Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
    Gieten ze er daar pure vodka in misschien?
    In den Hubo: 2,95 euro voor 5 liter.
    Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen!
    Het goedje bij VAG is ongemengd bestand tot -70c°.
    Vergeet niet dat bij -10c° en 120 km/h de temperatuur onder je wagen gemakkelijk kan zakken tot -30c°
    Bij diepe diepvries temperaturen giet ik het er puur in, dit in combinatie met verwarmde ruitensproeiers heb ik nog nooit last gehad van dicht gevroren sproeiers.
    Eerdere ervaring leert mij dat met goedkopere producten en zeer lage temperaturen je het al snel vlaggen hebt. Als je dan nog een paar 100 kilometer autostrade voor de boeg hebt is het wel balen en echt gevaarlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
      Het goedje bij VAG is ongemengd bestand tot -70c°.
      Vergeet niet dat bij -10c° en 120 km/h de temperatuur onder je wagen gemakkelijk kan zakken tot -30c°
      Bij diepe diepvries temperaturen giet ik het er puur in, dit in combinatie met verwarmde ruitensproeiers heb ik nog nooit last gehad van dicht gevroren sproeiers.
      Eerdere ervaring leert mij dat met goedkopere producten en zeer lage temperaturen je het al snel vlaggen hebt. Als je dan nog een paar 100 kilometer autostrade voor de boeg hebt is het wel balen en echt gevaarlijk.
      Dat is dan toch raar, want ik heb er ook nog nooit last mee gehad... ik giet het er ook wel puur in, en dan zou het werken tot -20.
      Als het -10 is, is het -10, of je nu 50 rijdt of 120. De gevoelstemperatuur voor de mens is dan wel -30, maar niet voor je auto.

Comment

Had de mijne ook, maar ik had een lek. De A4 is er uiteindelijk 4 maal voor binnen geweest, en ze hebben in totaal 3X de sproeiinstalatie van de xenons vervangen.
        Momenteel lijkt het opgelost.

Reservoir vullen, is goed sproeien dat de xenons mee sproeien, dan de wagen in een droge garage zetten en 's morgens zien of er een plas terhoogte van de voorste lichten ligt.
        Indien ja........dan heb je ook prijs.....
        Dan zal ik inderdaad ook wel prijs hebben, auto slaapt buiten maar zal het eens testen
        En kost idd wat geld, ik koop ook altijd minstens -30°C

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
          Dan zal ik inderdaad ook wel prijs hebben, auto slaapt buiten maar zal het eens testen
          En kost idd wat geld, ik koop ook altijd minstens -30°C
          Een paar foto's ter illustratie.
          Bij mij lekte hij net voor het rechtervoorwiel waar de onderste plaat in de voorbumper schuift.

Lek2.jpg

Lek3.jpg

Lek 4.JPG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
            Zijn er hier nog waarvan dat lampje voor de ruitenvloeistof elke week begint te z*gen?
            Ik doe nu wel veel kilometers maar ik vind dat het snel leeg is, dacht aan een lek maar in de garage zeggen ze dat het komt door de Xenon's die veel verbruiken (sproeiers)
            Ik heb in de laatste 2 maanden al 20L erin gegoten, met de A4 was dat mss 8L per winter maar die had geen Xenon!
            Hier hetzelfde!!!!
            Wagen 2 weken geleden binnen geweest maar niets vastgesteld, kostelijke zaak die vloeistof, neem altijd wel tot-20 bij de auto 5...
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Hier hetzelfde!!!!
              Wagen 2 weken geleden binnen geweest maar niets vastgesteld, kostelijke zaak die vloeistof, neem altijd wel tot-20 bij de auto 5...
              ik heb al ergens gelezen dat het sproeien van de Xenon afstelbaar is (door de garage...)
              dan gaan ze niet elke keer als de ruit wordt besproeid
              bij mij (Q5) is dat +- om de 4/5 keer dat ik de hendel aktiveer
              daar het onvoorspelbaar (of niet te onthouden ) is, vind ik dat onpraktisch : soms hoef ik maar een korte beurt voor de voorruit, maar de Xenons worden dan rijkelijk gewassen (en mijn motorkap ook !)
              weg met al die ingenieursvondsten !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                ik heb al ergens gelezen dat het sproeien van de Xenon afstelbaar is (door de garage...)
                daar het onvoorspelbaar (of niet te onthouden ) is, vind ik dat onpraktisch : soms hoef ik maar een korte beurt voor de voorruit, maar de Xenons worden dan rijkelijk gewassen (en mijn motorkap ook !)
                koplampsproeiers sproeien meestal indien langer trekken + lichten ingeschakeld.
                A Twist of the Wrist

Comment

• S5 - S line update 2011 ?? Look RS5 ?!

Allesinds met nummerplaten uit Ingolstadt!

Comment

• Vind ik sowieso al niet mooi. Maar dat is toch een S5? Kijk grill en spiegels...
                    Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
                      S5 - S line update 2011 ?? Look RS5 ?!

Allesinds met nummerplaten uit Ingolstadt!

RS5 bumper past ook op een gewone A5.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                        Onze ramenman had eerst dikke BMW 5 en nu een dikke A5. Vind ik heel normaal voor iemand die 15 of 20 man personeel heeft.

Onze schrijnwerker ( ik denk iets van een 6-8man personeel) kwam de eerste maal bij ons thuis in een 911. Toen trokken we toch even onze ogen open. We hebben hem toch genomen.
                        Later bleek hij ook een Range Rover Autobiography ( V8 ) te hebben.
                        Is uwe ramenman afkomstig van regio Herentals/Olen ?
                        A Twist of the Wrist

Comment

Ga niet beweren dat het niet mogelijk is (misschien met VAG-COM diagnostic softwareprogramma) maar heb het nog nooit gehoord hier of daar. Volgend bezoek eens navraag doen...

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                          koplampsproeiers sproeien meestal indien langer trekken + lichten ingeschakeld.
                          Dat klopt, voorzichtig sproeien = enkel voorruit, flink doortrekken = xenon + voorruit.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Ga niet beweren dat het niet mogelijk is (misschien met VAG-COM diagnostic softwareprogramma) maar heb het nog nooit gehoord hier of daar. Volgend bezoek eens navraag doen...
                            Ik kan bevestigen dat de interval van de xenonsproeiers via VAG-com in te stellen is.
                            Ook de 2de wis van de ruitenwissers na het sproeien kan men vermeerderen of afzetten.
                            Maar dit is in geval van een lek niet echt zinvol....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
                              Klopt, mensen zien Audi nog altijd als een saaie halve VW terwijl BMW en Mercedes meer als prestigemerken gezien worden.
                              Dat is toch de waarheid ook?
                              Wat is de meerwaarde van bv een a4 tov een passat?(buiten de prijs)
                              2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
                                Dat weet je pas als je eens een tijd met een passat en dan met een A4 hebt gereden hé.. heb je ervaring, zo ja wat is jou mening ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
                                  Dus een Passat staat boven een 3-reeks?

Comment

Ik kan bevestigen dat de interval van de xenonsproeiers via VAG-com in te stellen is.
                                    Ook de 2de wis van de ruitenwissers na het sproeien kan men vermeerderen of afzetten.
                                    Maar dit is in geval van een lek niet echt zinvol....
                                    dan moet je nog bij en dealer zijn die het kan doen en/of wenst te doen
                                    de mijne heeft vriendelijk maar doch kordaat geweigerd een paar wijzigingen te doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
                                      Klopt, mensen zien Audi nog altijd als een saaie halve VW terwijl BMW en Mercedes meer als prestigemerken gezien worden.
                                      dit kan ik toch nog altijd beamen... veel mensen zien mercedes en bmw als de beste auto's... audi is nu al altijd een underdog geweest bij die 2.
                                      veel mensen vinden ze saai etc... die gedacht komen allemaal verder van de gedachte van vroeger toen dat audi nog eigelijk een vw was met 4 ringen op de sneut laten we zeggen...
                                      veel jongeren gaan naar bmw, voor de achtertraks en het aanzicht dat ze dan krijgen...

elk merk heeft zo zijn voor en nadelen...
                                      Last edited by ; 03/01/2011, 17:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi.Lover Bekijk Berichten
                                        (...) veel jongeren gaan naar bmw, voor de achtertraks (...)
                                        elk merk heeft zo zijn voor en nadelen...
                                        ja, dat hebben wij de voorbije weken mogen vaststellen

Comment

ja, dat hebben wij de voorbije weken mogen vaststellen
                                          ja weet het
                                          2 vrienden van mij hebben een 320ci e39... 1 met en 1 zonder winterbanden...
                                          met: minste gas ga je nog scheef maar controleerbaar...
                                          zonder: wel dieje hebben we uit zijn parking mogen duwen

en dan hun excuus:
                                          ja maar hij vliegt toch, terwijl elke 2,0 diesel hun kan pakken.... (als er iemand in zit om op het koppel te trekken misschien)

geef toe het zijn leuke auto's....
                                          maar als het sneeuwt of heel hard heeft geregend niets mee aan te vangen...

Comment

Working...
                                          X