Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaAh, zo.
Mjah, 'k denk het toch niet. Er is hier wel al 'es een tijdje gesproken over DSC uitschakelen, in welke mate en hoe.
ABS zorgt er voor dat je wielen niet blokkeren bij te fel remmen. Dit systeem communiceert wel met ESP maar ze werken in principe onafhankelijk.
DUS voor ons eentje:
DSC kan uit
ABS (met CBC) niet
Comment
-
Je maakt zelfs zélf de standaardfout.
Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijnHet probleem is dat sommige mensen niet goed weten wat zo'n ESP-systeem, of DSC bij BMW, nu eigenlijk allemaal bevat. ...
Het komt er op neer dat je bij de meeste wagens het elektronisch stabiliteitssysteem kan uitschakelen. Dit systeem kan motorvermogen afknibbelen zodat de wagen een stabiele koers blijft volgens. Ook kan het doorslippende wielen afemmen.
Ik schreef 't al hoger 'es kort en bondig :- ABS : slippende wielen bij het remmen voorkomen
- ESP/DSC : uitbrekende/doorschuivende wagen in een bocht tegengaan door bepaalde wielen af te remmen zodat de wagen zich weer (actief) rechttrekt (b.v. auto krijgt overstuur in een linkse bocht : ESP zal het rechter voorwiel afremmen en de remkracht van het linker voorwiel indien nodig gedeeltelijk verminderen, zodat de auto zich terug rechttrekt ; ander vb. onderstuur in een rechtse bocht, dan zal het ESP het rechter achterwiel afremmen om de neus terug naar binnen te trekken)
- ASR/ASC : antispincontrole van de aandrijfwielen, dus enkel werking bij 't accelereren
Alles zit inderdaad geïntegreerd, maar je ziet dus duidelijk aan jezelf dat 't op den duur niet meer simpel is om te weten wat wat doet.
ESP "remt geen slippende wielen af" (dat is een beetje 'n ongelukkige omschrijving van de ABS-functie), maar remt bepaalde wielen harder zodat de andere wielen terug "in lijn" komen. En ESP knibbelt evenmin aan het vermogen, dat is de functie van het ASR, dat uiteraard wél het ESP bijstaat in z'n functie bij het accelereren.
Het best te snappen is het als je de evolutie van de rijhulpsystemen kent. Ik schreef die hier 'es ergens neer (specifiek voor BMW), maar 'k heb geen zin om te zoeken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaAh, zo.
Mjah, 'k denk het toch niet. Er is hier wel al 'es een tijdje gesproken over DSC uitschakelen, in welke mate en hoe.
Comment
-
Bij Kempower kan je een sportluchtfilter kopen voor de BMW 118d. Deze luchtfilter is van het merk BMC en kost €84.
Zou deze luchtfilter de moeite zijn om te plaatsen...?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Ik denk 't eerlijk gezegd niet.- Veel power zal 't niet opleveren, om te beginnen. Als je 1 Ã 2% vermogen wint, zal 't veel zijn. Ik vermoed zelfs dat de kans groot is dat je geen (voelbaar) vermogen zal winnen.
- Een sportluchtfilterset zorgt doorgaans ook voor een (véél) mooiere aanzuigsound. Velen denken dat 'n auto enkel geluid maakt langs de uitgang, maar ook de ingang kan schitterende symfonieën veroorzaken, een prachtig voorbeeld ervan is de Hyundai Coupé van Tuscani die ondanks z'n standaarduitlaat maar dankzij een op maat gemaakt intake-systeem een fenomenaal geluid voortbrengt.
Nu ... wil je dat wel bij een diesel ? Een diesel (en al helemaal een 4-cilinder) maakt zowiezo al geen mooi geluid, en zo'n kitje zal het enkel maar versterken.
Comment
-
Wat zou ik toch graag bij Heinz een kuurtje laten doen voor de 118d. 155pk en 340Nm... dat zal zeker wel voelbaar zijn.
Maar ik heb bang. 'Zoef' heeft me bang gemaakt. Hij beweert dat bij een dodelijk ongeval je wagen gestript wordt. Als men dan die chiptuning vindt ben je de klos...OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBWat zou ik toch graag bij Heinz een kuurtje laten doen voor de 118d. 155pk en 340Nm... dat zal zeker wel voelbaar zijn.
Maar ik heb bang. 'Zoef' heeft me bang gemaakt. Hij beweert dat bij een dodelijk ongeval je wagen gestript wordt. Als men dan die chiptuning vindt ben je de klos...
Ik zou het eventueel ook zien zitten voor mijn A3 dan, losstaand van het feit dat je de mechaniek meer ten proeve stelt.
Maar het is in geval van ongeluk met doden.
Je auto wordt nagekeken en gechekt, 100% zeker. En als ze je tuning dan vinden, heb je harde pech.
Maar ik denk dat je voor't zelfde geld geluk hebt, en dan je ongezien weg komt....
Ik weet het ook allemaal niet goed.
Comment
-
Ik denk dat we best nu kunnen sparen om een volgende wagen te kopen met een wat zwaarder motorisatie. Ik denk bijvoorbeeld aan een BMW 130i...
Ik ga volgende ook eens bellen voor een testrit. Als gTa dat mag, dan mag ik dat ook...OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBWat zou ik toch graag bij Heinz een kuurtje laten doen voor de 118d. 155pk en 340Nm... dat zal zeker wel voelbaar zijn.
Maar ik heb bang. 'Zoef' heeft me bang gemaakt. Hij beweert dat bij een dodelijk ongeval je wagen gestript wordt. Als men dan die chiptuning vindt ben je de klos...
Je kan de tuning uiteraard ook altijd aangeven, maar dat zal je ook in je portemonnee voelen natuurlijk ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BikefreakJe kan de tuning uiteraard ook altijd aangeven, maar dat zal je ook in je portemonnee voelen natuurlijk ...
Bij zo'n dodelijk ongeval kan men struikelen over andere factoren zoals: Is het remsysteem wel aangepast aan dat vermogen?
Daar sta je dan met je duurder betaalde verzekering...
De strop rond je nek zal minstens even strak aangetrokken worden vrees ik...OO 00 OO
Comment
Comment