Oorspronkelijk geplaatst door DolF
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW F32 4 Reeks Coupé
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenGrote verbetering infeite zo zouden zulke wagens stock moeten klinken
Het zal er niet op verbeteren naar de toekomst toe vrees ik.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Een vraagje aan de mede-eigenaars van de 428i met sport automaat.
Ik merk dat als ik met de peddels optrek aan het licht en de wagen tot in de 6500 toeren laat gaan en dan pas opschakel, de wagen zelf dan ongeveer een seconde daarna nog een trap hoger schakelt.
Het is net alsof hij niet beseft dat ik dat een seconde ervoor net zelf heb gedaan... Dat maakt dat je natuurlijk je acceleratie voor een groot stuk kwijt bent, want je zit ineens 2 trappen hoger...
Ik heb een vermoeden dat dit een software fout is.
Heeft iemand anders dit ook al ervaren?
Ik kan het meermaals reproduceren, dus het is niet dat het een momentopname is...
Bedankt voor jullie reacties!!Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk BerichtenEen vraagje aan de mede-eigenaars van de 428i met sport automaat.
Ik merk dat als ik met de peddels optrek aan het licht en de wagen tot in de 6500 toeren laat gaan en dan pas opschakel, de wagen zelf dan ongeveer een seconde daarna nog een trap hoger schakelt.
Het is net alsof hij niet beseft dat ik dat een seconde ervoor net zelf heb gedaan... Dat maakt dat je natuurlijk je acceleratie voor een groot stuk kwijt bent, want je zit ineens 2 trappen hoger...
Ik heb een vermoeden dat dit een software fout is.
Heeft iemand anders dit ook al ervaren?
Ik kan het meermaals reproduceren, dus het is niet dat het een momentopname is...
Bedankt voor jullie reacties!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk BerichtenEen vraagje aan de mede-eigenaars van de 428i met sport automaat.
Ik merk dat als ik met de peddels optrek aan het licht en de wagen tot in de 6500 toeren laat gaan en dan pas opschakel, de wagen zelf dan ongeveer een seconde daarna nog een trap hoger schakelt.
Het is net alsof hij niet beseft dat ik dat een seconde ervoor net zelf heb gedaan... Dat maakt dat je natuurlijk je acceleratie voor een groot stuk kwijt bent, want je zit ineens 2 trappen hoger...
Ik heb een vermoeden dat dit een software fout is.
Heeft iemand anders dit ook al ervaren?
Ik kan het meermaals reproduceren, dus het is niet dat het een momentopname is...
Bedankt voor jullie reacties!!Opel Astra J Sport - 1.4 Turbo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk BerichtenEen vraagje aan de mede-eigenaars van de 428i met sport automaat.
Ik merk dat als ik met de peddels optrek aan het licht en de wagen tot in de 6500 toeren laat gaan en dan pas opschakel, de wagen zelf dan ongeveer een seconde daarna nog een trap hoger schakelt.
Het is net alsof hij niet beseft dat ik dat een seconde ervoor net zelf heb gedaan... Dat maakt dat je natuurlijk je acceleratie voor een groot stuk kwijt bent, want je zit ineens 2 trappen hoger...
Ik heb een vermoeden dat dit een software fout is.
Heeft iemand anders dit ook al ervaren?
Ik kan het meermaals reproduceren, dus het is niet dat het een momentopname is...
Bedankt voor jullie reacties!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk BerichtenNormaal schakelt een automaat automatisch omhoog, zelfs in manuele stand, als je tegen de rode lijn komt. Is bij 6500 toeren de rode lijn bij een x28i?.
Zet je de pook in sportstand zonder zelf iets te doen dan schakelt de automaat automatisch omhoog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenHangt dat niet van je modus af? In sport+ zou hij in principe niet zelf mogen opschakelen. Je knalt dan tegen de begrenzer aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk BerichtenNope, bij mij niet. Sportautomaat in manuele sportstand (pook naar links) en 1 maal zelf de flippers beroeren wil zeggen dat je alles zelf wil doen. De bak schakelt niet zelf meer op en je vlamt 9/10 in de rev limiter.
Zet je de pook in sportstand zonder zelf iets te doen dan schakelt de automaat automatisch omhoog.Aha, hier lees ik iets dat misschien wel de oorzaak zou kunnen zijn.
Ik ga eens kijken of er een verschil is tussen het zetten van de pook naar links en de peddels gebruiken en de pook rechts laten staan en de peddels gebruiken.
als ik me goed herinner, dan als je de peddels indrukt bij het rechts hebben staan van de pook, dan krijg je een M1 indicatie op je instrumentenbord. staat de pook links (in manueel) dan krijg je de indicatie S1...
misschien is het idd enkel als je de pook rechts (dus in automatisch schakelen) laat staan, dan je niet voorbij het 'gevarentoerental' geraakt...
zit momenteel in het buitenland, maar als ik van't weekend tijd heb, dan ga ik het eens uitproberen (tenzij de anderen hier het al ervoor kunnen uitproberen!?)
Voila sé, wijsheid is in de veelheid van raadgevers...
forums, waar ze ni allemaal goed voor zijnHorsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichtenheb gisteren eens geprobeerd als hij nog eens extra schakelt als je zelf al bij 6500 toeren schakelt en niks van gemerkt. pookje links, sportstand en met paddles schakelen.. Hij deed wat hij moest doen, 1 keer schakelen bij 6500 toeren.
ben benieuwd...Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichtendoe nu eens datzelfde met de pookje rechts laten staan (maar wel eerst eens aan je peddels trekken zodat die op M1 komt te staan)...
ben benieuwd...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk BerichtenAh maar als je met de peddels wil schakelen als de pook rechts staat dan gaat hij automatisch na een paar seconden terug van M1 naar D. Misschien is dit bij een 28i net de tijd om naar 6500 toeren te gaan en gaat hij net dan terug naar D? Als je zonder tussenkomst van de bak manueel wil schakelen dan moet je de pook naar links duwen (S) en dan spelen met + en -. De peddels gebruiken als hij gewoon in D staat is enkel goed om ff terug te schakelen om bv. snel in te halen; tik tik op - en pwoaaahhh... Ik kan me niet voorstellen dat je sneller zou willen opschakelen met uw peddels dan dat de bak dat doet in D.
Echter ik heb in mijn 525d dezelfde sportautomaat en die reageert zo totaal niet met de pook rechts. Daar kan ik'm laten gaan tot'm bijna kapot gaat en schakelt hij zelf echt ni....Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenHangt dat niet van je modus af? In sport+ zou hij in principe niet zelf mogen opschakelen. Je knalt dan tegen de begrenzer aan.
Yes, ben dus vrijdag bij de garage geweest. Hoofd van de atelier is meegegaan en we hebben het volgende ontdekt.
Als je in Sport je peddles gebruikt of je stick, dan zit er nog steeds begrenzing op je schakelbak. Als je dan de limiet opzoekt (wat 6500 toeren is in de eerste schakel, bijna 7000 in 2de etc), dan gaat hij onmiddellijk naar 3de en schakel je dus zelf naar 2de en gaat de wagen zelf naar 3de (dus wat raar opschakelen)... Je kan dit ook zien als je aan je peddle trekt dan gaat hij van M1 ineens naar M3 op je instrumentenbord.
Dit is idd omwille van de beveiliging van de schakelbak.
Je kan dit voorkomen door Sport+ op te zetten, maar dan schakel je alles uit (DTC, etc), wat het rijden natuurlijk een stuk 'gevaarlijker' maakt.
We hebben dan eens vergeleken wat het toerental is tot waarop je nog steeds vermogen hebt en blijkbaar valt de curve echt totaal dood in de eerste vitesse op 6500 toeren... dus je hebt er weinig aan om Sport+ op te zetten, want boven de 6500 toeren heb je er toch niks meer aan.
Ik heb met de man in kwestie wat aan het praten geweest en hij gaat er enkele dingen over opzoeken.
Wat ik niet echt logisch vond is dat aangezien ik reeds naar 2de ben gegaan, de wagen niet 'doorheeft' dat het opschakelen reeds gebeurd is en dus hij zelf nog eens beslist om naar 3de te gaan. (we spreken hier over software en 1 seconde reactietijd van de schakelbak)
Bon, conclusie is dat het dus normaal gedrag is met de huidige software en beveiliging van de schakelbak.
Ik laat iets weten wanneer er nog extra info zou zijn.
mijn conclusie is dat de peddles eigenlijk alleen zin hebben om neer te schakelen... opschakelen doet hij zelf reeds in Sport tot op de limieten...Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
Comment