Oorspronkelijk geplaatst door Toldo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes-Benz CLA C117
Collapse
X
-
Bij een gelijke uitvoering/uitrusting vind ik de 1-reeks en A-klasse niet zoveel verschillend van kwaliteit.
Na een testrit, vond ik zelfs dat mijn huidige A3 kwalitatief minder goed was dan de CLA.
Moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen: de A3 heeft er al 3 jaar en 120000 km op zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk BerichtenBij een gelijke uitvoering/uitrusting vind ik de 1-reeks en A-klasse niet zoveel verschillend van kwaliteit.
Na een testrit, vond ik zelfs dat mijn huidige A3 kwalitatief minder goed was dan de CLA.
Moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen: de A3 heeft er al 3 jaar en 120000 km op zitten.
ze hadden de CLA op het W204 platform moeten baserenlets have some more member berries
Comment
-
Bij Mercedes Aalst is nu CLA bestellen: productie-datum januari 2014. Verkoopt dus enorm goed.
Volgens de verkoper is 80% van hun verkoop momenteel de CLA en de A-klasse.
In showroom is het echt een prachtige auto, veel beter dan op foto, klein zou ik hem al zeker niet noemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk BerichtenOndanks al het digitaal drijfzand vind ik het een geslaagde auto:
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
De CLA van Mercedes is een soort baby-CLS, en dus kan een razendsnelle versie van een tuner niet ontbreken. Carlsson ziet dat ook in, en komt met een 450 pk sterke versie van de kleine vierdeurs.
De genoemde uitvoering met 450 pk heeft de CLA 45 AMG als basis. Met zijn standaard 360 paarden is dat al niet echt een stakker, maar Carlssons ‘Plug & Drive module’, die middels een speciale stekker kan worden ingeplugd in de originele ECU, gooit daar dus nog eventjes 90 pk bovenop. Diezelfde module weet ook raad met de CLA 200 en de CLA250. De eerste stijgt van 156 naar 187 pk, de 250 van 211 naar 253 pk. Carlsson geeft garantie op de upgrades en geeft aan dat ook de fabrieksgarantie op de auto gewoon van kracht blijft.
Standaard is een CLA in AMG uitmonstering niet bepaald een bescheiden auto om te zien. De dikke bumpers met enorme luchtinlaten, geprofileerde motorkap, grote wielen en dito diffuser weten veel aandacht naar zich toe te trekken. Qua uiterlijke aanpassingen houdt Carlsson zich dan ook redelijk in. Wel zien we een voorspoiler die de voorbumper nog een beetje aandikt en skirts die hetzelfde voor de flanken doen. Een verlaging van 35 mm zorgt voor een nog stoerdere uitstraling, terwijl een andere grille, speciale uitlaatpijpen en 18-, 19-, of 20-inch wielen het feest compleet maken.
Uiteraard laat deze 'veredelaar' ook het interieur niet standaard. Wie wil, kan bij het bedrijf terecht voor bekleding in elke gewenste kleur en zaken als aluminum pedalen en speciale vloermatten.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk BerichtenVanaf volgende week mag ondergetekende zijn CLA ophalen.
Comment
-
ik vind het een veel te kleine wagen.
Of ik ben te groot dat kan ook(1.95m).
Maar ik had het gevoel dat ik in een dwangbuis zat wanneer ik met deze auto reed.
En dat TomTom achtige ding als GPS/Scherm doet het mooie interieur geen eer aan. Dat scherm hadden ze beter ingewerkt
Ook de CLA220 waarmee ik reed kon niet overtuigen qua motor en het was een automatisch geschakelde versie die beneden alle peil presteerde.
De ophanging was slecht te noemen en ik kwam zeer teleurgesteld uit de testrit.
En achteraan kan niemand groter dan een 1.60m zitten zonder met zijn/haar hoofd tegen het plafond te stoten.
Beenruimte was dan wel weer beter dan verwacht achteraan.
Is wel geen misse verschijning met het AMG pakket/versie maar alleen dan als je met 2 bent en weinig plaats nodig hebt.
Dus het zal wel een populaire wagen worden voor de jonge chauffeurs.BMW 320D - F30 (2013)
Comment
-
In het CLA-gamma laat Mercedes een gapend gat tussen de CLA 250 (211 pk) en de CLA 45 AMG (360 pk). Tuner Väth springt hier slim in met de V25 CLA.
Väth neemt de CLA 250 als basis. Er zijn twee versies. De meest bescheiden versie heeft een aangepast motormanagement, waardoor het vermogen op 245 pk uitkomt. Het maximumkoppel is 390 Nm. De prijs van deze nieuwe chip is 940,10 euro.
Wie meer vermogen wil, kan voor 4.950,40 euro bij Väth ook terecht voor een uitgebreider tuningspakket. Dat bestaat uit eveneens een nieuw motormanagement, een speciaal uitlaatsysteem en een ander luchtfilter. Dan is het vermogen 265 pk en het maximumkoppel is 420 Nm. De snelste versie sprint in 5,9 seconden naar 100 km/h en de topsnelheid is 250 km/h.
Verder kan de tuner de CLA 20 tot 65 millimeter dichter bij het asfalt leggen voor betere rijeigenschappen. Deze aanpassingen kosten 3.546 euro. Een verbeterd remsysteem? 464,10 euro. Ook biedt Väth 20-inch lichtmetaal aan voor 3.027,36 euro.
Ook denkt Väth aan de aerodynamica. Een spoilerlip aan de voorzijde is de jouwe voor 1.416,10 euro, aan de achterzijde kost deze slechts 333,20 euro. Binnenin zijn er eventueel een speciaal sportstuur (1.297,10 euro), een tot 300 km/h reikende snelheidsmeter (1.535,10 euro) en vloermatten met het Väth-logo (226,10 euro).
Wie al deze opties wil kopen, adviseren wij toch ook nog even naar de CLA 45 AMG te kijken. Die kost namelijk 17 mille meer de CLA 250 4Matic en dan heb je 100 pk meer dan met Väth en het AMG-logo op je CLA...
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
Comment