Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Thieutje Bekijk Berichten
    Hangt ervan af waar je ze wilt hebben, hoever je wilt dat je wielen naar buiten komen.
    Persoonlijk vind ik dat de wielen standaard te veel naar binnen staan.
    Twijfel toch hard om voor 20 inch te gaan, ik rij 40000 km per jaar en vrees wat voor het comfort. Heb ooit een A3 gehad met 18 inch en dat reed al hard vond ik.
    Je zou al moeten kunnen proefrijden met 20 inch om het te weten.

Dus ga denk ik bij 19 inch blijven. Hoe worden spacers gemonteerd ?
    hangen die vast aan de velg of aan de wagen of steken ze er gewoon los tussen ?

Als ik wissel naar wintervelgen die geen spacers nodig hebben wil ik dat wel vlot kunnen wisselen ?

Comment

• vandaag 35mm H&R veren besteld))))))))
      iemand intereese in originele 17inch velgen met winterbanden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
        Twijfel toch hard om voor 20 inch te gaan, ik rij 40000 km per jaar en vrees wat voor het comfort. Heb ooit een A3 gehad met 18 inch en dat reed al hard vond ik.

Als ik wissel naar wintervelgen die geen spacers nodig hebben wil ik dat wel vlot kunnen wisselen ?
        Mijn vorige auto was een A3 met s-line vering en 18" velgen.

Ik kan je zeggen dat de A3 minder comfortabel was dan mijn A5 met s-line vering en 19" velgen.

Van 20" weet ik het niet!
        2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
        2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Ikzelf heb geen A5 maar een A4. Momenteel winterbanden en gewone (ik durf ht bijna niet te schrijven...) 16 inch wielen. En ik vind dat al oncomfortabel. Veel hangt uiteraard af van waar en hoe je moet rijden. Op een biljartlaken vlakke snelweg kan 20" comfortabel zijn. Als je over aftandse betonplaten en romeinse heirbanen moet rijden daarentegen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
            Ikzelf heb geen A5 maar een A4. Momenteel winterbanden en gewone (ik durf ht bijna niet te schrijven...) 16 inch wielen. En ik vind dat al oncomfortabel. Veel hangt uiteraard af van waar en hoe je moet rijden. Op een biljartlaken vlakke snelweg kan 20" comfortabel zijn. Als je over aftandse betonplaten en romeinse heirbanen moet rijden daarentegen...
            te zien wat je zoekt hé, hier 19" met S-Line
            idd hard op kasseien enzo maar op de snelweg zeker te doen en vooral, de auto beweegt niet als je een bocht neemt

GRIP

Comment

• Moeten de spacers er speciaal af met wintervelgen ???
              Sintruin till I die

Comment

Zoals Dragonfly al zegt, All Season = BROL

Esthetisch gezien vind ik een A5 maar op iets trekken vanaf 19" en subliem op 20".
                Daarom rijd ik zelf in de winter op 19" en in de zomer op 20".

17" en 18" op een Audi A5 vind ik véél te klein, maar das louter een persoonlijke mening.
                Dan heb je een prachtige topklasse wagen en dan verkracht je hem met kleine wielen ... zonde toch ...

Kwa comfort heb je op 19" (255/35/19) helemaal géén last!
                Vanaf 20" (265/30/20) ben je wat comfort kwijt maar het blijft in mijn ogen dan nog steeds een coupé. (=sportief)

Op 17" en 18" heb je mini velgjes met heel veel band errond .... Kan je beter een SUV kopen misschien

Maar zoals ik al zei .... ieder zijn mening zeker ....
                19" is inderdaad af.. Maar per winterband kost u dat 200 euro meer per band vergeleken met 18". En blijkbaar kan je geen 19" of 20" bestellen bij een TDIe ?

De 18" 10 spoke velgen vind ik echt meevallen hoor Gisteren nog 1 zien staan en vond dit niet storen..
                [IMG=http://img267.imageshack.us/img267/3077/screenshot20120202at184.png][/IMG]

Waarom zouden all season banden brol zijn dan?
                Last edited by ; 02/02/2012, 19:03.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N!trOn Bekijk Berichten
                  Waarom zouden all season banden brol zijn dan?
                  Omdat er geen rubber bestaat die zowel in koud & warm weer even goed presteert. Ze moeten een compromis maken.
                  En je kan geen 19" bestellen omdat je een eco-model koopt. Meer verbruik, meer rolweerstand, meer co² uitstoot en minder vermogen want de motor moet meer werken om zijn kracht op de baan te zetten met de brede banden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                    Omdat er geen rubber bestaat die zowel in koud & warm weer even goed presteert. Ze moeten een compromis maken.
                    En je kan geen 19" bestellen omdat je een eco-model koopt. Meer verbruik, meer rolweerstand, meer co² uitstoot en minder vermogen want de motor moet meer werken om zijn kracht op de baan te zetten met de brede banden
                    Ok bedankt.. Dan kunnen we bijna niet anders dan 2 paar velgen te nemen voor winter en zomer. Of telkens banden versteken natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
                      Mijn vorige auto was een A3 met s-line vering en 18" velgen.

Ik kan je zeggen dat de A3 minder comfortabel was dan mijn A5 met s-line vering en 19" velgen.

Van 20" weet ik het niet!
                      Ik rijd een A3 op 19" met een Bilstein B14 schroefkit, en ik vind dat nog best meevallen Alhoewel op sommige "prachtige" Belgische wegen..

Comment

Hoe worden spacers gemonteerd ?
                        je hebt losse , maar die zou ik al niet nemen
                        en je hebt er die worden vastgevezen op de schijven
                        voor wintervelgen moet je die dan wel efkes demonteren , maar dat gaat makkelijk
                        1991 Audi S2 coupe
                        2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                          moet je maar 3 maanden wachten??
                          Jup midden april kan ik hem (normaal gezien) afhalen

Comment

Op het autosalon dit jaar stond hij met 19" onder een s-line versie, wat prachtig aanpast aan de wielkassen... Zonder verlaging vind ik de 19" ook mooi staan maar indien je voor 20" gaat vind ik een verlaging must have, anders gaat het tractoreffect overheersen.

Comment

• Audi S5

Hallo,

Is er iemand op zoek naar een tweedehands Audi S5 van 2008.
                              De reden waarom ik hem weg doe zal iedereen wel weten ( VAA)
                              Ik vind het zo jammer dat ik hem ga moeten weg doen, maar ik kan niet anders.
                              3 jaar geleden was ik zo fier dat ik mijn foto's hier kon posten en nu 90000 zalige kilometers verder gaat hij de deur uit.
                              En dat allemaal door die nieuwe stomme wet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joske1969 Bekijk Berichten
                                Hallo,

3 jaar geleden was ik zo fier dat ik mijn foto's hier kon posten en nu 90000 zalige kilometers verder gaat hij de deur uit.
                                Sorry, maar dat snap ik niet. Ik veronderstel dat je zelfstandige bent en de auto op naam van de zaak staat?
                                Nog los van het feit dat niemand zo'n auto wilt, ik kan me neit voorstellen dat je een financieel voordeel kunt doen door deze wagen weg te doen en weer een nieuwe te moeten inschrijven.
                                Kun je de wagen niet aan jezelf verkopen en vervolgens jezelf een kilometervergoeding uit te betalen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joske1969 Bekijk Berichten
                                  Hallo,

Heb je een vennootschap of een éénmanszaak ?
                                  Deze wet is nl. enkel van toepassing op vennootschappen.
                                  en trouwens,
                                  als je de wagen opnieuw inschrijft op je privé naam betal je na 1 maart de nieuwe BIV en dat zal je een kleine 600€ kosten.
                                  Volgens mij is dat een véél betere oplossing dan de wagen te verkopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N!trOn Bekijk Berichten
                                    En blijkbaar kan je geen 19" of 20" bestellen bij een TDIe ?
                                    Géén idee of dit model afhankelijk is maar zelfs mijn 20" RS4 velgen zijn perfect bij Audi als optie verkrijgbaar. anders zouden ze ook niet in OEM verkrijgbaar zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                    Moeten de spacers er speciaal af met wintervelgen ???
                                    Moeten niet, hangt ervan af welke velgen je gaat plaatsen.
                                    Ik heb 2 set spacers, omdat mijn wintervelgen een andere ET waarde hebben maar als die identiek zijn kan je perfect dezelfde spacer hanteren tijdens de winter.
                                    Last edited by ; 10/02/2012, 09:23.

Comment

Heb je een vennootschap of een éénmanszaak ?
                                      Deze wet is nl. enkel van toepassing op vennootschappen.
                                      en trouwens,
                                      als je de wagen opnieuw inschrijft op je privé naam betal je na 1 maart de nieuwe BIV en dat zal je een kleine 600€ kosten.
                                      Volgens mij is dat een véél betere oplossing dan de wagen te verkopen.
                                      600eu biv voor n s5 4.2?
                                      en ik dacht iets van een 280 CO2 uitstoot

Comment

Géén idee of dit model afhankelijk is maar zelfs mijn 20" RS4 velgen zijn perfect bij Audi als optie verkrijgbaar. anders zouden ze ook niet in OEM verkrijgbaar zijn.
                                        TDIe is verkrijgbaar in 136 of 163pk op de sportback, stoot 10gr minder uit dan de gewone 2.0tdi dus logisch dat ze die niet verkopen met 19-20" banden. Sorry maar koop een echte motor als je een sportwagen wil kopen hé

Verklaart direct waarom er A5'en rondrijden zonder LEDS, ze hebben 35K dus kopen ze maar een SB ipv een auto met opties.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk Berichten
                                          600eu biv voor n s5 4.2?
                                          en ik dacht iets van een 280 CO2 uitstoot
                                          Sorry, vergissing van mijn kant, dacht dat het over een 3.0 diesel ging, voor de 4.2 benzine zal je idd véél meer betalen, hoeveel weet ik niet juist.

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                          TDIe is verkrijgbaar in 136 of 163pk op de sportback, stoot 10gr minder uit dan de gewone 2.0tdi dus logisch dat ze die niet verkopen met 19-20" banden. Sorry maar koop een echte motor als je een sportwagen wil kopen hé

Verklaart direct waarom er A5'en rondrijden zonder LEDS, ze hebben 35K dus kopen ze maar een SB ipv een auto met opties.
                                          Die vraag komt niet van mij hé ? Ik rijd zelf met een 3.0tdi quattro @ 310pk/625Nm dus géén last van de 20" wielen
                                          Ik zou ook géén 20" op een 2.0 tdi leggen maar ik zou zowiezo al een A5 nooit in 2.0 kopen.

Comment

Working...
                                          X