Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot RCZ R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    heb wel eens in de RCZ diesel gereden, helemaal in het begin.
    vond het best leuk maar bleef erg comfortabel en niet zo racy, lijk de TT gok ik.
    geen hot hatchbak ofzo.

    R kan natuurlijk sterk aangepast zijn

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
      Soms wordt een stoute droom werkelijkheid. Dat is wat je kan zeggen van deze Peugeot RCZ R, die veel gemeen heeft met zijn conceptversie.

      Soms gebeurt het dat de ontwerpers en ingenieurs weinig moeten bijschaven aan hun idee. Dat de RCZ R gestoeld is op een productiemodel maakt de zaken er natuurlijk wat eenvoudiger op. Dat de gewilde motorisatie en afstelling afgekeken is van Peugeot Sport draagt daar even goed aan bij. Toch blijft het leuk te zien dat een merk een kleine niche durft aanboren met een model. Hoeveel mensen zouden er zo gek zijn om een sportcoupé met 270 pk en voorwielaandrijving aan te kopen, om er mee naar het werk te pendelen bijvoorbeeld? Als ze dat model nu ook in andere segmenten overnemen...

      sexy prijzen

      Van prijzen is er nog niets officieel bekend, toch werd ons toegefluisterd dat die zowat 6.000 euro boven die van de RCZ THP 200 pk komt te liggen. Een snelle rekensom brengt ons op ongeveer 40.000 euro. In België zijn er alvast klanten voor te vinden, zegt Peugeot, al moeten we niet de verkopen van de dieselversies verwachten.

      Wie er eentje wil zien rijden, moet nog even wachten. De wagen zal te zien zijn op het salon in Brussel waarna hij stilaan in Vlaanderens landschap zal verschijnen.






      Volledig artikel op Autofans.be
      autofans.be

      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

      Comment


      • #43
        RCZ R @ IAA Frankfurt:





        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

        Comment


        • #44






          Bron + meer foto's:
          [www.omniauto.it]
          [motorshow.carview.yahoo.co.jp]
          [www.autowereld.com]
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

          Comment


          • #45
            Is precies niet zo knap meer.

            Comment


            • #46
              Vooral dat lompe stuur vind ik een enorme tegenvaller.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
                Vooral dat lompe stuur vind ik een enorme tegenvaller.
                Ja dat stuur mocht wel iets sportiever.
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                Comment


                • #48
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                  Comment


                  • #49
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • #50
                      Gereden: Peugeot RCZ R

                      Denk je alles gehad te hebben met de Peugeot RCZ, komen de Fransen doodleuk met een R-variant. R? Jazeker, voortaan worden de grootste krachtpatsers uit de Peugeot-stal met die letter aangeduid. Aan de RCZ om een goede eerste indruk te maken.

                      Al sinds z’n introductie zijn we fan van de Peugeot RCZ. Vanwege z’n onderscheidende lijnen, het chique interieur en het comfort bijvorbeeld. Maar echt sportief? Nee, dat was de coupé niet. Daarvoor was het onderstel te comfortabel, de besturing iets te afstandelijk en de motor niet potent genoeg. Tot nu, want op al die vlakken belooft de nieuwe RCZ R er een schepje bovenop te doen. Of liever gezegd: een hele shovel, want waar de RCZ-pret voorheen ophield bij 200 pk, krijgt de nieuwe leeuw zomaar 270 pk in z’n fraai vormgegeven neus. Daarmee is het gelijk de krachtigste Peugeot ooit. Maar opvallender is dat die pk’s niet worden ontwikkeld door een 2,0-liter turbo, maar een opgevoerde variant van de bekende 1.6 THP. Jazeker, 270 pk uit een 1.6, een specifiek vermogen van dik 168 pk per liter. Op papier lijkt het uiterste dus uit de viercilinder te zijn geperst.

                      Racemotor
                      Maar eenmaal onderweg op het gladde asfalt van Zuid-Franrijk voelt de vierpitter niet aan als een tot op het bot getergde racemotor. Sterker nog, bij de eerste aanraking van het gaspedaal blijft de voorwaartse versnelling zeer beschaafd, misschien wel iets té. Een moment later is de turbo opgespoeld en openbaart zich het ware karakter van de viercilinder. In één streep en met een vol klinkende brul schiet de RCZ R vooruit. Bam, volgende versnelling weer even wachten en daar gaat-ie weer. Puur op snelheid imponeert de RCZ.





                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                      Comment


                      • #51
                        Rij-impressie: Peugeot RCZ R

                        Hoewel zijn looks een sportauto doen vermoeden, is de RCZ toch vooral een comfortabele GT. Helemaal niet erg, maar volgens Peugeot Sport kon de coupé wel een dosis extra gekheid gebruiken. Een flinke injectie vitamine R maakt van de RCZ een heel andere auto.


                        Halverwege de bocht gaat het gaspedaal met een ferme duw naar beneden. Aangezien er daarmee een slordige 270 pk richting voorwielen gaat, verwachten we hopeloos onderstuurd naar buiten te schaatsen. Zeker omdat de weg nat is. Maar nee, de voorbanden van de Peugeot lijken het asfalt in een wurggreep te nemen en de neus trekt naar de binnenkant van de bocht. Met de turbo op volle druk blazend, schieten we de bocht uit. De viercilinder klinkt steeds fraaier naarmate het einde van de korte tweede versnelling in zicht komt en met een snelle beweging van de pols gaat de pook naar drie. Even is er twijfel, ondanks de toepassing van een twin-scroll turbo lijkt de motor even adem te moeten halen. Dan is er opeens weer die dreun van 330 Nm koppel en schiet de auto ervandoor.
                        Maak kennis met de Peugeot RCZ R, het maniakale feestbeest uit de verder zo gedistingeerde RCZ- familie. En denk niet dat het hier gaat om een net even wat sterker gemotoriseerd actiemodelletje. Dit is het echte werk. De auto werd door Peugeot Sport, dat sinds het vertrek uit Le Mans blijkbaar tijd overheeft, zeer grondig onderhanden genomen.
                        Neem de krachtbron, een 1,6-liter viercilinder tubo-motor, die er bijna 170 pk per liter uitperst. In de basis is het een variant op de THP 200 die we al langer kennen, maar hij is zo grondig aangepast dat-ie zijn eigen motorcode kreeg. Een versterkt onderblok, andere zuigers, sterkere drijfstangen, een nieuwe, grotere turbo en intercooler, alles om dit de krachtigste productie-1.6 ter wereld te maken. En passant resulteert het niet alleen in de sterkste straatauto van Peugeot ooit, maar zelfs in de krachtigste Fránse straatauto ter wereld. Bovendien is de RCZ R de eerste Peugeot die op 250 km/h begrensd moest worden. Met een sprinttijd van 0-100 km/h in 5,9 seconden is het weliswaar geen grensverleggende sprinter, maar dat komt mede doordat de versnellingen vrij kort zijn. Daardoor red je 100 km/h pas in drie, maar tussensprints worden in bliksemtempo afgeraffeld. Het is alleen jammer dat de R-versie het wat kunstmatige, rubberachtige gevoel in de pook en de sponzige koppeling heeft geërfd van zijn minder potente broers.
                        Zo kunstmatig als de versnellingsbak zijn werk verricht, zo puur doet het onderstel aan. Ook daar is niet over één nacht ijs gegaan. Van de vering en schokdempers tot aan de stabilisatorstangen, alles werd aangepast. Peugeot stelde de achterste stabilisatorstang zachter af, terwijl het de veren stijver maakte om de achterkant een wat losser karakter te geven. De grootste ingreep betreft zonder twijfel de montage van een sperdifferentieel op de vooras. Daardoor klauwt die zich ondanks het hoge vermogen vast in het asfalt en zorgt die dat je de auto met het gaspedaal kunt sturen. Hoewel de Fransen de stuurinrichting ongemoeid hebben gelaten, waardoor deze vrij indirect werkt, voelt de auto door bredere banden vinniger en onderstuur blijft uit totdat je gaat hoeken. Wie met beleid met de RCZ R omgaat, heeft er echter een heel scherpe coupé aan, die zelfs niet vies is van een kwispel met zijn achterzijde. Het ESP en met name de tractie-controle geven je daarbij zelfs als ze ingeschakeld zijn een grote mate van vrijheid. Overigens kunnen ze desgewenst ook helemaal uit. Want zoals een technicus het verwoorde: “Wie heeft er nou iets als ESP nodig als de auto zo veel grip ontwikkelt?”
                        Aan die technische pracht zit natuurlijk wel een prijskaartje. Dat komt ten dele doordat de RCZ R niet van de reguliere productielijn loopt en er dus meer mensenwerk bij de fabricage komt kijken. Maar de omvangrijke standaarduitrusting, met onder andere navigatie, gescheiden klimaat- regeling, xenonverlichting en 19-inchwielen draagt bij aan de hoge prijs. Een coupé met 270 pk krijg je voor dit geld echter nergens anders.

                        Slotstuk
                        Als slotstuk van de huidige RCZ is de R dus absoluut geslaagd, maar het is wel echt de eindsprint. Dat zie je bijvoorbeeld aan het grafisch niet sterke display van de boordcomputer en de satellieten achter het stuur voor audio en cruisecontrol. Aan de andere kant is de algemene indruk van het RCZ-interieur nog altijd prima. Leer op het dashboard, een smaak-vol klokje in het midden en nieuwe stoelen, die veel meer steun bieden dan we normaal gesproken van het zitmeubilair van de coupé gewend zijn. Vreemd, overigens, dat de bestuurder een stukje hoger zit dan de bijrijder. Dat zullen we dan maar onder de kop ‘karakter’ scharen. Dat heeft de RCZ R sowieso in overvloed.

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                        Comment


                        • #52




                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                          Comment


                          • #53
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                            Comment


                            • #54
                              Die vermogenscurve en koppelkromme komen uit een of ander fantasieboekje zeker ?

                              Comment


                              • #55
                                neen die komt niet uit een fantasieboekske

                                rcz-r vergeleken met de nissan nismo

                                Can the new FWD Peugeot RCZ-R beat the RWD Nissan 370z Nismo on track? Read our review here: http://bit.ly/1b3kIBXSubscribe to our YouTube channel http://bit...


                                en daar wordt toch net het tegenovergestelde gezegd van wat de nederlanders zeggen, maw dat de achterkant zich wel mooi laat zetten
                                Last edited by flappy; 15/04/2014, 18:55.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #56
                                  Doe mij maar zo een RCZ R.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • #57
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                    Comment


                                    • #58
                                      Die led dagrijlichten, zijn die dubbel te gebruiken (ook mistlichten)? Of heeft deze geen mistlichten meer?
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #59
                                        Peugeot RCZ R Bimota revealed with 304 HP.
                                        Introduced during the Motor Bike Expo in Verona




                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten


                                          Op deze foto is dit net een uitgerekte VW Kever.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X