Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
    Die BBS'ers vindt ik zeer mooi maar ik weet niet of ze mooi gaan zijn onder een C30 en die Sadira's die vindt ik de max
    @GTA weet je ook hoeveel de dealers voor de velgen teruggeven of wat ik zou moeten bijbetalen voor de Sadira's? Ervan uitgaande dat ik het sportpack met de 17" Mestra's neem...
    Neen, geen idee. Daar doen ze wat ze willen, natuurlijk.

Ik zou 300 EUR moeten opleggen voor andere 17" dan de Mestra's (de Phorbas namelijk), dus da's 75 EUR per velg. Ze verdienen er dus wel weer wat aan, maar da's ook logisch, als je er van uitgaat dat ze dan die overgenomen 17"-velgen nog moeten kunnen verkopen.

Comment

In de prijslijst: €2270,00 => Exclusief banden en montage
      Je kan ze in het sportpakket nemen en dan krijg je de bodykit en de 18" velgen voor €3299,00
      klopt WC-eend

en je kan dan nog een dakspoilerke erbij hangen ook voor 300,00 euro
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Heb ik al standaard.

Comment

• Hmmm

Ik heb het hier es berekend/geconfigureerd ... hij komt dan toch duur uit ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk Berichten
            Hmmm

Ik heb het hier es berekend/geconfigureerd ... hij komt dan toch duur uit ...
            Ja, hij is inderdaad alles behalve goedkoop

Comment

• Als je met die bodykit en 18" begint, logisch.

Een D5 Geartronic Summum is voor het gebodene héél sterk geprijsd, vind ik.

Comment

• Na veel getwist hier in dit topic, mijn mening is vrij duidelijk, iedereen koopt wat hij wil en wat een ander en van denkt is iedereen zijn mening, maar sommigen hier zijn TE eerlijk en daar komen dan weer minder leuke woordenwisselingen van..

In ieder geval, gTa, ik ben blij dat je eens iets anders koopt dan BMW, ik persoonlijk vind de C30 ook veel interessanter als een 1 reeks van bee-em-wee..

En binnen paar jaar zullen we inderdaad een zeer sportief topic van je zien, kijk er al naar uit..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Als je met die bodykit en 18" begint, logisch.

Een D5 Geartronic Summum is voor het gebodene héél sterk geprijsd, vind ik.
                  Dat is zeker !

Het is die body-kit dat blody-hell duur is

Maar oooh zo jammer dat de D5 enkel automatisch beschikbaar is

Comment

• Ben wel een beetje verwonderd dat gta de wagen nog niet getest heeft en toch al zijn aankoopbeslissing heeft genomen.

Zelf ben ik ook overtuigd van de wagen, en ben ik vast van plan deze (een D5) aan te schaffen, voor zover de rijervaring meevalt.

de D5 is nog niet in normale productie, dus werd mij een testrit met een C30 2.0 d en met een V50 D5 voorgesteld.

Ik hoop daar in de komende dagen wat tijd voor te hebben.

Hoe mooi de verlaagde ophanging en de 18 inch wielen ook zijn, deze neem ik zeker niet.

In ons landje met haar pokdalige wegen leidt dergelijke keuze m.i. tot een continue marteling van lijf en leden.

Een dealer (die ik goed ken) liet me al weten dat de 18 inches toch wel voor een heel harde vering zorgen, en dit lijkt ook de teneur in het merendeel van de internationale automobielpers.

Persoonlijk vind ik dat dergelijke vering geenszins te rijmen valt met de relaxe attitude die een wagen met (een gezapige) automaat onvermijdelijk (en gelukkig) impliceert.

De standaard dynamic vering wordt dan meestal omschreven als stevig, maar niet oncomfortabel (of zelfs ronduit comfortabel).

Slechts enkele media hadden het over een onaanvaardbare harde vering (Georg Kächer in Autobild - de redacteur van l'Auto Journal), maar uit de foto's leid ik af dat het hier telkens om de sportvering ging. (hoewel met 17 inches)

Wie heeft de wagen ale getest en wat zijn zijn/haar bevindingen ?

Ik kijk er naar uit.

Comment

• @ GTA merci voor de info

Zal zaterdag eens gaan kijken bij de velgenboer wat die zegt en ik zal dan ook eens binnenspringen bij Celis om eens te kijken wa ze kunnen doen i.v.m. de velgen.

De buitenkleur en interieur enzo liggen al zo goed als vast. Ik zou de Cosmic white nemen met de Java Pearl body kit en dan de T-Tec bekleding in zwart met grijs. Het wordt hoogstwaarschijnlijk een 1.6D en dan het Momentum pack + het sportspack (niet het sportpack met de bodykit maar hetgene met alu. inleg in het interieur,spoiler, 17", 20mm verlaging) Qua velgen wordt het dus nog moeilijk Ma ik heb nog een maandje of mss iets meer voor ik hem ga bestellen dus da's nog eventjes tijd
                      Senna, Driven To Perfection

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koentjes Bekijk Berichten
                        Ben wel een beetje verwonderd dat gta de wagen nog niet getest heeft en toch al zijn aankoopbeslissing heeft genomen.
                        Ik heb de V50 D5 Geartronic gereden, de V50 2.0D, en de C30 2.0D.

De C30 rijdt prettiger dan z'n V50-broer met de 2-liter, qua onderstel/beweeglijkheid. En de aandrijfcombo van de V50 D5 Geartronic is net dezelfde als deze in de C30 D5, en heeft me overtuigd.

De C30 met optionele sportophanging heb ik niet getest, 't was een 2.0D Summum met 17" en de gewone Dynamic afstelling. Ik vond die héél comfortabel. Ik rijd op vandaag met een BMW met M Sportophanging en 18"-velgen met 225/40R18 en 255/35R18 rubber. Ik rijd ook vaak met sportgerief dat nog veel harder afgeveerd is, en dus nog meer als niersteenverbrijzelaar kan worden bestempeld. Ik vind m'n BMW nu héél erg aanvaardbaar qua ophangingscomfort, een tik harder mag van mij, 'k heb er geen problemen mee.

Nog vragen?
                        Last edited by ; 11/12/2006, 19:26.

Comment

• Zou het wel leuk vinden als je je ervaringen wat uitgebreider uit de doeken zou doen. Of heb ik toch een boodschap van jou over het hoofd gezien ?

Comment

• Als er iemand een shop zou kunnen maken van een C30 in cosmic white met de Java Pearl bodykit en daar de BBS CH velgen onder: feel free to do it

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koentjes Bekijk Berichten
                              Zou het wel leuk vinden als je je ervaringen wat uitgebreider uit de doeken zou doen. Of heb ik toch een boodschap van jou over het hoofd gezien ?
                              Neen, ik heb niet zoveel tijd meer om te forummen, en schrijf doorgaans m'n testverslagen niet meer uitgebreid neer.

Het weggedrag van een gewone V50 ligt me niet echt. Ik heb een tijd terug een 2.0D meegekregen op 16" en met de standaardophanging, en ik was teleurgesteld over het rijgedrag. Ik moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik toen nog niet beslist had om te "ontdubbelen" : ik zocht toen nog een perfecte compromis tussen dagelijkse bruikbaarheid voor m'n werk, en een auto die ook op circuit heel goed presteert en leuk rijdt.

De eerste die ik testreed was een V50 D5 Geartronic. Het ging 'm hier voornamelijk om het testen van de aandrijflijn. Het lag toen zeiknat, 't regende superhard, dus het goed testen van de wegligging zat er niet in. Desondanks heb ik toch ondervonden dat die V50 (geen idee welk onderstel 'ie had) op die 17" wel een betere indruk naliet dan die eerder geteste V50 2.0D. Maar, de test van de D5 dateert al van na m'n beslissing om niet meer te zoeken naar een auto die alles goed kan, maar om (eerst) 'n auto in huis te halen die perfect is voor de dagelijkse verplaatsingen voor m'n job. Dus dat kan m'n oordeel hebben gekleurd, in die zin dat ik positiever was omdat ik 'm wel vond voldoen voor dagelijks gebruik (en geen rekening meer hield met eventueel hypersportief gebruik op circuit).
                              In ieder geval : de banden met lagere flanken leveren een iets directer weggedrag op, de auto zweeft niet echt meer maar rijdt al wat meer op rails (al was er wel nog - naar mijn mening - duidelijk ruimte voor verbetering). Nogmaals : de weersomstandigheden waren barslecht, en ik wil me dus niet vastpinnen op een definitief oordeel inzake weggedrag.

De 5-traps Geartronic is een érg op comfort afgestemde automatische versnellingsbak. Bij momenten reageert 'ie zelfs traag, maar naarmate je de auto leert kennen, kan je daar wel, door een verandering van rijstijl of 't manueel bedienen ervan, een mouw aan passen. Om érg sportief te rijden is 'ie niet ideaal, maar weinig automatische bakken zijn dat écht, tenzij die die speciaal op sportgebruik zijn afgestemd. Om comfortabel te cruisen, en stop&go verkeer te doen in 't stad, is 'ie perfect. Hij schakelt erg zacht en onopvallend.

De D5-motor is (voor mij) een droom, rekening houdend met 't feit dat ik niet ver boven de 2-liter klasse uit wil gaan shoppen. Een zescilinder is aangenamer, en doorgaans ook een pak krachtiger, en da's leuk ... maar de taxen zijn me op vandaag te duur. Ik wacht wel tot 2008/2009, wanneer het taxatiesysteem van personenauto's is gewijzigd, en 3-liter diesels fiscaal minder worden afgestraft.
                              De D5, zelfs de fiscaal teruggetunede 163pk-versie, heeft duidelijk meer pit dan de viercilinder 2.0D. 't Is geen krachtwonder, maar 'ie geeft de bestuurder toch duidelijk het gevoel om met iets groters, iets soepelers, iets krachtigers op weg te zijn. In pure tienden van seconden zal zo'n D5 Geartronic een manuele 2.0D waarschijnlijk niet naar huis rijden vanuit stilstand, maar eens 'ie op dreef is, verloopt alles toch minstens even snel, sneller zelfs, maar met duidelijk véél meer gemak.
                              De D5 valt zonder problemen op minimaal 210 pk te brengen, veel chippers geven 'm zelfs 215 à 220pk mee. Het koppel stijgt van 340 Nm naar boven de 400 Nm, en dan heb je - vermoed ik - een auto van een totaal andere orde.

Het meest aangename van de D5 is nog z'n werkingscomfort. Je voelt de grotere longinhoud duidelijk, en alles is onderlijnd met een klank die ik persoonlijk als véél aangenamer ervaar. Het 'n beetje cheape 4-cilinder dieselgepruttel is eruit weg, 't is een typische vijfcilinderbrom, nog altijd anders dan het smeuïge zescilindergezoem (abstractie nemend van het eventuele nagelen van de hoge-inspuitingsdruk die sommige motoren zoveel vermogen levert).

Voor mij kreeg die D5 + Geartronic dus een dikke vette "geslaagd". Dit is wat ik wil om dagelijks mee rond te rijden voor m'n job. Enorm aangenaam.

Daarna kwam de C30 2.0D Summum aan bod. Veel meer opties dan dat had 'ie niet, wel de High Performance Audio en het navigatiesysteem, maar dat zijn dingen die niks toevoegen aan het rijgevoel (wel aan het gebruiksgemak en -genot).

Ik had, ondanks bijna even slechte weersomstandigheden als tijdens de test met de V50 D5, de indruk dat die C30 met Dynamic chassis en 17", levendiger reed dan de V50. De D50 had een duidelijke "veilige afstelling" : enorm volgzame (té volgzame) kont, en een duidelijk op onderstuur afgestemd rijgedrag. De C30 heeft die lichte onderstuurneiging (bij gewone rijstijl) ook nog wel, maar een tikje minder ... maar vooral de achteras lijkt me duidelijk levendiger afgestemd. Ik had, tijdens de weinige sportieve bochten die ik nam (ik wou niet met het ding in de gracht terechtkomen, 't lag veel te nat), het gevoel dat de achteras duidelijk een geheel vormt met de auto, in tegenstelling tot de V50, waarbij de achteras iets meer als een aanhangwagentje overkwam : "ik volg gewoon en trek een beetje tegen, doe maar verder".

Ik had bovendien het gevoel dat 't stuur directer was, en ik heb daar ook naar gevraagd (minder ontdubbeld, of minder bekrachtigd), maar de verkoper zei me toen dat dat niet kon. Ik betwijfel echter z'n opmerking, ik vermoed dat de kans groot is dat 'ie 't niet wist, en gewoon op z'n kennis "de C30 = een S40 met afgekapte kont" voortging, om daaruit te besluiten dat 't stuurhuis en de vooras identiek is. Ik durf me er dus niet over uitspreken.

Ik miste echter 18"-rubber. Het verschil tussen 17" en 18" rubber op gelijk welke middenklasse-auto is duidelijk voelbaar. Langs één kant rijdt 'ie droger en iets harder, da's waar ... maar de communicatie naar de chauffeur toe en vaak ook de grip in bochten stijgt toch in een mate die ik noodzakelijk acht om van "plezierig weggedrag" te spreken. Ik ga dus zeker voor 18"-velgen.

In globo vond ik die C30 dus, voor een FWD, leuk rijden. Ik durf geen vergelijking maken met andere voorwieltrekkers, want de Alfa's 147 die ik reed testte ik (naar ik me herinner) op droge ondergrond en met hoogstens 16"-velgen en bovendien is dat al een tijd terug, de twee Alfa's 159 die ik reed waren 2.4 JTDm 20v modellen en die had ik ook mee op een mooie, warme, droge dag.
                              Ondanks weinig vergelijkbare situaties, durf ik 'm wel ongeveer gelijk stellen met een Audi A3. Audi's blijven nog altijd last hebben van een ondermaatse demping, en dat bezoedelt hun rijgedrag (naar mijn mening) wel wat. Maar dat neemt niet weg dat ze leuk rijden, gesteld dat je geen bochtenpikker à la Lotus Elise zoekt.
                              Zo rijdt die Volvo C30 zeker ook. Met 17" en Dynamic (standaard)chassis is 'ie naar mijn mening erg comfortabel, en rijdt 'ie dus hogstens matig sportief. Ik ga dus hoogst waarschijnlijk voor de optionele sportophanging (2 cm verlaagd, wat visueel gezien érg welkom is, en bovendien niet alleen andere veren maar ook andere dempers en strakkere antirolstangen), omdat ik vermoed dat dat het weggedrag een stuk directer zal maken. Ik las wel een qua comfort niet zo positief verslag in de Duitse AMS over dat sportonderstel, maar ik heb zelf een hoge tolerantiegraad inzake ophangingscomfort.
                              Die ophanging samen met de 18" rubbers zullen een weggedrag opleveren dat, vermoed ik ten stelligste, erg leuk zal zijn voor een voorwieltrekker. Het Focus-onderstel is er eentje dat terecht respect verdient, en Volvo mikt met z'n C30 op een jonger publiek dus ik vermoed dat ze zeker niet bewust een "bompa-rijgedrag" zullen inprogrammeren.

Dat alles, dus onderstel en banden gecombineerd met de D5 met z'n Geartronic, maakt dat ik - voor mij - waarschijnlijk een quasi perfecte daily ride gevonden heb. De auto is (voor mij) superknap, 'ie rijdt erg makkelijk en comfy (ideaal voor m'n stop & go ritjes door de week), 'ie klinkt heerlijk en geeft een klassevoller gevoel dan gelijk welke 4-cilinder diesel, 't is een auto waarvan de restwaarde zeker snor zal zitten (al zal die 2,4-liter natuurlijk wel iets minder aantrekkelijk zijn dan een 2-liter), de prijs van de D5 Geartronic Summum is méér dan correct, en last but not least is het een auto die je niet zo vaak zal zien (als een Golf, A3 of BMW '1) en die bovendien heel veel karakter uitstraalt.

Ik hoef eigenlijk niet verder te zoeken.
                              Last edited by ; 11/12/2006, 20:21.

Comment

Als er iemand een shop zou kunnen maken van een C30 in cosmic white met de Java Pearl bodykit en daar de BBS CH velgen onder: feel free to do it
                                I'm on it.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  I'm on it.
                                  Thanks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                    met deze 18" staat hij beeldig

enkel een beetje lager bij de grond leggen
                                    Weet iemand waar deze combo ergens in de showroom staat?

Comment

Thanks
                                      't Was effe zoeken naar een donorfoto met de juiste BBS Challenge velgen (immers er zijn er massa's te vinden met 19" BBS CH op BMW's, maar die velgen zijn te diep en te groot om realistisch te lijken als 18" op een Volvo), maar uiteindelijjk heb ik er eentje gevonden. Jammer genoeg was de hoek niet perfect, de donorfoto is getrokken van vrij laag bij de grond (ik schat maximaal een meter), terwijl de 360° visualizer op de volvocars-site eerder het gezichtpunt vanop ooghooghte geeft. Het perspectief van de velgen klopt dus niet volledig.

Maar 't geeft toch een idee.

Last edited by ; 11/05/2007, 15:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
                                        Flintgrijs met titanium bodypack en 18" Atreus is te bezichtigen bij Novabil in Kortrijk (daar is die foto ook genomen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
                                          ik heb de foto genomen in de schowroom in kuurne

Comment

Working...
                                          X