Oorspronkelijk geplaatst door Pablo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 C7
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenKlopt niet volgens mij,de vermogensontplooing van een zescilinder is nooit te vergelijken met een opgefokte viercilinder
Een V6 draait wat zachter, maar ik zou niet durven zeggen dat m'n V6 een "betere" vermogensontplooing heeft dan bijvoorbeeld de nieuwste 2.0d van BMW. Wat dat betreft, is een V6 diesel ook in hetzelfde bedje ziek hoor, die ontplooing wordt evengoed verstoort door de EGR-klep en de inertie van een turbo. In dit geval werd er ook nog gesproken over een CVT, welnu, als je op een vast toerental blijft hangen, is dat ook al geen argument meer. Doe een kosten batenanalyse, ook vanuit het standpunt van de constructeur, en die 163pk 2.7 heeft niet zoveel nut meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk BerichtenIk denk eigenlijk niet dat die ook maar voor een meter verkocht gaat worden,zo'n 2liter S) is een S klasse een S-klasse, weten zij veel wat 4-6-8 cylinders betekent...
Niet iedereen is zo autogek als de autoforumbezoekers.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenDat versta ik nu niet goed zie... het gaat hier, Audi kennende, om een wagen van vlot 50-60.000€, en dan zitten kijken op de BIV. Dat is toch niet realistisch?
Hoe moet ik dat zien? Zijn er nu echt mensen die alles bij elkaar krabben om zo'n wagen te kopen?
Leasing misschien? Ja dàt zou wel eens een probleem kunnen zijn...
Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk BerichtenEr zijn vele mensen die de staat dat niet gunnen. De 3.0TDI komt wel uit in 204pk dacht ik. En de 2.0TDI gaat tot 177pk. Als ik een beetje reken zou ik dan toch zeker voor de 2.0 gaan, niettegenstaande mijn hart voor de 6cyl zou gaan.Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenLaten we eerlijk zijn, een 2.7 met 163pk is al niet meer van deze tijd. Kunnen we beter vragen of ze 'n RS5 willen leveren in een fiscaal vriendelijke versie, ook 163pk ofzo.Vrees dat het systeem toch z'n grenzen heeft.
Niet verdeten dat de 2.7 dicht geknepen was en feitelijk vlot 232pk aan kon...
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichteniedereen heeft zijn eigen benadering van wat "over" is, dus is dat ook zo met de BIV (en misschien nog meer met de jaarlijkse verkeerstaks)
het gecumuleerd verschil in vaste kosten tussen een 2,0l en een 3,0l is zo hoog dat men soms hiervoor struikelt (ik toch...) ook was het verschil in aankoopprijs geen echt probleem
de 2,7 was daarom een (voor mij...) nog net aanvaardbare bod, spijtig niet mogelijk voor mijn modelOorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenin combinatie met de multitronic is deze motoristatie integendeel een schitterende versie, perfekt aangepast in ons huidig verkeer
te redelijk blijkbaar...
Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk BerichtenIn de huidige context is een 2.0TDI van 163pk met multitronic veel gepaster. Lagere CO2, is toch het enige waarnaar men voorlopig kijkt. (vanuit de staat en het publieke standpunt)
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenuiteraard is de 2,0l nog redelijker, maar je mist ook de 2 bijkomende cylinders
op (ecologisch) papier is inderdaad de 2,0 duidelijk beter, maar op de baan zal het verbruik niet zoveel minder zijn (vraag maar aan Multitronic...)Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk BerichtenDaar kijken ze bij de belastingen eenmaal niet naar. En met een zekere rijstijl moeten die kleinere motoren best veel werken en verbruiken ze evenveel en meer als een grote.
Maar ik zou een 2.0 nooit combineren met die multitronic.Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenIk wil geen afbreuk doen van diens kwaliteiten, ik doel maar op het feit dat BMW en Fiat al heel wat jaren 2 liter diesels hebben (al dan niet met 2 turbo's) die meer vermogen uitbraken, zelfs meer dan de niet-toegeknepen 2.7. Dat wil niet zeggen dat de 2.7 niet meer interessant is voor de autoliefhebber, maar dat het gaatje op de al zo kleine Belgische markt nog veel kleiner geworden is, sinds Audi ook een 2 liter heeft met datzelfde 'fiscaal' vermogen. Dus als je een V6 wou hebben en wil opdraaien voor diens hogere gecumuleerde kost, moet het logischerwijs een 190pk variant zijn, anders heeft het nog maar weinig nut. In dat geval is het verschil met de nieuwe 3.0 204pk ook verwaarloosbaar. Klinkt toch niet zo onredelijk?
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenKlopt niet volgens mij,de vermogensontplooing van een zescilinder is nooit te vergelijken met een opgefokte viercilinder
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenVolgens mij heeft dat 2 liter blok nog wel wat marge en kunnen we dus moeilijk spreken van opgefokt bij 163pk.
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenVolgens mij onderschat je de vooruitgang.
Een V6 draait wat zachter, maar ik zou niet durven zeggen dat m'n V6 een "betere" vermogensontplooing heeft dan bijvoorbeeld de nieuwste 2.0d van BMW. Wat dat betreft, is een V6 diesel ook in hetzelfde bedje ziek hoor, die ontplooing wordt evengoed verstoort door de EGR-klep en de inertie van een turbo. In dit geval werd er ook nog gesproken over een CVT, welnu, als je op een vast toerental blijft hangen, is dat ook al geen argument meer. Doe een kosten batenanalyse, ook vanuit het standpunt van de constructeur, en die 163pk 2.7 heeft niet zoveel nut meer.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenVoor veel 60 plussers (let's face it, de voornaamste doelgroep) is een S klasse een S-klasse, weten zij veel wat 4-6-8 cylinders betekent...
Niet iedereen is zo autogek als de autoforumbezoekers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenNiet verdeten dat de 2.7 dicht geknepen was en feitelijk vlot 232pk aan kon...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Christophe F Bekijk BerichtenAbsoluut. Mijn vader kan het ook weinig schelen wat er onder de kap ligt, voor hem is een 4 pitter voldoende… En tis waar, dat gaat vooruit! Al ben ik zelf meer fan van 6 pistons, maar goed, wie ben ik om daar over te oordelen? Ik kan mij als arm studentje nog geen 6 cilinder permiteren
En raar maar waar zijn de meeste s600's die ik zie bestuurd door bejaarden die heel traag rijden. Die mensen willen op hun gemak zijn en de motor moet in alle stilte zijn werk doen. Veel zal dus afhangen wat de verkoper aan die mensen aanraad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
Dat zal Audi nu gedaan hebben....en zullen in navolging van bmw wel een zelfde motor-pallet gaan hanteren zekers...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenuiteraard is de 2,0l nog redelijker, maar je mist ook de 2 bijkomende cylinders
op (ecologisch) papier is inderdaad de 2,0 duidelijk beter, maar op de baan zal het verbruik niet zoveel minder zijn (vraag maar aan Multitronic...)
Niet tegenstaande ik zeer tevreden was van mijn 2.0 multi ben ik puur voor het comfort en niet zo zeer voor de prestatie's naar een 6 cil. gegaan.
Gezien het max. koppel reeds bij zeer lage toerentallen beschikbaar is en dit ook zeer lang aanhoud is een dergelijke motor perfect om hem aan een multi te koppelen.
Sommige kleinere motoren halen dan misschien wel hetzelfde of meer pk's eruit, maar de mannier hoe ze eruit komen is zeer verschillend, in het dag dagelijks gebruik lijkt het alsof ze aan ADHD lijden....
@ivoB
Waarom vallen over BIV?
Ikzelf ben voor de 190 pk versie gegaan en niet voor de 163 pk versie.
Ik heb met beide versie's proefgereden en vond dat je duidelijk voelde dat de 163 pk zich bij het doortrekken inhield, de 190 pk versie niet. Wanneer je een 163 pk " bij audi " op 190 pk zou laten zetten kost dat evenveel dan het verschil in BIV.
Waarom niet voor de 3 liter gaan? Als je ALLES bij elkaar rekent, aankoop, verzekering, BIV, taks, hoger verbruik ( voormij 100.000 km per jaar ) zit je na 4 jaar al vlug aan 12.000€ voor zo goed als dezelfde wagen dat je meer hebt uitgegeven. En voor wat, 1 sec. sneller op 100 km/h en een top van 250 km/h ipv 230 km/h? Dat is voormij die 12.000€ niet waard, zeker gezien het allemaal belastingen zijn die je extra betaald. Voormij heeft de 3 liter alleen het quattro systeem als meerwaarde, en nietegenstaande een quattro fantastisch rijd, er nog is 12.000€ meer voor uitgeven doe IK niet. Een ander moet dat maar voor zichzelf beslissen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenHoi creative belasting betaler! Ge vergeet te vermelden dat dat met een flinke peper in het chappement is.
Niet helemaal juist, WAS met een Chilipeper.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtenidd, ik heb op 3.5 jaar, 350.000 km gereden met een A4 B7 2.0 tdi multi, en mijn huidige + 100.000 km B8 2.7 multi, en kan zeggen dat mijn 2.7 zelfs 1 L / 100 km zuiniger is dan mijn 2.0 was.
Niet tegenstaande ik zeer tevreden was van mijn 2.0 multi ben ik puur voor het comfort en niet zo zeer voor de prestatie's naar een 6 cil. gegaan.
Gezien het max. koppel reeds bij zeer lage toerentallen beschikbaar is en dit ook zeer lang aanhoud is een dergelijke motor perfect om hem aan een multi te koppelen.
Sommige kleinere motoren halen dan misschien wel hetzelfde of meer pk's eruit, maar de mannier hoe ze eruit komen is zeer verschillend, in het dag dagelijks gebruik lijkt het alsof ze aan ADHD lijden....
@ivoB
Waarom vallen over BIV?
Ikzelf ben voor de 190 pk versie gegaan en niet voor de 163 pk versie.
Ik heb met beide versie's proefgereden en vond dat je duidelijk voelde dat de 163 pk zich bij het doortrekken inhield, de 190 pk versie niet. Wanneer je een 163 pk " bij audi " op 190 pk zou laten zetten kost dat evenveel dan het verschil in BIV.
Waarom niet voor de 3 liter gaan? Als je ALLES bij elkaar rekent, aankoop, verzekering, BIV, taks, hoger verbruik ( voormij 100.000 km per jaar ) zit je na 4 jaar al vlug aan 12.000€ voor zo goed als dezelfde wagen dat je meer hebt uitgegeven. En voor wat, 1 sec. sneller op 100 km/h en een top van 250 km/h ipv 230 km/h? Dat is voormij die 12.000€ niet waard, zeker gezien het allemaal belastingen zijn die je extra betaald. Voormij heeft de 3 liter alleen het quattro systeem als meerwaarde, en nietegenstaande een quattro fantastisch rijd, er nog is 12.000€ meer voor uitgeven doe IK niet. Een ander moet dat maar voor zichzelf beslissen.
Audi zou wel moeten beseffen (en ik verwacht niet anders) dat ze voor het ogenblik zowel in hun A7 als in de nieuwe A6 met een "motorisch-gat" zitten ten opzichte van de concurrentie (bvb MB & BMW). En als ik een verkoper van Audi mag geloven, beginnen zij zich toch een beetje zenuwachtig te maken door de komst van de x-Drive binnen het courante motorgamma van BMW met hun 520-525-530 en 535d. Geen enkele autoconstructeur verliest graag zijn best verkopende wagen aan de concurrentie. Als ik commercieel afgevaarde was van Audi zou ik toch maar zo spoedig mogelijk mijn motorisch-gamma uitbreiden en dan nog het liefst met de Quattro als standardpakket.Geen nu toe welk nut heeft de A7 3l met multitronic en voorwielaandrijving? Zoiets verkoop je toch niet alleen maar omdat hij fiscaal beter scoort dan de 245pk? Zelfs hir in België niet! Als ze deze denkpiste gaan verder zetten in hun A6 model, gaan ze volgens mij een zeer groot marktaandeel kwijt spelen aan BMW & in mindere mate MB.
Voor ons is voor het ogenblik geen enkel auto in dit segment interessant genoeg om de huidige A6 2.7 Quattro al vroegtijdig van de hand te doen, maar hij is wel op komst, jammer genoeg bij de concurrentie...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten(..) welk nut heeft de A7 3l met multitronic en voorwielaandrijving? Zoiets verkoop je toch niet alleen maar omdat hij fiscaal beter scoort dan de 245pk? .
reden 2 : als 2x4 is de Audi geen achterwielaandrijving zoals BM en Benz; alleen maar daarom zal Audi weinig klanten aan deze twee merken kwijtspelen (zonder te spreken van de vooroordelen in dat segment... ja ook de mijne !)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenIk kan je begrijpen Multitronic en het ook bevestigen. Als je elke 3 jaar van wagen moet wisselen ga je over dat BIV bedrag toch even nadenken natuurlijk want dat is feitelijk gewoon weggesmeten geld.
Audi zou wel moeten beseffen (en ik verwacht niet anders) dat ze voor het ogenblik zowel in hun A7 als in de nieuwe A6 met een "motorisch-gat" zitten ten opzichte van de concurrentie (bvb MB & BMW). En als ik een verkoper van Audi mag geloven, beginnen zij zich toch een beetje zenuwachtig te maken door de komst van de x-Drive binnen het courante motorgamma van BMW met hun 520-525-530 en 535d. Geen enkele autoconstructeur verliest graag zijn best verkopende wagen aan de concurrentie. Als ik commercieel afgevaarde was van Audi zou ik toch maar zo spoedig mogelijk mijn motorisch-gamma uitbreiden en dan nog het liefst met de Quattro als standardpakket.Geen nu toe welk nut heeft de A7 3l met multitronic en voorwielaandrijving? Zoiets verkoop je toch niet alleen maar omdat hij fiscaal beter scoort dan de 245pk? Zelfs hir in België niet! Als ze deze denkpiste gaan verder zetten in hun A6 model, gaan ze volgens mij een zeer groot marktaandeel kwijt spelen aan BMW & in mindere mate MB.
Voor ons is voor het ogenblik geen enkel auto in dit segment interessant genoeg om de huidige A6 2.7 Quattro al vroegtijdig van de hand te doen, maar hij is wel op komst, jammer genoeg bij de concurrentie...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichtenpricing:
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenreden 1 : deze combinatie is eigenlijk nog over-gemotoriseerd t.o.v. wat men nog dagdagelijks in België met een auto kan doen
reden 2 : als 2x4 is de Audi geen achterwielaandrijving zoals BM en Benz; alleen maar daarom zal Audi weinig klanten aan deze twee merken kwijtspelen (zonder te spreken van de vooroordelen in dat segment... ja ook de mijne !)
Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk BerichtenDe 3.0 TDI 204 is de directe concurrent voor de 525d. Zelfde cilinderinhoud en zelfde vermogen. En de (525d verkoopt toch redelijk). Dat er geen 4x4 aan gekoppeld is is wel jammer. Want die verliest daarmee een deel van zijn evenwicht, hopelijk komt die er nog bij.maar... zoals ik al reeds hierboven schreef en enkele weken/maanden geleden, Bij BMW komt de 5-reeks (behalve 520d) beschikbaar met x-Drive (dus 530 & 535d worden gelanceerd in Maart en de 525d jammer genoeg maar eerst in september volgend jaar), en dan word ie wel héééél interessant natuurlijk want dan krijg je een 3l gedowntuned met 204 pk (akkoord, BIV wordt dan iets meer dan de huidige 2.7), de 8 traps automaat en het x-Drive gebeuren. Ik zou voor minder zenuwachtig worden als ik Audi was...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichtende 525d jammer genoeg maar eerst in september volgend jaar), en dan word ie wel héééél interessant natuurlijk want dan krijg je een 3l gedowntuned met 204 pk (akkoord, BIV wordt dan iets meer dan de huidige 2.7), de 8 traps automaat en het x-Drive gebeuren. Ik zou voor minder zenuwachtig worden als ik Audi was...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenEn reden 3 : zie uitleg Multitronic. Een auto met lager verbruik en -wordt hier herhaaldelijk geschreven- de uitstekende combinatie van V6 met een multitronic.
El greco, je gaat voor de 525d, als ik het goed begrijp? Met Chilipeper?
Ja ja, inderdaad de combinatie van de V6 met een multitronic is een ideaal huwelijk natuurlijk, zonder twijfel....maar de "kenners" weten ook waarom de S-tiptronic enkel in het topmodel werd en nu word geleverd.
Kijk, na twee generaties A6-en en nu 690000km in & met deze prachtige wagen begin ik er toch wel een beetje op uitgezien te worden. Het blijft ook nu nog voor mij na deze km's-aantallen ongekend "leuk" rijden met de Quattro, maar een mens wil eens wat anders hé. Je gaat dan uitkijken naar een minstens zo goed alternatief en dan kom je tot de ontdekking dat het kringetje maar zéééér klein is, en feitelijk onbestaand.We hebben geen zin in een derde generatie A6, MB hebben we ook al gehad, dus we zijn niet merkgebonden...maar proberen, hopelijk het beste voor ons zelf te kiezen. Zo kom je dan bij BMW terecht (tot voor een paar maanden NOOIT gedacht dat een boevenwagen mijn aandacht zou trekken)
Nu dus, de voor ons soort werk "ideale" wagen op komst is (vanaf september dus) denken we (en hopen) met de 525d x-Drive een goede keuze en alternatief te zullen maken.
Stellen we vast dat ie niet voldoet dan zijn we na max. 3 jaar terug van de partij bij onze vrienden van Audi.
Dat weet ik nog niet of het er eentje met Chilipeper zal worden, voor mij hoeft het niet echt, met een verbetering van 163 pk > 204pk (ondanks we het gevoel van 232pk wel kennen) ben ik tevreden, wij zouden het hier maar enkel doen om het verbruik te verminderen, maar dat zal in originele staat eerst proefondervindelijke uit getest worden.Last edited by Metaxa; 16/12/2010, 13:37.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
Comment