Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
    Beestje gebruiken waarvoor hij gemaakt is.
    een 530d is uitermate geschikt ... Voor de Duitse Autobahn....
    In Belgie ben je beter af met de 520d!
    Maar vermits mijn premium selection 530d niet duurder was dan een vergelijkbare 520d (duh) dan nog maar een keertje gegaan voor een 6-in-lijn.
    Misschien is het de laatste keer dat dit kan want de 6-cilinders schuiven steeds hogerop in het gamma 8-/

Greetz,
    Canonball
    F10 530dA 2010
    Z4 E89 23i 2011
    Greetz,
    Canonball

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Canonball Bekijk Berichten
      Maar vermits mijn premium selection 530d niet duurder was dan een vergelijkbare 520d (duh) dan nog maar een keertje gegaan voor een 6-in-lijn.
      Misschien is het de laatste keer dat dit kan want de 6-cilinders schuiven steeds hogerop in het gamma 8-/

Greetz,
      Canonball
      F10 530dA 2010
      Z4 E89 23i 2011

Dat klopt als een bus, theoretisch is zelfs de 520d te zwaar.
      Zolang BMW 3.0L 6 cil. Maakt zal ik ze steeds verkiezen boven een 2.0L

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Canonball Bekijk Berichten

Greetz,
        Canonball
        F10 530dA 2010
        Z4 E89 23i 2011
        Niet iedereen koopt een 6-cilinder om te kunnen vliegen hé, alsof dat met de huidige 4 cilinders niet zou kunnen trouwens. Voor mij is een 6 cilinder gewoon extra comfort, die pk's zijn bijkomstig, zelfs al zou een 4 cilinder even veel pk's hebben als een 6 cilinder dan koos ik nog voor die laatste. Waarom ? tja , de loopcultuur en het koppelverloop van een dikkere 6 cilinder is nu eenmaal stukken comfortabeler dan een 4 cilindermotor. En op de Duitse autobahn gaat het misschien wel snel ja, maar ik kom de laatste jaren beroepshalve toch minstens enkele keren per maand in Duitsland en daar stel ik vast dat de laatste jaren het aantal "dikke" motoren peilsnel naar beneden gaat, nu met hun 2liter diesels sjeezen die Duitsers ook plankgas hoor.
        Zo lang het in Belgie een beetje betaalbaar blijft zal ik blijven vasthouden aan 6 cilinders, sinds ik er van heb geproefd is de weg terug heel lastig maar ik ben me er wel degelijk van bewust dat daar vroeg of laat toch een eind zal gaan aankomen... Verbruik maakt me niet veel uit, ik stel vast dat ik amper een liter meer nodig heb dan vroeger met 4 cilinder diesels en dat heb ik er dan zeker voor over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
          Niet iedereen koopt een 6-cilinder om te kunnen vliegen hé, alsof dat met de huidige 4 cilinders niet zou kunnen trouwens. Voor mij is een 6 cilinder gewoon extra comfort, die pk's zijn bijkomstig, zelfs al zou een 4 cilinder even veel pk's hebben als een 6 cilinder dan koos ik nog voor die laatste. Waarom ? tja , de loopcultuur en het koppelverloop van een dikkere 6 cilinder is nu eenmaal stukken comfortabeler dan een 4 cilindermotor. En op de Duitse autobahn gaat het misschien wel snel ja, maar ik kom de laatste jaren beroepshalve toch minstens enkele keren per maand in Duitsland en daar stel ik vast dat de laatste jaren het aantal "dikke" motoren peilsnel naar beneden gaat, nu met hun 2liter diesels sjeezen die Duitsers ook plankgas hoor.
          Zo lang het in Belgie een beetje betaalbaar blijft zal ik blijven vasthouden aan 6 cilinders, sinds ik er van heb geproefd is de weg terug heel lastig maar ik ben me er wel degelijk van bewust dat daar vroeg of laat toch een eind zal gaan aankomen... Verbruik maakt me niet veel uit, ik stel vast dat ik amper een liter meer nodig heb dan vroeger met 4 cilinder diesels en dat heb ik er dan zeker voor over.
          Eigenlijk is hier alles mee gezegd, ik voel me er ook zo bij.

Comment

• inderdaad...

Comment

amen to that!!

Al moet ik toegeven dat ik zeer graag het vermogen aanspreek 😊

Comment

• Heel mooi! Ik ga ook een touring bestellen en denk aan de optie individueel extra getint glas achter. Iemand ervaring mee? Of is het te donker?

Comment

• Wisten jullie dat er een 12v aansluiting zit onder het handschoenkastje ? (dus in de passagiers voetruimte)
                  Ik heb daar nu mijn coyote op aangesloten

Comment

• Ik had op US forums daar ook al over gelezen (pre-facelift) maar die niet gevonden. Vermoedelijk krijg je die er ook pas bij als je de optie 'extra 12v aansluiting in armsteun' besteld hebt. Heb jij het specifiek over een facelift model?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                      Heel mooi! Ik ga ook een touring bestellen en denk aan de optie individueel extra getint glas achter. Iemand ervaring mee? Of is het te donker?
                      Dat zijn gewoon de donker getinte ramen achter wij hebben deze ook op onze X3, is heel mooi en is niet helemaal verdonkerd ik zou het nemen!

Comment

Awel ja, beter zou ik het echt niet kunnen zeggen! Spot on my man!

Greetz,
                        Canonball
                        F10 530dA 2010
                        Z4 E89 23i 2011
                        Greetz,
                        Canonball

Comment

• Binnenkort met zn allen een 3 cilinder zoals de ford focus!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Karlo_S Bekijk Berichten
                            Binnenkort met zn allen een 3 cilinder zoals de ford focus!
                            Ik ben aan het wachten op de F31 Touring, glacier silber met M-pack en de 1.5L 3-cilinder benzine met rond de 180 pk. Wachten tot na de FL. Zucht ...

Greetz,
                            Canonball
                            F10 530dA 2010
                            Z4 E89 23i 2011
                            Greetz,
                            Canonball

Comment

• Ik heb de auto nu een week, heeft + 400 km.
                              ik heb wat zitten spelen met de knop om te wisselen tussen Eco Pro, Comfort plus, Comfort, Sport en Sport plus.

Standaard start-ie in Comfort, uiteraard comfortabele ophanging, en toch vlotte reactie bij induwen van het gaspedaal.
                              De stand Sport plus schakelt de elektronische rijhulpsystemen uit, niks voor een onervaren RWDriver .
                              In de sportstand is de vering merkbaar strakker, vooral voelbaar op verkeersdrempels waar je in comfortstand wel wat voorachterwaartse rol hebt.
                              Bij EcoPro moet er duidelijk harder op het gaspedaal geduwd worden om vooruit te gaan.

Gisteren drie korte ritjes van in totaal 30 km, in EcoPro, rustige rijstijl, gemiddeld 40 km/uur: 7,5 l/100 km.

Vandaag vergelijkbaar traject, in sportstand, wat meer uitnodigt tot actieve rijstijl: 9l/100 km.

ik vermoed dat deze waarden mettertijd nog iets zullen zakken.

Wat sterk opvalt bij gas lossen in EcoPro, is dat de motor in vrijloop gaat, en dus ver passief kan bollen vooraleer tot stilstand te komen.

Doe je hetzelfde in Sport, zal de auto vrij sterk vertragen omdat het toerental niet ver onder de 2000 toeren/min zakt.
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Ik heb ook getinte ruiten om de mijne en ze zijn niet té donker. Mijn broer heeft een E serie met ook getint glas, daar zie je bijna niet door ...

Field

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                  Ik heb het heel rustig aan gedaan (miss Charles zat naast mij ). Nooit boven de 2500t/min gegaan.
                                  De verkoper adviseerde pas na 2000 km echt plankgas te geven.
                                  Wel een goed rijgevoel, alles voelt zwaar en degelijk aan.
                                  Je zal het je niet beklagen; een ferme kar en een waar plezier om korte èn lange afstanden af te karren.

Field

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                                    Heel mooi! Ik ga ook een touring bestellen en denk aan de optie individueel extra getint glas achter. Iemand ervaring mee? Of is het te donker?
                                    Niet twijfelen; ik heb getinte ruiten en om 's avonds de helle lichten in je spiegel wat te temperen, zijn deze uiterst geschikt. De ruiten zijn niet te donker, zeker niet in vergelijking met een Mercedes E, daar kan je ècht van donkere ruiten spreken.

Field

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door field Bekijk Berichten
                                      Niet twijfelen; ik heb getinte ruiten en om 's avonds de helle lichten in je spiegel wat te temperen, zijn deze uiterst geschikt. De ruiten zijn niet te donker, zeker niet in vergelijking met een Mercedes E, daar kan je ècht van donkere ruiten spreken.

Field
                                      De ruiten bij een F10 zijn idd ideaal getint. Niet te donker.

Greetz,
                                      Canonball
                                      F10 530dA 2010
                                      Z4 E89 23i 2011
                                      Greetz,
                                      Canonball

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door field Bekijk Berichten
                                        Niet twijfelen; ik heb getinte ruiten en om 's avonds de helle lichten in je spiegel wat te temperen, zijn deze uiterst geschikt.

Field
                                        Zeker dat het niet je achteruitkijkspiegel is die automatisch dimt bij felle koplampen?

Comment

• Ik heb voor de eerste keer nu ook getinte ruiten genomen, visueel zijn ze naar mijn zin iets te donker ( Audi wel ) maar voor de kindjes of voor personen die achterin zitten is dit toch wel schitterend hoor, functioneel is het zeker en vast, ook qua warmteontwikkeling in de wagen is dit toch vrij effectief, ik zou het in elk geval opnieuw nemen. Of het de lichten van de achterliggers wat tegen zou houden kan ik niet direct zeggen omdat al m'n spiegels zelfverblindend zijn...

Comment

Working...
                                          X