Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A45 AMG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
    You serious? Trekt toch op niets dat gefluit
    Mooi is het niet echt nee, maar het geeft wel karakter en het heeft iets bruut. Ik vind het een van de best klinkende moderne 4 cilinders eerlijk gezegd.

Comment

• vond het eerst nog vet toen ik het filmpje net zag, maar na 2 minuten had ik door dat het constant hetzelfde is bij optrekken in een bepaalde versnelling ofzo, voor de rest is er amper iets speciaal, stationair hoor je amper iets en het ploffen en fluiten klinkt niet slecht maar is wel vermoeiend.

maar initieel vind ik het wel vet klinken. nu nog in het echt horen.
      misschien moetne ze naar 2 cilinder gaan, die in mijn moto (ook bijna 2 liter) klinkt heel vet

Comment

• zolang ze maar niet gaan foefelen met geluid zoals sommige concurrenten, vind ik het allemaal oke

al hoor ik niet graag 'luid' gemaakt auto's

Comment

• Dat fluiten is idd storend... Geef mij dan toch maar een 6 pitter. Mmm die heb ik al

Comment

• Ik vind het een ferm hok!,fluiten of niet,er gaan er veel op hun doos krijgen van dit 2 literke...

Comment

• Als deze in navolging van bv. een M135i met fake cabinegeluid was uitgerust, dan was het allemaal in orde geweest voor sommigen?
              Een 4-cylinder kan langs buiten nu eenmaal niet als een V6 of I6 klinken...
              Het vogeltje zingt dus eigenlijk zoals het gebekt is, en da's verre van vals, lijkt me.

Comment

• Ge kunt on tune zingen maar nog altijd 'n draak van een stem hebben ook hé.

Alsof een M135i eigenlijk klinkt als een rotte viercilinder en énkel maar via de speakers in 't interieur een mooie zescilindersound ten berde brengt ... 't is geen Audi 3.0TDI313 hé die doet alsof 'ie een achtcilinder is...
                Met de ruiten open en de uitlaat goed warm briest, trompettert, brabbelt en schreeuwt die motor net zoals een melodieuze zescilinder zou moeten. En dan hoor je 0% speakers en 100% motor.

Ik heb de A45AMG nog niet live gehoord en hoop dat ooit wel 'es te kunnen, maar op basis van de video vind ik het - voor zo gigantisch veel geld - ronduit triest. Dat klinkt niet als een sporthatch van 60.000 euro en ik zou, als de sound op de video de realiteit is, echt zwaar op m'n honger blijven zitten. Vooral als je weet dat dat een AMG is en dat huis in de voorbije decennia érg luide auto's met een sublieme motorsound heeft voortgebracht (met uitzondering van die ene diesel dan, misschien).
                Elk het zijne uiteraard, maar voor mij maakt sound een heel pak uit van de rij-ervaring.
                Last edited by ; 04/06/2013, 12:40.

Comment

• Dan moet je 4-cyl met andere 4-cyl vergelijken, niet?
                  Dat ie te duur zou zijn in dat opzicht, is een totaal ander verhaal.
                  AMG zal er wel het beste melodietje uitgeperst hebben.
                  Mensen die koste wat 't kost een I6 willen, gaan elders shoppen.
                  Voor deze ligt blijkbaar een andere markt open.

Comment

• die ene diesel mag ik dikwijls horen maja ik ben dan ook fan, scheelt een hoop natuurlijk
                    hou zelfs van de brom van mijn kompressorke, binnenin...exterieur is wat anders

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Ge kunt on tune zingen maar nog altijd 'n draak van een stem hebben ook hé.
                      Héla, dat stond er aanvankelijk niet, da's vals ;]
                      Wat ik dus ook bedoelde: 'vals' zoals in 'fake'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                        Dat fluiten is idd storend... Geef mij dan toch maar een 6 pitter. Mmm die heb ik al
                        Maar die gaat naast lawaai maken ook vooruit moeten...

Comment

• Daar verwacht ik wel gebroken potten van. M'n kop eraf als Benz (hen kennende) met deze A45AMG niet meteen de kar brengt die de rest op een hoopje rijdt.
                          (En in jouw geval, Elwood, met een car history en current garage zoals de jouwe, zou ik ook eerder "eens iets anders" willen en dit nemen: alle begrip, dus)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                            Dan moet je 4-cyl met andere 4-cyl vergelijken, niet?
                            Dat ie te duur zou zijn in dat opzicht, is een totaal ander verhaal.
                            AMG zal er wel het beste melodietje uitgeperst hebben.
                            Mensen die koste wat 't kost een I6 willen, gaan elders shoppen.
                            Voor deze ligt blijkbaar een andere markt open.
                            Juste. En hoe lang nog? BMW komt met 3-pitters en BMW M verklaart in de toekomst geen eigen motoren meer te maken maar upgraded versies van de gewone motoren aan te bieden. Ik zie het niet snel gebeuren dat Audi nog een 5-pitter in de A3 legt. Die M135i lijkt me dan ook de laatste in een rij...

Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                            Héla, dat stond er aanvankelijk niet, da's vals ;]
                            Wat ik dus ook bedoelde: 'vals' zoals in 'fake'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                              Maar die gaat naast lawaai maken ook vooruit moeten...
                              Tis juist plezant dat we kunnen kiezen tussen verschillende wagens van verschillende merken met +- idem performance (zal wel aan de rijder liggen dan en op de openbare weg doet het er eigenlijk niet echt toe). Maar zo is er voor ieder wat wils.
                              Moest iedereen met een M135i rijden, zou ik waarschijnlijk naar iets anders op zoek gaan ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                                Moest iedereen met een M135i rijden, zou ik waarschijnlijk naar iets anders op zoek gaan ook
                                Dat is wat ik gedaan heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                  Dat is wat ik gedaan heb.
                                  Dat vind ik ook. Het moet niet exclusive zijn dat niemand dezelfde wagen heeft in vlaanderen.
                                  Maaar er 1 zien staan op iedere hoek van de straat wil ik toch ook niet.
                                  2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                                  2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                                  2014 Opel Astra OPC
                                  2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                                    Dat vind ik ook. Het moet niet exclusive zijn dat niemand dezelfde wagen heeft in vlaanderen.
                                    Maaar er 1 zien staan op iedere hoek van de straat wil ik toch ook niet.
                                    +1

Je ziet inderdaad gruwelijk veel van die 135i met M-pack (M135i vind ik er persoonlijk over dit is geen M) rondrijden.

Comment

• Ik zie er zo goed als nooit, maar het woord gruwelijk is niet helemaal verkeerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Ik zie er zo goed als nooit, maar het woord gruwelijk is niet helemaal verkeerd.
                                        de 135 i is een fantastische machine, niet te vergelijken met de mb, maar beiden toch leuke fun auto's voorbdglijks gebruik, en gelukkig geen diesel stoven!

Comment

• Ik heb 'm gereden dus weet waarover je spreekt. Ik zou 'm ook verkiezen boven deze A45AMG, vooral om wille van de motor. Maar ik vind de Benz knapper (al heeft die ook een zwaar minpunt qua design m.i., en da's de veel te grote overhang vooraan ... so obvious FWD) en ik vermoed dat 'ie sneller is ook. Als je, zoals Elwood, net van een 1M komt dan denk ik dat een "zachtere versie" daarvan (in de vorm van een M135i) niet meteen zeer spannend is. Als all-in-one auto voor jongere mensen met goesting naar prestaties, vibes en sound ... dan is dat een top-pakket voor een erg goeie prijs.

Comment

Working...
                                          X