Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Scirocco R20T

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
    Inderdaad, was bij de GTI ook zo... je kan bvb in België geen manuele vensters achteraan nemen bij een 5 deurs, maar in Nederland / Duitsland wel ...

Waar ik wel van verschit, dik 4000euro voor die kuipstoelen in optie :o
    Dat is altijd het minst leuke aan de zaak. Een mens ziet een auto die hem aanstaat op een voorstelling en denkt dat valt binnen mijn budget en dan moet je nog vanalles bijbetalen om eigenlijk dergelijke auto te hebben. Zoals vb hier met de kuipjes.
    En duitsers zijn daar krak in. Koop vb een Honda civic type R en daar zit bijna alles standaard op wat je ziet.
    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
    2014 Opel Astra OPC
    2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Ferm echt ferm!

Comment

• Iemand enig idee wanneer we die in België mogen verwachten?

Comment

• Zonet dit filmpje op het net gevonden van de Scirocco R

+ YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• knappe verschijning zo'n "R"
            2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
            2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Knap filmpje, ik verkies ook de scirocco R

Comment

• Doe mij ook maar zo een Scirocco R

(zucht) het zal maar voor binnen paar jaar zijn ten vroegste
                Of mss zelfs een droom blijven.
                2014 Opel Astra OPC
                2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Scirocoo R is samen te stellen op www.vw.be

Basisprijs : 33990e

Comment

• Nu nog wachten op de Scirocco 1.4 80 pk en 1.6 tdi 90 pk en dan is het Scirocco gamma volledig. Invoering van deze 2 uitvoeringen zal mijns inziens de verkoop sterk de hoogte injagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                      Nu nog wachten op de Scirocco 1.4 80 pk en 1.6 tdi 90 pk en dan is het Scirocco gamma volledig. Invoering van deze 2 uitvoeringen zal mijns inziens de verkoop sterk de hoogte injagen.
                      Ik denk dat je nog lang mag wachten, de 1.4 en 1.6TDI zijn nu niet echt "sportief ingestelde" motoren.
                      De 1.4 net 80pk is lang niet krachtig genoeg om het een beetje vooruit te laten gaan, deze is goed genoeg in de fox of een polo. De 1.6 TDI is volgens mij puur gemaakt om zo weinig mogelijk te verbruiken. Zie maar in de golf, verbruikt bijna niets , maar de prestaties zijn dat ook.
                      2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                      2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lupogti Bekijk Berichten
                        Scirocoo R is samen te stellen op www.vw.be

Basisprijs : 33990e
                        prijzen passen ze aan maar het is nog altijd de "oude" catalogus die te downloaden is. Ze hebben vanaf wk22 een upgrade gedaan van dashboard en dergelijke en de foto's zijn nog het oorspronkelijke interieur.
                        Rare jongens!!
                        2014 Opel Astra OPC
                        2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                          prijzen passen ze aan maar het is nog altijd de "oude" catalogus die te downloaden is. Ze hebben vanaf wk22 een upgrade gedaan van dashboard en dergelijke en de foto's zijn nog het oorspronkelijke interieur.
                          Rare jongens!!
                          K'vind dat de car configurator er sowieso wat gedateerd uitziet... Als je dat vergelijkt met de Duitse of Engelse versie.

Comment

• Ik weet niet wat voor "pipo's" die site samenstellen maar hij is echt ondermaats op alle vlakken... www.volkswagen.de daarentegen is de informatie veel recenter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
                              Ik denk dat je nog lang mag wachten, de 1.4 en 1.6TDI zijn nu niet echt "sportief ingestelde" motoren.
                              De 1.4 net 80pk is lang niet krachtig genoeg om het een beetje vooruit te laten gaan, deze is goed genoeg in de fox of een polo. De 1.6 TDI is volgens mij puur gemaakt om zo weinig mogelijk te verbruiken. Zie maar in de golf, verbruikt bijna niets , maar de prestaties zijn dat ook.
                              Ik heb inderijd nog even met het eerste model Scirocco 50 pk gereden en die was toen meer dan snel genoeg voor een sportieve (lees hoffelijke) rijstijl op onze toen nog niet zo overvolle wegen. De 85 pk TS versie was toen nog het topmodel. Waarom zou een 80 pk 1.4 en een 90 pk Tdi dan nu te traag zijn? , Je kan er onze toegelaten maximumsnelheid nog altijd 40-50 % mee overschrijden.
                              Een Scirocco Blue Motion met 3.5 liter verbruik zou echt wel een succes worden denk ik en het buitensporige verbruik van zo'n R-versie ietwat compenseren.

Comment

Ik heb inderijd nog even met het eerste model Scirocco 50 pk gereden en die was toen meer dan snel genoeg voor een sportieve (lees hoffelijke) rijstijl op onze toen nog niet zo overvolle wegen. De 85 pk TS versie was toen nog het topmodel. Waarom zou een 80 pk 1.4 en een 90 pk Tdi dan nu te traag zijn? , Je kan er onze toegelaten maximumsnelheid nog altijd 40-50 % mee overschrijden.
                                Een Scirocco Blue Motion met 3.5 liter verbruik zou echt wel een succes worden denk ik en het buitensporige verbruik van zo'n R-versie ietwat compenseren.
                                lang leve de meer pk's en nm...
                                en het extra verbruik? jah... maar desondanks zijn ze wel nog CO² zuinig in vergelijking met veel andere (verhouding pk's/uitstoot)
                                en met uw diesels, srr e, die schaden het milieu meer dan de meeste benzine motoren

gij zijt iemand die nog trager rijdt dan mijn bompa denk ik... en zeg nie dage geniet van de omgeving als ge trager rijdt, want dan vind ik daje nie genoeg op u baan let.
                                en da doe ik bvb dan wel weer met de volle 200%

Comment

Of een bestelauto.

Comment

• 1) De eerste Scirocco woog nog geen 800 kg... de huidige een 1250 kg of zo ? 85 pk voor 800 kg komt ongeveer overeen met 135 pk voor 1250 kg. Da's reden nummer één waarom een 80pk-versie vandaag ondenkbaar zou zijn voor een Scirocco.
                                    2) VW is Duits. Duitsland heeft stukken ongelimiteerde autobahn. Een sportievere coupé-versie van de Golf hoort ietwat met the big boys mee te kunnen spelen... anders is 't all show and no go, en da's regelrechte image-killing voor een automerk. Dat een Golf traagjes op de autobahn rijdt omdat 'ie niet anders kan, da's perfect aanvaardbaar... maar bij een Scirocco, niet echt. Wil je een brave 1.4 of 1.6TDI, neem dan de brave Scirocco, ook wel 's "Golf" genoemd.

Een Scirocco 1.6TDI BM kan idd wel 's een verkoopsucces zijn, maar 't hypothekeert wel direct de kansen voor de topversies van de volgende Scirocco's. Met een 1.6TDI banaliseert men het concept van de Scirocco zodat de "magie" van het model vervaagt. Hierdoor zal men steeds moeilijker klanten vinden om een wat duurdere TSI- of R-versie aan te kunnen verpatsen. En 't zijn juist die krachtigere versies die geld in 't laatje brengen... de productiekosten liggen immers niet gek veel hoger, maar de verkoopprijzen wel.
                                    Life's too short. Not to. Live it.
                                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
                                      Ik geloof niet dat zulke motoren ooit in de scirocco zullen terug te vinden zijn. Scirocco is een wagen met sportief karakter en daar hoort een vlotte motor in te zitten. Trading down is nefast voor de magie van de scirocco. Het doelpubliek van de scirocco wacht echt niet op een motor 80pk. Dit type mensen kopen eerder een golf blue motion of iets dergelijks.

Comment

• Gereden: Volkswagen Scirocco R

Een nieuw tijdperk voor Volkswagen R-modellen in het C-segment. De alom geprezen VR6-motor met de fantastische sound voldeed niet meer in deze milieubewuste tijden en moest plaatsmaken voor het 2.0 turboblok uit onder meer de Audi S3. De Scirocco R mag als eerste laten zien of er met deze wijziging te leven valt.

We moeten de Golf R nog rijden, (eind januari is de voorlopige planning) maar al bij de introductie van de Scirocco R willen we antwoord op de belangrijke vraag hoe de über-Golf zich verhoudt tot deze snelle Scirocco R. Als we de ’gewone’ Scirocco met 200 pk vergelijken met de nieuwste Golf GTI dan is de coupé eigenlijk de sportievere auto. Volkswagen maakt ons al snel duidelijk dat het bij de R-versies niet anders is. Ondanks de vierwielaandrijving en de 5 pk meer, is de Golf R op het circuit langzamer dan de voorwielaangedreven Scirocco R. Het lagere gewicht, de grote spoorbreedte en het lage zwaartepunt zijn hier debet aan.
                                        Het voelt allemaal ook erg goed in de Scirocco. Je zit heerlijk laag en merkt na twee bochten al dat de auto als een blok op de weg ligt. De motor blijkt een waardige vervanger van de VR6. Qua geluid is het allemaal uiteraard niet zo goed als het was, maar Volkswagen heeft duidelijk zijn best gedaan de oude zescilinder te eren. Voor viercilinder-begrippen is het een hels geblaas en gedonder: bij elke tunnel ging het raam open! Maar het is vooral de krachtsexplosie die indruk maakt. Maak niet de fout het blok gelijk te stellen met de motor uit de GTI. Dit blok uit de S3 en de Leon Cupra heeft (onder meer) een veel grotere turbo en komt daardoor later op gang. Voor de echte power moet je hem boven de 3.000 tpm houden. In ruil kan je doortrekken tot diep het in rood zonder dat je geconfronteerd wordt met het krachtverlies dat veel turbomotoren kenmerkt bij hoge toeren. De sprint naar honderd is met 6,0 seconden (5,8 met DSG) serieus snel, maar het zijn vooral de tussensprints die keer op keer verbazen. Bij elk toefje gas knal je werkelijk vooruit. De voorwielen weten behoorlijk raad met het vermogen, al moet je in de eerste twee versnellingen behoedzaam omgaan met het gaspedaal.
                                        Zoals bij alle nieuwe snelle voorwielaandrijvers uit de Volkswagen Groep heeft de Scirocco R een elektronisch sperdiff dat het binnenste voorwiel afremt als het in een bocht dreigt door te slippen om zo sneller door de bocht te komen. Dit werkt als het aankomt op pure bochtsnelheid niet zo goed als het echte werk zoals in de extremere Ford Focus RS (die Volkswagen zelf ziet als dé concurrent voor de Scirocco R), maar je hebt wel meer rust in je stuur, iets wat op een bergweg zonder keiharde tijdmeting zo zijn voordelen heeft. Wel had de besturing wat directer gemogen,op een slingerweg ben je constant aan het overpakken.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Rij-impressie Scirocco R
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Working...
                                          X