Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Bewegende beelden van de hybride A6

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

    Comment


    • #62
      in dat filmpje hierboven vind ik hem best knap, ik heb er alleen een beetje moeite mee dat hij zich niet meer onderscheidt van andere audi's, dat geeft een model toch wat meer karakter.

      Comment


      • #63
        Om terug te keren tot de essentie van de zaak: ik vind het echt een schitterende auto qua exterieurdesign, zoals ik dus al zei. Ik heb er ook totaal geen moeite mee om de verschillende Audi's uit mekaar te houden (Zoals BMWMB reeds aanhaalde). Ik vind het enkel zonde dat dat de A6 en A7 ongeveer hetzelfde dashbord hebben. Maar zo slagen ze er wel in om de kosten van de A7 te drukken, wat direct het prijsverschil met bv. een MB CLS wat verklaart.

        Leve de Duitse drievuldigheid!

        Comment


        • #64
          Grote A4 pffffff

          Comment


          • #65
            Nieuwe Audi A6 houdt het zakelijk

            Aan de nieuwe Audi A8 zijn we al weer een klein jaartje gewend. Nu is het de beurt aan zijn kleine broertje. Deze helemaal nieuwe A6 lost het model af dat stamt uit 2004.

            udi zet komende januari op de autoshow in Detroit deze helemaal nieuwe Audi A6 neer. Rond april worden de eerste exemplaren op de Nederlandse weg verwacht. Zeer kort na de introductie van de sedan, is het de beurt aan de Avant. Waarschijnlijk heeft die op de Autosalon van Genève zijn werelddebuut. Vooral op het gebied van gewichtsbesparing heeft Audi een grote stap vooruit gemaakt. De carrosseriedelen en delen van de ophanging zijn gemaakt uit aluminium. Ook de stijfheid en de stilte in het interieur zijn daarbij gebaat. De aankleding van de auto zorgt er echter voor dat het totale gewicht van de nieuwe A6 afhankelijk van de uitvoering enkele tientallen kilo’s hoger ligt dan dat van het huidige model. De 2,0-liter TDI weegt bijvoorbeeld 1.575 kilo.
            Daar zijn we meteen beland bij het motorenaanbod. De tweeliter is de simpelste diesel. Hij heeft een vermogen van 177 pk en lust 4,9 liter diesel op 100 km. De uitstoot is 129 gr/km. Van 0 naar 100 km/u gaat in 8,7 seconden en de top ligt bij 240 km/u. Van de 3,0-liter V6 TDI zijn twee versies te koop. De eerste levert 204 pk en de ander 245 pk. Daarmee kunnen ze in respectievelijk 7,2 en 6,1 seconden van 0 naar 100 km/u. De topsnelheid is 240 of 250 km/u. De eerste uitvoering lust 5,2 liter op 100 km (137 gr/km) en de sterkste verbruikt 6,0 liter (158 gr/km).
            De eenvoudigste benzineversie bij de introductie is de 2,8-liter FSI met 204 pk. Die suist in 7,7 seconden naar 100 km/u, haalt 240 km/u en verbruikt 7,4 liter per 100 km. De uitstoot is 172 gr/km. Vervolgens is er de 3,0-liter TFSI die voortaan 300 pk levert. Die geeft de A6 vleugels: in 5,5 seconden staat de 100 km/u op de klok en de top is natuurlijk begrensd op 250 km/u. De V6 met compressor lust 8,2 liter op 100 km/u en de uitstoot is 190 gr/km.

            Hybride is het net niet
            In een later stadium brengt Audi ook een hybrideversie. Die heeft de zelfde aandrijflijn als de Q5. De 211 pk sterke 2,0-liter TFSI is gekoppeld aan een 45 pk sterke elektromotor. Audi claimt een verbruik van 7,3 liter op 100 km en een uitstoot van 142 gr/km. Dat is twee gram te weinig voor een plek in de twintig procent bijtellingsklasse. De A6 Hybrid gaat in 7,3 seconden van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid is 238 km/u.
            Wat betreft vormgeving levert de A6 geen verrassingen. Na de komst van de A7 Sportback was al duidelijk hoe de nieuwe A6 zou gaan ogen. Welbeschouwd is het de zakelijke versie van die hatchback. De sedan is 4,92 meter lang – zelfs iets korter dan de huidige. De breedte is 1,87 meter en de hoogte 1,46 meter. Door zijn langere wielbasis hebben de achterinzittenden wel meer beenruimte.
            Audi claimt dat de nieuwe A6, door zijn aangepaste motoren op z’n meest negentien procent minder verbruik dan het huidige model. Verder vinden veel accessoires uit de A8 hun weg naar dit kleine broertje. Als optie is er een head up display te koop en het standaard MMI-systeem is binnenkort te koop met een tastfunctie.

            Bron: autoweek
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

            Comment


            • #66
              Vind hem knap zonder meer. Heeft wel weer te veel familietrekjes om er echt uit te springen.

              Comment


              • #67
                Indrukwekkende cijfers voor de 3.0 supercharged V6, vooral dat verbruik!

                Comment


                • #68
                  + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                  Comment


                  • #69
                    Pff, meer van 't zelfde. Eenheidsworst.

                    Comment


                    • #70
                      Achterkant icm S-Line is wel vet



                      ps: merk op dat parkeersensoren nog altijd niet standaard zijn

                      Comment


                      • #71
                        Audi moet Chris Bangle inhuren, om een paar "afwijkende" modellen te ontwerpen.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Audi moet Chris Bangle inhuren, om een paar "afwijkende" modellen te ontwerpen.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Christophe F Bekijk Berichten
                            Achterkant icm S-Line is wel vet



                            ps: merk op dat parkeersensoren nog altijd niet standaard zijn
                            Vanwaar heb je de foto's met S-lilne pakket?

                            Comment


                            • #74
                              die full-led's koplichten, met inbegrip van dim- en verstralers...

                              maar wat zal kosten ??

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                                Vanwaar heb je de foto's met S-lilne pakket?
                                De hele berg foto's staat hier: http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Audi/A6_2011/

                                Comment


                                • #76
                                  Saai, zakelijk, meer van hetzelfde bij deze Audi A6
                                  Hoeveel jaren gaan ze dit nog volhouden?

                                  Comment


                                  • #77
                                    2.8 V6 atmo zit er wel nog in. Niet verwacht
                                    eenheidsworst heeft zijn voordelen.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                      Saai, zakelijk, meer van hetzelfde bij deze Audi A6
                                      Hoeveel jaren gaan ze dit nog volhouden?
                                      alhoewel zogoed als alle A6'en hun leven als leasewagen beginnen, is het van belang dat de wagens ook (dan voor (meestal opeenvolgende particulieren...) hun waarde behouden gedurende vele jaren
                                      zoiets bekomt je niet als je wild doet met het design (cfr Bangle...)
                                      een Audi van 10 jaar oud is geen oude kar, het is een Audi gebleven

                                      Comment


                                      • #79
                                        Ik vind het front van A6 eerlijk gezegd beter passen op de A7 en vice versa .
                                        freude am fahren

                                        Comment


                                        • #80
                                          Zwak exterieur, zwak interieur. de dag dat de " lease market " afhaakt?
                                          truth is in the eye of the beholder

                                          Comment

                                          Working...
                                          X