Oorspronkelijk geplaatst door Dimi
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra GTC
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk BerichtenJa, maar dat zijn wel gevestigde premium merken. Opel probeert hier gewoon premium te doen door een hoge prijs op de GTC te zetten, ik vraag me af waarom dat nodig is.
De audi a3 en bmw 1 krijgen een dergelijke prijs opgeplakt puur omdat die logo's er op hangen... dat vind ik pas waanzin.
Ik wil hiermee niet zeggen dat de gtc die prijs wel waard is ... dan kunnen we enkel beoordelen als we ermee gereden hebben maar de prijzen vd a3 en bmw 1 staan zeker niet in verhouding met de wagen zelf
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk BerichtenJa, maar dat zijn wel gevestigde premium merken. Opel probeert hier gewoon premium te doen door een hoge prijs op de GTC te zetten, ik vraag me af waarom dat nodig is.
Ik ben voor alle duidelijkheid geen Opel-liefhebber of VW-hater. Misschien een zwak voor de underdog.
Uiteindelijk vind ik dat de prijs voor zowat alles er over is aan't gaan
Howow
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk BerichtenDe audi a3 en bmw 1 krijgen een dergelijke prijs opgeplakt puur omdat die logo's er op hangen... dat vind ik pas waanzin.
Er gaat natuurlijk nog een deel van de meerprijs zijn dat puur door die 4 ringen komt, maar niemand verplicht je een A3 te kopen eh.
Oorspronkelijk geplaatst door Howowcanigo Bekijk BerichtenJe bedoelt zoals VW met de Scirocco.
Comment
-
Hij ziet er ook wel echt mooi uit en we mogen toch ook wel stellen dat het interieur van Opel ook een stuk verbeterd is tegenover vroeger.
Ik ben alleen nog niet zo overtuigd over hun motorengamma. De nieuwe 1.4 & 1.6T worden nogal lauw onthaald, en hun diesels zijn ook niet de meest efficiënte en hebben al wat leeftijd.
Dat zou nog de hoofdreden zijn om bv voor een VW te kiezen ipv. een Opel, naar mijn mening.
Comment
-
een bmw 1-serie is als je hem ziet zeker niet z'n prijs waard,hang er een ander merkplaatje aan en je raakt hem aan de straatstenen niet kwijt,laat staan voor die prijs.
maar langs de andere kant,het is wel kwaliteit en hij rijdt echt super,qua motoren en besturing is een bmw gewoon de top.
een A3 ben ik persoonlijk niet wild van,ja het is kwaliteit,goed afgewerkt,goede motoren maar beetje saai en weinig emotie.
qua uitstraling mag deze GTC zowel qua interieur als exterieur zeker z'n plaats tussen deze wagens krijgen.vind hem zelfs de mooiste..hij haalt allicht niet het alom geprezen afwerkingsniveau van een Audi en niet de rijeigenschappen van een BMW.maar het is zeker een kwaliteitsvol product dat in de buurt komt van de premiummerken..
als ze er de motor van de BMW 120D inleggen teken ik morgen de bestelbon.
jammer genoeg knelt daar het opel-schoentje,ze moeten dringend nieuwe motoren brengen met een fijnere loopcultuur gekoppeld aan een laag verbruik..maar dan kom je weer bij het wagengewicht terecht...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk BerichtenNet de eerste gespot in Kontich.
Jammer dat ik de voorkant niet kon zien, maar zijn poep ziet er alvast dik in orde uit. Oogde wel wat kleiner dan zijn concurrenten, maar kan aan het kleur liggen natuurlijk.
Howow
Comment
-
Gespot bij vanneste kortrijk
Nieuwe zafira en gtcBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Ben er eigenlijk geen fan van, ook omdat ik mijn opel astra GTC ( vorig model ) beetje tegenvaller vond, zeker afwerking/prijs. Factuur kwam destijds op 28.xxx en dat was nergens in de afwerking terug te vinden vind ik. Maar daar lijken ze toch wel iets aan gedaan te hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk BerichtenVergelijk de afwerking en gebruikte materialen van een A3 eens met een Astra. Een groot deel van de meerprijs kruipt daar al in. Voor kwaliteit betaal je.
Er gaat natuurlijk nog een deel van de meerprijs zijn dat puur door die 4 ringen komt, maar niemand verplicht je een A3 te kopen eh.
Opnieuw: de afwerking van een Scirocco is niet te vergelijken met die van een GTC. De Scirocco kost nog net iets meer dan de GTC als ik me niet vergis, vind de GTC wel correct geprijsd dan in dat segment.
, en zo speciaal vind ik die afwerking nu ook weer niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darks Bekijk BerichtenHij ziet er ook wel echt mooi uit en we mogen toch ook wel stellen dat het interieur van Opel ook een stuk verbeterd is tegenover vroeger.
Ik ben alleen nog niet zo overtuigd over hun motorengamma. De nieuwe 1.4 & 1.6T worden nogal lauw onthaald, en hun diesels zijn ook niet de meest efficiënte en hebben al wat leeftijd.
Dat zou nog de hoofdreden zijn om bv voor een VW te kiezen ipv. een Opel, naar mijn mening.
niet vergeten, Fiat is , als ik mij niet vergis, de uitvinder geweest van commonrail.
Comment
-
die foto lijkt me de kleur mineral white te zijn..de kleur die ik in gedachten had indien het de gtc zou worden,maar valt precies toch wat tegen,dacht dat dat gewoon een soort van wit metallic of parelmoer ging zijn maar het lijkt toch nog iets anders te zijn.moet je toch eerst eens in het echt kunnen bekijken,in ieder geval zoals hij op de foto staat is hij voor mij geen kanshebber,er moet al zeker een 19 of 20 duim op.
die zwarte op de foto oogt beter,maar ik heb nu een zwrte en pff,mooie maar frustrerende kleur om te onderhouden.
de gtc komt er dus ook in de 110 en 130 pk-dieselversie..met nieuw motormanagement,een evolutie van de huidige motoren dus.waarschijnlijk ook flink goedkoper.iets om naar uit te kijken,maar naar verluid pas in het najaar van 2012 te verkrijgen.
die 165pk-versie lijkt me ideaal maar is echt niet goedkoop.
met de huidige dieselprijzen begint een 1.4 turbo ook interessant te worden natuurlijk gezien het prijsverschil..maar testen met die motor geven een sterk uiteenlopend beeld.
sommige magazine's vinden hem soepel en krachtig,anderen spreken over een turbogat en te geringe prestaties in verhouding tot het vermogen.
maar wat minstens even interessant is is het verbruik en dat blijkt toch niet mee te vallen.
zijn er hier personen met een 1.4 turbo met 140pk?
wat vinden jullie van de motor en met welk verbruik zitten jullie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichtenaudi is gewoon volkswagen met 4 ringen erop, en zo speciaal vind ik die afwerking nu ook weer niet
hoe blind kan je zijn?
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichtendat VW jaren lang met diesels met pompverstuivers heeft rondgereden stoort blijkbaar niemand zich aan, terwijl Opel als sinds de Vectra commonrail diesels gebruikt, en ja het zijn inderdaad Fiat motoren.
niet vergeten, Fiat is , als ik mij niet vergis, de uitvinder geweest van commonrail.
De 1.9's waren inderdaad FIAT en dat zijn goeie blokken. De 2.0 en 1.7 zijn geen Fiat motoren en zijn niet meer mee met de moderne diesels qua CO2 en vermogen.
De Opel verkoper die ik dit weekend sprak kijkt heel hard uit naar de 1.6 van FIAT die in het gamma zou komen'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment