Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
    Dat de verschillende Audi modellen fel op mekaar gelijken is een opmerking die we ondertussen al wel kennen hoor. Die deur is al 999999 keer ingetrapt. Erger vind ik de opmerkingen als "ik zie het verschil met een A4 niet". Dit kan op een ernstige oogaandoening wijzen of een algemene desinteresse in auto's.
    ²²²²²²²²

Ik zie zonder problemen het verschil tussen alle modellen. Veel heeft te maken met de interesse voor een bepaald merk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      ²²²²²²²²

Ik zie zonder problemen het verschil tussen alle modellen. Veel heeft te maken met de interesse voor een bepaald merk.
      Nagel op de kop. Ik heb vrienden die het verschil zien tussen wagens die er voor mij als twee druppels water uitzien, omdat het gaat om hetzelfde merk én model. Maar die gasten zien van kilometers bepaalde minuscule details die op bepaalde opties wijzen, bepaalde reeksen, ...

Maar waar hier op gedoeld wordt is dat voor een doorsnee persoon die zich op de baan begeeft het doorgaans moeilijker is om de modellen van Audi uit elkaar te houden, zeker vanop enige afstand, dan de modellen van een ander merk. Ik moet zeggen dat ik daar ook steeds meer moeite mee heb, hoewel ik iets meer van auto's ken dan de doorsnee persoon.

Dit hoeft geen belediging te zijn, het is gewoon een vaststelling. Maar hier zitten we wél op een autoforum hé, dus het is normaal dat sommige mensen als autoliefhebber ontgoocheld zijn door de keuze die Audi maakt. Ik zie geen reden om daar als Audi-fan zo bovenop te springen.
      Last edited by ; 12/12/2010, 10:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
        (...) is dat voor een doorsnee persoon die zich op de baan begeeft het doorgaans moeilijker is om de modellen van Audi uit elkaar te houden, zeker vanop enige afstand.
        en dat is juist de bedoeling van Audi...
        bij bijna alle andere merken weet je nog niet wat het is zelfs als je tegen hun bumper rijdt

Comment

. Ik moet zeggen dat ik daar ook steeds meer moeite mee heb, hoewel ik iets meer van auto's ken dan de doorsnee persoon.
          Nu de A6 regelrecht een grote A4 wordt is dat aspect alvast een ramp ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
            Nu de A6 regelrecht een grote A4 wordt is dat aspect alvast een ramp ja.
            Of de verkoopcijfers dat zullen zijn valt nog te bezien... Wat mij betreft mag ie er zeker en vast zijn, ook het interieur is volledig m'n ding. Als de avant me mee zal vallen is de kans groot dat binnen een jaartje of 3 m'n A4 Avant zal doorgeschoven worden naar m'n vrouw ( dan is ze ineens van die Opel probleembak af ) en ga ik terug naar de A6 ( wel met een 6 cilinder deze keer ).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
              Of de verkoopcijfers dat zullen zijn valt nog te bezien... Wat mij betreft mag ie er zeker en vast zijn, ook het interieur is volledig m'n ding. Als de avant me mee zal vallen is de kans groot dat binnen een jaartje of 3 m'n A4 Avant zal doorgeschoven worden naar m'n vrouw ( dan is ze ineens van die Opel probleembak af ) en ga ik terug naar de A6 ( wel met een 6 cilinder deze keer ).
              Verkoopcijfers of lease?
              truth is in the eye of the beholder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                Verkoopcijfers of lease?
                Zelf zou ik nooit of te nimmer een wagen leasen of financieren, als ik met een wagen bij de dealer buitenrij is ie betaald maar dat is voor grotere bedrijven misschien niet de meest ideale oplossing. Op zich maakt dit weinig uit voor de verkoop van Audi hé, voor hen zijn ze verkocht.

Comment

• De fiscaal interessante A6 2.7 tdi Quattro zal dus uit het gamma verdwijnen...
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    De fiscaal interessante A6 2.7 tdi Quattro zal dus uit het gamma verdwijnen...
                    Dat versta ik nu niet goed zie... het gaat hier, Audi kennende, om een wagen van vlot 50-60.000€, en dan zitten kijken op de BIV. Dat is toch niet realistisch?

Hoe moet ik dat zien? Zijn er nu echt mensen die alles bij elkaar krabben om zo'n wagen te kopen?

Leasing misschien? Ja dàt zou wel eens een probleem kunnen zijn...

Comment

Dat versta ik nu niet goed zie... het gaat hier, Audi kennende, om een wagen van vlot 50-60.000€, en dan zitten kijken op de BIV. Dat is toch niet realistisch?

Hoe moet ik dat zien? Zijn er nu echt mensen die alles bij elkaar krabben om zo'n wagen te kopen?

Er zijn vele mensen die de staat dat niet gunnen. De 3.0TDI komt wel uit in 204pk dacht ik. En de 2.0TDI gaat tot 177pk. Als ik een beetje reken zou ik dan toch zeker voor de 2.0 gaan, niettegenstaande mijn hart voor de 6cyl zou gaan.

Tot voor kort kon een S-klasse zelf gekocht worden in 211pk versie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk Berichten
                        Er zijn vele mensen die de staat dat niet gunnen. De 3.0TDI komt wel uit in 204pk dacht ik. En de 2.0TDI gaat tot 177pk. Als ik een beetje reken zou ik dan toch zeker voor de 2.0 gaan, niettegenstaande mijn hart voor de 6cyl zou gaan.

Tot voor kort kon een S-klasse zelf gekocht worden in 211pk versie.
                        De s250 cdi wordt binnenkort verkrijgbaar (is al voorgesteld), 4 cylinder motor met 204 pk

Comment

Er zijn vele mensen die de staat dat niet gunnen. De 3.0TDI komt wel uit in 204pk dacht ik.
                          Laten we eerlijk zijn, een 2.7 met 163pk is al niet meer van deze tijd. Kunnen we beter vragen of ze 'n RS5 willen leveren in een fiscaal vriendelijke versie, ook 163pk ofzo. Vrees dat het systeem toch z'n grenzen heeft.

Comment

iedereen heeft zijn eigen benadering van wat "over" is, dus is dat ook zo met de BIV (en misschien nog meer met de jaarlijkse verkeerstaks)
                            het gecumuleerd verschil in vaste kosten tussen een 2,0l en een 3,0l is zo hoog dat men soms hiervoor struikelt (ik toch...) ook was het verschil in aankoopprijs geen echt probleem
                            de 2,7 was daarom een (voor mij...) nog net aanvaardbare bod, spijtig niet mogelijk voor mijn model

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Laten we eerlijk zijn, een 2.7 met 163pk is al niet meer van deze tijd..
                              in combinatie met de multitronic is deze motoristatie integendeel een schitterende versie, perfekt aangepast in ons huidig verkeer
                              te redelijk blijkbaar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                in combinatie met de multitronic is deze motoristatie integendeel een schitterende versie, perfekt aangepast in ons huidig verkeer
                                te redelijk blijkbaar...
                                In de huidige context is een 2.0TDI van 163pk met multitronic veel gepaster. Lagere CO2, is toch het enige waarnaar men voorlopig kijkt. (vanuit de staat en het publieke standpunt)

Comment

In de huidige context is een 2.0TDI van 163pk met multitronic veel gepaster. Lagere CO2, is toch het enige waarnaar men voorlopig kijkt. (vanuit de staat en het publieke standpunt)
                                  uiteraard is de 2,0l nog redelijker, maar je mist ook de 2 bijkomende cylinders
                                  op (ecologisch) papier is inderdaad de 2,0 duidelijk beter, maar op de baan zal het verbruik niet zoveel minder zijn (vraag maar aan Multitronic...)

Comment

uiteraard is de 2,0l nog redelijker, maar je mist ook de 2 bijkomende cylinders
                                    op (ecologisch) papier is inderdaad de 2,0 duidelijk beter, maar op de baan zal het verbruik niet zoveel minder zijn (vraag maar aan Multitronic...)
                                    Daar kijken ze bij de belastingen eenmaal niet naar. En met een zekere rijstijl moeten die kleinere motoren best veel werken en verbruiken ze evenveel en meer als een grote.

Maar ik zou een 2.0 nooit combineren met die multitronic.

Comment

te redelijk blijkbaar...
                                      Ik wil geen afbreuk doen van diens kwaliteiten, ik doel maar op het feit dat BMW en Fiat al heel wat jaren 2 liter diesels hebben (al dan niet met 2 turbo's) die meer vermogen uitbraken, zelfs meer dan de niet-toegeknepen 2.7. Dat wil niet zeggen dat de 2.7 niet meer interessant is voor de autoliefhebber, maar dat het gaatje op de al zo kleine Belgische markt nog veel kleiner geworden is, sinds Audi ook een 2 liter heeft met datzelfde 'fiscaal' vermogen. Dus als je een V6 wou hebben en wil opdraaien voor diens hogere gecumuleerde kost, moet het logischerwijs een 190pk variant zijn, anders heeft het nog maar weinig nut. In dat geval is het verschil met de nieuwe 3.0 204pk ook verwaarloosbaar. Klinkt toch niet zo onredelijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Laten we eerlijk zijn, een 2.7 met 163pk is al niet meer van deze tijd. Kunnen we beter vragen of ze 'n RS5 willen leveren in een fiscaal vriendelijke versie, ook 163pk ofzo. Vrees dat het systeem toch z'n grenzen heeft.
                                        Klopt niet volgens mij,de vermogensontplooing van een zescilinder is nooit te vergelijken met een opgefokte viercilinder
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Volgens mij heeft dat 2 liter blok nog wel wat marge en kunnen we dus moeilijk spreken van opgefokt bij 163pk.

Comment

Working...
                                          X