Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 6-serie Gran Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    serieus? en als we pakweg de AMG met de M gaan vergelijken? de CLS63 mag je toch rekenenen op zo'n 150 a 160k.
    kan iemand trouwens vertellen of de blijkbaar zo dure 6 reeks dan meer aanleunt bij de 7 reeks op vlak van luxe en opties? ik dacht dat de 6 reeks dichter bij de 5 lag zoals de A7 bij de A6 vb.
    EDIT: wel serieus groot console scherm op die laatste foto's

Bij de topversies is het prijsverschil kleiner, of zelfs onbestaand; maar je had het aanvankelijk over de basisversies en daar heeft BMW de 6GC heel anders gepositioneerd dan Mercedes met de CLS gedaan heeft. De 6GC ligt inderdaad dicht bij de 5: de 6-reeks is van oorsprong de coupé-variant van de 5, en door een 4-deursversie van de coupé te bouwen, maakt BMW nu eigenlijk een lagere en langere versie van de 5-berline...

Er is bij BMW wel een nauwere verwantschap tussen de 5-reeks en haar afgeleiden en de 7-reeks (en haar vreemdsoortige 5-deursvariant die als 5 GT bekend staat) dan dat bij Mercedes het geval is tussen de E en CLS enerzijds en de S anderzijds.

Comment

• De 6 gran coupé heeft een veel uitgebreidere standaarduitusting dan de A7.
      Leder interieur, zetelverwarming vooraan, navi professional, xenonlichten, cruise control, parkeersensoren, harde schijf,... zijn op de A7 opties die je nog apart of via packs moet aankruisen
      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
      Ik las daar onlangs eens die vergelijkende test in de Autogids waar de A7 TDI twinturbo en de 640d GC tegen mekaar stonden.

Op zich een volledig terechte vergelijking gezien beide wagens zich tussen de hogere middenklasse (A6 / 5) en het topmodel (A8 / 7) plaatsen, beiden even groot zijn, gelijkaardige motorisatie meekrijgen, beiden op het platform van hun kleine berlinebroer staan (A6 / 5 opnieuw) en alle twee als een soort "luxecoupé" moeten doorgaan.

Los van gelijk welke conclusie die die mannen trekken, is er één feit waarvan ik stijl achterover val: de BMW kost 20000 Euro meer ! WAAR in godsnaam halen ze de pretentie bij BMW vandaan om te denken dat ze dergelijke prijzen kunnen hanteren? Tenzij natuurlijk bij het feit dat er duidelijk genoeg onnozelaars moeten rondlopen die dat willen betalen voor een 5 met een andere carosserie... Da's gewoon echt te gek.
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Mezelf corrigeren: xenon is wel standaard op de A7, en de meeste andere opties zitten op de packs executive plus en lounge, die je kan kopen voor resp. 1500€ en 2500€.
        Blijft nog een prijsverschil van 16000€ tussen A7 en 6 GC.

Comment

• dit gevonden bij 1 of ander artikel

Zo ook deze BMW 6 Gran Coupé. Hoewel hij op het platform van de 5 staat, moeten we hem volgens BMW zien als de Coupé van de 7 reeks. Hij is dan ook een dikke 5 meter lang.
          Dat wil zeggen dat hij in theorie geen concurrentie vormt met de Audi A7 en de Mercedes CLS, maar eerder met de Porsche Panamera.
          lets have some more member berries

Comment

• Ja, BMW zelfzet 'm tegenover de Panamera en de AM Rapide.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Mijn 530d is nu 1 jaar. Nog 2 jaar...
              Die 2 jaar zijn dus voorbij ondertussen.
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Die 2 jaar zijn dus voorbij ondertussen.
                Je kan ook niet kiezen zeker...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Inspiring elegance in motion: BMW 650i Gran Coupé: Pearl Edition.

The lean elegance of this Pure Metal Silver vehicle is truly an exceptional phenomenon with a powerful engine and the advanced chassis technology contributes to a sporty and dynamic driving experience. The BMW 6 Series Gran Coupé is also distinguished by exclusive features and equipment, roominess for rear passenger comfort and remarkable advanced functionality.

Comment

• Wat een spuuglelijke spoiler. Maakt er gewoon een ordinaire pooierbak van volgens mij.
                    BMW 420dA : >>>

Comment

Working...
                    X