Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
    Mij hebben ze altijd geleerd dat je enkel aan je stuur mag draaien als de wagen in beweging is, en nooit als je stilstaat, niet alleen om plaatselijke slijtage van de band alleen, maar ook omdat je zo je servopomp en al de beweegbare delen van je stuurinrichting zeer zwaar belast (indien mogelijk natuurlijk ) maar als je sommige ziet parkeren zijn ze hun servopomp echt aan het martelen...
    ik ben van de oude garde en ben nog begonnen met wagens zonder servo's (zelfs niet als optie...)
    ik probeer dus niet op stilstand te draaien maar de servotronic helpt zodanig dat de voortrein zelfs ongewild meer belast wordt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      ik ben van de oude garde en ben nog begonnen met wagens zonder servo's (zelfs niet als optie...)
      ik probeer dus niet op stilstand te draaien maar de servotronic helpt zodanig dat de voortrein zelfs ongewild meer belast wordt
      Dat is zeer juist.

Comment

• Kan het zijn dat als je snel optrekt dat de banden (7 dubbele spaken met 20inch) soms hun spoor verliezen?

Ik heb dit vooral als ik met 1 hand rij ... met 2 handen veel minder.

Zou dit te maken hebben met servotronic optie of niet?

ps: happy 2010

Comment

• Voor uw nieuwjaar:

hierbij een wallpaperke

very high resolutie? pm me

Comment

• Heb geen zin om te pm'en

2048x1152 ^^

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
              Kan het zijn dat als je snel optrekt dat de banden (7 dubbele spaken met 20inch) soms hun spoor verliezen?

Ik heb dit vooral als ik met 1 hand rij ... met 2 handen veel minder.

Zou dit te maken hebben met servotronic optie of niet?

ps: happy 2010
              Zijn gewoon koppelreacties te danken aan voorwielaandrijving,een hoog vermogen en vooral koppel waar
              bijna elke FWD,in meer of mindere mate,last van heeft,servotronic of niet.
              De 265/30/20 die je zitten hebt verbeteren dit zeker niet,integendeel.
              Met het Audi Drive Select op de mijne heb ik hier toch wat minder last van.

Comment

Voor uw nieuwjaar:

hierbij een wallpaperke

very high resolutie? pm me
                Die SLINE foto komt me heel bekend voor

Comment

• Servotronic is niet zo nuttig... het is op de A5 trouwens bijlange na niet zo over bekrachtigd als bijvoorbeeld op een A6. Ik ben dat ondertussen dusdanig gewoon, dat ik de werking ervan amper opmerk (voor hetzelfde is dat ding al lang kapot... ).

Ik weet dat ik er in het begin niet zo dol op was, ttz, is allemaal ook erg relatief hoor, ik moest er in elk geval aan wennen omdat ik liever een voorspelbare stuurbekrachtiging heb. Als de stuurbekrachtiging een constante is, dan weet je wanneer het stuur zwaarder of lichter wordt, meer wrijving/weerstand aan de banden resulteert in een zwaarder stuurgevoel... etc. Maar wanneer er een extra schakel tussenzit, zoals een servotronic -wat je zintuigen in feite durft bedriegen- maakt dat het stuurgevoel soms een beetje afstandelijker. Het is een comfort optie die z'n meerprijs imho niet waard is. Dan vind ik het systeem zoals op een Fiat misschien zelfs beter, je kiest zelf maar voor standaard of superlichte "city modus".

't Bewijst nog meer z'n nut -denk ik- wanneer je alle snufjes tezamen neemt, én servotronic, én adaptieve ophanging én sportdifferentieel... dat je dan met een druk op de toets, een andere auto kunt krijgen. (Graag nog een stronic erbij, en dan heb je de perfecte A5. )

Comment

• het is maar als je regelmatig een andere (gewone...) wagen gebruikt dat je goed aanvoelt hoe al deze snufjes de bestuurder van een Audi verwennen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daniele_P Bekijk Berichten
                      Die SLINE foto komt me heel bekend voor
                      verklaar u nader

Comment

• De 2-deurs variant van de A4 blijft een mooi wagentje. Jammer worden uiterlijk en comfort al te vaak verkloot door overdreven brede banden en velgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                          De 2-deurs variant van de A4 blijft een mooi wagentje. Jammer worden uiterlijk en comfort al te vaak verkloot door overdreven brede banden en velgen.
                          Ik ben al blij dat ferdinand hem mooi vindt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                            De 2-deurs variant van de A4 blijft een mooi wagentje. Jammer worden uiterlijk en comfort al te vaak verkloot door overdreven brede banden en velgen.
                            Volledig mee eens. De A5 is een mooie wagen, tot hij wordt overgeleverd aan mensen met onvoldoende zin voor esthetiek.

Comment

verklaar u nader
                              das mijn foto

Comment

• Hebben jullie ook problemen als de wagen buitenstaat met de raam die een beetje inschuift bij het sluiten van de deuren.
                                Op zich geen probleem maar zo kan je de wagen niet sluiten of vergis ik me?
                                Is hiervoor een oplossing?

Grtjs en aan iedereen de beste wensen.

Comment

• Is ook op motor-talk.de een hot item. Enige oplossing is de wagen zo droog mogelijk houden. Als het kwaad al is geschied (vervroren), de auto ergens binnen zetten zodat hij kan ontdooien en de nodige rubberwax op de rubbers aanbrengen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sneeuwman Bekijk Berichten
                                    Hebben jullie ook problemen als de wagen buitenstaat met de raam die een beetje inschuift bij het sluiten van de deuren.
                                    Op zich geen probleem maar zo kan je de wagen niet sluiten of vergis ik me?
                                    Is hiervoor een oplossing?

Grtjs en aan iedereen de beste wensen.
                                    Ik heb een ander probleem. Tijdens de dag sijpelt er water binnen langs het afdekklepje van de tankdop. Op zich geen probleem, de tankdop zelf is hermetisch afgesloten. Maar als tijdens de nacht het binnengespijpelde water bevriest, dan zit er een blok ijs achter het afdekklopje. M.a.w je kunt het klepje niet meer openen (want je kunt het niet induwen). Als het gedurende een ganse week niet dooit wordt dat een probleem. Gisteren met warm water en een haardroger opgezeten om toch nog eens te kunnen tanken.

Is gewoon erg slecht gemaakt imho. Als ze die tankdop, of tenminste het deel dat onder het afdekklepje zit niet zo schuin hadden gemaakt dan kan het water daar niet blijven in staan.

Je zult onderweg maar eens dringend moeten tanken...

Comment

• toch irritant voor wagens die als "neusje van de zalm" verkocht worden
                                      ik denk dat de ingenieurs te vlug tewerk gaan, en dat de tetsfase wat verwaarloosd wordt
                                      wat waren dan de testers zitten doen in de arctische regio's als ze zo'n evident gebrek niet hebben opgespoord ?
                                      op de Q5 ook een dergelijke flater : het water blijft staan in een diepe gleuf onder het ruit van de achterklep : als deze opengaat loopt dat water deels binnen de wagen ; niemand blijft dat te hebben gezien in de fase van voorproduktie...
                                      Last edited by guyugy; 04/01/2010, 10:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        toch irritant voor wagens die als "neusje van de zalm" verkocht worden
                                        ik denk dat de ingenieurs te vlug tewerk gaan, en dat de tetsfase wat verwaarloosd wordt
                                        wat waren dan de testers zitten doen in de arctische regio's als ze zo'n evident gebrek niet hebben opgespoord ?
                                        Wie zegt dat ze dat niet hebben opgespoord? Wellicht hebben ze dat juist wel opgespoord, vervolgens de schouders even opgehaald en de massaproductie in gang gezet.

Comment

• Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen.. Alles moet perfect in orde zijn.. En als er toch ergens een foutje is moeten ze het in de garage maar gratis, of aan een normale prijs herstellen..

Comment

Working...
                                          X