Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII R

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
    Paar keer mee gereden zeer efficiënte kar, ik vind dat ie qua performance niet veel onder moet doen voor de a45 zelfs.
    Klopt, ook mee gereden en was zeker onder de indruk. Maar iets in mij zei me om voor de A45 te gaan. Mss de interessante korting + goedkope renting

Comment

• Qua sound en beleving is hij wel wat neutraal tov de a45, die blaast en knettert er op los.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yvel26 Bekijk Berichten
        Hoeveel forum leden rijden ondertussen al met een Golf 7 R rond?
        Ben aan het kijken om me ook eentje aan te schaffen.
        Zag interessante chip bij Rothe met spectaculaire 0 - 100 en 0 - 200 km/u tijden. Respectievelijk 4.1 en 15.1!
        Supercar voor relatief weinig geld.
        Chippen zou ik voorlopig afraden en kijken naar ervaringen van anderen met de turbo.
        Dit zou een zwak punt zijn bij de golf R.

Naar sound toe klinkt de roffel anders maar de scheten en plofjes zijn ongeveer dezelfde.
        Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
        2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
        2014 Golf 7 R ---> Verkocht
        2008 BMW E91 335i --> Verkocht
        2015 Golf 7 GTD

Comment

• Idd sommige cupra/s3/g7r hebben al een kapotte turbo gehad dus best nog even kat uit de boom kijken. En ge moet es content zijn met de stock specs

Comment

Idd sommige cupra/s3/g7r hebben al een kapotte turbo gehad dus best nog even kat uit de boom kijken. En ge moet es content zijn met de stock specs
            Ik lees hier en daar ook wel over kapotte turbo's bij de A45.

Comment

• Ja ok maar ik had het over dezelfde motor en turbo in die wagens

Comment

• Het zou niet mogen van die turbo's maar het verbaast me niet als 300 pk uit een 2.0l haalt.
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Belooft voor de r400 dan

Comment

• Ik denk niet dat het vermogen het probleem is dat die turbo's stuk gaan, zal eerder de manier zijn hoe je er mee omgaat.
                    Als je 250 over de Autobahn blaast en hem vervolgen bij een tankstation gelijk stil zet, zal dit niet bevorderlijk zijn voor de levens duur.
                    Een turbo moet wel de tijd krijgen om rustig af te koelen naar een redelijk temperatuur, anders verbrand de olie in de rood gloeiende turbo met verstoppingen als gevolg.

Comment

• Dat geldt toch ook wel een beetje voor de 1.6 tdi die tijdens de zomermaanden met een caravan richting het zuiden moet sjezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                        Chippen zou ik voorlopig afraden en kijken naar ervaringen van anderen met de turbo.
                        Dit zou een zwak punt zijn bij de golf R.

Naar sound toe klinkt de roffel anders maar de scheten en plofjes zijn ongeveer dezelfde.
                        Hebben ze nog altijd geen fix voor de turbo issues?
                        Dit is toch al even een probleem.

Comment

Turbos zijn tegenwoordig ook watergekoeld en kunnen normaliter wel een "hot shut down" aan. Maar blijft dat de thermische belasting groot is vooral op een turbo benzinemotor en dat kleine materiaalfoutjes of onzachtzinnig gebruik met plotse en grote temperatuurveranderingen (koud volg gas vooral) nog steeds voor problemen kunnen zorgen. Maar voor iedere probleemkind zijn er vaak ook '999 andere' die geen probleem hebben, het gaat om verhoudingen en er bollen véél VAG 2L turbo's rond op deze wereld... (en vaak ook getuned al dan niet geweten)...
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Zou nu een 4de type turbo gemaakt zijn van volkswagen waar er geen foutmeldingen van zijn. Voorlopig toch.
                            Ikzelf rij altijd de wagen mooi warm en laat hem rustig afkoelen voor ik die stilleg.
                            2015 Golf 7 GTD

Comment

• Ik laat ook altijd de temp op 90 komen en laat ook nadraaien. Nu ca 6000km en jij Frédéric?

Comment

• De turbo wordt toch nog een 10-tal minuten gekoeld nadat de motor wordt afgezet?
                                2012 Volkswagen Golf R

Comment

• Nadraaien is niet nodig bij normaal gebruik. Enkel in het autobahn top speed run en dan direkt tanken scenario is het een idee de motor een minuut na te laten draaien zodat de grootste temperatuurpieken zich kunnen herverdelen.
                                  De turbo wordt door de waterkoeling passief nagekoeld zolang het nodig is doordat het kokende koelmiddel voor een natuurlijke circulatie zorgt.
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Ik laat ook altijd de temp op 90 komen en laat ook nadraaien. Nu ca 6000km en jij Frédéric?
                                    Ikzelf zit nu aan 9250 km. Ook temperatuur op eco naar 90 graden. Daarna op race en knallen maar .
                                    Ik doe dan nog altijd een klein tourke op normal voor de zekerheid dat alles op gewone temperatuur is.
                                    2015 Golf 7 GTD

Comment

• Comment

• upgrades voor mijn Golf7 R (ex Deense dog :-)):

- VWR600 intake
                                        - Wagner Intercooler
                                        - APR downpipe
                                        - TTE450+

Komende woensdag installatie, hopelijk donderdag aanpassing software.

Dit topic altijd gevolgd, blij dat ik vanaf nu kan bijdragen.

Bedankt garage Robby en APEC voor de service.

Grt,
                                        Kodiesan
                                        Last edited by ; 22/01/2016, 22:21. Reden: Test

Comment

• wel vloeken als je van zo'n vierkante matchbox op je doos krijgt
                                          lets have some more member berries

Comment

Working...
                                          X