325i, E46 330Ci, 645Ci of dergelijk gereden...die zijn ontworpen om dwars te gaan en te plakken! en daar mag je eender welke MG of Rover tegenover zetten, beter zijn ze niet imho...
En ja, ik heb al met een MGR gereden, dwars gaan doet ie graag, maar echt aan de baan plakken doet hij wel niet, dat dee die E36 beter...
Hierin geef ik je voor 90% gelijk...
Uitstraling van een Astra GTC is toch niet te onderschatten imho...
Welke wagen uit de jaren 80 bedoel je?
En wat heeft Rover/MG al gepresteerd op dit vlak? Als je geen performante motoren hebt, is het niet moeilijk om die pk's de baan op te krijgen he...
Blijkbaar nog nooit met een E36 318i of 325i, E46 330Ci, 645Ci of dergelijk gereden...die zijn ontworpen om dwars te gaan en te plakken! en daar mag je eender welke MG of Rover tegenover zetten, beter zijn ze niet imho...
En ja, ik heb al met een MGR gereden, dwars gaan doet ie graag, maar echt aan de baan plakken doet hij wel niet, dat dee die E36 beter...
pa had zo een goudkleurige- bruinachtige 3500 en die heeft meermaals aan de sleep gehangen. maar dat had denk ik meer te maken met de kwaliteit van de installatie als met de motor. nuja, ik was 0-6 jaar en heb het probleem niet zo grondig geannaliseerd.
Wat me vooral interesseerde was wat je bedoelde met:
de golf 1 en vooral dan de golf 2 gti bleken tot op heden nog steeds de betere stuurmanswagens te zijn. de 3 en de 4 zijn nogal... je snapt het wel. de vijfde generatie gaat de goeie kant uit, maar dan zit je weer met een verandering zoals electronica e.d.
daarbij komt dat ook de sciroco en de corrado strakke wagens waren. nu gaat daar misschien terug verandering in komen met de sciroco.
eigenlijk vind ik de golf 2 gti en de corrado best leuke wagens, maar ze hebben het wat mij betreft grondig om zeep geholpen. en dan heb ik het niet over de looks want dat is nogal subjectief. hoewel ik hier meer dan veel lees dat er mensen zijn die het weggedrag van hun golf zo leuk vinden. terwijl als ik nog maar en snelwegoprit neem met een vijf ik me enorm zit te enerveren. nix spelen met dat gaspedaal, nix strak de bocht om. maar schuiven over die voorwielen, die kont die niet te bewegen is, en als ie aanligt electronica die de boel vertraagd. op de snelweg zelf blijkt het inderdaad een comfortabele wagen te zijn, geen rammeltje, weinig bijgeluiden, min of meer goeie zetels...
Gisteren werd het trouwens nog maar eens bewezen; ik nam de binnenbocht van een afrit (180°) met de Mini, en een Audi A3 van het vorig model kwam me langs buiten voorbij.
Ik heb nog wat harder geduwd maar hij schoof weg op z'n voorwielen, 'k wou ook niet in dien Audi zijn flank zitten !!!
Ik vind het rijgedrag van mijn Golf echt top. Zeer neutraal, en ik ben er zeker van dat je de kont kunt doen uitbreken als je dat zou willen. Zelf probeer ik zoiets liever niet, maar ik voel toch dat bij het zeer snel nemen van een rondpunt de achterkant wat losser komt.
Uiteraard is dit nog niet te vergelijken met het gevoel van een achterwielaandrijver, maar voor een FWD vind ik mijn Golf IV de beste waar ik totnogtoe al mee gereden heb (praktisch alles van Saab; Mini; Corsa; ...).
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Als BMW nou 'es een driecilinder 1,1-liter zou maken, kwestie van de groene jongens wat tevreden te stellen, dus eentje met directe injectie en een ton vervuilingsremmende maatregelen, maar wel met 'n sportophangingetje en zo ... dan konden ze 'm 111Si noemen.
Golf is voor de doorsnee huisvrouw he, als je zo plezier wilt maken tijdens het rijden moet je een sportwagen kopen.
pakweg een peugeot 206 is ook voor de doorsnee huisvrouw en daar kan je dan weer wel veel rijplezier vinden dus dat gaat niet op.
@alex, heb al eens met een 206, 306, zr, focus gereden??
@gta, die metro was een erg strak karretje voor zijn tijd, maar ik denk niet dat ze bij bmw interesse hebben in milieuvriendelijke wagens. hun koperspubliek situeert hem dan ook niet direct tussen sandaaldragende groene jongens.
Gisteren werd het trouwens nog maar eens bewezen; ik nam de binnenbocht van een afrit (180°) met de Mini, en een Audi A3 van het vorig model kwam me langs buiten voorbij.
Ik heb nog wat harder geduwd maar hij schoof weg op z'n voorwielen, 'k wou ook niet in dien Audi zijn flank zitten !!!
Ik vind het rijgedrag van mijn Golf echt top. Zeer neutraal, en ik ben er zeker van dat je de kont kunt doen uitbreken als je dat zou willen. Zelf probeer ik zoiets liever niet, maar ik voel toch dat bij het zeer snel nemen van een rondpunt de achterkant wat losser komt.
Uiteraard is dit nog niet te vergelijken met het gevoel van een achterwielaandrijver, maar voor een FWD vind ik mijn Golf IV de beste waar ik totnogtoe al mee gereden heb (praktisch alles van Saab; Mini; Corsa; ...).
Lag de weg er nat bij? Want op't droge kan er nie veel m'n MINI volgen zenne!
Comment