Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F32 4 Reeks Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
    Ze worden inderdaad steeds groter, iets zwaarder en wat sterieler.. Vond je je 30d sneller dan de 28i of beleef je meer plezier aan je benzine?

Ik ben alvast benieuwd naar het verschil met mijn moeder haar 320i e92 zonder m-pakket en mijn 428i met m-pakket. Ik zal mijn bevindingen dan ook eens geven
    Puur stoplicht sprintje is de 428i sneller, temeer omdat ik bijlange na manueel niet zo snel kon schakelen als dat deze sportautomaat dat doet.

Hernemingen is een ander verhaal, wil de 428i in de buurt komen dan moet je met de automaat zeker niet in de comfortstand rijden. Zelfs in de sportstand betwijfel ik het, enkel als je via het stuur een paar versnellingen terug gaat misschien. Alleen, zo rij je niet continu rond. Als ik met de 330d in 5e versnelling rondreed moest ik eigenlijk niet schakelen, met een koppel van 600 was die zo weg.

Zal wel wennen...alleen dat sturen wordt stuk moeilijker...is toch echt pak minder m.i.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
      Het kunstmatiger stuurgevoel is het logische resultaat van elektrische stuurbekrachtiging, tot nu toe is precies geen enkel merk erin geslaagd die hetzelfde gevoel mee te geven als ervoor. Maar goed, steeds meer producenten gaan die richting uit omwille van de voordelen, vooral ook het lagere gewicht en lagere verbruik... Nadeel is dat je niet meer dat hyperdirecte gevoel hebt waarbij je de E9X exact kon insturen waar je hem wou, nu voelt het wat vager en wolliger aan.
      Dit zal inderdaad de oorzaak zijn.

Zou dit bij een m3/m4 dan ook zo zijn? Kan het me amper inbeelden.

Comment

• http://www.f30post.com/forums/showth...1#post15763993eerste deftige m performance pics 428i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
          http://www.f30post.com/forums/showth...1#post15763993eerste deftige m performance pics 428i
          Mooie kleurcombo (en velgen)

Comment

• die achterbumper ziet er echt raar uit met maar pijpjes aan een kant.
            Geen fan van die performance opsmuk, maakt de kar veel te druk imo, enkel een lipje zou ik overwegen..

Comment

• Daar ben ik het volledig mee eens. Ik vind die lip op de voorspoiler te groot. Mooier zou geweest zijn enkel zo'n lipje aan beide zijden, en niet die 'schup' die over de volledige breedte onder de voorspoiler doorloopt. Het lipje op de achterklep zou ik nooit nemen. De splitter achteraan is ook veel te druk vind ik. Dat die 2 uitlaten aan één zijde staan, dat stoort me dan weer niet. Wel is de gescheiden uitlaat van de 35i knapper, en brengt dit meer evenwicht in dit drukke geheel.

Gewoon verlagen en een dikke velg.

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Twee uitlaten aan een kant vind ik niet lelijk, op bepaalde BMW's vind ik dit echt mooi staan, maar ik vond het gewoon niet passen in combinatie met de performance diffusor.

Zeg nu zelf, die achterbumper trekt toch op niets. Ik denk dat het ligt aan het feit dat er te weinig ruimte tussen de uitlaten en de diffusor is. Moest dit wel het geval zijn zou het plaatje beter kloppen.

Die ene met de Hamann velgen en die ene met de Vossen velgen zijn inderdaad gewoon 'af'.
                Oké als ik echt moet mierenneuken: de onderste mist nog wel LED voorlichten :p
                bovendien vallen die Hamann velgen nog goed mee qua prijs, ik had verwacht dat ze een pak duurder zouden zijn.
                Zijn die in feite 21 of 20 inch?
                Last edited by ; 13/04/2014, 14:43.

Comment

• Vanaf wanneer is de M performance power kit voor de 435i (+25kw & +50 torque) verkrijgbaar ?
                  En hoeveel gaat dat kosten ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
                    Vanaf wanneer is de M performance power kit voor de 435i (+25kw & +50 torque) verkrijgbaar ?
                    En hoeveel gaat dat kosten ?
                    Zal je best eens in NL of DE naar informeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichten
                      bovendien vallen die Hamann velgen nog goed mee qua prijs, ik had verwacht dat ze een pak duurder zouden zijn.
                      Zijn die in feite 21 of 20 inch?
                      Je kan ze krijgen in 19" en 20", waarbij ze telkens even breed zijn nl. 8,5j vooraan en 10j achteraan.
                      Ze zijn inderdaad heel knap, maar, net als bij de Alpina-velgen, krijg ik al buikpijn als ik aan het poetswerk denk.
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ik heb "last" dat het rechtste pijpje van mijn MPE snel zwart wordt aan de binnenkant en het linkse pijpje niet... Zouden deze gewoon niet beiden even vuil moeten worden? :p

Comment

• Vandaag is mijn vrouw trotse (verwachte) eigenaar geworden van de volgende (in onze ogen schitterende) config:

BMW 428i Coupé

Sport Line
                          Mineralgrau
                          Spiegelkappen in koetswerkkleur
                          BMW Individual alu velgen styling 626 I, 19"
                          BMW Individual leder Merino Goldbraun/Schwarz
                          BMW Individual decoratieve lijsten Pianolack Schwarz
                          Sierlijst in Perlglanz Chrom
                          Comfort Pack:
                          Navigatiesysteem Business
                          Park Distance Control (PDC)

Automatische dimmende binnen- en buitenspiegels
                          Elektrisch doorschijnend schuifdak
                          Hemelbekleding Anthrazit
                          Sportzetels vooraan
                          Verwarmde zetels vooraan
                          Head-Up Display
                          HiFi-luidsprekersysteem
                          Instrumentencombi High
                          Comforttoegang
                          Gespoten aanbouwdelen
                          Shadow Line hochglänzend
                          Zonder monogram
                          Zonder monogram op de flanken
                          Sportautomatische versnellingsbak
                          M sportstuur

zwarte grill (nieren) accessoire

misschien zetten we er nog bij:
                          Adaptieve M sportophanging

428i front.jpg428i Interieur.jpg

Happy Wife... Happy Life...
                          Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• M adaptieve ophanging zéker nemen. Absolute aanrader.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                              Ik heb "last" dat het rechtste pijpje van mijn MPE snel zwart wordt aan de binnenkant en het linkse pijpje niet... Zouden deze gewoon niet beiden even vuil moeten worden? :p
                              Ik vind hier niet direct een voorstelling van je wagen terug maar ik denk dat ik je al twee keer horen/zien rijden heb in Maldegem. Amai die klinkt echt vet! Is het een Mineralgraue?
                              Ik woon trouwens ook in Maldegem, ik had vroeger die zwarte 1M. Gr & cu

Comment

• Jup dat zal ik zijn :p heb in Maldegem nog geen enkele andere 428i gezien mineral grey met M pakket. Anders rijden er 2 420d's met saaie combo's zonder M pakket rond denk ik :p
                                Ahja heb je 1M inderdaad nog vaak zien rijden, vet spel!

Comment

• Comment

• Ik hoop in de komende 2 weken volgende auto op te halen

BMW 420d

Glasiersibler
                                    Leder DakotaSchwarz
                                    M Sportpakket
                                    ConnectedDrive Services Pack
                                    Alarmsysteem
                                    Comforttoegang
                                    Aanhangwagenkopeling (electrisch wegklapbaar)
                                    Electrisch Doorschijnend Schuifdak
                                    Automatisch dimmende binnen en buitenspiegels
                                    Lendensteun vooraan
                                    Opbergpakket
                                    Verwarmde zetels vooraaan
                                    Park Distance Control
                                    Lichtpakket
                                    Lane Change Warning
                                    Active Protection
                                    Active Cruise Control met Stop&Go function
                                    Park Assist
                                    Navigatiesysteem professional
                                    Head-up Display
                                    Harman/kardon Surround Sound System
                                    Comforttelefonie met uitgebreide smartphone Connectiviteit
                                    Speed Limit info
                                    Instumentencombi High

Nu heb ik nog een bon van 750 euro voor accessoires ontvangen, dewelke ik in eerste instantie wou gebruiken om de garantie te verlengen. Echter dit is geen accessoire en ging dus niet:-( Ik ben dus op de pagina van BMW aan het kijken wat er zoal intressant is. Het enige intressante lijken mij de BMW M Performance sportremschijven. Nu is het mij niet duidelijk of dit over dezelfde sportremmen gaat die in de configurator staan met de blauwe klauwen. Het zou me vooral te doen zijn om de rem klauwen een ander kleurtje te geven. Zijn er verder nog voordelen aan deze sportremmen voor een auto in dagelijks gebruik (50 to 60000 km per jaar)?

Comment

• Vandaag stond ik naast een 4 coupé en viel de gelijkenis op met de vroegere 3 coupé.
                                      Achteraan zag ik aan de lichtblokken wel snel dat het een nieuwe was.
                                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doxie Bekijk Berichten
                                        Ik hoop in de komende 2 weken volgende auto op te halen

BMW 420d

Glasiersibler
                                        Leder DakotaSchwarz
                                        M Sportpakket
                                        ConnectedDrive Services Pack
                                        Alarmsysteem
                                        Comforttoegang
                                        Aanhangwagenkopeling (electrisch wegklapbaar)
                                        Electrisch Doorschijnend Schuifdak
                                        Automatisch dimmende binnen en buitenspiegels
                                        Lendensteun vooraan
                                        Opbergpakket
                                        Verwarmde zetels vooraaan
                                        Park Distance Control
                                        Lichtpakket
                                        Lane Change Warning
                                        Active Protection
                                        Active Cruise Control met Stop&Go function
                                        Park Assist
                                        Navigatiesysteem professional
                                        Head-up Display
                                        Harman/kardon Surround Sound System
                                        Comforttelefonie met uitgebreide smartphone Connectiviteit
                                        Speed Limit info
                                        Instumentencombi High

Nu heb ik nog een bon van 750 euro voor accessoires ontvangen, dewelke ik in eerste instantie wou gebruiken om de garantie te verlengen. Echter dit is geen accessoire en ging dus niet:-( Ik ben dus op de pagina van BMW aan het kijken wat er zoal intressant is. Het enige intressante lijken mij de BMW M Performance sportremschijven. Nu is het mij niet duidelijk of dit over dezelfde sportremmen gaat die in de configurator staan met de blauwe klauwen. Het zou me vooral te doen zijn om de rem klauwen een ander kleurtje te geven. Zijn er verder nog voordelen aan deze sportremmen voor een auto in dagelijks gebruik (50 to 60000 km per jaar)?
                                        Ghoh, ge hebt al bijna alles hé moeilijke vraag!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                                          Vandaag is mijn vrouw trotse (verwachte) eigenaar geworden van de volgende (in onze ogen schitterende) config:

BMW 428i Coupé

Sport Line
                                          Mineralgrau
                                          Spiegelkappen in koetswerkkleur
                                          BMW Individual alu velgen styling 626 I, 19"
                                          BMW Individual leder Merino Goldbraun/Schwarz
                                          BMW Individual decoratieve lijsten Pianolack Schwarz
                                          Sierlijst in Perlglanz Chrom
                                          Comfort Pack:
                                          Navigatiesysteem Business
                                          Park Distance Control (PDC)

Automatische dimmende binnen- en buitenspiegels
                                          Elektrisch doorschijnend schuifdak
                                          Hemelbekleding Anthrazit
                                          Sportzetels vooraan
                                          Verwarmde zetels vooraan
                                          Head-Up Display
                                          HiFi-luidsprekersysteem
                                          Instrumentencombi High
                                          Comforttoegang
                                          Gespoten aanbouwdelen
                                          Shadow Line hochglänzend
                                          Zonder monogram
                                          Zonder monogram op de flanken
                                          M sportstuur

zwarte grill (nieren) accessoire

misschien zetten we er nog bij:
                                          Adaptieve M sportophanging

[ATTACH=CONFIG]103480[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]103481[/ATTACH]

Happy Wife... Happy Life...
                                          Proficiat! Persoonlijk vind ik echter de combinatie van Mineraalgrijs met rood interieur geslaagder. Maar dit is enkel kwestie van smaak natuurlijk. IN mijn 6 jaar oude 135i vind ik dat nog steeds de beste keuze.
                                          Ben er ook eentje aan het samenstellen voor mijn vrouw. Niettegenstaande het volgens haar een Mercedes E 350 Coupé 4matic of Audi A5 3liter Quattro zal worden, probeer ik haar toch nog warm te maken voor een M435iX Coupé. Het zal wel eerst een testrit moeten worden aangezien wij de E350 Coupé al hebben getest en zeer goed bevonden...
                                          BMW M2 Coupé
                                          Audi S5
                                          Nobody is Perfect!

Comment

Working...
                                          X