Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz GL-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En gaat die GL minder verbruiken dan de Multivan....

Comment

• Seg El Greco als je een gl overweegt, is een nieuwe s klasse dan ook geen optie? Ik weet niet wat het prijsverschil is (al dan niet in de uk), maar denk dat daar nu niet zo veel verschil zal opzitten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        En gaat die GL minder verbruiken dan de Multivan....
        Absoluut. De Multivan was er nog eentje met de 2.5L Tdi motor. Met heel veel moeite kreeg je die net onder de 10L.
        Als ik nu de ML zie waar het vrouwtje mee rondrijdt komt ie op 7,3L/100km voor een BlueTec 250. Ik gok dat de GL ondanks zijn 305kg meer rond hetzelfde à 7,7L/100km zal zitten dank zij zijn 3.0L/6 cilinder. De motor van de ML moet teveel moeite doen om alles mee te sleuren.

Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
        Seg El Greco als je een gl overweegt, is een nieuwe s klasse dan ook geen optie? Ik weet niet wat het prijsverschil is (al dan niet in de uk), maar denk dat daar nu niet zo veel verschil zal opzitten?
        Goh, nooit echt veel interesse getoond voor een S (alhoewel we de nieuwe wel kunnen pruimen ). We zouden ons dan moeten/kunnen toeleggen op een ander klantenbestand.

Volgens mij is er nog geen 4matic te krijgen in 350 uitvoering en die zal in de UK ook nooit ter beschikking komen in vierwielaandrijving. Het probleem in de UK is, dat alle "gewone" limousines niet verkrijgbaar zijn met vierwielaandrijving. Dus geen S, geen CLS/SB, geen E-klasse, geen BMW-5 serie, enz..maar wel Audi A6 Quattro.

Denk niet dat ie hier ooit kandidaat zal worden.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Als jij met een gl 350 aan 7,7 geraakt, eet ik mijn hoed op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            Als jij met een gl 350 aan 7,7 geraakt, eet ik mijn hoed op
            Zou ik ook denken, ik heb 2 klanten die zo eentje hebben, geen van beide krijgt dat ding onder de 14 a 15 liter ( en het zijn geen racers geloof me gerust ) . Wel behoorlijk wat secundaire wegen maar ik geloof nooit dat je zelfs mits veel snelweg dat ding onder de 10 liter krijgt, zo'n wagen heeft de luchtweerstand van een schoendoos...

Comment

Ai, mensen die rondrijden met een hoed of handschoenen...

Ga mijn uiterste best doen om hem eens een halve dag mee te krijgen voor een test. Hoop dan op een eerste positieve kennismaking met een verbruik dat hier in België niet hoger mag liggen dan 8,0L. Zelfs als ie nog 8,5L zou doen is hij groot kanshebber. Met de juiste tuning zou ie dan toch op 7,5 à 7,7L moeten komen wat méér dan aanvaardbaar zou zijn.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                Zou ik ook denken, ik heb 2 klanten die zo eentje hebben, geen van beide krijgt dat ding onder de 14 a 15 liter ( en het zijn geen racers geloof me gerust ) . Wel behoorlijk wat secundaire wegen maar ik geloof nooit dat je zelfs mits veel snelweg dat ding onder de 10 liter krijgt, zo'n wagen heeft de luchtweerstand van een schoendoos...
                Zou kunnen natuurlijk want daar had de Multivan ook behoorlijk last van, dat was dan wel een schoondoos voor botten....met een motorisatie in van voor het stenen tijdperk, maar wel zeer degelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Hoop dan op een eerste positieve kennismaking met een verbruik dat hier in België niet hoger mag liggen dan 8,0L. Zelfs als ie nog 8,5L zou doen is hij groot kanshebber. Met de juiste tuning zou ie dan toch op 7,5 à 7,7L moeten komen wat méér dan aanvaardbaar zou zijn.
                  Allez Griek, geloof je dat nu echt?
                  Onze RRS geraakt zelfs niet onder de 10l (boordcomputer geeft wel 9,5 aan, maar klopt langs geen kanten).
                  "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                    Allez Griek, geloof je dat nu echt?
                    Onze RRS geraakt zelfs niet onder de 10l (boordcomputer geeft wel 9,5 aan, maar klopt langs geen kanten).
                    Wie niet probeert zal het niet weten. Een RRS straalt dan ook een ... uit...
                    5,2L met men huidige kon/geloofde ook niet/niemand. (misschien niet te vergelijken maar toch).
                    We zullen wel zien...

Comment

Ik kom helpen.
                      Op benzine gaatt er zeker 12-14l door, en op diesel 10 l, tenzij je tussen de vrachtwagens gaat meezeilen aan 90 kmh.

Comment

Wie niet probeert zal het niet weten. Een RRS straalt dan ook een ... uit...
                        5,2L met men huidige kon/geloofde ook niet/niemand. (misschien niet te vergelijken maar toch).
                        We zullen wel zien...
                        Die 5.2 is dat dan via de boordcomputer of effectief zelf verrekend aan de pomp ? Mijn laatste 4 Audi's waren op de BC toch altijd minstens een liter tot anderhalve liter optimistischer vandaar, ik reken m'n verbruik steeds zelf uit, enige manier die 100% correct is. Nu of de nieuwe A6 eerlijker is in zijn berekeningen zal ik binnen een weekje ofzo kunnen vertellen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                          Die 5.2 is dat dan via de boordcomputer of effectief zelf verrekend aan de pomp ? Mijn laatste 4 Audi's waren op de BC toch altijd minstens een liter tot anderhalve liter optimistischer vandaar, ik reken m'n verbruik steeds zelf uit, enige manier die 100% correct is. Nu of de nieuwe A6 eerlijker is in zijn berekeningen zal ik binnen een weekje ofzo kunnen vertellen...
                          Via BC. Bij de A6/C7 zit er in werkelijkheid een 0,4l op. Het is ongelooflijk hoe juist dat die wel +/- is. Als we getankt hebben geeft de BC bvb aan dat we 1120km kunnen afleggen en dat gaat er in werkelijkheid dan ook niet ver naast zijn.
                          Vroeger in mijn begin periode schreven we dat ook altijd allemaal op, maar als je om de 1,5 à 2-dagen aan de pomp hangt vergeet je dat al wel eens gemakkelijk.

Comment

• Naar die concrete verbruikscijfers ben ik toch ook wel's benieuwd.
                            Kennis van me heeft zo'n GL van de vorige generatie. En toevallig vrijdag met hem nog gesproken over zijn verbruik.
                            Doet wel redelijk wat korte afstanden, maar rijdt er ook bijna elke 2 md mee naar Spanje aan een redelijk gezapig tempo.
                            Altijd zo'n 12-13 l/100 km, minimaal. En regelmatig 14-15l/100 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              Naar die concrete verbruikscijfers ben ik toch ook wel's benieuwd.
                              Kennis van me heeft zo'n GL van de vorige generatie. En toevallig vrijdag met hem nog gesproken over zijn verbruik.
                              Doet wel redelijk wat korte afstanden, maar rijdt er ook bijna elke 2 md mee naar Spanje aan een redelijk gezapig tempo.
                              Altijd zo'n 12-13 l/100 km, minimaal. En regelmatig 14-15l/100 km
                              Welke versie was de vorige generatie?

Ik kan dat best geloven hoor, schrik daar ook niet van, maar ons gebruik van zo een voertuig ligt totaal anders dan bij de meeste/alle anderen. 95% van onze verplaatsingen gaan over langere trajecten waarvan evenredig over de snelwegen. Indien we iemand in het Antwerpse aan een hotel afzetten en vervolgens terug naar kantoor rijden zal ie zeker en vast niet onder de 9,0L komen, daar ben ik me van bewust. Maar dat maakt dan ook maar 5% uit van onze verplaatsingen.

Ik baseer me een beetje op de gegevens op hun site. Daar wordt melding gemaakt van 6,9L tot 8,9L voor de GL en 5,4L tot 7,6L voor de ML. Nu we het werkelijk verbruik van de ML kennen (alhoewel het vrouwtje niet altijd economisch rijdt en een nogal zware voet heeft vind ik persoonlijk) zou die 8,5L (niet "getjoende-versie") volgens mij best haalbaar moeten zijn voor een GL.

Comment

• Hij heeft een 350 cdi. van 2010

Comment

Zonder woorden:

Niet mis, iets te klassiek voor mij persoonlijk. Of dit:

"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Niet mis, iets te klassiek voor mij persoonlijk. Of dit:

Mmmjha, zou ook nog kunnen, volgens mij wel een specialeke en niet standaard configureerbaar. Ik veronderstel dat de houtinleg populierenhout (zwart) is?

Bovenstaand klassiek bruininterieur komt uit een configuratie via de UK-site. Mijn vrouw al direct, jij met je bruin altijd...
                                    Last edited by Metaxa; 12/08/2013, 20:46.

Comment

Mmmjha, zou ook nog kunnen, volgens mij wel een specialeke en niet standaard configureerbaar. Ik veronderstel dat de houtinleg populierenhout (zwart) is?

Bovenstaand klassiek bruininterieur komt uit een configuratie via de UK-site. Mijn vrouw al direct, jij met je bruin altijd...
                                      Het is niet saai of sportief genoeg voor haar zeker .

Wat de foto betreft, stond niet bij welke combinatie het is. Ik vind die lederkleur en inleg ook niet in de configurator.

Comment

Het is niet saai of sportief genoeg voor haar zeker .
                                        Zwijg, zie haar reactie in het MB-SB topic.

Comment

• Vond je 620 pk toch een beetje te weinig in je door Brabus getunede ML63/GL63 AMG? Dan is er nu gelukkig een oplossing voor dat probleem. Maak kennis met de Brabus B63S 700 Widestar.Brabus heeft nog eens goed gekeken naar de 5.5-liter V8 met turbo’s die onder de kap ligt van een ML63 en GL63 AMG en ze weten er nu 700 pk en 960 Nm uit te peuteren. Dat koppel is trouwens elektronisch begrensd, want anders zou de boel niet heel blijven.
                                          Al die extra pk’s zorgen er niet voor dat de topsnelheid omhoog gaat. Met 620 pk haal je 300 km/u en ook met 700 pk kom je volgens Brabus niet verder dan 300 km/u. Een Widestar bodykit zorgt er voor dat ook de buitenwereld kan zien dat je een extreem gespierde SUV hebt.

Bron + meer foto's: autoblog

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Working...
                                          X