Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 6-serie Gran Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW M6 Gran Coupé duikt op

De BMW M6 is er inmiddels al als coupé en als cabriolet, maar de Gran Coupé stond nog met lege handen. Deze officiële foto's tonen nu definitief dat BMW dit onrecht verleden tijd maakt.

De M6 Gran Coupé onderscheidt zich van z'n niet M-broertjes door grotere remmen, lichtmetaal met een grotere diameter, uitgeklopte wielkasten, sideskirts en andere buitenspiegels.
    De techniek is natuurlijk bekend uit de andere versies van de M6. Het kloppend hart van de snelste Gran Coupé is een 4,4-liter V8 met twee turbo's en een vermogen van 560 pk. Het maximumkoppel is 680 Nm. Schakelen gaat met een zeventrapsautomaat.
    Waar het publieksdebuut van de M6 Gran Coupé plaatsvindt, is nog niet honderd procent zeker. De NAIAS in Detroit lijkt het meest waarschijnlijk, die is immers halverwege januari. De Autosalon van Genève (maart) en de Autoshow van Sjanghai (april) zijn ook opties. De marktintroductie volgt medio 2013.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Knap!
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Zou die op de keuzelijst van de leasemaatschappij komen?

Comment

• heel mooie wagen maar het is de bedoeling dat dit het BMW antwoord is op de CLS zeker? CLS blijft toch nog een stap of 5 verder staan voor mij
              lets have some more member berries

Comment

• Wij werden onlangs voorbijgestoken door een 6 GC en mijn vrouw zei spontaan "wat een mooie auto is dat!".
                Nadien de prijs eens bekeken en toch out of my league.
                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  heel mooie wagen maar het is de bedoeling dat dit het BMW antwoord is op de CLS zeker? CLS blijft toch nog een stap of 5 verder staan voor mij
                  Kwa exterieurdesign bedoel je dan misschien. Op andere vlakken wordt de 6GC toch hoger gepositioneerd. Dat merk je ook aan de prijs.

Comment

• Veel mooier die gele remklauwen dan die blauwe waarmee de andere modellen gepresenteerd werden.

In het artikel staat ook zeventrapsautomaat. Hebben ze hier dan een andere bak ingestoken dan in de M5 en M6? Lijkt me vreemd. Of is het een onnauwkeurigheid van de schrijver van het artikel?

Comment

• De M5 en M6 hebben de DKG versnellingsbak met dubbele koppeling en 7 versnellingen. Info is dus juist.
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        De M5 en M6 hebben de DKG versnellingsbak met dubbele koppeling en 7 versnellingen. Info is dus juist.
                        Dus de M6 Gran Coupe heeft ook die versnellingsbak met dubbele koppeling toch? En geen automaat bijgevolg.

Comment

• Een DKG is een automaat met dubbele koppeling. Door deze dubbele koppeling kan je ook snel manueel schakelen, maar het blijft een automaat.
                          OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                            Kwa exterieurdesign bedoel je dan misschien. Op andere vlakken wordt de 6GC toch hoger gepositioneerd. Dat merk je ook aan de prijs.
                            yep, op interieur heb ik zo geen zicht.
                            prijs zal trouwens toch wel ongeveer hetzelfde zijn nee? voor een nieuwe CLS350 mag je toch ook al rekenen op zo'n 75 a 80k euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              yep, op interieur heb ik zo geen zicht.
                              prijs zal trouwens toch wel ongeveer hetzelfde zijn nee? voor een nieuwe CLS350 mag je toch ook al rekenen op zo'n 75 a 80k euro
                              Als je bij een BMW-dealer langsgaat om voor 75k à 80k een 6GC te kopen, is het risico groot dat je naar de uitgang begeleid wordt door twee struise gasten uit de werkplaats, terwijl de rest van de aanwezigen niet bijkomt van het lachen. De prijs van de plat geklopte 5-reeks, pardon de 6GC, is zonder meer obsceen en alleen geschikt om geld uit de zakken van Aziatische nouveaux riches te kloppen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                Als je bij een BMW-dealer langsgaat om voor 75k à 80k een 6GC te kopen, is het risico groot dat je naar de uitgang begeleid wordt door twee struise gasten uit de werkplaats, terwijl de rest van de aanwezigen niet bijkomt van het lachen. De prijs van de plat geklopte 5-reeks, pardon de 6GC, is zonder meer obsceen en alleen geschikt om geld uit de zakken van Aziatische nouveaux riches te kloppen.
                                Het is spijtig dat u gelijk heeft.

Comment

• BMW zal er niet van wakker liggen.
                                  OO 00 OO

Comment

• Naast de details van de Mini John Cooper Works Paceman heeft de BMW Group nu ook alle informatie van de BMW M6 Gran Coupé vrijgegeven.

Bij de onthulling diende één vraag zich aan: waarom zou je een toch wel flink duurdere M6 Gran Coupé verkiezen boven de al zo goede M5? Behalve het chiquere uiterlijk blijkt er nog eentje te zijn: de M6 Gran Coupé blijkt in tegenstelling tot de M5 wél een dak van met koolstofvezel versterkte plastics (CFRP) te hebben. De coupéversies van de M3 en M6 hebben dit ook en door puristen wordt deze lichtgewicht constructie node gemist op de M5.
                                    De uiterlijke wijzigingen bestaan verder uit grote luchtinlaten, adaptieve LED-koplampen, vier uitlaatpijpen en een speciale M-grille. De buitenspiegelkappen zijn ook anders en BMW voorziet z'n vlaggenschip van de Gran Coupé van een Shadow Line-pakket en 20-inch lichtmetaal.
                                    De motorisering is gelijk aan die van de M5 en overige M6'en. Dat betekent een 4,4-liter V8 met twee turbo's en een vermogen van 560 pk. Het maximumkoppel is 680 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 4,2 seconden, daarmee is de M6 Gran Coupé 0,2 seconden sneller dan de M5 die er 4,4 seconden over doet. De topsnelheid is als vanouds afgeregeld op 250 km/h. Wie het M Drivers Package bestelt, kan echter doorblazen naar 305 km/h. Het gemiddeld verbruik is 9,9 l/100 km en de CO2-uitstoot is 232 g/km.
                                    De BMW M6 Gran Coupé staat aan het begin van de zomer bij de dealers. De prijzen zijn nog niet bekend.

Comment

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                        serieus? en als we pakweg de AMG met de M gaan vergelijken? de CLS63 mag je toch rekenenen op zo'n 150 a 160k.
                                        kan iemand trouwens vertellen of de blijkbaar zo dure 6 reeks dan meer aanleunt bij de 7 reeks op vlak van luxe en opties? ik dacht dat de 6 reeks dichter bij de 5 lag zoals de A7 bij de A6 vb.
                                        EDIT: wel serieus groot console scherm op die laatste foto's

Comment

• De 6 is idd een in prijs hoog gepositioneerde wagen. Dat is zuiver een marketingkeuze om een bepaalde doelgroep te bereiken. De vorige 6 was ook al zo duur en was een commercieel succes. Waarom zouden ze deze dan goedkoper maken? Een CLS is ook een dijk van een wagen, maar wil zich minder exclusief positioneren. Bewijs hiervan zijn de lichtere motoren die verkrijgbaar zijn, en de lagere basisprijs. Als je echter de motoren en uitrusting op hetzelfde niveau gaat zetten, dan denk ik niet dat het prijsverschil nog zo groot is.
                                          OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X