prachtig ontwerp en zeer geslaagde uitvoering, hopelijk staat hij vlug in de showrooms. Volgens mij kan hij uitblinken tss echte sportwagens.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Scirocco R20T
Collapse
X
-
Volkswagen Scirocco R20T
De Volkswagen Scirocco smeekte met z’n scherpe uiterlijk om een echt sportief topmodel. Dat is er nu: de agressieve R moet de sportievere coupérijders tevredenstellen.
De Scirocco R heeft een 2,0-liter turbomotor aan boord met een vermogen van 265 pk. Deze motor kennen we al uit de Audi S3. Het maximumkoppel bedraagt 350 Nm. Opvallend genoeg gaan deze aandrijfkrachten niét naar alle vier de wielen, zoals we gewend zijn bij Volkswagens R-modellen. De Scirocco R heeft voorwielaandrijving, en het elektrische XDS-sperdifferentieel moet ervoor zorgen dat torque steer wordt uitgebannen.
De snelste Scirocco sprint hierdoor in 6,5 seconden naar 100 kilometer per uur, met DSG is dit 6,4 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 kilometer per uur. Het gemiddeld verbruik bedraagt 8,3 liter per 100 kilometer en met de DSG-bak is dit 8,2 liter per 100 kilometer. De auto weegt 1.333 kilogram.
In Duitsland gaat de Scirocco R ongeveer 34.000 euro kosten, waarmee hij iets onder de Audi S3 opereert. In ons land gokken we daarom op een prijs van rond de 45.000 euro. De R heeft bij onze oosterburen standaard dagrijverlichting, sportstoelen, bi-xenon koplampen en een sportstuur met afgeplatte onderkant.
Bron: Autoweek.nl
---------------------------------------------------------------------
Ik kon geen thread vinden over de R20T, vandaar dat ik deze heb gestart. Als dit ook in het Scirocco thread kon dan kunt u deze verwijderen, mijn excuses dan daarvoor. Ik heb vandaag dus de productieversie van de R20T concept gespot in Nederland! Ik had geen fotocamera bij me maar ik heb het wel gefilmd:
+ YouTube Video
Comment
-
Alleen jammer dat hij geen mechanisch sperdifferentieel heeft. Voor de rest in orde, lijkt mij.
Comment
-
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenDe 'gewone' Scirocco is al een prachtige wagen, maar dit is absoluut een kunstwerk.
Alleen één probleempje, en da's die klote biv van 5000€.Weggegooid geld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenEen Scirocco met 1.4TSI en deze bodykit zou voor mij al voldoende zijn.
Ik denk alleen dat ze die niet gaan aanbieden als aparte optie.
Zouden ze niet het volgende aanbieden een gewoone Scirocco met een R20 bodykit, iets zoals Audi S-line, BMW M bodykit, Mercedes AMG??
Volgens mij zouden ze dit ook kunnen doen, en hopelijk doen ze dat!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RazorBlade Bekijk BerichtenIk hoop van wel een 1.8 zou ik al genoeg vinden of iets met wat minder PK, zoals hierboven gezegd die klote BIV...
Zouden ze niet het volgende aanbieden een gewoone Scirocco met een R20 bodykit, iets zoals Audi S-line, BMW M bodykit, Mercedes AMG??
Volgens mij zouden ze dit ook kunnen doen, en hopelijk doen ze dat!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenEen Scirocco met 1.4TSI en deze bodykit zou voor mij al voldoende zijn.
Ik denk alleen dat ze die niet gaan aanbieden als aparte optie.
5000 BIV is inderdaad een pak euro's!2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Comment
Comment