Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het basiscontract zou (volgens de concessie) juist de standaard onderhoudskosten dekken die opgenomen zijn in het contract. Dan vraag ik mij af waarom ik die betaling dan maandelijks zou spreiden ipv gewoon het onderhoud te betalen.

De all inclusive is dan weer ontzettend duur. Als ik er al enige informatie over kan vinden is dat je een stuk gemoedsrust 'koopt'.
    Nu is het wel zo dat dit mijn eerste BMW is met zoveel toeters en bellen (lees: elektronica die stuk kan gaan). Ik hoop natuurlijk dat ik geen problemen heb maar ik heb ook al horror-verhalen gehoord over bv. het panoramisch dak. Eens je daar mee op de sukkel raakt heb je de all inclusive er snel uit natuurlijk.

Volgens de verkoper is het een 'no-brainer' maar +/- 1200 euro per jaar, rekening houdend met het feit dat je 2 jaar garantie hebt is toch een pak geld.

Comment

• Ik denk er niet over om op een splinternieuwe auto, met 2 jaar garantie, een onderhoudscontract te nemen. Die auto moet in orde zijn, en als dat niet het geval is, moet hij onder garantie hersteld worden.
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Enig idee wat de verwachte onderhoudskosten zijn op vijf jaar of 140000 km?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          Ik denk er niet over om op een splinternieuwe auto, met 2 jaar garantie, een onderhoudscontract te nemen. Die auto moet in orde zijn, en als dat niet het geval is, moet hij onder garantie hersteld worden.
          Wijze beslissingen!
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

1. De automaat is zeer populair, minstens 4/5 hebben dit besteld.
            Als ik me niet vergis wordt maar 1 op de 8 BMW '5 (huidige generatie) met manuele versnellingsbak gekozen.

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
            touring zeer populair (4/5).
            Bij ons wel, ergens rond de 40-45% als ik me niet vergis. Maar globaal gezien is dat maar een goed kwart van de productie.

(De BMW-verkopers hier zullen vermoedelijk actuele/correcte cijfers kunnen geven.)

Comment

Ik denk er niet over om op een splinternieuwe auto, met 2 jaar garantie, een onderhoudscontract te nemen. Die auto moet in orde zijn, en als dat niet het geval is, moet hij onder garantie hersteld worden.
              Appelen en peren. Een onderhoudscontract dekt in de meeste gevallen ook/vooral slijtage-onderdelen en de kostprijs van onderhoudsbeurten. Ook de perfecte nieuwe auto heeft die kosten; garantie dekt dit nooit.

Niettemin: ik zou 't ook niet nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Als ik me niet vergis wordt maar 1 op de 8 BMW '5 (huidige generatie) met manuele versnellingsbak gekozen.
                Toen ik mijn F10 kocht in 2011 (met manuele versnellingsbak) wist de verkoper te zeggen dat de manuele versnellingsbakken minder dan 10% van het totaal uitmaakten, en dat hijzelf er dat jaar nog maar één andere verkocht had. Er stonden toen ook nergens in het Antwerpse en wijdse omgeving manuele F10/F11's in de showroom. Een paar maanden geleden stonden er echter wel meerdere manuele exemplaren in de showroom bij mijn concessiehouder. Misschien is het percentage manuele F10/F11 in de verkoopsmix iets gestegen (zou te wijten kunnen zijn aan de CO2: een 5-reeks zit qua prijs hoe dan ook op de grens van wat draaglijk is op het vlak van VAA, dus ieder grammetje CO2 begint zwaar door te wegen, zeker als je nog wat opties wil kopen, dus ik kan me voorstellen dat sommige kopers beginnen twijfelen tussen een automaat of een chique interieur).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                  Misschien is het percentage manuele F10/F11 in de verkoopsmix iets gestegen (zou te wijten kunnen zijn aan de CO2: een 5-reeks zit qua prijs hoe dan ook op de grens van wat draaglijk is op het vlak van VAA, dus ieder grammetje CO2 begint zwaar door te wegen, zeker als je nog wat opties wil kopen, dus ik kan me voorstellen dat sommige kopers beginnen twijfelen tussen een automaat of een chique interieur).
                  Met CO2 heeft het volgens niet te maken.
                  Enkel de 518d Touring verbruikt nog meer met automaat dan manueel maar voor de 518d Berline en 520d (zowel Touring als Berline) liggen de cijfers al gelijk.
                  Voor een 525d, 520i, 528i en 535i is de CO2-uitstoot met automaat aanzienlijk lager (op papier althans).
                  Op al de rest, dus ook eender welke XDrive en ook elke GT, kan je zelfs geen manuele bak kiezen.
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Als ik het er niet gratis bij krijg, zal ik het nooit nemen.
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Als ik het er niet gratis bij krijg, zal ik het nooit nemen.
                      "Gratis"? Betalen zal je hoor... Zelfs al kan je niet kiezen.
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

• @Schussboelie @Peba

Heeft inderdaad niets met CO2 te maken. Zoals je reeds aangaf is het (op papier) dikwijls interessanter om een automaat te nemen.
                        Trouwens, een paar opties van enkele duizenden euro's (hogere cataloguswaarde) weegt in verhouding veel zwaarder door bij de VAA dan een paar gram CO2.

Ik denk dat het vooral met het rijplezier te maken heeft (volgens de verkoper is de automaat bij stip de eerste optie waarvoor er gekozen moet worden als het budget het toelaat) en misschien ook bij herverkoop. Volgens mij geraak je een tweedehands handgeschakelde 5-reeks aan de straatstenen niet kwijt.

@gTa
                        De all inclusive zou ik ook niet nemen voor het standaard onderhoud te dekken (of de inbegrepen ruitenwissers, vervangwagen en éénmalige kaartenupdate).
                        Het zou eerder zijn voor remmen, schokdempers en eventueel brokken met de motor of elektronica buiten de garantie.

Met mijn huidige drie-reeks heb ik na 4 jaar nog geen enkel probleem gehad, maar met de één-reeks heb ik eens een verbrande koppeling (veel bergop filerijden) en een storing in de elektronica gehad (volledig uitvallen van de wagenals gevolg van kortsluiting, veroorzaakt door ingesijpeld water in de koffer).
                        Dat heeft toen ontzettend veel tijd gekost om het probleem te lokaliseren. De koppeling viel nog net binnen de garantieperiode, de kortsluiting toen 'em drie jaar oud was.

Toen was het voor rekening van de lease, nu is het voor eigen rekening.
                        Last edited by ; 09/07/2013, 20:07. Reden: Typo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yammus Bekijk Berichten
                          Besteld op 6 juni, levering laatste week juli.

-Bmw 520d Berline
                          -Spacegrau
                          -Leder Dakota Schwarz

-M sportpakket: Alu velg styling 613M 18"
                          Sportzetels vooraan
                          Feinschliff Alu lijsten
                          M sportophanging+stuur
                          Aêrodynamicapakket
                          Shadow Line hochglanzend
                          Anthrazit hemelbekleding

-Exclusive Pack:Automatische dimmende binnen- en buitenspiegels
                          Verwarmde zetels vooraan
                          Sfeerverlichting
                          PDC
                          Adaptive headlights
                          Electr.airco
                          High Beam Assist
                          Navi. Prof.
                          Comforttelefonie
                          Extra's:
                          -Runflat
                          -Sportautomaat
                          -Electr. schuifdak
                          -LED mistlamp
                          -Multifunctionele instrumentendisplay
                          -M achterspoiler
                          -Zonnewerende ramen

Mss belangrijk voor potentiele kopers: Prijs 49.371 excl.
                          Lopende actie's: korting van 1900€ excl. t/m Juli + gebruikelijke korting.
                          Hey Yammus, ik heb dezelfde kleur besteld met sportpakket, ga je ook de zwarte nieren nemen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevends78 Bekijk Berichten
                            @Scussboelie @Peba

Heeft inderdaad niets met CO2 te maken. Zoals je reeds aangaf is het (op papier) dikwijls interessanter om een automaat te nemen.
                            Trouwens, een paar opties van enkele duizenden euro's (hogere cataloguswaarde) weegt in verhouding veel zwaarder door bij de VAA dan een paar gram CO2.
                            Kan zijn. Een andere mogelijke verklaring voor het opduiken van handgeschakelde 5-reeksen in de showroom is dat BMW zelfs niet van het uiterst beperkte aantal handgeschakelden dat ze produceren afgeraakt en dat ze die dan maar droppen bij hun concessiehouders . Het viel me alleen op dat er in 2011 geen enkele te vinden was en dat ik in 2013, terwijl ik op de wissel van winter- naar zomerbanden aan het wachten was, er een paar in de showroom zag staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                              "Gratis"? Betalen zal je hoor... Zelfs al kan je niet kiezen.
                              Soms heeft BMW van die speciale acties waarbij ze dit onderhoudscontract er gratis bijgeven.
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Soms heeft BMW van die speciale acties waarbij ze dit onderhoudscontract er gratis bijgeven.
                                Aaah! Sorry!! IK dacht dat het over die automaat ging!!
                                Nee ja, ik heb dat er bij mijn 320 een paar jaar terug ook bij gekregen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Herbie74 Bekijk Berichten
                                  Hey Yammus, ik heb dezelfde kleur besteld met sportpakket, ga je ook de zwarte nieren nemen?
                                  Wij nemen inderdaad de zwarte nieren.
                                  1x onderhoud+zwarte nieren heb ik erbij gekregen na een beetje onderhandelen��

Comment

• Wagen aangekomen bij dealer. Veel vroeger dan verwacht😝
                                    Afhaling waarschijnlijk tegen woensdag!!

Comment

• Wanneer heb je hem besteld en wanneer was de verwachte leverinsdatum ?
                                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevends78 Bekijk Berichten
                                        De all inclusive zou ik ook niet nemen voor het standaard onderhoud te dekken (of de inbegrepen ruitenwissers, vervangwagen en éénmalige kaartenupdate). Het zou eerder zijn voor remmen, schokdempers en eventueel brokken met de motor of elektronica buiten de garantie.
                                        Remmen en schokdempers zijn slijtage-onderdelen. Dus: geen garantie. Denk ik toch? Tenzij het echt stuk gaat op een manier die niet aan gewoon gebruik te wijten is. Dan valt het binnen de garantie. Toegegeven: je moet soms wat druk zetten, af en toe zelfs eens op tafel kloppen, maar als je recht in je schoenen staat, sta je recht in je schoenen en dan komt BMW Bornem uiteindelijk wel tussen.
                                        Wat je bedoelt met "elektronica buiten de garantie", begrijp ik niet. Als er elektronische problemen opduiken, valt dat onder de garantie-voorwaarden. Als de garantie verstreken is, uiteraard niet meer.

Heb je 't dus over een soort van garantieverlenging? Want als dat het is, dan snap ik het. Als het dat niet is, dan zie ik de meerwaarde er niet van in, tenzij het gemak van je geen zorgen te hoeven maken over onderhoudsfacturen e.d.

Waarmee ik niet gezegd heb dat het een zinloze uitgave zou zijn. Ik zie er gewoon het nut / de meerwaarde niet van in, en zou er m'n eigen centen niet aan hangen.

Comment

Wanneer heb je hem besteld en wanneer was de verwachte leverinsdatum ?
                                          Besteld op 6 juni levering was voorzien laatste week juli.

Comment

Working...
                                          X