Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra GTC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    De 1.7 cdti die ik had was inderdaad in zijn tijd geen topper maar ook geen ramp, maar andere merken hebben vooruitgang gemaakt en Opel is een beetje blijven steken. VW is al een tijdje weg van hun 1.9 met pompverstuiver hoor

De 1.9's waren inderdaad FIAT en dat zijn goeie blokken. De 2.0 en 1.7 zijn geen Fiat motoren en zijn niet meer mee met de moderne diesels qua CO2 en vermogen.

De Opel verkoper die ik dit weekend sprak kijkt heel hard uit naar de 1.6 van FIAT die in het gamma zou komen
    2.0 cdti (Astra, Zafira, Insignia) is wel van Fiat-makelij!!!
    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
      2.0 cdti (Astra, Zafira, Insignia) is wel van Fiat-makelij!!!
      Die zijn toch van VM?

Ze zijn in ieder gevalt niet up-to-date zoals de 1.9's dat wel waren in hun tijd.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Die zijn toch van VM?

Ze zijn in ieder gevalt niet up-to-date zoals de 1.9's dat wel waren in hun tijd.

nee, deze zijn nog steeds JTD's van fiat en identiek aan diegene van alfa. (er hangt trouwens een labeltje op de motoren met GM-powertrain Turijn.)
        De enige motoren van VM zijn de 2.0 diesels in de chevrolets en in de antara.

Comment

De 1.7 cdti die ik had was inderdaad in zijn tijd geen topper maar ook geen ramp, maar andere merken hebben vooruitgang gemaakt en Opel is een beetje blijven steken. VW is al een tijdje weg van hun 1.9 met pompverstuiver hoor

De 1.9's waren inderdaad FIAT en dat zijn goeie blokken. De 2.0 en 1.7 zijn geen Fiat motoren en zijn niet meer mee met de moderne diesels qua CO2 en vermogen.

De Opel verkoper die ik dit weekend sprak kijkt heel hard uit naar de 1.6 van FIAT die in het gamma zou komen
          al een tijdje, zo lang is dat nog niet hoor, ken nog iemand die een nieuwe jetta heeft gekocht met die rammelmotor,
          en corsawim heeft gelijk, 2.0 cdti is wel degelijk Fiat motor.

Comment

vandaag ook mijn eerste gezien

Comment

Heb er gisteren ook zien staan op een vrachtwagen van Hödelmayer (staat 's avonds en 's nachts altijd iets verder hier in de straat)
              Stonden 2 astra GTC's op, 2 Ford Focus, 3 Ford Fiesta en 2 Ford KAkes
              Die hebben blijkbaar altijd gemengd bij, welke merken ik al onder elkaar op die vrachtwagen heb zien staan
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

......
                2012 Opel Astra ST Ecoflex
                2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Heb er gisteren ook zien staan op een vrachtwagen van Hödelmayer (staat 's avonds en 's nachts altijd iets verder hier in de straat)
                  Stonden 2 astra GTC's op, 2 Ford Focus, 3 Ford Fiesta en 2 Ford KAkes
                  Die hebben blijkbaar altijd gemengd bij, welke merken ik al onder elkaar op die vrachtwagen heb zien staan

Comment

niemand iets opgevallen bij de foto's van die gele en die rode van op het autosalon?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichten
                      niemand iets opgevallen bij de foto's van die gele en die rode van op het autosalon?
                      Hij heeft meer diffuser?

Comment

onder andere,maar hij heeft ook een lip aan de voorbumper,zijskirts en een andere achterbumper...die zien we niet op de productiewagens momenteel,dus misschien toch een OPC-kitje? momenteel nog niet te vinden in de optielijst maar duidelijk een meerwaarde,dus hopelijk binnenkort verkrijgbaar.

vandaag naar de garage geweest om hem in het echt te bekijken...er stond een rode in de sport -versie met de 5-spaaks 19"velgen.
                        dit is geen kleine auto,echt opvallend hoe groot hij oogt vind ik..en dat kan je ook over de wielen zeggen..een 19" is al behoorlijk,maar in dit geval ligt er een vrij hoge band op,235/45/19..die 45 is uitzonderlijk voor een 19".en het volledige wiel is dan ook vrij imposant voor een Astra..ik zie persoonlijk liever een lager profiel maar dit zal wel een stuk in comfort schelen.persoonlijk zou ik voor de 20" kiezen,die hopelijk iets minder rubber toont.
                        het silhouet van de wagen is echt wel mooi,vanuit elke hoek kloppen de lijnen,echt geslaagd.de enige minpunten aan de buitenkant vond ik vooraan de zwarte plastiek rond de mistlichten,dit had wel in chrome of de wagenkleur gemogen voor zo'n wagen en de zwarte rooster onder de grille is ook niet fantastisch maar dat is moeilijker op te lossen.
                        het zijaanzicht is oké,achteraan is het zwarte deel niet zo geslaagd,oogt plastiekerig.zoals die gele op de foto's is een stuk mooier.
                        de buitenkant is dus bijzonder geslaagd op enkele details na.op de echte OPC-versie zijn ook net die punten aangepast en daar is het wel allemaal dik oké..er moet een verschil zijn natuurlijk...

binnenin dan..goeie sportzetels,zelfde als in de gewone Astra,mochten wel een wat sportievere bekleding hebben vind ik,zodat het overheersende zwart gebroken wordt.
                        persoonlijk zou ik voor het leder opteren.de inleg in de deuren en de middenconsole zijn bijzonder geslaagd in een combinatie van geborstelde aluminium en carbonlook, en de rode verlichting.tegenvaller was het stuur,mooi stuurtje maar te dun en te hard aanvoelend,misschien is er nog een ander in de optielijst verkrijgbaar..de instap naar achterin is niet echt makkelijk en het zicht naar achteren is natuurlijk ook beperkt..erg vergelijkbaar met de vorige GTC maar eens je ermee rijdt heb je daar minder last van dan je zou denken.
                        dan nog 1 punt van kritiek,de astra gtc sport is niet te verkrijgen met navigatiesysteem als je kiest voor het aangeboden Pack,een razend interessant pack met bijna alle opties die je sowieso zou kiezen..dus wil je navigatie,dan mag je dat pack niet nemen en moet je al die opties apart erbij nemen..dat maakt de auto véél duurder,zodat het navigatiesysteem bijna onbetaalbaar wordt eigelijk. ik lig persoonlijk niet wakker van een navigatiesysteem maar je kan er niet buiten dat een kleurenscherm een stevige meerwaarde geeft aan het dashboard..bovendien was ik niet echt onder de indruk van de cdc 400,speelt behoorlijk hoor,maar de dvd 800 die ik nadien in een insignia ben gaan vergelijken klonk toch net wat beter.

ik was zeker niet teleurgesteld over deze GTC en hij blijft dus een optie als ik volgend jaar een auto koop..maar zoals ik hem in gedachten heb gaat hij toch flink wat kosten vrees ik..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                          dat VW jaren lang met diesels met pompverstuivers heeft rondgereden stoort blijkbaar niemand zich aan, terwijl Opel als sinds de Vectra commonrail diesels gebruikt, en ja het zijn inderdaad Fiat motoren.
                          niet vergeten, Fiat is , als ik mij niet vergis, de uitvinder geweest van commonrail.
                          Enig idee waarom VW met die motoren bleef verder doen ?

- Zuiniger
                          - Krachtiger
                          - Mechanisch sterker
                          - Properder

Lijken mij niet direct de minste aspecten. Lees het anders hier eens :

Comment

Langs de Hasseltse kleine ring staat er ook een!

Comment

Comment

het is interessant om via die link rechts op de titiel opel astra opc in volle glorie te klikken.
                                daar lees je heel wat reacties op de foto's van de OPC..

Comment

Gisteren mijn eerste GTC gezien. Ik vind het een zeer mooie auto, maar ik heb er niet het wauw gevoel bij zoals de Scirocco.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

In Genk een gele zien staan in de verte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten
                                        Gisteren mijn eerste GTC gezien. Ik vind het een zeer mooie auto, maar ik heb er niet het wauw gevoel bij zoals de Scirocco.
                                        Dikke²²²²²²!

Comment

• de scirocco is net als deze gtc een zeer mooie wagen,die een beetje op dezelfde doelgroep mikken...de scirocco heeft voor mij een mooiere, agessievere snoet,van opzij gezien oogt de Astra beter.ze hebben beiden een geslaagde achterkant.ze zitten allebei zeer goed.
                                          los van die persoonlijke mening,wanneer je ze naast mekaar zou zetten,ga je zien dat de Astra meer auto is.die groter en vooral praktischer is..maar voor de meeste kopers van dit soort wagen is dat geen item..

het wauw gevoel heb ik niet bij een GTC maar ook niet bij een scirocco,daar bestaan andere auto's voor. maar ik vind ze beide zeer geslaagd in hun klasse.

Comment

Working...
                                          X