Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Alhambra

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Seat Alhambra

Bron: www.autoweek.nl
    freude am fahren

freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

Verassing! Ik had niet verwacht dat ze van de Sharan weer een Alhambra broertje zouden maken, hij ziet er net zoals de Sharan, niet slecht uit voor een MPV.

Comment

Tjah, inderdaad een verrassing... en net zoals de Exeo is dit echt wel een copie met wat kleine cosmetische aanpassingen van een ander VW groep product. In dit geval niet gerecycleerd.

Mij een raadsel waarom iemand een Alhambra zou kopen. Waarschijnlijk enkel en alleen omdat hij/zij al Seat klant is en trouw aan de garage zweert of zijn stokoude Alhambra previous generation wil inwisselen.

Of heeft dit model zoveel aantrekkingskracht omdat het een paar honderden euro's goedkoper zou zijn dan een Sharan? Of zou hier meer Emocion in zitten?

p.s. die geïntegreerde kinderzitjes zijn echt wel "Scotty, beam me up" - stijl

Comment

de vorige Alhambra was ook een stuk goedkoper door hier en daar gebruik van "andere" materialen
            Tot zelfs het glas toe was van andere kwaliteit.

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Seat Alhambra

VW Touran (facelift)

Triestig VAG-Group, écht triestig...Binnen een aantal jaar zal enkel het embleem nog een onderscheid maken van de "merk"wagen(s)...

Comment

Daar kon je op wachten: de nieuwe Seat Alhambra

De inkt van de folders voor de nieuwe Volkswagen Sharan is nog niet droog, of het is de beurt aan zijn Spaanse evenknie. De Seat Alhambra is opnieuw de tweelingbroer van de fullsize mpv.

Seat heeft de nieuwe Alhambra klaar. Hij volgt direct op de presentatie van de nieuwe Volkswagen Sharan, waarvan de nieuwe Spaanse mpv natuurlijk directe familie is. Met een lengte van 4,85 meter is hij 22 centimeter langer dan de vorige Alhambra; de breedte is met negen centimeter toegenomen. In de vijfzits configuratie is bagageruimte 885 liter groot, wanneer alle banken naar beneden zijn geklapt, is er 2.297 liter ruimte. De beide achterste zitrijen kunnen middels het ‘Easy Fold’-systeem worden neergeklapt. In de middelste zitrij, zijn er als optie geïntegreerde kinderzitjes.
                De nieuwe Alhambra komt te koop met de 150 pk en 200 pk sterke TSI-motoren. De diesel zijn de 140 en 170 pk sterke TDI’s. Als optie is een DSG-transmissie te koop. De mpv’s zijn voorzien van een start/stop-systeem en techniek dat de remenergie kan hergebruiken. De 140 pk diesel heeft een verbruik van 5,5 liter op 100 km en hoest 143 gram CO2 per kilometer uit. In september of oktober wordt de auto op de Nederlandse markt verwacht.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Neeeeeeeeeee! Waarom toch?!

Ik dacht dat Seat zicht wou profileren als het sportieve merk binnen VAG?

Met een minibusje zal dat naar mijn gedacht alvast niet lukken!

Laat die Sharan toch gewoon Sharan zijn!

Comment

Ik vind het niet eens zo slecht uitzien. Zal ook een goede taxi zijn
                        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Vooraan precies een grote Fiat Idea.

Comment

Ik vind de achterlichtindeling (zowat het enige verschil met de VW, uitgezonderd de voorkant die ook miniem verschilt) knapper dan van de Sharan.
                            freude am fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                              de vorige Alhambra was ook een stuk goedkoper door hier en daar gebruik van "andere" materialen
                              Tot zelfs het glas toe was van andere kwaliteit.
                              rationalisering leidt normaal gezien tot kostenbesparing, zou't ni duurder zijn op een band in spanje 2 kwaliteiten aan te schaffen ?

en uitzicht van plastics bepaalt niet de prijs, een m of amg bumper is nauwelijks duurder om te persen dan een gewone
                              het uitzicht is marketing
                              1 kilo pp kost ik denk 1 euro op de markt

voordeel seat blijft dat bij onderhouw een uurloon lager ligt als bij
                              dat was althans vroeger zo met mijn skoda bij rietje toen ze nog samen met vw in dezelfde garage onderhouden werden

Comment

ik weet met zekerheid dat ERTA verschillende kwaliteiten van grondstoffen leverde voor bv een Audi / VW.
                                De ruiten van een VW en een Galaxy vorige generatie hadden dezelfde vorm maar waren van een andere samenstelling. Ze kwamen dan ook niet noodzakelijk van dezelfde leverancier.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

vorige ford vw seat hadden allemaal problemen met dezelfde componenten

airco's, draagarmen en autobakken

als er al mindere kwaliteit zou zijn, straalt dat toch af op de, nu vw-groep in zijn geheel

Comment

Saai hok, net zoals de Sharan. Dan vindt ik de Espace nog altijd dynamischer overkomen.

Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                                    Neeeeeeeeeee! Waarom toch?!

Ik dacht dat Seat zicht wou profileren als het sportieve merk binnen VAG?
                                    Puur marketing praatje. Kijk naar het gamma en je weet genoeg. De Exeo is een kopie van de vorige Audi A4, de Leon is niet meer dan de vorige golf, maar dan met een interieur die zo mogelijk nog saaier is. En nu deze Alhambra, alweer een flauw afkooksel van een bestaand vag product. De enigste 'originele' auto's van Seat zijn de Altea en de Ibiza. Die eerste is dan weer een gedrocht.
                                    Dan heb je nog de Ibiza. Dat is de enigste auto van heel het gamma met wat emotie, rijplezier en -origineel- design.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                                      Saai hok, net zoals de Sharan. Dan vindt ik de Espace nog altijd dynamischer overkomen.

Puur marketing praatje. Kijk naar het gamma en je weet genoeg. De Exeo is een kopie van de vorige Audi A4, de Leon is niet meer dan de vorige golf, maar dan met een interieur die zo mogelijk nog saaier is. En nu deze Alhambra, alweer een flauw afkooksel van een bestaand vag product. De enigste 'originele' auto's van Seat zijn de Altea en de Ibiza. Die eerste is dan weer een gedrocht.
                                      Dan heb je nog de Ibiza. Dat is de enigste auto van heel het gamma met wat emotie, rijplezier en -origineel- design.
                                      De Altea is helemaal niet 'origineel' qua type/bouw. Dat is gewoon de Golf Plus, maar met een sportievere neus en achterkant (niet dat daar iets mis mee is natuurlijk )
                                      Het interieur/dash van de Leon, Altea en Ibiza zijn praktisch dezelfde. Saaier dan een Golf? Vind ik niet.

Maar bon, ik weet niet hoeveel ze er hier van gaan verkopen. Hopelijk hebben ze er niet zo veel werk ingestoken als in de Exeo, want dat is een flop denk ik. Dan ben je beter met een Superb.

Hopelijk gaan de nieuwe Altea en Leon in de toekomst inderdaad verder op de stijl van de Ibiza want die is top.
                                      2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

Comment

Comment

Working...
                                        X