Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra GTC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Spijtig dat deze amper te zien is op de Belgische wegen.
    Vraag me af hoe het zit in andere landen want 't zou spijtig zijn voor Opel.
    Persoonlijk nog maar 2 gezien hier in de buurt.

Howow

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichten
      de scirocco is net als deze gtc een zeer mooie wagen,die een beetje op dezelfde doelgroep mikken...de scirocco heeft voor mij een mooiere, agessievere snoet,van opzij gezien oogt de Astra beter.ze hebben beiden een geslaagde achterkant.ze zitten allebei zeer goed.
      los van die persoonlijke mening,wanneer je ze naast mekaar zou zetten,ga je zien dat de Astra meer auto is.die groter en vooral praktischer is..maar voor de meeste kopers van dit soort wagen is dat geen item..

het wauw gevoel heb ik niet bij een GTC maar ook niet bij een scirocco,daar bestaan andere auto's voor. maar ik vind ze beide zeer geslaagd in hun klasse.
      Het wauw gevoel kun je hebben bij zowel de GTC als de scirocco, het is gewoon een feit van spelen met de kleuren. (mijn scirocco in het gifgroen doet toch behoorlijk wat hoofden draaien ;D)

Comment

• vorige week laten prijsmaken voor een GTC...
        Astra GTC sport 1.7 cdti 130pk
        -silver lake
        -connect pack (zicht-en lichtpakket,AFL-Xenon,park pilot achteraan,19'velgen en bluetooth)
        -sportzetels bekleed met imola/morrocana
        -OPC-line exterior pack
        -radio SD 900 navi
        -achterspoiler
        -donker getinte ruiten achteraan
        -20-velgen (RQ9)

Infinity sound system heb ik laten vallen na een gesprek met de verkoper.

-hij blijkt met de saloncondities flink duurder geworden te zijn dan bv.enkele weken geleden..de prijs viel dan ook tegen.
        rare strategie van Opel..de overnamebonus is bovendien niet geldig voor mensen met personeelskorting..de beslissing was dan ook snel genomen om sowieso nu nog niets te ondernemen..en als het een GTC wordt zal het voor mij wachten worden op de nieuwe motoren..ik vrees alleen dat die te laat gaan komen..
        ik lig serieus in de knoop met mijn eigen want dit is echt mijn ding maar ik durf hem niet te bestellen.
        Last edited by ; 25/12/2012, 13:24.

Comment

• Testje: Opel Astra GTC 1.6 Turbo Sport

Wat heeft Opel een werk gemaakt van de nieuwe Astra GTC. Zeker deze testauto, met zijn knalgele lak en 20-inchwielen, lijkt zo uit de designstudio te komen. Natuurlijk wilden we aan de weet komen of deze turbocoupé net zo snel is als hij oogt.

Wie had het ooit kunnen denken: een driedeurs Kadett of Astra met zo’n gelikte carrosserie en wielen die qua grootte onder een koets niet zouden misstaan? Wil je als fabrikant een driedeurs hatchback aanbieden, maak er dan een feestje van en noem het vooral geen driedeurs, maar een coupé. Bij de transformatie naar GTC pakte Opel ook het onderstel aan. De GTC kreeg de Hiperstrut- voorwielophanging, een aangepaste variant van de McPhersonveerpoot. Die moet voorkomen dat je de aandrijfkrachten in het stuur voelt.
          We rijden de Astra GTC met 180 pk, afkomstig uit een 1,6-liter turbomotor. Zo’n vermogen was nog niet zo lang geleden genoeg om aan te treden in de GTI-brigade. Toch valt de GTC op dat vlak niet mee. We halen de opgegeven sprinttijd van 0 tot 100 km/h lang niet. De auto staat op joekels van wielen met breed rubber. Zo veel weerstand en zo’n rolomtrek, dat kost gewoon tijd. We zitten 0,7 seconde boven de fabrieksopgave. Over de prestaties van de GTC zijn we sowieso niet te spreken. Ondanks de 180 pk lijkt het alsof de aandrijflijn iets lamlendigs over zich heeft. Omdat deze auto beschikt over Flex Ride, een systeem dat demping, besturing en gasrespons aanpast, kun je dat deels oplossen. In de sportstand reageert hij iets gretiger op het gas, maar dan nog voelt het alsof je met maximaal 150 pk onderweg bent. We scoren een brandstofverbruik van 1 op 9,7. Schrik niet, we zijn tijdens de fotografie tot het uiterste gegaan. Daartoe nodigt de auto uit en het levert spectaculair beeld op, maar het heeft wel gevolgen voor het verbruik.

Elke bocht vol gas
          Een Astra heeft van zichzelf al een goed onderstel, maar de GTC voelt inderdaad strakker aan. We waren al enthousiast bij de eerste kennismaking, de GTC ligt eenmaal in de bocht als een blok en je voelt amper aandrijfkrachten in het stuur. Je kunt bij wijze van spreken elke bocht vol gas nemen. De GTC heeft echter niet de speelsheid die je van zo’n auto verlangt. Bovendien heeft hij last van een toefje onderstuur bij het insturen. De besturing voelt prettig aan, met een goede dosis tegendruk, al is de installatie rond de rechtuitstand weer wat vager. Op de snelweg moet je af en toe corrigeren. Een druk op de sportknop zorgt voor een wat beter gevoel, maar door de straffer wordende demping levert dat weer gedribbel op.
          De bediening van de zesversnellingsbak doet niet echt top aan. Die schakelt wat hakerig en de slag is vrij lang. Achterin zitten is zeker geen probleem. Je hebt genoeg been- en hoofdruimte. Je zit erg diep en doordat ook de stuurkolom zeer riant verstelbaar is, krijg je al direct een sportief gevoel.
          Een Opeldashboard ziet er anno 2012 hartstikke voornaam uit en dat komt mede door het indrukwekkende knoppencluster op het dashboard. De bediening spreekt voor zich en wanneer je de motor start, springen toerenteller en snelheidsmeter uitnodigend naar het eind van hun schaal en terug. Het tot leven wekken van de Opel-motor gaat met een sleutel. Afbreuk aan het fraaie Opel-interieur doet het centrale display tussen snelheidsmeter en toerenteller. De gehoekte cijfers en letters daarin doen denken aan de displays van rekenmachines uit de vorige eeuw.

Eindoordeel

Aan de rijeigenschappen van de Astra GTC mankeert niets, maar de aandrijflijn bederft de pret; de 180 pk lijkt er niet uit te komen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Alé, nog maar eens een test vol tegenstrijdigheden....dat ze dit nog durven publiceren! Opel weeral eens de grond ingeboord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
              Alé, nog maar eens een test vol tegenstrijdigheden....dat ze dit nog durven publiceren! Opel weeral eens de grond ingeboord.
              Weer zo een typisch Autoweek.nl test, alles behalve objectief (zijn VW-minded!)
              Wist op voorhand dat deze test van autoweek kwam!
              Waarom testen ze nu nog de 1.6T terwijl binnen enkele weken de 1.6 SIDI uitkomt???
              Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Quote van een AW-member

Ik heb zelf de Astra GTC 1.6T. Ik kan je uit ervaring zeggen dat het verhaal wat hier staat niet klopt, of gebaseerd is op een mening van de tester.
                Het is een heerlijke auto om in te rijden, is lekker vlott en hangt lekker aan het gas. Het sturen in deze auto is een feest. Dit is ongeveer de 10de auto die ik in mijn leven heb maar oh oh wat een heerlijke auto.

Ik zo graag eens van Autoweek willen weten hoe ze testen

Ten eerste wat zijn de specificaties voor een motor? Wanneer is die snel/vel en wanneer sloom? Waar halen jullie die weg?
                Ten tweede wat zijn de specificaties voor stuur gedrag, waar kan ik vinden wat goed en slecht is?

Als hier geen standaard specificaties voor zijn kan Autoweek niet zeggen wanneer iets goed of slecht is maar praat je over een mening van een 'tester'. Om dan een goede test te kunnen doen moet je van verschillende mensen feedback krijgen om een eerlijk resultaat te krijgen.
                Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Dat de 1.4, 1.6 turbo niet vooruit te branden zijn is toch ook geen geheim meer? Enkel in de corsa opc functioneert hij zoals het moet

Comment

• Die review van autoweek verbaast me niets, die hebben nog nooit iets goed geschreven over Opel.

Groeten van een tevreden Astra 1.4T rijder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                      Dat de 1.4, 1.6 turbo niet vooruit te branden zijn is toch ook geen geheim meer? Enkel in de corsa opc functioneert hij zoals het moet
                      Ik heb recentelijk eens mogen rijden met een astra met de basis 1.4 turbo en die viel daarin zeker niet tegen...hij reed best prettig en was zeker vooruit te branden....het ontbreekt in de huidige Opels echter compleet aan snelheidsgevoel...ze zijn erg goed geisoleerd en liggen als een blok op de weg; voor je het weet ben je tegen hoogst illegale snelheden aan het rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                        Ik heb recentelijk eens mogen rijden met een astra met de basis 1.4 turbo en die viel daarin zeker niet tegen...hij reed best prettig en was zeker vooruit te branden....het ontbreekt in de huidige Opels echter compleet aan snelheidsgevoel...ze zijn erg goed geisoleerd en liggen als een blok op de weg; voor je het weet ben je tegen hoogst illegale snelheden aan het rijden.
                        Elk zijn mening zeker? Ik vind ze echt traag. En neen, niet omdat een Opel zo goed geisoleerd is..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                          Elk zijn mening zeker? Ik vind ze echt traag. En neen, niet omdat een Opel zo goed geisoleerd is..
                          ieder zijn mening zeker

Comment

• In Duitsland heeft Opel de hagelnieuwe 1.6 Turbo SIDI-motor voorgesteld in de Astra GTC. Het 170 pk sterke blok kennen we al van de Cascada, maar gaat dus ook z'n weg vinden naar z'n familieleden.

De driedeurs Astra, de GTC, heeft in Duitsland al de kersverse 1.6 Turbo SIDI (Spark Ignition Direct Injection) onder de kap gekregen. Het 170 pk sterke blok perst er 260 Nm uit, die in overboost-modus in trekkracht kan groeien naar 280 Nm. De nieuwe geblazen viercilinder helpt de GTC aan stevige prestaties, zo haalt-ie een topsnelheid van 219 km/h en sprint hij in 8,6 seconden naar de 100 km/h. Ondanks z'n spierkracht wordt de Astra verre van een drankorgel. Zo drinkt hij 6,1 liter per 100 km en blaast daarbij 143 gram CO2 per kilometer uit. Met z'n nieuwe krachtbron gaat de Astra GTC in Duitsland 23.850 euro kosten.
                            Ook 'onze' Astra krijgt natuurlijk de beschikking over de nieuwe 1.6 SIDI Turbo, maar op welke termijn hij beschikbaar komt wil Opel Nederland nog niet zeggen. Er zit ook een 1.6 SIDI Turbo met 200 pk in het vat. Deze gaat de huidige 1.6 met 180 pk vervangen. Deze variant levert bij overboost maar liefst 300 Nm aan koppel, meer dan ieder andere vergelijkbare 1.6-liter krachtbron in z'n segment. Ze zitten er dus echt aan te komen, al zullen wij er nog even op moeten wachten.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• interessant...dit blijkt de eerste goeie krachtbron sinds lang van Opel te zijn.
                              nu afwachten wat de prijs gaat zijn en het reele verbruik bij de tests.
                              met mijn huidig aantal afgelegde km's wordt een benzinemotor een optie.
                              het is echt een mooie wagen telkens je hem ziet passeren,maar je ziet hem amper.
                              erg jammer voor de inspanningen van Opel..en ik vrees een beetje voor hetzelfde verhaal bij de Cascada.
                              niemand kan zeggen dat zowel de GTC als de Cascada geen mooie auto's zijn.
                              Last edited by ; 05/06/2013, 21:48.

Comment

• Dinsdag een zwarte OPC gezien in Olsene (Oost-Vlaanderen). Lekker. Klonk niet zo luid als ik gehoopt had maar hij kon ook niet echt volledig optrekken.

Howow

Comment

• Irmscher pakt al 45 jaar Opels aan. Om dat te vieren is er nu de Opel Astra GTC Turbo Sport 45. De knalgele coupe debuteert op de Essen Motor Show.

Irmscher heeft zich er motorisch gezien makkelijk vanaf gemaakt. Niet de nieuwe 1.6 SIDI Turbo ondergaat een krachtkuur, maar de al jaren bekende 1.4 Turbo. Standaard goed voor 120 of 140 pk, in de 'Sport 45' levert hij 170 pk, net zo veel als de nieuwe 1.6 in zijn minst krachtige gedaante. De prestaties en de prijs van de 170 pk-GTC zijn nog niet bekend.
                                  Van de Sport 45 komen maar 45 exemplaren De huisstijl van Irmscher is een grille zonder Opel-logo met een grof honingraatmotief. 20 inch wielen biedt Opel zelf ook aan op de Astra GTC, de Sport 45 heeft ze ook. Skirts rondom, een diffuser, een verlagingsset en vier uitlaatpijpen doen de rest.
                                  Afhankelijk van de lakkleur vind je in het interieur stukken leer terug met dezelfde tint, en Irmscher belooft ook aluminiumelementen te monteren.
                                  Het is allemaal te bewonderen op de tuningshow die over twee weken weer losgaat.

Comment

• Comment

• Werd tijd nurburgring edition

Comment

• Binnen het Astra-gamma was de GTC tot op dit moment de enige carrosserievariant die niet van de nieuwe 1,6-liter CDTI kon profiteren. Daar heeft de importeur nu verandering in gebracht.
                                        De 1,6-liter CDTI heeft een vermogen van 136 pk en een maximumkoppel van 320 Nm. Daarmee is het nieuwe blok 6 pk en 20 Nm sterker dan de 1,7-liter CDTI, die in de Astra GTC komt te vervallen.
                                        De sprint van 0 naar 100 km/h kost 10,2 seconden en de topsnelheid is 198 km/h. Op het gebied van souplesse maakt de diesel een forse stap vooruit ten opzichte van z'n voorganger: de sprint van 80 naar 120 km/h in z'n vijf kost 8,9 seconden, waar de 1,7-liter CDTI voor diezelfde sprint 10,5 seconden nodig had.
                                        De grote winst is er echter behaald bij het verbruik. Dat is vastgesteld op 4,1 l/100 km, wat een CO2-uitstoot van 109 g/km betekent. Daardoor voldoet de Astra GTC 1.6 CDTI aan de eisen voor 20% bijtelling.
                                        Daarnaast is de 1,6-liter CDTI volgens Opel ook nog eens de stilste diesel in z'n klasse. Het merk gebruikt daarom de naam 'fluisterdiesel' voor het nieuwe GTC-blok.

Comment

Working...
                                        X