Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hoeveel forum leden rijden ondertussen al met een Golf 7 R rond?
Ben aan het kijken om me ook eentje aan te schaffen.
Zag interessante chip bij Rothe met spectaculaire 0 - 100 en 0 - 200 km/u tijden. Respectievelijk 4.1 en 15.1!
Supercar voor relatief weinig geld.
Chippen zou ik voorlopig afraden en kijken naar ervaringen van anderen met de turbo.
Dit zou een zwak punt zijn bij de golf R.
Naar sound toe klinkt de roffel anders maar de scheten en plofjes zijn ongeveer dezelfde.
Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
2014 Golf 7 R ---> Verkocht
2008 BMW E91 335i --> Verkocht
2015 Golf 7 GTD
Ik denk niet dat het vermogen het probleem is dat die turbo's stuk gaan, zal eerder de manier zijn hoe je er mee omgaat.
Als je 250 over de Autobahn blaast en hem vervolgen bij een tankstation gelijk stil zet, zal dit niet bevorderlijk zijn voor de levens duur.
Een turbo moet wel de tijd krijgen om rustig af te koelen naar een redelijk temperatuur, anders verbrand de olie in de rood gloeiende turbo met verstoppingen als gevolg.
Hebben ze nog altijd geen fix voor de turbo issues?
Dit is toch al even een probleem.
Turbos zijn tegenwoordig ook watergekoeld en kunnen normaliter wel een "hot shut down" aan. Maar blijft dat de thermische belasting groot is vooral op een turbo benzinemotor en dat kleine materiaalfoutjes of onzachtzinnig gebruik met plotse en grote temperatuurveranderingen (koud volg gas vooral) nog steeds voor problemen kunnen zorgen. Maar voor iedere probleemkind zijn er vaak ook '999 andere' die geen probleem hebben, het gaat om verhoudingen en er bollen véél VAG 2L turbo's rond op deze wereld... (en vaak ook getuned al dan niet geweten)...
Hebben ze nog altijd geen fix voor de turbo issues?
Dit is toch al even een probleem.
Zou nu een 4de type turbo gemaakt zijn van volkswagen waar er geen foutmeldingen van zijn. Voorlopig toch.
Ikzelf rij altijd de wagen mooi warm en laat hem rustig afkoelen voor ik die stilleg.
2015 Golf 7 GTD
Nadraaien is niet nodig bij normaal gebruik. Enkel in het autobahn top speed run en dan direkt tanken scenario is het een idee de motor een minuut na te laten draaien zodat de grootste temperatuurpieken zich kunnen herverdelen.
De turbo wordt door de waterkoeling passief nagekoeld zolang het nodig is doordat het kokende koelmiddel voor een natuurlijke circulatie zorgt.
Ik laat ook altijd de temp op 90 komen en laat ook nadraaien. Nu ca 6000km en jij Frédéric?
Ikzelf zit nu aan 9250 km. Ook temperatuur op eco naar 90 graden. Daarna op race en knallen maar .
Ik doe dan nog altijd een klein tourke op normal voor de zekerheid dat alles op gewone temperatuur is.
2015 Golf 7 GTD
Comment