Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
    Ik blijf er van overtuigt, dat de auto zoals wij hem nu kunnen, geen toekomst heeft.
    Ik verwacht echt dat Autobezit in de stad in de toekomst uit zal sterven, en vervangen zal worden door autonome transport pods.
    Je stapt in geeft je bestemming op wordt er heen getransporteerd, aangekomen stap je uit en klaar, transport pod kan weer door de volgende gebruikt worden.
    Tegen die tijd zal er ook wel een telefoon app zijn waar je zo'n ding mee besteld, of dat er centrale punten zijn waar ze staan zo als de vroegere "WitKar".
    Die zogenaamde “Transportation cloud” kan niet snel genoeg komen wat mij betreft... maja dan heb je Level 5 autonomous driving nodig, en vandaag de dag denkt men dat dat eerder iets voor 2025 a 2030 zal zijn (al valt zoiets moeilijk in te schatten).

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten

      Die zogenaamde “Transportation cloud” kan niet snel genoeg komen wat mij betreft... maja dan heb je Level 5 autonomous driving nodig, en vandaag de dag denkt men dat dat eerder iets voor 2025 a 2030 zal zijn (al valt zoiets moeilijk in te schatten).
      Ideaal, als iedereen met zijn huidige blijft rijden of zijn laatste nieuwe "niet intelligente" auto koopt. Dan kunnen we met zijn allen overstappen...

      Comment


      • Nog 1x zot doen dan?
        Let wel: mijne pa zei eind jaren 80 al: dit wordt mijn allerlaatste auto met een brandstofmotor... maar hij heeft zich achteraf bezien toch serieus mispakt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Er zullen inderdaad wel genoeg ingenieuze oplossingen op ons af komen. Of dat je bv. een extra batterij kan inpluggen in de koffer als je een langere afstand moet rijden.
          Of zoals hier: een elektrisch schip, met batterijen in een container. Gewoon containertje extra op- en afladen.
          https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01...binnenschepen/
          nice! en voeg daar wat opladen via zonnepanelen aan toe en je krijgt nog wat extra
          lets have some more member berries

          Comment


          • Rij-impressie: BMW I3S
            OP TWEE GEDACHTEN

            Een sportversie van een elektrische auto moet in principe kunnen, maar niet zonder meer, zo bewijst de nieuwe BMW i3s. De belangen van de sportieve helft van die auto druisen namelijk in tegen de belangen van de elektrische helft.

            In principe hoeft er geen bezwaar te zijn tegen een sportieve versie van een elektrische auto. Goed, doorgaans zijn het niet de lichtste auto's, maar dat probleem heeft BMW bij de i3 al ondervangen door de slimme bouwwijze. Het onderstel bevat veel aluminium en het inzittendencompartiment dat daarop rust, bestaat voornamelijk uit CFRP, plastic versterkt met koolstofvezel dus. Met een totaalgewicht van nog geen 1.200 kilo vormt de i3 in principe een prima basis voor een sportievere versie. Voeg wat extra vermogen toe, stijvere stabilisatorstangen, een verlaagd onderstel, bredere banden, een grotere spoorbreedte en steviger schokdempers en het klinkt op papier allemaal als een geloofwaardige sportieve variant.

            Toch pakt het in de praktijk helaas allemaal wat minder goed uit. Allereerst lever je ten opzichte van de normale i3 best wel wat comfort in. Slecht wegdek en putdeksels krijg je als bestuurder daardoor erg nadrukkelijk door en dat gaat na verloop van tijd best wel vervelen. Nu is dat vaker het geval bij een meer dynamisch ingestoken variant van een bestaand model, alleen zijn bij de i3s de verbeteringen verhoudingsgewijs klein. Zeker, hij stuurt wat directer in, rolt minder om zijn lengteas en houdt langer zijn banden aan het asfalt, maar levensgroot zijn de verschillen niet. Dat komt deels doordat de standaard i3 al verrassend goed rijdt, doordat de massa laag in de auto is geplaatst. Het komt ook door het feit dat de banden weliswaar breder zijn, maar het nog altijd om Bridgestones Ecopia gaat. Die vormen de beperkende factor, waardoor de grip niet enorm veel hoger ligt dan bij de normale i3.


            STRIJDIGE BELANGEN

            Dat geeft ook aan waar het probleem van de i3s zit: de belangen van zijn twee helften conflicteren met elkaar. Enerzijds wil je zo veel mogelijk weerstand vanuit de banden om gripverlies tegen te gaan en zo de wegligging en tractie te verbeteren. Anderzijds beperkt dat de actieradius, die juist gebaat is bij een zo laag mogelijke rolweerstand. Omdat de reikwijdte in de praktijk op zo'n 200 kilometer ligt, wil je daar niet al te veel op inboeten. Daar komt bij dat als je de i3s sportiever gaat rijden de
            actieradius ook omlaag gaat. En die is
            niet dermate riant dat je daar achteloos
            aan voorbij kunt gaan. Kortom, de extra
            sportieve capaciteiten kun je niet onbeperkt
            benutten. Wat voor het onderstel geldt,
            geldt ook voor de aandrijflijn. Ten opzichte
            van de reguliere i3 krijgt de S er 14 pk en
            20 Nm bij. Dat klinkt niet indrukwekkend,
            maar doordat het maximale koppel vanaf
            stilstand tot je beschikking staat, sprint de
            i3s in 6,9 seconden naar de 100 en stopt de
            versnelling pas bij 160 km/h in plaats van de
            7,3 seconden en 150 km/h die de i3 zonder s
            laat noteren. Maar ook hiervoor geldt: de
            normale i3 voldoet al en als je het extra
            vermogen gaat gebruiken, red je die 200

            kilometer natuurlijk niet meer. Het blijft
            telkens weer een prettige ervaring aan
            boord van een elektrische auto. Versnellen
            gaat lineair en vrijwel geluidloos, wat
            bijdraagt aan het comfort. Vertragen gaat
            nog altijd vrij sterk op het moment dat je
            het rechterpedaal loslaat om zoveel mogelijk
            energie terug te winnen. Daar wen je
            snel aan, maar het zou in de file prettig
            zijn als de mogelijkheid bestond om de
            mate van vertragen te beïnvloeden, zoals in
            sommige andere elektrische auto's wel kan.
            RANGE-EXTENDER
            De komst van de i3s valt samen met de
            facelift voor de i3. In principe heeft die niet
            heel erg veel om het lijf. Nieuwe ledlichtunits,
            iets anders getekende bumpers en de
            logo's aan de achterzijde zitten voortaan
            verder naar de zijkant geplaatst voor een
            breder aanzicht van achteren, dan heb je
            het wel gehad. Klein werk dus. Dat komt

            ook doordat er op technisch vlak al eerder
            een groter accupakket beschikbaar kwam
            met 33 in plaats van 22 kWh. Vanaf nu is dat
            ook gelijk de enige keuze, de 22 kWh-versie
            keert niet terug in de prijslijst. Uiteraard
            blijft de tweecilinder range-extender wel
            op de optielijst staan, die kan worden
            gecombineerd met zowel de normale i3
            als de i3s. Wel een flinke investering!



            OORDEEL

            • +Verrassend vlot
            • +Niet zwaar voor een elektrische auto
            • -Sportversie voelt als compromis
            • -Vrij prijzig









            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

            Comment


            • lol
              lets have some more member berries

              Comment


              • Wat lol? Hij is het niet helemaal, maar zo houden ze hem wel onder de aandacht.
                Nu nog wachten op de i3 M.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  ..En kijkt men dan meewarig naar de auto zoals wij nu kijken naar paard en kar.
                  We ? Spreek voor uzelf. Ik kijk met veel respect naar de mensen die het vroeger met paard en kar deden, en in sommige delen op de wereld nog altijd. Niet te hautain doen, wees dankbaar om waar je staat.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Wat lol? Hij is het niet helemaal, maar zo houden ze hem wel onder de aandacht.
                    Nu nog wachten op de i3 M.
                    sorry maar dat is met grote voorsprong het lelijkste dat ze ooit gemaakt hebben... en dat te bedenken dat iedereen dacht dat ze niet slechter konden gaan dan de 1 serie en de 5 GT
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                      We ? Spreek voor uzelf. Ik kijk met veel respect naar de mensen die het vroeger met paard en kar deden, en in sommige delen op de wereld nog altijd. Niet te hautain doen, wees dankbaar om waar je staat.
                      Meewarig: meewarig (bn): deelnemend, hoofdschuddend, medelijdend

                      En hij doelt ook op zichzelf, als ze later terugkijken hoe we ons nu transporteren...
                      Hoe kan je daar iets negatief in zien? Tenzij je het als negatief wilt zien.

                      deelnemend, is meevoelend.. en dat heeft DHL hier al genoeg bewezen!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                        We ? Spreek voor uzelf. Ik kijk met veel respect naar de mensen die het vroeger met paard en kar deden, en in sommige delen op de wereld nog altijd. Niet te hautain doen, wees dankbaar om waar je staat.
                        Ja, nu zijde wel domme praat aan 't verkopen hoor...

                        Volledig zoals je zegt Dirk. Wat zou ik hautain gaan doen tov paard en kar... ? Zo'n simpele tekst en dat nog niet begrijpen . Lees nog ne keer en reageert dan nog eens

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

                          sorry maar dat is met grote voorsprong het lelijkste dat ze ooit gemaakt hebben... en dat te bedenken dat iedereen dacht dat ze niet slechter konden gaan dan de 1 serie en de 5 GT
                          Ik vind die binnenin eigenlijk wel tof hoor. Ziet er ruimtelijk uit het interieur. Het uiterlijke is voor discussie vatbaar, anderzijds is het eens wat anders. Denk dat het hun er net om te doen was een model uit te brengen waar over gesproken wordt met 2 kampen. Controverse uitlokken... Commercieel is dat een goede zet, want zo wordt er meer over gesproken hee. Over een Zoe of Leaf oud model hoor je weinig of geen meningen.
                          Ma ja, ik heb een vreemde smaak want bijna een 5GT gekocht toen lol. Gelukkig dat we allemaal een verschillende smaak hebben, anders zou het autopark eentonig zijn

                          Comment


                          • En dat terwijl de nieuwe 5 er eigenlijk heel klassiek uitziet. Zit nauwelijks evolutie in dat model. Maar met alle nieuwe modellen (zo veel da'k het amper kan bijouden) kunnen ze wel ne keer gek doen.
                            Waar is de tijd dat je enkel de 3, 5 en 7 reeks had.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              En dat terwijl de nieuwe 5 er eigenlijk heel klassiek uitziet. Zit nauwelijks evolutie in dat model. Maar met alle nieuwe modellen (zo veel da'k het amper kan bijouden) kunnen ze wel ne keer gek doen.
                              Waar is de tijd dat je enkel de 3, 5 en 7 reeks had.
                              Ja, ik weet nog de komst van bvb de Meredes 190. Bij BMW herinner ik me het zo goed niet meer. Maar beide merken hebben ervoor gekozen om auto's te maken voor iedereen. Vroeger was een Mercedes iets waar men echt naar opkeek. Zo'n oude S klasse van begin de jaren tachtig of zo. Dat straalde is majustueus uit.
                              De Duitsers zijn inderdaad ergconservatief bij modelveranderingen. Anderzijds heeft dit wel als voordeel dat je niet zo snel met een echt oud model rijdt. Een Golf V is bvb nog altijd niet erg verouderd qua looks. Maar neem een ander merk en die zijn na 5 jaar al gedateerd dikwijls.
                              Wat commercieel het beste is weet ik niet...

                              Comment


                              • Kijk naar de verkoopscijfers van de golf en die van de i3 en je weet genoeg

                                Comment


                                • Ja, Golf E dan tov I3 hee...

                                  Comment


                                  • Laden in 30 minuten tot 80%



                                    Comment


                                    • Nog een uitgebreide review (in het Engels met een grappig Duits accent):

                                      Comment


                                      • De sterke punten liggen toch wel in de bochtige kleine wegen, wat eigenlijk een compliment is... zeker als je in Belgie de sluipwegen neemt...

                                        Comment


                                        • Als je thuis op dc wilt laden... op rode diesel....
                                          https://polarpower.com/products/dc-g...rs/8220i-3ca1/

                                          Last edited by ; 07/01/2018, 12:00.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X