Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Clio IV RS EDC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• is dat het 3D sound aramys ofzo?

Comment

• Ik heb de radio tijdens mijn test niet echt geprobeerd. Met R-Link zijn de speakers iets straffer dacht ik. Maar als het zo al goed speelt, dan heb ik zeker geluk.

Comment

• Ik heb de bass en treble verhoogd, topradio opgezet en dat klonk zeer goed voor een standaarduitrusting

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
          Ik heb de bass en treble verhoogd(...)
          Het grote probleem met autoradio's is nu net dat de midsecties zo moeilijk te doen zijn. Met hetgeen jij gedaan hebt versterk je dat effect nog. Bass krijg je via een subwoofer, treble krijg je via de kleinere sattelietspeakers. Het probleem is de midsectie waar 80% van all muziekstijlen zich situeren, en dat is inclusief de "muziek" van topradio.

Comment

• Wel ivgl onze Tigra, golf, BMW en Volvo s40 speelt deze veel beter dat is alles wat ik kan zeggen, enkel mijn Herman karton in de c speelt beter

Comment

• Ga niet helemaal akkoord met je.

ten eerste hangt het van de kwaliteit van het systeem af...

Ten tweede is het de correcte ballans van sub,mid en high.
              in vele autos heb je te weinig sub ja..

mn pa heeft zon 10 speaker bose systeem in de auto.

ik vind voor dat systeem betaal je veel te veel... er zit een 9" "subwoofer" in..
              veel sub krijg je niet uit een 9"... en als de radio zacht staat klinkt da ni slecht. maar als je wat luider gaat kan die "subwoofer" gwn niet meer mee.

1 x 12 inch zou bij dat systeem passen. meer niet, anders word het te.

ben benieuwd naar dat "3D" systeem van de rs...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jay1 Bekijk Berichten
                (...)
                mn pa heeft zon 10 speaker bose systeem in de auto.

ik vind voor dat systeem betaal je veel te veel... er zit een 9" "subwoofer" in..
                veel sub krijg je niet uit een 9"... en als de radio zacht staat klinkt da ni slecht. maar als je wat luider gaat kan die "subwoofer" gwn niet meer mee.
                (...)
                Natuurlijk, BOSE staat algemeen bekend als een slecht audio merk. Op vele fora wordt BOSE wel eens smalend als de afkorting voor Buy Other Sound Equipment bestempeld. Van die car-hifi systemen van Bose ken ik nu niet veel, ik weet wel dat voor hun home-cinema systemen geldt dat de subwoofer een erg hoge crossover heeft. De subwoofer worst dus in feite gebruikt (misbruikt) als woofer. En de reden daarvoor? Wel, net omdat de mid-segments ontbreken! Die kleine sattelietjes zijn alleen in staat om de hoge frequenties weer te geven, men is dus wel verplicht om de subwoofer een hoge crossover mee te geven!

Elke audio-kenner weet dat je voor muziek erg weinig subwoofer nodig hebt. In feite mag de subwoofer hoogstens "ademen" dwz met een erg lage belasting meespelen. Maar dat veronderstelt natuurlijk wel dat je de middentonen en de lage tonen goed gecovered hebt. Het gebrek daaraan kun je niet compsenseren door gewoon de belasting van de subwoofer en de kleine speakertjes te verhogen.

Het verradelijke aan zo'n luistertest is dat je door verhoging van bas & treble (of toevoegen van "loudness"), op het eerste zicht lijkt dat je de audio kwaltieit verbetert. Echter wanneer je een tijd lang blijft luisteren raak je daaraan gewend en begin je toch terug de beperkingen te horen van zo'n systeem.

Comment

• Perfect akkoord met je analyse
                  mijn home-Bosesysteem klonk pas redelijk goed van zodra ik op kanaal B twee bijkomende middentoon luidsprekers bijvoegde, en alles simultaan liet werken
                  het resultaat is echter nog heel ver van mijn Cabasse-stel

Comment

• Als het goed klinkt is het voldoende ...

Comment

• Net een witte gepasseerd, die mist gelijk iets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                        ...en dat is inclusief de "muziek" van topradio.

Comment

• die midrange is idd vaak wel een probleem.. ook bij prof materiaal draagt die mid vaak nooit ver genoeg, waardoor het vaak te scherp klinkt.

ik heb nog geen enkele zien rondrijden
                          kan er niemand eens langs poperinge rijden met zn rs IV?:p
                          Last edited by ; 16/05/2013, 18:43.

Comment

• Ja mss wel volgende week

Comment

• kom maar langs, je bent welkom! :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                Net een witte gepasseerd, die mist gelijk iets
                                Een kleur?
                                Het is een heel speciaal rood, mooi.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Welke bandenmaat staat er op zo een rs?

Comment

• 205/40R18 86Y (Dunlop Sport Maxx RT) op die van mij

Comment

• Even wat inside info, wagens met RS monitor gaan in productie vanaf week 27 ( eerste week juli), net dit bevestigd gekregen van de invoerder...

Comment

• Heb nog info, van Renault hoofdverdeler, prijzen voor nieuwe gaan stijgen en als je deze week besteld, levering dicht aan einde jaar. Leveringsproblemen rlink en de 18" velgen en de fabriek sluit een paar weken voor groot verlof. Succes voor diegene die nu nog willen een nieuwe configureren :-/

Comment

• oeioei... wat gebeurt er daar allemaal..
                                          die week 27 had ik deze week ook vernomen van de dealer maar die wist dat nog niet zeker... dat was nog te bevestigen toen..
                                          betekent dat ik dan ook zo lang zal moeten wachten of niet? heb mijne besteld 12 maart. met r-link en rs monitor en cup(dus 18" velgen)
                                          wanneer zijn ze in groot verlof?

Comment

Working...
                                          X