Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII R

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zeker de 2 jaar extra garantie er bij nemen om je in te dekken tegen dure reparaties.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mickymachien Bekijk Berichten
      Het speelt in mijn achterhoofd om een 7R aan te schaffen, wat zijn jullie persoonlijke bevindingen als eigenaar van de wagen? Ik lig nog in twijfel met een GTI Performance, is de R zijn meerkost waardig?
      Ik hoor graag jullie pro en contra's of eventuele technische problemen. Thanks.
      heb er twee maanden geleden mee gereden toen mijn broer zijn R ging bestellen. Een R heeft 1 megavoordeel tov een performance: 4motion. Is voor dergelijke wagen echt wel superhandig. Op de dag van de testrit was de baan redelijk vochtig. Op een bepaald moment uit stilstand kickdown gegeven, 0,0 wheelspin. Doe dit met de gti op dezelfde baan en je bleef stil staan. Ander pluspunt van de R is wel het geluid, die pofjes, die brom,... Zalig, vraag is wel of dit gedurende de jaren zalig blijft.
      Grote vraag blijft wel of het dat zijn meerprijs waard is. Rij in kortenberg met beide versies en je zal er snel uitkomen.

Comment

• misschien dan ook maar en passant de clubsport uitproberen ...

Comment

• De r is inderdaad sneller van zijn plaats en zal tov een gti ook sneller zijn in tussenacceleratie dus hij blijft de snelste golf. Hij is wel redelijk steriel/neutraal door de awd. Wel mooi afgewerkte wagen. De perf gti is iets speelser/meer sensatie door de fwd.

Comment

• In tussenacceleratie wil ik de Clubsport tov de Golf R wel eens zien Denk dat het heel gewaagd zal zijn, met een licht voordeel voor de Clubsport (290pk in overboost/minder gewicht/minder aandrijfverlies)

Comment

• Tja, als een Leon Cupra een R voorblijft bij een tussensprint, dan zal de clubsport dat ook wel doen zekers?
              ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Ja hoor, ik denk het wel.

Comment

• De bedoeling is een jonge tweedehands aan te schaffen, ook al zijn ze hun geld waard toch vind ik 50k duur voor een Golf R. Daarom had ik graag de mening geweten van enkele eigenaars over hun algemene tevredenheid. In het verleden waren er enkele problemen met de 2.0 tsi motoren, ondertussen opgelost?
                  Na de recensies gelezen te hebben is dit wel een ferm kaliber op de weg.

Comment

• De problemen van de 2.0 tsi zijn van de baan, let wel er zijn wel een aantal meldingen geweest van kapotte turbo's

Comment

• Denk dat je hier niet al teveel R eigenaars gaat tegenkomen voor ervaringen met hun R. Je moet anders misschien eens horen op http://golfgtiforum.nl . Is nederlands forum met redelijk wat R eigenaars die er al een tijd mee rijden.

Comment

• Als het toch 2e hands mag, waarom geen MkVI uit Duitsland?
                        Vrij makkelijk naar +-320pk te krijgen ook, mits wat handigheid van bepaalde mensen met een rollenbank... ifyaknowwhatImean.

Ik ben persoonlijk zeer tevreden van de mijne. Niets problemen met de motor, afwerking binnenin zeer hoog niveau (als je eerst de piepende rubbers van de deuren fixed. Het blijft VW...)
                        Zeer hoog sleeper gehalte ook. Vermogen krijg je bijna altijd op de weg. Rain or snow.
                        Zeer comfortabele reisauto. 2400km in 1 trek en auto geeft geen krimp.

Maar, ook al is een R retesnel, hij is vrij steriel. Een pak minder speels dan een GTI.
                        Of je moet hem harder pushen. Op gewone wegen moet je meer je best doen om te spelen met een R. Bij een GTI krijg je sneller dat fun-gevoel.
                        Ook al is de R sneller.
                        Maar dat is eigen aan de auto natuurlijk. Degelijk, stabiel, hoog afgewerkt, zeer snel.
                        2012 Volkswagen Golf R

Comment

• De grip is pakken beter dan de 6r hoe het komt weet ik niet met een 6r in de regen kreeg ik niet alle vermogen op de weg, met de 7r wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                            Denk dat je hier niet al teveel R eigenaars gaat tegenkomen voor ervaringen met hun R. Je moet anders misschien eens horen op http://golfgtiforum.nl . Is nederlands forum met redelijk wat R eigenaars die er al een tijd mee rijden.
                            Er zitten er hier toch meer dan 5 hoor.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                              De grip is pakken beter dan de 6r hoe het komt weet ik niet met een 6r in de regen kreeg ik niet alle vermogen op de weg, met de 7r wel.
                              Echt?
                              Raar. Ik heb nooit problemen gehad in regen. WOT in regen in een bocht, auto zet zich en is weg.
                              Alleen af en toe in de sneeuw in Duitsland of Oostenrijk. En dan ook enkel bij manoeuvres die misschien niet zo een goed idee bleken te zijn bij die weersomstandigheden...

Banden doen natuurlijk zeer veel.
                              2012 Volkswagen Golf R

Comment

• Ik heb niet zelf in een VI R gereden, wel meegereden.
                                Maar de VII R is toch op alle gebied een stap vooruit hoor. De motor voelt veel levendiger aan, het onderstel staat echt zeer goed, het geluid is er, enz...
                                Hij is zo goed, dat hij misschien wel te goed is...
                                Is niet voor niets dat verschillende testen zeiden om de VI GTI te verkiezen boven de VI R, maar bij de VII versie zijn ze het er allemaal over eens dat deze erboven staat.

Comment

• Van de zomer meegereden met een 7R, dat ding kan bochten nemen aan hoge snelheden zonder een krimp te geven. Was onder de indruk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    Van de zomer meegereden met een 7R, dat ding kan bochten nemen aan hoge snelheden zonder een krimp te geven. Was onder de indruk.
                                    Is waar
                                    Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                                    2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                                    2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                                    2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                                    2015 Golf 7 GTD

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mickymachien Bekijk Berichten
                                      Het speelt in mijn achterhoofd om een 7R aan te schaffen, wat zijn jullie persoonlijke bevindingen als eigenaar van de wagen? Ik lig nog in twijfel met een GTI Performance, is de R zijn meerkost waardig?
                                      Ik hoor graag jullie pro en contra's of eventuele technische problemen. Thanks.
                                      Lees dit nu pas. Mijn R is deze maand 1 jaar geworden.
                                      Al met al heel tevreden, geen enkele issue whatsoever (zou ook niet mogen na 11000 km).
                                      Ik rij er super graag mee, liever dan met m'n ex Cayman S.
                                      Verwacht niet het type rijplezier à la Toyota GT86 om een driftje te placeren ofzo.
                                      Grootste kwaliteit van die kar is dat je overal bruikbare power hebt dank zij de 4Motion. Die DCC (adaptieve demping en stuur) is ook super naargelang je gemoed of type ondergrond: comfort-normal-race-individual
                                      Ik vind een R zeker zijn geld waard tegenover een GTI, is ook op Mettet ook gebleken tegen een gechipte GTI Performance die qua specs hoger zat dan mij maar op dit bochtig en technisch circuit toch niet meekon.
                                      Bij gelijke uitrusting is het prijsverschil trouwens ook niet zo groot en als je 2dehands gaat shoppen, is het soms nog kleiner.
                                      Als je nog specifieke vragen hebt, laat maar horen
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

• Hoi renn, akkoord tov een gti maar tov een cupra scheelde dit voor mij 15.000€ en dat is toch wel veel

Comment

• 15k is idd. wel heel veel, is dat catalogusprijs of netto prijs (gelijke uitrusting)?

Ik heb S3, A45 en R uitgebreid testgereden en de R was voor mij de beste.
                                          Cupra is een fantastische wagen en prijs/prestaties wellicht het beste wat je nu kunt kopen maar Seat zegt me niet zoveel exterieur en interieur. Is allemaal heel subjectief natuurlijk
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

Comment

Working...
                                          X