Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra GTC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Persinformatie

    7 juni 2011

    Nieuwe Opel Astra GTC: scherp in design én rijgedrag


    Prachtig design: sportcoupé met opvallende proporties en een zelfverzekerde uitstraling
    Specifiek onderstel: alle GTC-versies krijgen HiPerStrut voorwielophanging
    Perfect voor dagelijks gebruik: ruim, flexibel en boordevol innovatieve technologieën

    Breda -

    Opel staat voor een drukke herfst met de introductie van drie nieuwe iconen: de
    revolutionaire elektrische Ampera met verlengde actieradius, de flexibiliteitskampioen
    Zafira Tourer van de nieuwe generatie en de sportieve compacte driedeurs Astra GTC.
    De GTC beleeft zijn wereldpremière op de 64e internationale autosalon van Frankfurt am
    Main, van 15 tot 25 september 2011.

    De nieuwe Astra GTC valt op door zijn scherpe design en uitstekende rijeigenschappen.
    Vanaf de buitenkant gezien, voegen uitgesneden vormen met haarfijn verzorgde details
    karakter toe aan de zuivere, golvende coupélijnen. Op de weg halen alle GTC-versies
    voordeel uit de geavanceerde HiPerStrut voorwielophanging – die ideaal samenwerkt
    met de intelligente, door Opel gepatenteerde achteras met Watt Link
    achterwielophanging. Deze combinatie resulteert in ongeëvenaarde stabiliteit en
    rijprecisie. Alleen extreem sportieve auto's in dit segment bieden een vooras met een
    dusdanig geavanceerde architectuur.

    "De Astra GTC is het sportieve lid van de Opel-familie", verklaart Karl-Friedrich Stracke,
    Chief Executive Officer van Opel/Vauxhall. "Hij werd in Rüsselsheim ontworpen en
    ontwikkeld als een zeer aantrekkelijke sportcoupé met inspirerende rijprestaties, die
    echter ook betaalbaar, ruim en flexibel moest zijn. Wij zijn ervan overtuigd dat hij een
    frisse wind zal laten waaien in het segment van de compacte sportieve auto's."

    Gespierd carrosseriedesign, gestructureerd door fraaie lijnen


    De nieuwe Astra GTC werd grotendeels geïnspireerd door de Opel GTC Paris Concept die
    vorig jaar werd geïntroduceerd op de Mondial de l'Automobile in Parijs. Als compacte,
    sportieve vijfzitter met coupé-uitstraling en opvallende proporties heeft de GTC een
    expressief design.

    "Wij wilden dat de GTC de ultieme uitdrukking zou zijn van Opels designtaal en dat hij
    gestalte zou geven aan onze passie voor auto’s", aldus Mark Adams, Vice President,
    Opel/Vauxhall Design. "Emoties mochten echter de functionaliteit niet overschaduwen: de
    GTC is een intelligente en betaalbare droomauto".

    De designers hebben de spanning gemaximaliseerd door het aantal lijnen van het
    exterieur te beperken. Slechts drie lijnen bouwen de spanning op en bepalen de vorm van
    de GTC. De kenmerkende "Blade" van Opel, een smalle, scherpe lijn die van de voordeur
    via de onderzijde van de achtervleugel naar beneden golft en de zijkanten een energieke
    uitstraling geeft, wordt in dezelfde richting geleid als bij de Insignia. Vanaf de deurgreep
    loopt een tweede lijn naar de achterkant van de GTC, die de indrukwekkende uitstraling
    benadrukt door de oppervlakken op te splitsen in een smal deel onderaan en een brede
    schouderpartij. De derde lijn, die het zuivere, sportieve silhouet van het dak volgt, is
    afgewerkt in chroom en benadrukt de lijn van de ruit, die de blik naar de fraai
    geïntegreerde spoiler leidt.

    De voorzijde wordt gekenmerkt door Opels typische “vouw in het midden” en benadrukt
    door koplampen in de vorm van arendsogen en ‘Wing’ dagverlichting. De opvallende
    gescheiden trapeziumvormige grille werd lager geplaatst om de voorzijde een nog
    sportiever karakter te geven.

    De schouders vormen het meest indrukwekkende onderdeel van de Astra GTC. Het
    krachtige ontwerp geeft de auto imposante proporties en een zeer doelbewuste
    uitstraling die zijn lage, brede fysionomie benadrukt. De lijn van de C-stijl loopt door in de
    achterkant en krult zich tot in de achterspoiler, die op ingenieuze wijze werd geïntegreerd
    in de doorlopende daklijn. Als optie verkrijgbare LED beklemtonen het horizontaal
    uitgewerkte, vleugelvormige motief van de achterlichten.

    Exclusieve hightech-voorwielophanging voor een strakker stuurgevoel


    Het mechatronic-onderstel van de GTC wordt gekenmerkt door voorwielophanging met
    een exclusieve, spitstechnologische architectuur, vergelijkbaar met die van de Insignia
    OPC. Deze lay-out verbetert de wendbaarheid en geeft het nauwkeurige stuurgevoel, dat
    veeleisende bestuurders van een sportieve auto verwachten.

    De belangrijkste verandering is echter niet zichtbaar met het blote oog. Alle GTC-versies,
    ongeacht de motorversie en het uitrustingsniveau, zijn namelijk uitgerust met een extra
    kenmerk dat normaal het voorrecht is van sportauto’s uit de topklasse: HiPerStrut
    voorwielophanging. Vergeleken met de standaard McPherson-ophanging van de Astra,
    heeft HiPerStrut een kleinere fuseependwarshelling. De HiPerStrut beperkt koppelreacties
    in het stuur, verbetert de grip en verhoogt het vermogen in de bochten om de bestuurder
    van de GTC het sportieve, alerte gevoel te geven dat ze verwachten, met meer feedback.

    Deze geavanceerde architectuur, die de auto aan de weg doet kleven, zal GTC bestuurders
    opwindend rijplezier bezorgen, nog voor de aangekondigde extreem
    sportieve versies op de markt komen.

    De achteras combineert een meerledige krukas met een Watt Link achterwielophanging.
    Deze intelligente constructie, die alleen door Opel wordt gebruikt, heeft zijn talrijke
    voordelen al bewezen bij de andere Astra-varianten. Hoewel de constructie lichter en
    compacter is dan een multilink-ophanging, verschaft ze voorbeeldig comfort, een
    uitstekende geluidsisolatie en een onberispelijke stabiliteit en beheersing van de auto.

    Het onderstel van de GTC is perfect geïntegreerd met Opels intelligente, volledig
    adaptieve chassisregelsysteem FlexRide. Deze technologie optimaliseert de stabiliteit, het
    rijgedrag in bochten en de stuurreacties door haar werking automatisch aan te passen
    aan de staat van het wegdek, de snelheid in bochten, de bewegingen van de auto en de
    rijstijl van de bestuurder. Een betere wegligging en balans van de auto bevorderen ook
    de veiligheid in noodsituaties. FlexRide biedt bovendien drie instellingen, zodat het
    karakter van de auto met een eenvoudige druk op een knop kan worden aangepast. De
    bestuurder kan op elk ogenblik kiezen tussen het evenwichtige standaardprogramma, de
    op comfort gerichte "Tour"-modus en de actievere "Sport"-stand.

    Drie motoren bij de lancering - sportievere versies volgen binnenkort


    De GTC kan besteld worden met drie motoren - een diesel en twee benzinemotoren.
    De verbeterde 2.0 CDTI common-rail turbodieselmotor, waarvan het maximumvermogen
    werd verhoogd tot 121 kW/165 pk, beschikt over een roetfilter en een handgeschakelde
    zesversnellingsbak. Opels nieuwe Start/Stop-technologie, die het verbruik verlaagt bij
    "stoppen en rijden" in de stad, is standaarduitrusting. De 2.0 CDTI combineert
    uitstekende prestaties met een laag verbruik. Hij levert tot 380 Nm koppel door middel
    van een overboostfunctie, en laat de GTC in 8,9 seconden van 0 naar 100 km/u sprinten.
    De topsnelheid bedraagt 210 km/u. Het gemengd brandstofverbruik ligt niet hoger dan
    4,9 liter diesel per 100 km, en de CO2-uitstoot bedraagt 129 g/km. Met zijn tankinhoud
    van 56 liter kan de GTC 2.0 CDTI meer dan 1.100 km afleggen.

    Start/Stop is ook standaard met de 1.4 turbobenzinemotor met een maximumvermogen
    van 103 kW/ 140 pk. De krachtbron wordt gekoppeld aan een handgeschakelde
    zesversnellingsbak, levert een maximumkoppel van 200 Nm en verbruikt 5,9 liter
    brandstof per 100 km (139 g/km CO2).

    De krachtigste benzinemotor is momenteel de 1.6 turbo met 132 kW/180 pk, gekoppeld
    aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. In deze versie bereikt de nieuwe GTC een
    topsnelheid van 220 km/u.

    Naar aanleiding van de wereldpremière op de autosalon van Frankfurt zullen nog meer
    motoren worden aangeboden. Eén van de meest sportieve versies, de toekomstige
    prestatiegerichte OPC, volgt in 2012.

    Innovatieve technologieën komen rijplezier en veiligheid ten goede


    Welke motor hij ook onder de kap heeft, rijden met een GTC is altijd een boeiende
    ervaring dankzij zijn uitstekende onderstel. Fun – en veiligheid – kunnen worden
    verbeterd door een breed scala aan innovatieve systemen.

    Het Opel Eye-camerasysteem van de tweede generatie biedt verbeterde en uitgebreide
    functies. De functie Traffic Sign Recognition (TSR) kan meer borden herkennen dan
    voorheen en de informatie die de functie verstrekt wordt aangevuld met gegevens van
    het navigatiesysteem. Naast de vertrouwde Lane Departure Warning (LDW) ondersteunt
    de camera nu ook de functie Following Distance Indication (FDI), die de bestuurder
    visuele informatie geeft over de afstand ten opzichte van de auto vóór hem.

    De nieuwe Bi-Xenonkoplampen met Adaptive Forward Lighting (AFL) debuteren op de
    GTC. Ter aanvulling van de negen functies van AFL+ - waaronder High Beam Assist om
    de grote lichten in en uit te schakelen als er al dan niet andere voertuigen op de weg zijn
    - kan het systeem worden verbeterd met een Intelligent Light Ranging systeem (ILR) dat
    de camera aan de voorzijde van het Opel Eye gebruikt om de afstand ten opzichte van
    de voorligger te meten en het dimlichtpatroon aan te passen. Zo kan de verlichting van
    de weg continu worden geregeld zonder andere bestuurders te verblinden. Met deze tien
    functies beschikt de GTC over het beste verlichtingspakket in zijn segment.

    Stijlvol, doelgericht design


    Vergeleken met zijn concurrenten sluit de Astra GTC, ondanks zijn coupéachtige design,
    geen compromissen op het gebied van functionaliteit. Hij biedt niet alleen plaats aan vijf
    inzittenden, maar in zijn flexibele bagageruimte is ook een volume van 375 tot 1.235 liter
    beschikbaar – ruim 200 liter meer dan bij zijn rivalen. Het totale opbergvolume in de
    passagiersruimte werd met 50% verhoogd ten opzichte van de vorige GTC-generatie. Dit
    is onder meer te danken aan de elektrische parkeerrem, waardoor extra ruimte vrijkomt
    in de middenconsole; daar waar de opbergruimte het beste bereikbaar is.

    Het design van het kwalitatieve interieur van de GTC verenigt zorgvuldig uitgesneden
    vormen en dynamische lijnen. Zijn uitgesproken sportieve karakter wordt benadrukt door
    de nieuwe stoffen, kleuren en sierelementen op de Sport-uitvoering. Ook het standaard
    sportstuurwiel met verbeterde grip beklemtoont het opwindende karakter van de GTC.

    De voorstoelen van de GTC bieden de beste verstelmogelijkheden in het segment, zodat
    elke bestuurder de ideale rijhouding kan vinden. Ergonomisch geoptimaliseerde
    voorstoelen met achtvoudig verstelbare voorstoelen, viervoudig elektrisch verstelbare
    lendensteun, verlengbaar zitvlak, gecertificeerd door de onafhankelijke rugspecialisten
    van de organisatie AGR (Aktion Gesunder Rücken – Duitse vereniging voor een gezonde
    rug), zijn standaard op de GTC.

    De Astra GTC werd ontworpen en ontwikkeld in Opels internationaal technisch
    ontwikkelingscentrum in Rüsselsheim, en zal gebouwd worden in Gliwice, Polen.

    Bron : Opel Nederland .nl
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten


      Vind ik toch duidelijk een maat te groot ..

      Comment


      • #43
        Vind ik ook, ik denk dat 18" mooi genoeg zal staan, naargelang het design van de velg ook.

        Comment


        • #44




          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

          Comment


          • #45




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

            Comment


            • #46




              Opel stand: [www.omniauto.it]
              Meer foto's: [autofun.blesk.cz]
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

              Comment


              • #47
                Geen pics van de gsi?

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                  Geen pics van de gsi?
                  Nog niet, voorlopig alleen van deze

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                  Comment


                  • #49
                    ik vind het heel stil rond deze GTC. nochtans een zeer geslaagd uiterlijk en dit zou weleens de best rijdende opel kunnen worden.
                    iemand al een idee wanneer hij in de showrooms gelanceerd wordt?
                    heb er al één geconfigureerd en dat viel toch een beetje tegen,zelfs met GM-korting ga ik hem niet onder de 25.000€ hebben vrees ik.
                    daar koop ik ook een behoorlijk uitgeruste Insignia voor,weliswaar met maar 130pk.
                    en dan wordt de keuze weer moeilijk en zie ik me nog bij m'n huidige merk blijven.
                    maar ik wil die GTC met 165pk toch eens grondig testen.

                    Comment


                    • #50
                      Waar heb jij die geconfigureerd?

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichten
                        .
                        iemand al een idee wanneer hij in de showrooms gelanceerd wordt?
                        .
                        December... de eerste stockwagens zijn ondertussen besteld.

                        Comment


                        • #52
                          gewoon op de opel site via de car-configurator..

                          december pas? das nog lang.. toch bedankt voor de info

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichten
                            gewoon op de opel site via de car-configurator..

                            december pas? das nog lang.. toch bedankt voor de info
                            En de vijf-deurs hoelang is die al op de markt?2,3 jaar?Dat is wel behoorlijk lang,nu de 3-deurs pas uitkomt.

                            Comment


                            • #54
                              Een prachtbak maar enorm veel geld voor een Opel

                              Voor hetzelfde heb je bv. al een mooie A3..

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Darks Bekijk Berichten
                                Een prachtbak maar enorm veel geld voor een Opel

                                Voor hetzelfde heb je bv. al een mooie A3..
                                en vind je die a3 dat geld wel waard?
                                Als ik een gtc configureer en ik zit aan hetzelfde bedrag van een A3 dan zie ik niet in waarom die gtc moet onderdoen voor een '12 in een dozijn' a3
                                Tis nie omdat er een paar ringen opstaan dat die A3 zoveel beter is dan de gtc, integendeel zelfs denk ik

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                                  en vind je die a3 dat geld wel waard?
                                  Als ik een gtc configureer en ik zit aan hetzelfde bedrag van een A3 dan zie ik niet in waarom die gtc moet onderdoen voor een '12 in een dozijn' a3
                                  Tis nie omdat er een paar ringen opstaan dat die A3 zoveel beter is dan de gtc, integendeel zelfs denk ik
                                  Pas op hoe meer ik naar de GTC kijk hoe mooier hij blijft worden

                                  Ik bedoelde vooral dat de startprijs zo'n stuk hoger is dan normaal voor Opel gangbaar is.

                                  Comment


                                  • #57
                                    ik ben ervan overtuigd dat als je een A3 uitrust zoals de Astra dat die toch nog net ietsje meer gaat kosten...

                                    maar voor een Opel is deze inderdaad niet goedkoop.

                                    ik kijk uit naar de eerste tests met de 165pk-dieselversie, vermits de commentaren over de rijeigenschappen bij de gewone astra al lovend zijn,verwacht ik dat deze GTC met speciale ophanging-overbrenging een echte drivers-car wordt,met hopelijk ook een sterk presterende motor.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Darks Bekijk Berichten
                                      Pas op hoe meer ik naar de GTC kijk hoe mooier hij blijft worden

                                      Ik bedoelde vooral dat de startprijs zo'n stuk hoger is dan normaal voor Opel gangbaar is.

                                      idd daar moet ik je gelijk in geven ... ik moest ook 2x kijken toen ik de totaalprijs van mijn configuratie zag
                                      als je wat opties wil dan loopt de rekening snel op. Toch nog even afwachten of de gtc zijn prijs waard zal zijn.

                                      Maar dat heb ik met de a3 en de bmw 1 reeks vb ook .. die vind ik ook schandalig veel geld kosten als je ze iets of wat deftig wil uitrusten

                                      Comment


                                      • #59
                                        Daarnet eentje geconfigureerd op de nukkige configurator. Toch een belachelijk hoge prijs hoor, ik kwam uit op zo'n kleine 30.000 euro, en ik heb niet te zot gedaan. Jammer

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                                          idd daar moet ik je gelijk in geven ... ik moest ook 2x kijken toen ik de totaalprijs van mijn configuratie zag
                                          als je wat opties wil dan loopt de rekening snel op. Toch nog even afwachten of de gtc zijn prijs waard zal zijn.

                                          Maar dat heb ik met de a3 en de bmw 1 reeks vb ook .. die vind ik ook schandalig veel geld kosten als je ze iets of wat deftig wil uitrusten
                                          Ja, maar dat zijn wel gevestigde premium merken. Opel probeert hier gewoon premium te doen door een hoge prijs op de GTC te zetten, ik vraag me af waarom dat nodig is.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X