Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 6-serie Gran Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Jawadde

Die lijn! Dat interieur... Vooral dat interieur...
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
      Zeer geslaagd al denk ik(zou ik jammer vinden) dat hij een raamomlijsting heeft.
      Alhoewel 't door velen als mooier wordt ervaren (ik vind dat ook), heb ik de ervaring (door m'n '1 3-deurs die dat ook heeft) dat dat eigenlijk minder goed is dan een deur met raamomlijstingen. Aan (heel) hoge snelheid heb je meer windgeruis dan bij een ruit die in een vaste geleider dichtschuift. En 's winters durft het mechanisme die de ruit een tik naar beneden schuift om de deur te openen wel 'es last hebben van de kou...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Zeer knap. Dit is zoveel mooier dan een Panamera, en ook beter als je rekening houdt met de veel potentere dieselmotoren die in deze 6 gaan liggen.
        M'n kop eraf als Porsche niet weldra een sterkere dieselvariant voorziet in de Panamera (en Cayenne?). Audi heeft er eentje in de rekken, nu, die alvast goed zou passen.

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Wie gaat er nu nog een 7 kopen?
        Toch nog redelijk wat mensen, denk ik. Als je echt ruimte wil (kubiek), dan is een full size limo toch nog duidelijk beter dan een sportief gelijnde "coupé-berline" als dit. Kijk naar Benz: de S zie je toch ook nog sinds de CLS er is? (al is het verschil tussen CLS en S naar mijn gevoel groter dan dat tussen de '6 Gran Coupé en de '7, net zoals ook de A7 en de A8 wat dichter bijeen liggen dan die twee Benzen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

De lijn vind ik eigenlijk niet geslaagd. Dit zou de 7 moeten zijn maar als 4-deurs coupé is hij niet knap. De CLS bijft nr1 voor mij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            M'n kop eraf als Porsche niet weldra een sterkere dieselvariant voorziet in de Panamera (en Cayenne?). Audi heeft er eentje in de rekken, nu, die alvast goed zou passen.
            Da's juust.

Toch nog redelijk wat mensen, denk ik. Als je echt ruimte wil (kubiek), dan is een full size limo toch nog duidelijk beter dan een sportief gelijnde "coupé-berline" als dit. Kijk naar Benz: de S zie je toch ook nog sinds de CLS er is? (al is het verschil tussen CLS en S naar mijn gevoel groter dan dat tussen de '6 Gran Coupé en de '7, net zoals ook de A7 en de A8 wat dichter bijeen liggen dan die twee Benzen)
            En da's ooch juust.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Dit wordt de opvolger van mijn 7

Comment

640i Gran Coupé (6A01): € 84.000,00 incl. BTW
                640d Gran Coupé (6A61): € 87.600,00 incl BTW

Lancering in België : 2 juni

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3Power79 Bekijk Berichten

BMW UK: (in ponden)
                  640i SE: 61.380,--
                  640d SE: 63.895,--

640i Msport: 66.045,--
                  640d Msport: 68.560,--
                  2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                  2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                  2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                  2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                  http://www.originelevelgen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3Power79 Bekijk Berichten

Komt er geen 630d, anders gaan ze niet veel verkopen hoor, prijs te hoog, en je hebt bv. al een CLS 250 CDI...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk Berichten
                      Komt er geen 630d, anders gaan ze niet veel verkopen hoor, prijs te hoog, en je hebt bv. al een CLS 250 CDI...
                      Dat ding speelt mee in een andere klasse dan de CLS
                      En een 30d is niet zo heel veel goedkoper als een 40d in aankoopprijs.
                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                      1991 E30 320i

Comment

Beauty... kom elke dag kijken voor nieuwe foto's.

Comment

Heel mooie wagen, in feite concurrent voor de 7. Toch mis ik een beetje de coupe stijl - passie van de CLS. De nieuwe 3 vind ik overigens veel meer een BMW meesterwerk dan de 6.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                            Dat ding speelt mee in een andere klasse dan de CLS
                            En een 30d is niet zo heel veel goedkoper als een 40d in aankoopprijs.
                            Welke andere klasse dan wel?

Ik vind deze Gran Coupé een knappe verschijning, maar ik vind de CLS nog meer een pure vierdeurscoupé-lijn hebben dan deze afgeleide van de 6 coupé. Zijaanzicht van de Gran Coupé klopt niet helemaal vind ik, achteraan een belachelijk lange remstreep en vooraan niet zo speciaal als ik gehoopt had - gewoon zoals een 6 coupé. Ik kom te negatief over, want ik vind het ook een prachtige wagen. Maar als ik de keuze had, zou het eerder een CLS of zelfs een A7 worden dan deze Gran Coupé .
                            BMW F10 535d
                            Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

Stellen Sie Ihr BMW 6er Gran Coupé individuell zusammen
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk Berichten

Ik vind deze Gran Coupé een knappe verschijning, maar ik vind de CLS nog meer een pure vierdeurscoupé-lijn hebben dan deze afgeleide van de 6 coupé. Zijaanzicht van de Gran Coupé klopt niet helemaal vind ik, achteraan een belachelijk lange remstreep en vooraan niet zo speciaal als ik gehoopt had - gewoon zoals een 6 coupé. Ik kom te negatief over, want ik vind het ook een prachtige wagen. Maar als ik de keuze had, zou het eerder een CLS of zelfs een A7 worden dan deze Gran Coupé .
                                Het is niet omdat jij dat vindt dat het zo is, deze is duurder punt uit.
                                Ik vind een 5 ook knapper dan een 7 maar toch zit de 7 in een klasse hoger omdat het groter, duurder, beter afgewerkt is,...
                                2012 E92 Bmw 335i DKG
                                1991 E30 320i

Comment

Dat vraag ik me ook af. Dat systeem van "klassen" is sowieso al erg dunnetjes, 't loopt allemaal in elkaar over.

Er zijn voor beide kanten voldoende argumenten te vinden. Iemand die net zo'n type wagen wil en net géén grote limousine, die zal mogelijks én een CLS én een '6 GC overwegen. Iemand die net bij machte is om (met wiens budget dan ook) een CLS 250 CDI te bestellen, die zal inderdaad geenszins bij BMW moeten aankloppen om zo'n '6 GC te halen, want die is een pak duurder. Of beter: de basismodellen toch. De CLS gaat met in z'n 63 AMG versie momenteel los boven de '6 GC uit qua motorisatie en prijs.

Ik zou ze ook in hetzelfde segment steken. 'k Denk dat dat uiteindelijk nog 't meest correct is. Maar exacte wetenschap is het zeker niet.

ik vind de CLS nog meer een pure vierdeurscoupé-lijn hebben dan deze afgeleide van de 6 coupé
                                  Vind ik ook.

Zijaanzicht van de Gran Coupé klopt niet helemaal vind ik, achteraan een belachelijk lange remstreep en vooraan niet zo speciaal als ik gehoopt had - gewoon zoals een 6 coupé.
                                  Persoonlijk vind ik z'n zijlijn wel mooi (maar da's elk voor zich) en het feit dat z'n drie volumes wat duidelijker geprononceerd zijn (in vergelijking met de CLS en vooral de A7 waar de kont bijna in één pennentrek vanaf het dak doorloopt), ligt me veel beter.

Maar algemener gesproken: een auto met 4 deuren is (vind ik) niet meer/minder "coupe" in functie van de mate van dat overvloeien van volume 2 in 3. Mocht dat wel zo zijn, dan zijn de CLS en zeker de A7 inderdaad meer "coupé" dan de '6 GC. Maar ik denk dat dat niet het criterium is? Ik vrees dat er voor die niche gewoonweg géén criterium is, maar dat het gewoon allemaal auto's zijn met heel nauwe verwantschap met een ander (hetzij een 4-deurs, hetzij een coupé), waarvan de koetswerkverhoudingen gewoon anders zijn en de lijn van de auto vloeiender/eleganter/sportiever/gestroomlijnder/... (schrappen wat niet past).
                                  Uiteindelijk bestaat die niche van "coupé-limousines" gewoon uit vloeiender gelijnde 4-deurs (en 5-deurs, als je de A5 Sportback ook meerekent) berlines van hogere prijsklasse. Sommige daarvan zijn afgeleid van 2-deurs modellen, sommige zijn een op zich bestaand model zonder 2-deurs als vertrekbasis. Zowel Aston Martin als BMW hebben nu zo'n model in het gamma dat eigenlijk "simpel" knip-verleng-plak-werk is op basis van een 2-deurs model. Maakt dat ze minder "4-deurs coupé" dan de vernoemde modellen van Audi en Mercedes-Benz? Uiteindelijk is de A7 gewoon een wat meer gestroomlijnd ogende afgeleide van de A8 (of is het van de A6?). De Passat CC, nu zelfs met verlies van de naam Passsat gewoon "Volkswagen CC" genoemd, is eigenlijk hetzelfde: een wat anders vormgegeven Passat. En de CLS is technisch evenzeer verwant met de E.
                                  De één lijkt me niet minder "terecht" of "echt" te zijn dan de ander, en de keuze tussen die modellen hangt (denk ik) vooral af van merkvoorkeur (in eerste plaats), van wat je mooi vindt, enz. Bij Volkswagen kan je zo'n mooi slank ogend 4-deurs model kopen met een 4-cilinder diesel aan aanvaardbare prijs, en aan de andere kant van die niche zit die Aston die een pak duiten kost. En daartussen voor elk wat wils, het één al wat slanker of meer éénvolumig/tweevolumig dan het ander.

Ik vind 't alvast goed dat ze er zijn. Vroeger had je als concurrent van de '7 en de S-klasse de Jag XJ die met z'n veel lagere koetswerk een beetje de rol op zich nam die nu gedragen wordt door die coupé-berlines. De grote limo's groeien generatie na generatie, tot ze voor de mensen die in die prijsklasse willen kopen (om welke reden dan ook) eigenlijk gewoon veel te groot zijn. Een even dure en gelijkwaardig afgewerkte en even exclusieve auto maar met wat minder kubiek en (als het even kan) een wat elegantere lijn is dan zeker een optie. 't Brengt een beetje meer variatie op straat en dat kan toch enkel maar positief zijn.
                                  Last edited by ; 13/12/2011, 18:15.

Comment

Blij dat dat bruin-witte interieur maar één van de zovele Individual-mogelijkheden is en dus (hoop ik) niet teveel te zien zal zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                      Het is niet omdat jij dat vindt dat het zo is
                                      Daarin heb je absoluut gelijk .

Het is volgens mij wel zo dat de Gran Coupé door het autowereldje voornamelijk gezien wordt als een concurrent van de Audi A7 en de Mercedes CLS (zie bijvoorbeeld http://www.autowereld.com/autonieuws...?artikel=12553 ). Maar zoals gTa ook al aangaf, uiteindelijk zijn de lijnen tussen de vele varianten sterk vervaagd - wat zeker geen slechte zaak is omdat er nu veel meer keuze is.

Ik volg de redenering dat klassen louter door prijs bepaald worden niet helemaal. Uiteindelijk zijn er zoveel meer factoren die meespelen en bepalen of een bepaalde auto wedijvert met andere wagens, zoals de uitstraling van het merk. En minder klassevol of niet, geef mij voor de prijs van een basis Gran Coupé maar een full-option CLS 250 CDI .
                                      BMW F10 535d
                                      Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

Daarin heb je absoluut gelijk .

Het is volgens mij wel zo dat de Gran Coupé door het autowereldje voornamelijk gezien wordt als een concurrent van de Audi A7 en de Mercedes CLS (zie bijvoorbeeld http://www.autowereld.com/autonieuws...?artikel=12553 ). Maar zoals gTa ook al aangaf, uiteindelijk zijn de lijnen tussen de vele varianten sterk vervaagd - wat zeker geen slechte zaak is omdat er nu veel meer keuze is.

Ik volg de redenering dat klassen louter door prijs bepaald worden niet helemaal. Uiteindelijk zijn er zoveel meer factoren die meespelen en bepalen of een bepaalde auto wedijvert met andere wagens, zoals de uitstraling van het merk. En minder klassevol of niet, geef mij voor de prijs van een basis Gran Coupé maar een full-option CLS 250 CDI .
                                        Daar ben ik het mee eens
                                        2012 E92 Bmw 335i DKG
                                        1991 E30 320i

Comment

Ik vind 't alvast goed dat ze er zijn. Vroeger had je als concurrent van de '7 en de S-klasse de Jag XJ die met z'n veel lagere koetswerk een beetje de rol op zich nam die nu gedragen wordt door die coupé-berlines. De grote limo's groeien generatie na generatie, tot ze voor de mensen die in die prijsklasse willen kopen (om welke reden dan ook) eigenlijk gewoon veel te groot zijn. Een even dure en gelijkwaardig afgewerkte en even exclusieve auto maar met wat minder kubiek en (als het even kan) een wat elegantere lijn is dan zeker een optie. 't Brengt een beetje meer variatie op straat en dat kan toch enkel maar positief zijn.
                                          Vind ik ook. Uiteindelijk zijn dergelijke subsegment of cross-over modellen gewoon gegroeid uit de noodzaak om als merk vernieuwend uit de hoek te komen in de vervangingsmarkt die Europa is. Sommige lukken daarin (MB CLS), andere dan weer niet (BMW 5 GT).
                                          En die groeiende diversiteit is inderdaad heel leuk.
                                          Maar of dit nu segment E of F is, premium of mainstream, of een tussensoort... who cares. Feit is dat deze mooie 6 GC een interessante nieuwe concurrent is voor zowat alle premium berlinemodellen.

Comment

Working...
                                          X