Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII R

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw heeft meer problemen met hun N54 en N55 gehad dan VAG met hun straffe 2 liter motoren dacht ik zo. Honda is Honda...
    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
      Bmw heeft meer problemen met hun N54 en N55 gehad dan VAG met hun straffe 2 liter motoren dacht ik zo. Honda is Honda...
      Heb 2 N54 motoren gehad (E92 335i en E89 35is) zonder ook maar 1 enkel probleem. voorlopig staat BMW bij mij mee op gelijke hoogte met Honda qua betrouwbaarheid

Maar bedankt voor de info alvast
      2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
      2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

• Tja, ook probleemvrij geweest met een N47s maar toch hebben ze problemen met de distributieketting...
        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• on topic : hoeveel last van OVERstuur heeft zo'n wagen (bv op een oprit) of werkt die Haldex dat weg ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door s2000jan Bekijk Berichten
            on topic : hoeveel last van OVERstuur heeft zo'n wagen (bv op een oprit) of werkt die Haldex dat weg ?
            De oprit thuis of die aan de snelweg? :-)
            Die zal daar geen last van hebben.

Tapatalk Pro
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
              De oprit thuis of die aan de snelweg? :-)
              Die zal daar geen last van hebben.

Tapatalk Pro
              LOL ! Oprit snelweg dus .....

Dus die gaat eerder zijn kont zetten dan over de vooras schuiven in dat geval ?

Comment

• Onder vermogen, insturen en tractieverlies kan hij over alle vier schuiven. Maar aangezien de aandrijfarchitectuur verhindert dat de achterwielen sneller kunnen draaien dan de voorste, zal je nooit dezelfde overstuur tendenties hebben zoals een rwd, of een Xdrive/GTR. Wat wel kan is dat je op balans een overstuurde rotatie genereert die je kan onderhouden op het gas...
                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Je zal serieus je best moeten doen om hem (in het gewone verkeer) te laten schuiven over de 4 wielen.

Ga je vol op het gas een bocht in of een rotonde op, en los je halverwege het gas, dan voel je wel dat zijn kont zich zal zetten.
                  Het chassis is wat speels op dat vlak.
                  2012 Volkswagen Golf R

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doohie Bekijk Berichten
                    aub

Zijn dit de topzetels die je kunt verkrijgen, beetje spijtig...

Geef mij dan maar die uit de 5 en 6 R.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                      Zijn dit de topzetels die je kunt verkrijgen, beetje spijtig...
                      Geef mij dan maar die uit de 5 en 6 R.
                      Neen..iemand vroeg een foto van de standaard zetels.
                      Ik vind ze top
                      ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

Comment

• Het echte geweld moet nog komen

De Golf R is met z'n 300 pk nu niet bepaald slecht bedeeld, maar Volkswagen heeft de sterkste Golf aan een behoorlijk intensieve krachtkuur onderworpen. Het resultaat? 400 pk, in een Golf!

Zoals z'n naam al doet vermoeden, beschikt de Golf R 400, die in Peking z'n debuut beleeft, over liefst 400 trappelende paarden. Het vermogen wordt opnieuw geperst uit een 2,0-liter TSI, maar dankzij technieken uit de WRC-rallysport is het blok krachtiger dan ooit. Niet alleen het vermogen is toegenomen, ook het aantal newtonmeters dat de extreme hot hatch mobiliseert, is met 70 stuks toegenomen. Het koppel komt nu uit op 450 Nm en komt vrij tussen de 2.400 en 6.000 tpm. Schakelen gaat met een zestraps DSG-transmissie.
                        De reguliere R sprint in 4,9 tellen naar de 100 km/h. De R 400-versie snoept daar een volle seconde vanaf en klaart het klusje in 3,9 seconden. Z'n topsnelheid ligt op 280 km/h. Om het vermogen nog enigszins effectief op het asfalt te krijgen, maakt Volkswagen opnieuw gebruik van 4Motion-techniek, voorzien van dezelfde Haldex-koppeling als in de 'normale' R. Uiteraard monteert Volkswagen het XDS+ systeem, dat de binnenste wielen in een bocht afremt, waardoor de auto als het ware de bocht in getrokken wordt. Het totaalgewicht komt uit op 1.420 kilo.
                        We zien een Silver Flake gespoten Golf die een behoorlijk schreeuwerige bodykit aangemeten heeft gekregen. De wielkasten zijn 2 centimeter breder om plaats te bieden aan 19-inchwielen. Het dak is glanzend zwart en de spiegelkappen zijn opgetrokken uit koolstofvezel. In tegenstelling tot de reguliere R, die over 4 uitlaatpijpen beschikt, krijgt de kont van de R 400 twee centrale knalpijpen mee met een diameter van 11 centimeter. Daarmee knipoogt Volkswagen naar de bilpartij die de eerste R32 in 2002 toonde.
                        Het interieur is volgehangen met alcantara en een materiaal dat Volkswagen 'carbon leather' noemt. Speciale stiksels, kuipstoelen, speciale badges en behoorlijk wat koolstofvezel accenten kunnen natuurlijk niet ontbreken. Over een productiemodel wordt helaas niet gerept. Binnenkort verwachten we officiële foto's van deze gespierde Golf.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bunecarera Bekijk Berichten
                          Ja, tuurlijk. Maar dat is voorlopig nog niet mogelijk
                          FOUT...waarschijnlijk nog nooit gehoord van "JD engineering"

Golf 7 R JD-Box
                          367pk & 484Nm
                          ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

Comment

Neen..iemand vroeg een foto van de standaard zetels.
                            Ik vind ze top
                            Ah ok sorry, dus de kuipen zoals bij de voorlopers komen terug dan?

Comment

• Ik heb persoonlijk liever stoffen zetels om mee rond te "crossen", stof geeft veel meer grip als leer. In mijn Gti heb ik momenteel ook stof, zit goed. In mijn andere auto, een Passat, heb ik leer, maar die is meer voor lange afstanden.
                              Nuja, ieder zijn zin, daarvoor heb je ook de car configurator

Comment

• Mooie wagen! VW is goed bezig. Helemaal mijn kleur!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Het echte geweld moet nog komen
                                  Ja, een Golf R500, met nieuwe 3.0 TSI V6 Bi-Turbo.

Comment

• den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Golf 7 R Nordschleife 2014-04-24 Lap 05 [BtG] w/ …: http://youtu.be/IkCQyD2rxl0

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                        Bmw heeft meer problemen met hun N54 en N55 gehad dan VAG met hun straffe 2 liter motoren dacht ik zo. Honda is Honda...
                                        N54 idd. da's gekend maar N55 ook? In welk opzicht dan?
                                        2.0 JTDm

Comment

FOUT...waarschijnlijk nog nooit gehoord van "JD engineering"

Golf 7 R JD-Box
                                          367pk & 484Nm
                                          Het woord Box bevalt me niet echt
                                          2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X