Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot RCZ R

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot RCZ R

Peugeot toont op het Goodwood Festival of Speed z'n nieuwe sportieve topmodel. Deze RCZ R is de sterkste straatauto die het merk ooit heeft geproduceerd.

De nieuwe 1,6-liter THP-motor is namelijk goed voor 270 pk en 330 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 5,9 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h. Ondanks dit forse vermogen is de CO2-uitstoot toch slechts 145 g/km. De RCZ R voldoet bovendien al aan de Euro 6-emissie-eisen.
    Om de extra kracht in goede banen te leiden, profiteert de R-versie van een Torsen-differentieel. Het gebruik van lichtgewicht componenten zorgt voor een gewichtsreductie van 17 kilogram ten opzichte van de RCZ met 200 pk-motor, de hudiige topper.
    Peugeot heeft de RCZ R 10 millimeter verlaagd. Het zwarte dak is exclusief voor deze versie, net als de 19-inch wielen met 'R' embleem. Achter die wielen bevinden zich grotere remschijven. Een sportuitlaatsysteem zorgt voor een extra sportief geluid.
    Het interieur biedt veel leder met rode stiksels. Uiteraard zijn er kuipstoelen. Schakelen gaat met een extra korte pook.
    Op het Goodwood Festival of Speed geeft de RCZ R al acte de presence, het officiële showdebuut vindt plaats op de IAA in Frankfurt in september.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

moesten die pipo's dat nu eens RWD maken en er een origineel stuurke opzetten...
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          moesten die pipo's dat nu eens RWD maken en er een origineel stuurke opzetten...
          Dikke ²nd.
          Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
          #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
          #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
          #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
          #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
          #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
          #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

Potent bakske, ik blijf 'm zeer knap vinden, mooie kleur ook.

Comment

Knap ding. Sowieso wel fan van de RCZ. Mooie aparte verschijning. En dan te bedenken dat die THP in ongeveer dezelfde vorm ook in een Mini Cooper S ligt, alleen dan met een stuk minder vermogen..........

Comment

das toch een facelift en geen volledig nieuw model of ben ik mis? zoveel anders ziet ie er toch niet uit.
                op die spoiler na ziet er heel mooi uit
                lets have some more member berries

Comment

Het anders zit hem onder de kap. Er was nog geen 270pk versie, 200pk was de sterkste.

Comment

Exterieur lijkt me wat te braaf.

Comment

Die is mooi, zijn dat dan dezelfde motoren als in de 208 GTI?

Comment

270 pk uit een 1.6???
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Eindelijk een versie die het sportieve uiterlijk ook daadwerkelijk waarmaakt.
                          Ik ben benieuwd of ik die in de bochten nog voor zou kunnen blijven

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          Dat zou inderdaad nog beter zijn.
                          '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

wow wow wow! sowieso al knap ding.
                            al vind ik de meeste die 2dehands staan dan weer net niet perfect.

deze R is echter niet te versmaden. heerlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                              270 pk uit een 1.6???
                              Was ook het eerste waar ik aan dacht. Kan nooit goed gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Was ook het eerste waar ik aan dacht. Kan nooit goed gaan.
                                In de jaren 80 haalden ze op bedrijfszekere wijze al 350pk uit een 1.4 blokje. (R5 Maxi Turbo). Met de huidige technologiën moet dat zeker geen recept zijn voor miserie. Bovendien zitten ze nog steeds maar aan 169pk/liter, wat in de motorwereld al jaren gehaald wordt. De Blackbird had in 1996 (17 jaar geleden!) 164pk voor een 1100cc en haalde op zijn sloffen meer dan 250.000km zonder ooit maar een slag te missen. Daarbij rev'de de keet ook nog eens 11.000 toeren en reed harder dan 300km/h. En de laatste tien jaar zitten ze er niet mee in om +190pk/l op de markt te brengen, zonder dat daar ooit iets mis gaat (en dan met 15.000 tot 18.000 rpm).

Hier zal dat blok geen 7000 toeren draaien voor hetzelfde specifiek vermogen, waarbij de krachten ook nog eens over een groter oppervlak verspreid worden. Ik zie daar helemaal geen problemen in eigenlijk. zou niet weten van wat je schrik moet hebben.

EDIT : De A-klasse AMG doet het met een specifiek vermogen van 181pk/liter nog een pak beter.
                                Last edited by Tjeu; 11/07/2013, 14:23.
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Een hoop weners hier als er een 'kleine' motor met veel vermogen wordt gepresenteerd...

Maar goed, het lijkt me de perfecte underdog om de duitse concurentie aan te gaan en Peugeot wat meer imago te geven. Laten we hopen dat hij ook nog deftig stuurt..

Comment

De uitlaten vind ik wat te tjoening achtig. Voor de rest zeer dik.
                                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Denk dat dit toch wel leuk gaat rijden met dat standaard Torsen sperdifferentieel. Ik ben de laatste jaren ook verliefd geworden op rwd door mijn S2000 maar heb nu ook enkele maanden ervaring met een Mini GP1 mét sperdifferentieel en die auto voelt meer aan als een rwd dan een fwd.

Ik ben wel benieuwd of de distributieproblemen bij de RCZ en New Mini vanaf 2006 inmiddels onder de knie zijn?! Zou zonde zijn als dit de RCZ R de das om doet.

Comment

Waar gij nog mee af komt. T moment dat Peugeot zelf die motor is beginnen doorontwikkelen zijn die problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.
                                        Is alleen de eerste 2 jaar geweest. RCZ heeft nooit problemen gekend met die THP blokken.

Comment

Working...
                                        X