Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo S60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door hummel Bekijk Berichten
    @ marcopolo
    zou je nog een paar fotos willen maken?
    ik zou willen zien als je geen electrische zetels hebt, heb je dan nog altijd die draaiknop opzij van je zetel ? :p misschien stom, maar ik wil het ens zien
    welke motor zit er trouwens in ?
    kleur zwart is wel zeer nice op deze auto btw
    Voor niet-electrische zetels zitten er inderdaad nog altijd onhandige draaiknoppen aan: links voor de hellingshoek, rechts voor de lendensteun (aan de bestuurderskant, omgekeerd aan de passagierskant).
    Hierbij enkele niet erg duidelijke foto's.
    De motor is de D3, dus de 163 pk.
    En zwart is inderdaad mooi maar zoals iedereen weet, je ziet er alles op.
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ; 13/02/2011, 19:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dacosta Bekijk Berichten
      In dit persbericht van Volvo Cars Belgium staat in de laatste paragraaf te lezen: De verkoopsdoelstelling voor de nieuwe Volvo S60 is 90.000 auto’s voor een volledig jaar. En in dit persbericht van Volvo Cars Corporation is in de tabel Car production by model and plant 2010, no. of cars te zien dat er vorig jaar pakweg 27.500 S60 werden gebouwd. Er van uitgaande dat die allemaal klant-verkocht waren en wetende dat de productie gestart werd ergens rond julli/augustus dan zou dat inderdaad betekenen dat de verkoop onder de doelstelling zou blijven.
      Voor een volledig jaar hé, de S60 is pas in productie sinds... gokje: september?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
        Voor een volledig jaar hé, de S60 is pas in productie sinds... gokje: september?
        Staat dat er niet dan?
        Oorspronkelijk geplaatst door dacosta
        ... de productie gestart werd ergens rond julli/augustus ...
        Neem nu eens juli als start van productie. Dan resten er nog zes maanden waarin 27.500 wagens werden gebouwd van het type S60. Als we dat even extrapoleren naar een gans jaar: 27.500 x 2 = 55.000 (< 90.000).
        Excuses dat dit niet meteen helemaal duidelijk was.

Comment

• Weet iemand of er plannen zijn om de D3 uit te rusten met de Powershift? Of is die combinatie technisch niet mogelijk?
          Ik was tijdens de testrit wel tevreden van de Geartronic, maar toch liever een met dubbele koppeling.

Comment

• noemen ze dat niet gewoon powershift omdat het om de naft versie gaat ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
              Weet iemand of er plannen zijn om de D3 uit te rusten met de Powershift? Of is die combinatie technisch niet mogelijk?
              Ik was tijdens de testrit wel tevreden van de Geartronic, maar toch liever een met dubbele koppeling.
              Daar is voorlopig geen sprake van.
              nls2000

Comment

noemen ze dat niet gewoon powershift omdat het om de naft versie gaat ?
                Neen, de Powershift is een totaal andere automaat, die ook al op dieselversies bestaan heeft. (2.0D 136pk)
                nls2000

Comment

• wat is er dan beter aan de powershift ? sneller ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                    Weet iemand of er plannen zijn om de D3 uit te rusten met de Powershift? Of is die combinatie technisch niet mogelijk?

Nog niet met de Powershift gereden precies, je zou wel 's teleurgesteld kunnen zijn, deze schakelt/voelt helemaal niet anders dan een conventionele automaat zoals de Geartronic met koppelomvormer..

Ik denk dat ik dan zelfs nog nieuwer de GT neem dan de PS.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                      Nog niet met de Powershift gereden precies, je zou wel 's teleurgesteld kunnen zijn, deze schakelt/voelt helemaal niet anders dan een conventionele automaat zoals de Geartronic met koppelomvormer..

Ik heb er inderdaad nog niet mee gereden. Zoals ik al zei was ik zeker tevreden van de Geartronic (buiten het feit dat hij soms wat traag is), ik ging er wel van uit dat de Powershift leuker zou zijn om te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten

Ik weet niet met welke powershift jij gereden hebt, maar mijn ervaring was uitermate goed. De powershift zou me kunnen overtuigen om over te stappen van een manuele boite naar een automaat. De geartronic kan dat tot hiertoe nog steeds niet.

Oorspronkelijk geplaatst door hummel Bekijk Berichten
                        wat is er dan beter aan de powershift ? sneller ofzo?
                        Systeem met dubbele koppeling, waardoor de wagen sneller schakelt.
                        nls2000

Comment

• ik heb mijn s60 vandaag ook besteld
                          d5 geartronic
                          s60 r-design (rood)
                          motion pack
                          convenience pack
                          winterpack
                          achteruitrij camera
                          boodschappentashouder
                          brilhouder
                          kindersloten bedienbaar vanaf dashboard
                          zonder motorembleem

ben zeer benieuwd
                          zal foto's posten als ik hem heb

Comment

ik heb mijn s60 vandaag ook besteld
                            d5 geartronic
                            s60 r-design (rood)
                            motion pack
                            convenience pack
                            winterpack
                            achteruitrij camera
                            boodschappentashouder
                            brilhouder
                            zonder motorembleem

ben zeer benieuwd
                            Knap, rood staat hem wel goed denk ik!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                              Ik weet niet met welke powershift jij gereden hebt, maar mijn ervaring was uitermate goed. De powershift zou me kunnen overtuigen om over te stappen van een manuele boite naar een automaat. De geartronic kan dat tot hiertoe nog steeds niet.
                              Ervaring mbt C70 2.0D, wel enkel meegereden maar wat ik zag en voelde was voor mij genoeg, als je dat dan vergelijkt met hoe snel en sportief een DSG schakelt bvb.. onvergelijkbaar.

Comment

ik heb mijn s60 vandaag ook besteld
                                d5 geartronic
                                s60 r-design (rood)
                                motion pack
                                convenience pack
                                winterpack
                                achteruitrij camera
                                boodschappentashouder
                                brilhouder
                                zonder motorembleem

ben zeer benieuwd
                                Proficiat, mooie keuze

Comment

• @marcopolo

en wat zijn uw bevindingen na een tijdje te rijden met de auto? Qua baanligging enz
                                  hoe valt die sportvering mee, is die echt hard of valt dat mee ?
                                  hoeveel km rij je voordat de bak leeg is.
                                  En al positieve reacties gehad ?

Comment

• De powershift zit wel op de viercilinder benzine S60's denk hé Nils?
                                    en ja,Geartronic is idd een mindere automaat (tov ZF of MB). Niet zozeer de lage schakelsnelheid maar het onlogische gedrag stoort me.
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Ik vind de reacties van de Geartronic vooral traag, kickdown duurt lang, blijft te lang in dezelfde versnelling soms, schakelt te laat terug en durft al eens schokken doorgeven.

Comment

• Maandag heb ik me ook een S60 gekocht: ik was meteen verkocht aan een auto uit de toonzaal:

S60 D3 - R Design - Electric Grey - Motion Pack

Morgen gaan afhalen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DD Bekijk Berichten
                                          Maandag heb ik me ook een S60 gekocht: ik was meteen verkocht aan een auto uit de toonzaal:

S60 D3 - R Design - Electric Grey - Motion Pack

Morgen gaan afhalen...
                                          Wow, open al maar een topic, dan hoef je morgen alleen nog maar foto's erin te zetten. Allé, zaterdag dan
                                          Volvo V60 D3 R-design

Comment

Working...
                                          X