Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A45 AMG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes A45 AMG

Alstublieft: de kersverse Mercedes-Benz A45 AMG, met een beestachtige 360 pk en 450 Nm uit zijn 1.991 cm3 grote motorblok.

Mercedes-Benz trekt in Genève ten strijde tegen de BMW 1M en Audi RS3 (beide 340 pk), met deze potente A45 AMG. Hij levert een duizelingwekkende 181 pk/liter, maar als je erg kalm aan doet ligt het verbruik slechts op 6,9-7,1 liter/100 km, en de CO2-uitstoot op 161-165 gr/km. Puur theoretisch dan.
    De auto, uitgerust met een Twinscroll-turbolader die op maximaal 1,8 bar werkt, accelereert in 4,6 seconden naar 100 km/u, en houdt op bij een begrensde 250 km/u. Remschijven in de voorwielen met een diameter van 350mm moeten het pk-geweld waar nodig ook weer kordaat beteugelen. De A45 komt met 7-traps DCT, 3 rijmodi, en een tussengas- en Race Start-functie.
    De 360 paarden worden opgewekt bij 6.000 tpm (bij 6.700 tpm is het gedaan met de pret), en het maximumkoppel is tussen 2.250 – 5.000 tpm beschikbaar. Hij komt er, evenals de CLA, ook als Edition 1, die in Cirrus-wit verkrijgbaar is.
    In principe is de auto voorwielaangedreven. Pas wanneer het nodig is, leidt een schijfkoppeling dat op het differentieël op de achteras zit de krachten naar achteren, met een verdeling van maximaal 50-50.
    Na zijn debuut in Genève kan de pk-hongerige klant zijn eigen A45 AMG vanaf april bestellen.

Bron: Autoblog.nl
    porsche 4ever
    '06 Skyteam Dax 50cc

Dat zou wel eens mijn nieuwe kunnen worden...

Comment

Sterk, 360 pk uit iets dat net geen 2 liter moet voorstellen. Echt een vet ding.
      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Wa kost da? Mercedes kennende wsl rond de 50k.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Wa kost da? Mercedes kennende wsl rond de 50k.

inderdaad gaat op de lijn van de 1M en de Rs 3 zitten

Mercedes neemt hier de fakkel over van de Porsche Gt2 Rs die tot op heden de beste pk/liter verhouding had. Ben nooit een Mercedes man geweest maar nu...
          Last edited by Elwood; 12/02/2013, 19:12.

Comment

Een 135i kost (kaal) wel bijlange geen 50k.
            Vind dit wel een knappe mercedes. Leuk dat ze mee komen spelen

Comment

Spijtig dat de achterwielen pas in actie treden als het "nodig" is. Ik ben toch wel benieuwd naar handeling testen.

Comment

Heeeerlijk.
                Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                Current:
                1987 Mercedes-Benz W124 200D
                1979 Mercedes-Benz W123 280E
                1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                Ex:
                1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                1976 Mercedes-Benz W123 250
                1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                1980 Mercedes-Benz W123 280
                1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

De motor mocht toch wel wat groter .

Comment

Heerlijk dik autootje
                    Eerste keer ooit dat Mercedes een echte hothatch maakt, heel benieuwd. Qua design zit het al goed alleszins!
                    Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                    Spijtig dat de achterwielen pas in actie treden als het "nodig" is. Ik ben toch wel benieuwd naar handeling testen.
                    Ook niet mijn systeem, maar er zijn enkele maanden terug al rijtesten geweest en die klinken veelbelovend:
                    On track, though, the pay-off for a little discomfort is clear – no matter how much speed Moers carries into a corner the car refuses to understeer and feels perfectly balanced, there was even a hint of four-wheel drift on the exits in true rally car-style.

Read more: http://www.autoexpress.co.uk/mercede...#ixzz2Ki2OCCXF

Comment

Same here; 't blijft een heel pak pk's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        Heerlijk dik autootje
                        Eerste keer ooit dat Mercedes een echte hothatch maakt, heel benieuwd. Qua design zit het al goed alleszins!

Ook niet mijn systeem, maar er zijn enkele maanden terug al rijtesten geweest en die klinken veelbelovend:
                        Ook ff gelezen; positiever dan wat aanvankelijk over de rs3 verscheen. Toch curieus :] Interessant ding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                          Een 135i kost (kaal) wel bijlange geen 50k.
                          Vind dit wel een knappe mercedes. Leuk dat ze mee komen spelen

Een 135i is dan ook geen M-reeks...

Tijdens de testen op de Ring blijkt de nieuwe kleine van Mercedes toch de nieuwe referentie, lees sneller dan de concurrentie.

Denk dat ze de handling wel onder controle zullen hebben. Voor zover ik het begrijp heb je bij normaal gebruik een Focus Rs en als het wat sneller moet een Quattro... 360 Losgelaten paarden is gewoon te veel voor een Fwd. Ford heeft met de grens geflirt en Amg trekt daar zijn lessen uit.

Comment

Audi zijn nieuwe S3 perst 300pk uit zijn 2liter.
                            Denk dat de nieuwe RS3 uit zijn 2,5liter dus ook wel meer dan 340paardjes zal halen. Maar dat zal waarschijnlijk nog niet voor direct zijn.
                            2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                            2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                            2014 Opel Astra OPC
                            2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

@ Elwood: een 1M is ook geen echte M
                              Een nieuwe 1M kopen als concurrent voor dit gaat steeds moeilijker worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                @ Elwood: een 1M is ook geen echte M
                                Een nieuwe 1M kopen als concurrent voor dit gaat steeds moeilijker worden.

Als je bedoelt dat de motor niet compleet ontwikkeld is door de Motorsportafdeling heb je gelijk en dat hij voor de rest de achtertrein deelt met de M3 en eigenlijk een samenraapsel is klopt volledig maar geloof me de 1M is de leukste streetlegal BMW waar ik ooit mee gereden heb... Leuker dan de M3 en Z4M coupe. BMW gaat een waardige vervanger uit zijn hoed moeten toveren en voor mij persoonlijk is dat niet de 135i...

Comment

Gewoon die schijfkoppeling toelassen! =)

Voor de rest mogen die prestaties er wel zijn! Ik ben benieuwd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                    Mercedes neemt hier de fakkel over van de Porsche Gt2 Rs die tot op heden de beste pk/liter verhouding had. Ben nooit een Mercedes man geweest maar nu...
                                    Zo een Mercedes moogt ge hebben van mij. Das Haus draaide tot nu in feite niet om de hoogste pk/l willen hebben. Zelfs BMW niet.
                                    Daarvoor hebben ze eigenlijk hun F1 wagens.

Comment

Binnen een jaartje of 10 zie ik dit wel zitten, nu hopen dat ze dik verkopen dan heb ik meer keuze De achterkant heeft iets van een Cayenne II , nice
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Ik kijk al uit naar de chiptuners hun antwoord op de 180pk / l

Comment

Working...
                                        X