Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En Jan, wat vind je ervan? Knapper in 't echt dan op de foto, hè?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
      En Jan, wat vind je ervan? Knapper in 't echt dan op de foto, hè?
      Zeer zeker.
      En dat waren ook de reacties ter plaatse.

Ik heb alleen een beetje moeite met het koffercompartiment dat open is naar de opening tussen de achterzetels toe.

De lijn van het profiel startend van voor eindigt lekker dik van achter en bezorgt de wagen een heerlijk sportief imago.
      Wel, zoals op elke andere wagen, moet je ook hier de goeie combinatie kiezen van kleuren en velgen.
      Last edited by ; 15/10/2006, 20:12.

Comment

• My thoughts exactly. Vanuit de passagiersruimte bekeken zijn die twee aparte achterzetels superknap om zien (en 'ie is verdorie ruim voor zo'n auto, ik zat er duidelijk beter in en had meer plaats dan in een BMW '1, als ik "achter mezelf" ging zitten, en 'ie heeft ook duidelijk meer hoofdruimte dan de Mercedes-Benz C-klasse Sportcoupé, die in mijn ogen de énige echte concurrent is van deze auto op vandaag), maar vanuit de koffer zelf oogt dat wat raar.

Comment

My thoughts exactly. Vanuit de passagiersruimte bekeken zijn die twee aparte achterzetels superknap om zien (en 'ie is verdorie ruim voor zo'n auto, ik zat er duidelijk beter in en had meer plaats dan in een BMW '1, als ik "achter mezelf" ging zitten, en 'ie heeft ook duidelijk meer hoofdruimte dan de Mercedes-Benz C-klasse Sportcoupé, die in mijn ogen de énige echte concurrent is van deze auto op vandaag), maar vanuit de koffer zelf oogt dat wat raar.
          Tja, ik zit niet zo vaak in de koffer eigenlijk .

Comment

de Mercedes-Benz C-klasse Sportcoupé, die in mijn ogen de énige echte concurrent is van deze auto op vandaag
            Nog maar eens een voorbeeld van de vervaging van de klasses. Geen enkele auto heeft nog directe concurrenten.

Comment

• Juist, maar toch vind ik de Volvo C30 en de Mercedes-Benz C-klasse Sportcoupé erg dicht bij elkaar aanleunen.

Ze stammen beide van een groter model, waarmee ze (visueel) nog erg veel gemeen hebben, ze zijn enkel als 3-deurs verkrijgbaar, met een érg speciaal design, ze hebben allebei een pak klasse (meer dan de meeste andere middenklasse hatchbacks), en kunnen door hun looks toch zonder de waarheid veel kwaad te doen een "coupé-daklijn" worden toegedicht. Het zijn als het ware de grotere modellen, maar dan met 'n sportievere en individuelere lijn, voor de mensen die de ruimte van die grotere modellen niet nodig hebben. De BMW E36 compact probeerde dat concept als eerste uit, zo ongeveer.

De Audi A3 komt qua klasse in de buurt, maar is een duidelijk ander model dan alle andere Audi's en heeft er (visueel) ook niks mee gemeen. En het design is ook zo speciaal niet, en je kan niet meer van een coupé-daklijn spreken. De BMW '1 scoort in mijn ogen op dit vlak niet beter dan de A3, net zomin als de Alfa 147, en de hele bende andere hatchbacks die we kennen.
              Anderzijds kan ik niet meteen modellen bedenken die eigenlijk in die subklasse thuishoren, waarin de Sportcoupé en de C30 nu zitten. De beide BMW compact (E36 en E46) zijn zowat de enige, eigenlijk, maar die worden niet meer gemaakt.

Comment

• De Alfa GT misschien? Die is niet veel duurder dan de Sportcoupé en niet echt veel groter ook niet.

Comment

• Ah ja, yep. Maar da's dan weer een model met 3 volumes, waardoor 'ie weer hard op een model met kofferdeksel lijkt in plaats van met een 3e deur (ook al heeft 'ie een "klep" achteraan en geen "deksel").

Comment

• Excuses als het hier al stond, maar vond het niet terug.
                    Op http://www.mijnc30mening.be/ kan je een weekje met de c30 winnen. Gewoon zeggen wat je van de c30 wint.

Comment

• 'k Heb dat ook al gedaan. Nogal vreemd dat je bij je "ene woord" (de titel van je omschrijving) moet kiezen uit een reeks aangeboden woorden, en niet zelf mag kiezen. *bedenkelijk*

Maar hey, een gratis week seedertigen slaan we ni af.

Comment

Ah ja, yep. Maar da's dan weer een model met 3 volumes, waardoor 'ie weer hard op een model met kofferdeksel lijkt in plaats van met een 3e deur (ook al heeft 'ie een "klep" achteraan en geen "deksel").
                        Die zijn "derde volume" is niet langer dan dat van de sportcoupé. Hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik vind dat ik de enige echte concurrent voor de sportcoupé gevonden heb.

Comment

• Mjah, ik vind dat de Alfa GT écht "drievolumelooks" heeft, en de Sportcoupé geenszins. Bij de Sportcoupé lijkt z'n "kontje" op een spoiler, bij de Alfa niet. Je zou 'es moeten weten hoeveel mensen denken dat de "koffer" van de GT apart opengaat...

Dan vind ik die C30 er véél beter bij passen. Da's écht identiek dezelfde klasse als de Sportcoupé.

Comment

• Ik vind Alfa GT vs. Volvo C30 toch een hele mooie vergelijking.
                            De Mercedes ook, daar niet van, maar kvind die wat te oud om in een eerlijke vergelijking te placeren. Als MB nu al de nieuwe C-SC zou lanceren, dan zou 't een knappe strijd worden. Nu zal de C30 (makkelijk) winnen, lijkt me?

Wanneer komt de facelift GT nu? hoelwel die weinig wijzigingen zal ondergaan, dacht ik...

Comment

• Gaan ze die nog liften? Wordt nu al een beetje stiefmoederlijk behandeld, zo lijkt 't wel... met die Brera die naast 'm staat in de shaawroewm...

Comment

Gaan ze die nog liften? Wordt nu al een beetje stiefmoederlijk behandeld, zo lijkt 't wel... met die Brera die naast 'm staat in de shaawroewm...
                                italiaspeed had 't een tijdje geleden gemeld (voor herfst dit jaar). Verder heb ik er niks meer van gehoord...

Comment

Gaan ze die nog liften? Wordt nu al een beetje stiefmoederlijk behandeld, zo lijkt 't wel... met die Brera die naast 'm staat in de shaawroewm...
                                  Het gaat afgelopen zijn met de C Sportcoupé :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                                    Het gaat afgelopen zijn met de C Sportcoupé :
                                    http://www.autoblog.nl/archive/2005/...mercedes_c_spo
                                    Wat een kut-artikel. Dat je je tijd spendeert op zulke blogs????

De wannabee-Mercedesrijder die geen gewone C-klasse kan betalen. (wannabe is trouwens met 1 e). Waar halen ze het toch? Waarschijnlijk zijn het zelf wannabe Audi-rijders die met een Seat rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Wat een kut-artikel. Dat je je tijd spendeert op zulke blogs????

De wannabee-Mercedesrijder die geen gewone C-klasse kan betalen. (wannabe is trouwens met 1 e). Waar halen ze het toch? Waarschijnlijk zijn het zelf wannabe Audi-rijders die met een Seat rijden.
                                      Inderdaad: http://auto-future.blogspot.com/2006...sportcoup.html

In 2008 komt dus de opvolger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedje Dervo
                                        Voor mij eentje in metallic white met donkerbruine body kit en de 18 inch atreus velgjes. mmm.
                                        Chance

Black stone met black stone body kit met 17" Zaurak velgen ( uit de summum )

Iemand trouwens een idee als de Zaurak chromed duurder zijn dan de Zaurak velgen. Die velgen kan je kiezen in de 360° modelatie maar staan niet in de pdf van de wagen.

De eerste leasingprijzen van de C30 zijn beschikbaar.
                                        De C30 1.6D Summum blijkt duurder te zijn dan zijn equivalent S40 ( directlease.be )
                                        Last edited by ; 21/10/2006, 14:50.

Comment

• Ik ben net terug van 'interieur' en damn, alle twijfels die ik had bij de foto's zij nu echt weg, hoe hij daar stond in z'n 'prototype' livrei, ik werd er eventjes stil van . Verder lijkt de wagen echter zeer onhandig en ist dus echt een wagen voor zakenmannen waarmee ik wil zeggen; De driver, één passagier en 2 laptops in de koffer, want die koffer is echt wel klein

Comment

Working...
                                          X