Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra GTC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De komst van een driedeurs Opel Astra is geen verrassing meer. Er was lange tijd onduidelijkheid over de definitieve naam, maar uiteindelijk is het dus toch Astra GTC geworden.

Opel doet zijn best de GTC los te weken van het Astra-programma. Het liefst zien ze in Rüsselsheim de sportcoupé als apart model. Dat wordt bewezen door het feit dat Opel in de eerste informatie over deze auto het woord Astra helemaal vermeed. Op het laatste moment heeft het merk nu echter toch besloten dat de auto Astra GTC gaat heten. In september wordt hij voor het eerst aan het publiek getoond op de IAA in Frankfurt, waarna de productie start in de fabriek in Gliwice in Polen.
    Opel heeft er dan ook alles aan gedaan om de Astra GTC een sportieve inslag te geven. Wat dacht je van een voorwielophanging met HiPerStrut? Daarbij gaat de besturing er op vooruit, is er meer grip en verdwijnen aandrijfbewegingen in het stuur. Verder is er de zogeheten Watt’s link op de achteras. Dat is een door Opel gepatenteerde techniek die zorgt voor ‘ongekende stabiliteit’. Daarnaast is er nog de FlexRide, warabij kan worden gekozen tussen de standaard, Tour en Sport-modus.
    “We hebben geprobeerd een hoogst aantrekkelijke sportcoupé te maken met uitmuntende rij-eigenschappen. Daarbij hebben de betaalbaarheid, het ruimteaanbod en het gebruiksgemak nooit uit het oog verloren,” aldus Opel. “We weten zeker dat deze auto zorgt voor een frisse wind in het compacte, sportieve segment.” Voor de volledigheid wordt dus ook maar even gemeld dat hij een bagageruimte heeft van 375 liter. Met het bankje neergeklapt is dat 1.235 liter.
    Een andere reden waarom Opel de naam Astra wilde laten vervallen is dat de Astra GTC geen enkel carrosseriedeel met de gezinsauto overeenkomt. Alleen de behuizing van de buitenspiegels en de dakantenne zijn gelijk. In vergelijking met de vijfdeurs, ligt de Astra GTC anderhalve centimeter dichter bij het asfalt. De afmetingen van het chassis zijn iets groter: de wielbasis is bijvoorbeeld een centimeter groter en de spoorbreedtes zijn vier millimeter groter. Daardoor is het mogelijk grotere wielen te monteren.

De Astra GTC is op het moment al te bestellen met drie motoren. De diesel heeft daarbij een vermogen van 165 pk en een inhoud van 2,0-liter. Hij is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Daarmee kan de auto in 8,9 seconden van 0 naar 100 km/u en de top is 210 km/u. Deze Astra GTC 2.0 CDTi verbruikt 4,9 liter op 100 km en stoot 129 gram CO2 per kilometer uit. De benzinemotoren zijn een 1,4-liter turbo met 140 pk, die ook is gekoppeld aan een zesbak, 5,9 liter op 100 km verbruikt en 139 gr/km uitstoot. De topper van de reeks is voorlopig de 1,6-liter turbo met 180 pk, die 220 km/u haalt. De rest van de technische gegeven en het motorenaanbod wordt bij de presentatie op de IAA bekendgemaakt.
    Liefhebbers van een wat meer onbehouwen type moeten wachten tot in 2012. Dan verschijnt de OPC versie. Daarvan was de GTC Paris Concept een voorbode. Die showauto had liefst 290 pk onder de kap. We verwachten trouwens dat Opel het voor het productiemodel wat rustiger aan doet, al weet je het maar nooit, daar bij het Performance Center.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
            Al dacht ik wel meteen 'Scirocco!' toen ik die foto van de kont zag
            en waar was die van gekopieeerd??

Comment

Alle foto's in de galerij, deze link ff klikken dus
              Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.

Comment

Duitse configurator staat online

Comment

Enorm knappe ketel hoor!!

Comment

Van nul tot 100 in 8,9.Ben je al 30km/h te veel in overtreding op de meeste wegen
                    Je kunt beter zeggen van nul tot 70.

Comment

Wel veel minder 'scherp' gedesignd als de vorige GTC's vind ik.. Ze zijn de Megane tour aan't opgaan, lekker opgeblazen en minimum 20" (2100€€€!!) of 't trekt der niet op.. En niet alleen qua grootte infeite, ook qua design zijn de velgen beneden de 20" niet veel soeps.

Eens je er 20" onder steekt is het natuurlijk wel super Maar geef mij voor de moment nog maar een oude GTC met een opc line 2 pakket, misschien moet het nog wat wennen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door N!trOn Bekijk Berichten
                        Wel veel minder 'scherp' gedesignd als de vorige GTC's vind ik.. Ze zijn de Megane tour aan't opgaan, lekker opgeblazen en minimum 20" (2100€€€!!) of 't trekt der niet op.. En niet alleen qua grootte infeite, ook qua design zijn de velgen beneden de 20" niet veel soeps.

Eens je er 20" onder steekt is het natuurlijk wel super Maar geef mij voor de moment nog maar een oude GTC met een opc line 2 pakket, misschien moet het nog wat wennen.
                        Akkoord.
                        20"?Je bent niet met een tractor onderweg hé!

Comment

Miljaar dat is vet!

maar idd daar moeten echt grote velgen op en dat is spijtig want 19" banden, dat kost al wat..

Comment

Comment

Op www.opel.de eens gaan configureren...

€29.530,00 voor een zwarte 1.6T met 20inch velgen en leder interieur, en natuurlijk alle opties...

Prijzen gaan er tegenwoordig serieus over...

Comment

best wel oké deze GTC,dat had ik al op het salon gezien.
                                20'' erop en opc-kitje en klaar.
                                na 6 opels waaronder de vorige GTC en de Twintop ben ik afgelopen jaar voor het eerst van merk gewisseld maar ik blijf wel opel-fan..ik keek echt met veel belangstelling uit naar deze GTC..de look vond ik al oké,ik had gewoon heel hard gehoopt op een gloednieuwe motor.
                                een 1.6 of 1.7 met om en bij de 150 pk zodat een goeie mix van fiscaal interessant en toch prestaties kon bekomen worden.
                                overal lees je dat de Astra fantastisch rijdt maar telkens zijn de motoren de zwakke schakel.
                                laat dit nu net het hart van de wagen zijn. de 160pk versie is natuurlijk wel krachtig maar fiscaal oninteressant en uiteindelijk ook geen prestatie-of zuinigheidswonder.
                                ik heb momenteel14pk minder dan in mijn astra twintop 1.9cdti maar ik heb het gevoel er 14 meer te hebben en verbruik exact een liter minder.
                                dus ik blijf voorlopig op motorgebied op m'n honger zitten en de kans dat de volgende een gtc wordt is vandaag flink gekrompen hoewel het mijn ding is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten

€29.530,00 voor een zwarte 1.6T met 20inch velgen en leder interieur, en natuurlijk alle opties...

vind het nog wel redelijk meevallen. je zegt zelf: 20' velgen, full option

3 - 4 jaar geleden was 20' ondenkbaar en zeker ook onbetaalbaar. bi-xenon, ..... allemaal best dure opties.

Echt goedkoop is auto ook niet maar in vergelijking met de directe concurrenten en hetgeen je in de plaats krijgt zou de gtc wel eens de opvolger van mijn astra coupé kunnen worden..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten

Alle opties? Geloof ik niet Ik kom zonder 20" al op € 33.650

20" op een Astra is trouwens belachelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Alle opties? Geloof ik niet Ik kom zonder 20" al op € 33.650

20" op een Astra is trouwens belachelijk.
                                      Astra GTC... op een Astra 5 deurs is 18" inderdaad al voldoende. Maar de GTC staat er toch wel heel mooi mee hoor.

Comment

Velgen kiezen:

Comment

Comment

Working...
                                          X