Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 Sportback 2013.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    S-Tronic/DSG kan echt wel aangenaam zijn met een diesel hoor, maar het vraagt veel meer gewenning om er mee te rijden, dat heb je naar mijn ervaring pas onder de knie na enkele duizenden kilometers De benzines vragen minder inspanning op dat vlak omdat ze graag toeren maken.
    was ik er inderdaad vergeten bij te zetten maar zat op een bijna platte iphone te typen.

gewoon op koppel rijden gaat er eigenlijk perfect mee.

Heb eentje samengesteld naar mijn zin. 47.000 €.

ouch
    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      was ik er inderdaad vergeten bij te zetten maar zat op een bijna platte iphone te typen.

gewoon op koppel rijden gaat er eigenlijk perfect mee.

Heb eentje samengesteld naar mijn zin. 47.000 €.

ouch
      Koop dat toch gewoon, en dan de komende 15 jaar niks anders kopen

Comment

• Sinds gisteren mijn A3 sportback gaan ophalen, mijn eerste impressies (komende van een kale Golf 6 TDI 1.6 BM):

+ Aangenaam interieur (alles voelt kwalitatief)
        + Veel stiller op slechtere wegen (E34)
        + Zachte motor

- Zitpositie in Golf was duidelijk beter voor grote personen (ben zelf 1m97)
        - Kwaliteit van het MMI scherm is niet super (je kan de pixels tellen...)
        2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
        2009 Porsche Carrera 4S

Comment

• Vorige week ook eentje test gereden( 2.0tdi 184pk). Qua plus en minpunten ben ik het eens met wimpus.
          De 2.0 is echt plezant om mee te rijden, zeker als ik erna weer in mijn polo 1.6tdi stapte. Vlot maar afhankelijk van de rijstijl toch zuinig ook nog.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wimpus Bekijk Berichten
            Sinds gisteren mijn A3 sportback gaan ophalen, mijn eerste impressies (komende van een kale Golf 6 TDI 1.6 BM):

+ Aangenaam interieur (alles voelt kwalitatief)
            + Veel stiller op slechtere wegen (E34)
            + Zachte motor

- Zitpositie in Golf was duidelijk beter voor grote personen (ben zelf 1m97)
            - Kwaliteit van het MMI scherm is niet super (je kan de pixels tellen...)
            Hoe zit het met de levertijden van de A3 sportback? Hoe lang heb je moeten wachten.
            En ben je voor een benzine of diesel gegaan?
            Last edited by zwasie; 08/10/2013, 15:51.

Comment

• iemand een idee waar de sportback gemaakt wordt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwasie Bekijk Berichten
                Hoe zit het met de levertijden van de A3 sportback? Hoe lang heb je moeten wachten.
                En ben je voor een benzine of diesel gegaan?
                Is een leasewagen waarbij alles door mijn werkgever beslist wordt (zelfs de kleur). Ik heb dus geen idee over levertijden.

De motor is een 105pk TDI (1.6l)
                2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                2009 Porsche Carrera 4S

Comment

• Afgelopen zaterdag vertelde een dealer me dat voor de sportback een levertijd van iets minder dan 4 maand geldt. Voor de berline zou het nog korter zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nuvolari Bekijk Berichten
                    Afgelopen zaterdag vertelde een dealer me dat voor de sportback een levertijd van iets minder dan 4 maand geldt. Voor de berline zou het nog korter zijn.
                    Bedankt voor de info.

Comment

• Een collega heeft begin oktober een A3 sportback besteld, levering is voorzien voor midden januari.

Comment

• Zopas besteld:
                        audi A3 sportback ambition 2.0 tdi met s-tronic (136pk)
                        panterzwart
                        titaangrijs milanoleder interieur met sportzetels
                        pack lounge
                        pack intuition plus
                        alu dakrails
                        chroom vensteromlijsting
                        snelheidsregelaar
                        audi sound system
                        xenon
                        doorlaadinrichting met armsteun en skizak
                        trekhaak
                        reservewiel

Comment

• Je rijdt nu met een A4, is dat geen stapje terug qua ruimte en dergelijke?
                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Ik heb nog een 2007 audi A3 SB gehad. Die reed sportiever en dat miste ik wel in de A4. De A3 is idd minder ruim, maar ik zit 95% van de ritten alleen in mijn auto. Daarnaast sta ik tegenwoordig meer in de file dan vroeger en daarom wilde ik nu een auto met automaat en dat paste niet in leasingbudget als ik terug voor een A4 wou gaan...

Comment

• Ik volg je wel, ooit ook eens met een A3 gereden en dat reed idd sportiever. En als je de ruimte niet nodig hebt is een A3 wel leuker.
                              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nuvolari Bekijk Berichten
                                Ik heb nog een 2007 audi A3 SB gehad. Die reed sportiever en dat miste ik wel in de A4. De A3 is idd minder ruim, maar ik zit 95% van de ritten alleen in mijn auto. Daarnaast sta ik tegenwoordig meer in de file dan vroeger en daarom wilde ik nu een auto met automaat en dat paste niet in leasingbudget als ik terug voor een A4 wou gaan...
                                heb hier hetzelfde voor, het koppelen in de file meer dan beu, dus voor een automaat gegaan, met voldoende pk's en niet teveel CO2 uitstoot kom je dan automatisch uit bij een kleinere wagen.
                                Reed een Insignia, heb nu een A3 SB 150pk AUT besteld. Ik vind het qua uiterlijk zeker niet de spannendste auto maar was uitermate tevreden van de testrit.
                                Ook de uitstoot valt heel goed mee ivg bv met volvo, opel, ... (automaat spreken we dan)
                                levering zal helaas wel even duren. (automaat: 5 maanden)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jonathan_h Bekijk Berichten
                                  heb hier hetzelfde voor, het koppelen in de file meer dan beu, dus voor een automaat gegaan, met voldoende pk's en niet teveel CO2 uitstoot kom je dan automatisch uit bij een kleinere wagen.
                                  Reed een Insignia, heb nu een A3 SB 150pk AUT besteld. Ik vind het qua uiterlijk zeker niet de spannendste auto maar was uitermate tevreden van de testrit.
                                  Ook de uitstoot valt heel goed mee ivg bv met volvo, opel, ... (automaat spreken we dan)
                                  levering zal helaas wel even duren. (automaat: 5 maanden)
                                  Intussen is de markt van automaten (of schakelrobotten) met lage uitstoot toch een stuk groter geworden. Toen ik aan het kiezen was kwam je inderdaad bij de Golf en A3 uit voor een lage uitstoot in combinatie met een automaat. Nu kan je een Passat Variant hebben die maar 122 gram uitstoot of een 508 SW met maar 105 gram. Zelfs als je naar een 2.0 kijkt kom je tegenwoordig al in de buurt van die 120 gram.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen en de A3 staat op het lijstje.
                                    als ik naar de video en afbeeldingen kijk dan zie in overal van die mooie dagrij verlichting(de bekende Audi streepjes) Maar ik neem aan dat die er niet standaard inzit.

weet er toevallig iemand welke lichten je dan moet nemen? Het pakket met xenon of het pakket met led?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwasie Bekijk Berichten
                                      Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen en de A3 staat op het lijstje.
                                      als ik naar de video en afbeeldingen kijk dan zie in overal van die mooie dagrij verlichting(de bekende Audi streepjes) Maar ik neem aan dat die er niet standaard inzit.

weet er toevallig iemand welke lichten je dan moet nemen? Het pakket met xenon of het pakket met led?
                                      niet standaard - vanaf xenon - (zie ook de configurator)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Intussen is de markt van automaten (of schakelrobotten) met lage uitstoot toch een stuk groter geworden. Toen ik aan het kiezen was kwam je inderdaad bij de Golf en A3 uit voor een lage uitstoot in combinatie met een automaat. Nu kan je een Passat Variant hebben die maar 122 gram uitstoot of een 508 SW met maar 105 gram. Zelfs als je naar een 2.0 kijkt kom je tegenwoordig al in de buurt van die 120 gram.
                                        klopt, toen ik een paar jaar geleden moest kiezen was het veel beroerder.
                                        Nu 110 gr voor 150 pk is wel heel mooi bij de A3 vind ik zelf.
                                        (508 is bv 149 voor 136 pk , wat logisch is want een zwaardere auto)
                                        Ik kom van 160 pk dus wou ook niet teveel pk's inboeten met de stap naar automaat

Comment

Working...
                                        X