Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk Berichten
    Je bedoelt vast: "zou ik nu niet leasen, ..."
    toch niet...
    zou ik nog leasen, dan kan het mij niet schelen dat de wagen afziet; hij gaat toch weg voor de echte problemen verschijnen
    nu koop ik mijn wagen voor een onbepaalde tijd, en zijn de mogelijke kosten dan voor mij na de garantieperiode : elk ernstig probleem met de motor of de transmisie betent op dat ogenblik dat de wagen best vervangen wordt wegens de ongunstige ratio "reparatiekosten/restwaarde"
    ik vind het dan duur betaald voor het plezier (eerder de frustraties...) dat ik eraan zal overhebben
    elk zijn standpunt, natuurlijk... de mijne is ook funktie van wat ik met mijn wagen doe, en daarvoor is meer dan mijn bescheiden 163pk's niet echt nodig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      Zou me verwonderen dat het een echte was vermits hij pas eind deze maand voorgesteld wordt maar hier dus een RS5 faker

Comment

Hoe is dat mogelijk bij normale rijstijl? Normale rijstijl impliceert dat je 50% van het vermogen en koppel aanspreekt. Hoe kan de koppeling dan slippen?
        als je constant doortrekt zou het best wel eens kunnen dat je standard koppeling gaat slippen, maar in mijn geval zou het toch om een mechanisch probleem kunnen gaan ivm
        koppeling want in't voorjaar is de wagen hersteld voor een kapotte ontkoppelingssensor.
        Deze zou voll. of gedeeltelijk ingebouwd zijn in de koppelingscilinder. Als je maar af en toe het volle vermogen aanspreekt tot max 3000 à 3500 tr/min bij bv inhalen zou de koppeling
        toch veel langer moeten meegaan want wij rijden natuurlijk ook niet met een tikkenei onder
        het gaspedaal. Nu hij terug orrigineel staat verbruikt hij wel wat meer, ook op snelweg.
        Scheelt toch gauw 0,5 l

Comment

• Hier, misschien wel interessant voor sommigen

http://www.audi.de/etc/medialib/ngw/service/pdf.Par.0044.File.pdf

Persoonlijk enkele nieuwe (mooie) velgen gezien hierop, dat ik nog niet kende van Audi.

Aluminium-Gussräder, im 5-Arm-Para bol-Design,
          glanzgedreht, Anthrazit in '20

Aluminium-Gussräder, im 7-Arm-Rotor-Design in '19

Grtz.
          Nick
          Last edited by ; 22/11/2009, 20:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
            Hier, misschien wel interessant voor sommigen

http://www.audi.de/etc/medialib/ngw/service/pdf.Par.0044.File.pdf

Persoonlijk enkele nieuwe (mooie) velgen gezien hierop, dat ik nog niet kende van Audi.

Aluminium-Gussräder, im 5-Arm-Para bol-Design,
            glanzgedreht, Anthrazit in '20

Aluminium-Gussräder, im 7-Arm-Rotor-Design in '19

Grtz.
            Nick
            Velgen zijn niet echt zo mijn ding .....
            Last edited by E90N; 22/11/2009, 22:38.
            Sintruin till I die

Comment

Yep! ABT-power.
              en is het de moeite om dit te laten steken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NicoT Bekijk Berichten
                Ik denk dat ik heb gehoord dat de ABT software voor de 2.0 tfsi model 2010 nog NIET beschikbaar is. Informeer maar es bij uw dealer...

Kan zijn dat ik het mis heb....maar ik vrees ervoor.

Grts,

Dat klopt want mijn auto moet binnen om de gegevens uit te lezen...pas dan kunnen ze kijken of het mogelijk is.

Comment

Audi/VAG verklaart expliciet: "De waarborg van de wagen wordt niet aangetast door de tuning".
                  Daarom moet je RESOLUUT gaan voor ABT...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

LOL !!

misschien kun je uw poes de rest eens laten zoeken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                      Nu hij terug orrigineel staat verbruikt hij wel wat meer, ook op snelweg.
                      Scheelt toch gauw 0,5 l
                      ga je dan de wagen terug laten opfokken ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        ga je dan de wagen terug laten opfokken ?
                        als ik de juiste info te pakken krijg. maw grenswaarden van versnellingsbak,koppeling en aandrijving (dit zijn niet de waarden bv 136pk en 320nm)
                        En als de versnellingsbak gemaakt is, liefst met een versterkte koppeling die +400nm aan kan zonder problemen.
                        Kan er iemand mij helpen met deze gezochte waarden?????
                        Want van officiele kant (Audi) krijg ik geen info.

Comment

• Hoeveel Nm kan de Tiptronic van de audi A5 3.0 tdi 240 pk maximum aan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mystery Bekijk Berichten
                            Hoeveel Nm kan de Tiptronic van de audi A5 3.0 tdi 240 pk maximum aan?
                            de Tiptronic is beresterk en zal niet gauw begeven, wees gerust
                            de grenzen zijn veel hoger dan voor de Mutitronic of de S-Tronic, daar het aan de basis om een traditioneel automaat gaat (met koppelomvormer)
                            dat systeem is bestendig tegen hogere koppelwaarden

Comment

• edit...
                              Last edited by ; 28/11/2009, 18:28.

Comment

• dieseltuning

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                de Tiptronic is beresterk en zal niet gauw begeven, wees gerust
                                de grenzen zijn veel hoger dan voor de Mutitronic of de S-Tronic, daar het aan de basis om een traditioneel automaat gaat (met koppelomvormer)
                                dat systeem is bestendig tegen hogere koppelwaarden
                                GUYUGY,
                                weet jij toevallig wat de grenswaarden vd 2.0tdicr 136pk 6man zijn voor de koppeling/versnellingsbak/aandrijving ???
                                Ik bedoel hier niet de opgegeven 320nm koppelwaarden maar de max grenswaarden

Comment

• Offerte opgevraagd voor plaatsen van sideskirts.
                                  Vragen ze daar + 700 EURO voor, is dat normaal??
                                  Dacht hier al veel lagere prijzen gelezen te hebben.

Ook zeiden ze dat het niet mogelijk was voor de S-line ext. diffusor achteraan te plaatsen in verband met een verschillende buiging van de bumper die ik nu heb en van die dat er moet opkomen. Maar ook hier had ik op het forum al oplossingen voor gehoord?

Comment

• ik ben vandaag gaan vragen voor hem OBD te tunen.
                                    Nu hebben ze daar sinds kort een beveiliging opgeplaats EDC 17, en kan deze nog niet obd getuned worden, enkel door stuurdoos te openen. Dat zie ik dan weer niet zitten

Comment

• Waarom ni??
                                      das toch perfect mogelijk en da word toch perfect uitgevoerd en ge hebt er garantie op..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thomas G Bekijk Berichten
                                        Offerte opgevraagd voor plaatsen van sideskirts.

Ook zeiden ze dat het niet mogelijk was voor de S-line ext. diffusor achteraan te plaatsen in verband met een verschillende buiging van de bumper die ik nu heb en van die dat er moet opkomen. Maar ook hier had ik op het forum al oplossingen voor gehoord?
                                        Ik heb deze(side-skirts)achteraf zelf geplaatst met ruitenkit en ze hangen er nog steeds onder.
                                        Prijs per stuk is een 70€ zonder btw meen ik mij te herinneren en spuiten was een goeie 100€.
                                        Komt neer op een 270€ zonder plaatsing,dus 700€ lijkt me snel verdiend.
                                        Foto's zonder en met.
                                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Was bij ACM (ook officiele dealer Audi) in Mechelen (N16, baan naar Willebroek), 500 euro, diffuser + sideskirts... Ben ook nog niet gaan horen daar, want de mijne komt van Lier, beetje ambetant

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas G Bekijk Berichten
                                          Offerte opgevraagd voor plaatsen van sideskirts.

Comment

Working...
                                          X